Tuominen

  • 2 640
  • 17

Tobias

Jäsen
Nimittäin SaiPan Pasi Tuominen. Aika aliarvostettu. Mun mielestä oli voinut hyvin päästä koittamaan maajoukkueessakin, vaan eipä ole.
 

theref

Jäsen
Niinpä...

Samaa mieltä olin minäkin viime kaudella. Päivän paras uutinen on kuitenkin Tuomisen jatkosopimus SaiPan kanssa.

Muita sopimuksen tehneitä olivat Mika Skyttä, Petri Kokko sekä Juha Pursiainen.
 

Tobias

Jäsen
Ohhoh

Tuon viestin piti kyllä mennä tuohon jatkeeksi, jossa puhuttiin aliarvostetuista pelaajista... pyydän nöyrimmästi anteeksi koomailua...
 

Heretic

Jäsen
Suosikkijoukkue
1948
Melko kookas JESSS!!!

...pääsi suustani ilmoille eilisehtoolla kuultuani näistä Skytän ja Tuomisen jatkoista! Koko Kokkokin sopii meikäläisen valmennusrinkiin ihan OK, mutta The Ref, poloinen, yritä sinä toipua tästä takaiskusta. ;)

Siispä uusi valmennustiimi tuottaa posetiivisia tuloksia jo nyt. On erittäin vänkää, että edelliskauden runkopelaajat alkavat jäädä ainakin pääosin kotiin.
Olettaisin, että lisää liksaa on varmasti aika monelle (ainakin Tikkaselle, Yli-Torkolle, Immoselle ja nyt Skytälle ja Tuomiselle) "jouduttu" tarjoamaan, mutta ei anneta sen nyt haitata, onhan pelimies palkkansa ansainnut...
Olisi muuten hauska tietää kumpaa tonttia Räsänen & Skriko PaTulle nyt suunnittelevat, sentterin vaiko laiturin? No, se riippunee tietysti lopullisesta kokoonpanosta.

Mutta toki yhä kaivataan apuja: Olisi löydettävä ainakin Richterin ja Bäckströmin kloonit, lisäksi vaikkapa Myllykoski, sekä hyökkäykseen <i>kova vahvistus</i> tai mielummin pari kolme, neljä, viis, kuus! Eiku seittemän! (No nyt se mopo pahus lähti taas käsistä...)
 
Viimeksi muokattu:

theref

Jäsen
Niin...

Kuten tuossa aikoinaan kirjoittelinkin, Ei Tuominen oikein ollut innostunut SaiPan viime kauden valmentajasta. Kuinka voikaan olla, jos valmentajan ainoa tapa/tyyli saada pelaaja pelaamaan on huutaa kurkku suorana. Kun konstit loppuvat, aletaan huutamaan, näinhän se toimiikin...

Mutta, kuten aiemmin jo ounastelinkin, SaiPan uusi valmennuskaksikko taitaa olla aika "puoleensavetävä". Itse asiassa tämä kaksikko on nyt sellainen, jonka varaan Lappeenrannassa on hyvä rakentaa ja joka myöskin voi tuoda pelimiehiä Kisapuistoon. Kyllä se niin vain on, että tunnetun valmentajan alaisuudessa on keskimäärin mukavampi pelata kuin jonkun pakastimesta poimitun... hmmm, tulipas ikävä vihjaus tuohon :(

Mutta, oikein tyytyväisellä mielellä pitää olla. Tuominen ja Skyttä kuuluivatkin ehdottomasti ensi kauden suunnitelmiini, nämä kaksi muuta tosin eivät lähimaillekaan! Pursiainen oli ulkona kuin lumiukko koko viime kauden A-junioreissa, toivottavasti Teisa-Pantteri-yhdistelmä saa Pursiaisen herätettyä. Ehkäpä kuitenkin mieluummin Pursiainen kuin Jokela...

Kokko, Kokko, Kokko, Kokko, Kokko... Niin, kyllä Liigapelaajalla pitää sen verran papua olla ranteissa, että saa edes jonkun vastustajan siirrettyä maalin edestä pois. Noh, kiekko pysyy kohtuullisesti lavassa, joten paikka SaiPassa onkin sitten saletti. Kiitoksia vain Heretic kun aina muistat minua näissä Kokko-caseissa :)

Mielenkiinnolla jään odottamaan ketä muita joukkueeseen tulee vielä. Minun kaavailuistani puuttuu vielä se pehmeäkätinen 1-sentteri (Toni Koivunen-tyyppiä), kovaluinen pakki (Timo Willman-tyyppiä), sekä selkeä Jan-Latvala-tyylinen puolustaja. Lisäksi joukkueen maalivahtiosasto huutaa tyhjyyttään. Nimiä kyllä pyörii, Viitakoski, Kapanen, Riksman, Leinonen... Ota noista nyt sitten selvää, pitäisikö soittaa kaikki läpi ja kysyä että pelaatko Saimaan rannalla ensi kaudella?
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hieno homma

