Mun mielestä näin ei pitäisi missään nimessä tehdä. Tasainen peluutus Koivisto - (Karhunen) parille ja sitäkautta syteen tai saveen. Mitalia ei ehkä tule ensi vuonnakaan, mutta saataisiin ainakin ajettua tulevaisuutta tolppien väliin. Tämä teko yhdistettynä maltilliseen kenttäpelaajien hankintaan palvelee takuuvarmasti tulevaisuutta.
Minäkin olen noin periaatteessa samaa mieltä että mieluummin omille miehille peliaikaa, MUTTA kysymys kuuluu, tuleeko Petri Koivistosta peluuttamallakaan huippumaalivahtia liigaan? Se on mielestäni aika iso kysymys.
Koivisto on lahjakas kieltämättä, mutta hän on armottoman pienikokoinen. Luetelkaapa alle 180 senttisiä huippumaalivahteja? Niitä ei montaa löydy, joskaan eivät ihan sentään sukupuuttoon ole kadonneet. Kuinka todennäköistä on että Koivisto pääsee tähän harvalukuiseen pienikokoisten huippuvahtien joukkoon?
Vastaavasti isot maalivahdit jyräävät nykyään vähän pienemmälläkin lahjakkuudella. Viime kaudella Bluesin Koskinen nousi täysin puskista liigan kärkipäähän ja suorilta NHL-sopimukseen asti. Tällä kaudella saman on ainakin sm-liigan osalta tehnyt Ässien Rynnäs. Kesä näyttää viedäänkö hänetkin P-Amerikkaan saman tien, itse veikkaan että kyllä.
Jos halutaan tukea omia kasvatteja, niin mielestäni olisi aiheellista selvittää voisiko Kärpät kaapata Petteri Similän KalPasta takaisin kotiin. Siinä olisi lupaava ja erittäin iso oululaislähtöinen maalivahti. Luovutetaan vaihdossa Karhunen joka on muutenkin käsittääkseni KalPan miehiä.