Olipahan, noh, mielenkiintoinen kattaus!
Mutta sehän se on levyraadin suola (ja ei täällä anteeksi tarvi pyydellä huonoja numeroita). Tällä teemalla tulostason odotusarvo on muutenkin aika matalalla.
Nykyäänhän jo odottelee maanantaita että pääsee 10 biisin musamatkalle. Hieno konsepti!
Rytmihäiriö - Spurgurituaali 2
Väkevä aloitus, mutta ei nyt löytänyt tietään mun sydämeen. Yritin miettiä tilannetta jossa Spurgurituaali olisi validi valinta levylautaselle, mutta ei vaan löytynyt. Spurguilulle on toki hetkensä, mutta niihin tilanteisiin on monta paljon osuvampaa musiikkivalintaa.
Pasi ja Anssi feat. HesaÄijä - Finlandia 4
Ei nyt päässyt kärryille oliko kyse huumorimusasta vai yrittikö huumoriäijät nyt tosissaan tehdä ylisitysbiisiä kotimaalleen. Nimen perusteella odotin oodia kyseiselle vodkalle, mutta ilmeisesti kyse todellakin oli patrioottisesta oodista Suomelle. Hyvä meininki ja maailmassa on monta huonompaa biisiä, mutta olihan tämä todella korni. En oikein ymmärtänyt jätkien ajatusta ja aika ohuesti osui teemaankin.
The Pogues - Streams Of Whiskey 4
Kolmatta kertaa en enää ala kuuntelemaan. Jos juomalaulun kertsi ei jää päähän kahden soittokerran jälkeen niin se on epäonnistunut juomalaulu. Leppoisa meininki toki, mutta valjuksi jäi.
Sentenced - Nepenthe 5
Perusvarmaa Sentencediä, mutta nyt ei meinaa millään tyylilajilla lähteä kunnolla!
Upon A Burning Body - Texas Blood Money 4
Liian räkäistä omaan makuun, menee väkisin koomisuuden puolelle. Tämän genren biisiksi kuitenkin ihan hyvä. Enempää pisteitä en pysty silti antaa.
Puhelinseksi - Haista Helena vittu (mä ryyppään taas) 9
Kaunista, kuin alkuaikojen punk-Apulantaa. Tämän olen kuullut ennenkin. Pidin silloin, pidin nyt. Kierroksen helmi.
Tankard - (Empty) Tankard 7
Nyt osuu ainakin teemaan jos kaverit on itse nimenneet musansa alcoholic metalliksi. En meinannut ensin päästä kyytiin, mutta loppua kohden olin jo mielessäni joillain saksalaisilla festareilla hyvässä nousussa karjumassa mukana WHISKEY ja BEER. Janohan tässä tulee saatana.
Käytän Housuja - Kaljaa Ainiaan
Oma
LempiJoe - Eipä Jyyri 8
Oodi nuoruuden huolettomalle kännäilylle! Hyvää sanailua, vaikka aika monet kliseetkin oli saatu mukaan. Sisäpiirivitsien ympärille on ennenkin tehty hittejä, mutta ei tämä nyt ihan Pienissä häissä ole. Mulle toimi kuitenkin oikein hyvin. Plussaa myös perhealbumin dokauskuvista, joista video oli koostettu.
Freud Marx Engels & Jung - Sunnuntaiaamun kadut 3
Froikkarit oli ensimmäinen bändi, joka tuli tästä teemasta mieleen. Olen aina tykännyt, mutta tämä biisi ei ollut tuttu ja kaikessa ankeudessaan jäi pettymykseksi.