Tuossa kauden lopulla kaveriporukassa laskeskeltiin, että jos nelikosta: Ahlberg, Immonen, Skyttä ja Tuominen saisi kaksikin jäämään Saimaan rannalle olisi se hyvä homma. Nyt kolme näistä runko miehistä on tehnyt sopimuksen ja lisäksi meillä on valmentaja kaksikko jossa on imua kuten theref tuossa jo mainitsikin. Eli usko siihen että Sputnik nousee ensi kaudella taulukossa vahvistuu päivä päivältä lisää. Hyvä Ili ja kumppanit!
 

Heretic

Jäsen
Suosikkijoukkue
1948
Nii-in!

Viestin lähettänyt käyttäjä theref
Kiitoksia vain Heretic kun aina muistat minua näissä Kokko-caseissa :)

"Jäätanssija"-Petristähän on meille kahdelle muodostunut tämmöinen inside-tsoukki, mutta pyrin jatkossa sitä hiukka rajoittamaan - vitsin tuoreus kun saattaa tällä menolla hieman kärsiä. ;) Palataan aiheeseen sitten syssymmällä, kun on taas aihetta.

Viestin lähettänyt käyttäjä theref
Mielenkiinnolla jään odottamaan ketä muita joukkueeseen tulee vielä. Minun kaavailuistani puuttuu vielä se pehmeäkätinen 1-sentteri (Toni Koivunen-tyyppiä), kovaluinen pakki (Timo Willman-tyyppiä), sekä selkeä Jan-Latvala-tyylinen puolustaja. Lisäksi joukkueen maalivahtiosasto huutaa tyhjyyttään. Nimiä kyllä pyörii, Viitakoski, Kapanen, Riksman, Leinonen... Ota noista nyt sitten selvää, pitäisikö soittaa kaikki läpi ja kysyä että pelaatko Saimaan rannalla ensi kaudella?

Allekirjoitan, allekirjoitan!
Soittokierroksen voisit tosiaankin kyllä tehdä, ehtisitkö vielä tänään?
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Kyllä tuntuu hyvältä, Skyttä ja Tuominen ovat pelaajia minun makuuni, ja Tuominen on kaiken lisäksi hyvä puolustuspäässä: muutama viikko ennen kauden loppua Pasin ollessa jäällä oli SaiPan verkkoon tehty vain 10 maalia.

Itsekin mietin eilen sitä että mikäköhän on Teisan tyyli koota kenttiä, ehkä joku HPK-ihminen voisi vähän valaista?

Nyt puuttuu se ykkössentteri, kaksi veskaria ja ISO puolustaja. Willman voisi tulla Timoksi Rollen paikalle, sitten kakkospakki Jurin taakse, ja Pursiainen olisi alustavasti seitsemäs puolustaja.
 

theref

Jäsen
Hämmästyttävä yksimielisyys...

Vallitsee SaiPan pelaajapolitiikan puutteissa. Ilkalle pitäisi varmaan toimittaa tuo "ostoslista" ja pyytää käymään "kaupassa"...

Noh, meillä rahvaalla ei liene sanottavaa mihinkään, vaan nähtäväksi jää josko Ili ajattelee kuin rahvas? Autokauppiaan pitäisi välillä luopua teeseistään, aina halvalla ei voi saada hyvää.

Uskonkin nimittäin että sekä Skyden että Tuomisen sopparissa saattoi ensimmäinen numero muuttua, sen verran hyvin molemmat pelasivat viime kaudella.

Aika näyttää...
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Propaganda on purrut SaiPan kannattajiin. Oletteko muuten ajatelleet että me aika harvoin kritisoimme SaiPan pelaajahankintoja saati vaatisimme Kaarnan eroa yms.? Vaatimattomuus kaunistaa!
 

theref

Jäsen
No juu

Kyllä minä silloin tällöin olen tuhahtanutkin noille Ilin hankinnoille ja pelaajpolitiikalle. Kun viime syksynäkin pakkia tarvittiin kipeästi niin Ilkka hommaa meille ensi nTuoams Eskelisen joka loukkaantuu ennenkuin edes ehtii Kisapuistoon. Sitten tilalle tulee ei-niin-suuresti-pitämäni Petri Kokko, sillä lailla!

Mutta ei siinä mitään, näiden jatkosopimusten olen oppimut pitämään Ilistä sen verran että Ili päättää kutsua minut mukaansa perinteiselle Starikoiden Floridan matkalle SaiPan piikkiin, olen jopa valmis miettimään asiaa... = )
 

Miguel

Jäsen
No hyvä, että ilmeisesti ainakin joku arvostaa Jan Latvalaa. Mutta eikös SaiPalla ole jo Kuznetsov, joka hyökkää hyvin, mutta puolustus ei ole aivan kärkipäästä. Nimittäin Latvala on juuri tälläinen pelaaja.

Theref vaikuttaa SaiPa-fanilta, vaikka pääasiassa kannataakin tuomareita. Onko tälle joku tärkeä syy vai onko Theref yleensä 'heikompien' puolella? Mutta kuka maalivahti on Viitakoski? Menivätkö vain senat sakaisin vai kuka on kyseessä?
 

Pioneer

Jäsen
Maalivahti Viitakoski

Kyseessä on Vesan veli Matti. Matti Viitakoski oli nostamassa SaiPaa SM-liigaan upealla pelillä. Mielelläni hänet keltapaidoissa olisin vielä nähnyt, mutta taisipa kuitenkin juuri lopettaa uransa.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Niin SaiPan kannattaja kuin olenkin, minä en oikein ymmärrä miksi kaikki olivat jossain vaiheessa toivomassa Viitakoskea SaiPan maalinsuulle. Jos en ihan väärää kuvaa ole saanut niin eikös Viitakoski pelannut Ruotsissa divarikiekkoa? Ja prosentit eivät tosiaan olleet mitään erikoisia... Kakkosena olisi ehkä niukin naukin menetellyt, hiinä ja hiinä.
 

Pioneer

Jäsen
Niin, nimenomaan kakkosena olisin hänet mielelläni nähnyt. SaiPan oma mies ja rutosti kokemusta, olisi voinut toimia vähän niinkuin Vesa Ruotsalaisen saappaiden täyttäjänä.

Asiasta toiseen, HPK:sta vapautui nyt Lundell ja Kapanen. Olisiko näistä herroista SaiPan maalinsuun tukkijoiksi ensi kaudella? Kapasen taidot ovat varmasti kaikkien tiedossa, mutta eikös hänellä ollut vähän isompaakin kitinää siellä Hämeenlinnan suunnalla männäkaudella? Jotain varustepulmia taisi olla jos oikein muistelen. Lundell taitaa sensijaan olla enemmänkin kakkoskassaritasoa?
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Onko tämä Carlssonin jatkamattomuus varmaa tietoa?

Kokko on saanut arvostelua siksi, että hänellä on puolustaminen hiekompana osa-alueena kuin hyökkääminen. JA kun puolustajan tehtävä sattuu olemaan puolustaminen niin ei siihen paljon sanan sijaa jää. Jos itse rankkaisin SaiPan pakit viime kaudelta niin lista näyttäisi tältä:

1.Kuznetsov: Leader ylivoimassa, vähän liikaa itsevarmuutta mutta taisi silti olla SaiPan +/--tilaston ykkönen.

2.Richter: Voimaa kuin pienessä kylässä, puolustuspään kingi, maalinedusta pysyi puhtaana paremmin kuin kellään muulla SaiPa-pakilla. Voi tulla Maraa ensi kaudella ikävä.

3.Tikkanen: Nuori mies otti valtavan harppauksen niin liigassa kuin maajoukkueessakin. Pieni koko ehkä hieman haittasi, mutta ei ole esteenä menestykselle. Onko Harri Saipan ykkösviivamies kun Juri lopettaa?

4.Kallioniemi: Varmaa peruspeliä, välillä kömmähdyksiä. Kapteenin C taisi tuoda pieniä paineita.

5.Kokko: Alkukaudesta pelasi kuin chien sauvage - raivo koira, välillä hiljaisempaa mutta vertyi taas loppukautta kohti. Puolustuspelissä ongelmia.

6.Carlsson: Rolle oli SaiPan kovin jätkä jos jäähyissä mitataan, toimitti myös poliisin virkaa...:) Välillä pelasi itsensä hölmösti ulos tilanteista.

7.Jokela: Devilsien leirillä, armeija kiusasi. Selittää saa, kausi oli huono.
 

Arttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Olen saipaviltsun kanssa samaa mieltä Kokosta. Ehdottomasti Saipan puolustajien rankingissa kolmas heti Kuznetsovin ja Richterin jälkeen.

Kuznetsov oli hidastunut tälle kaudelle entisestään, mutta näytti toisaalta johtavan Saipan peliä enemmän kuin Mansikka. +/- -tilastokin korjautui kauden lopussa.

Richter oli ehdottomasti Saipan paras maalinedustapelissä. Muut osa-alueet ontuivatkin sitten hiukkasen. Hyvä pelote vastustajalle.

Kokko on kiekkollisena hyvä. Osaa luistella ja tuoda kiekkoa ylös. Lisäksi Kokko, samoin kuin Kuznetsovkin, lukee peliä hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös