Linja heiluu ihan uskomattomalla tavalla. Se on se suurin ongelma. Ihan sama kattooko Sportin, KalPan vai Pelicansin peliä.
Niin pelin sisällä, kun tuomariparien vaihtuessa. Lisäksi nyt lisääntyvässä määrin, mailaa saat käyttää niin huitomiseen kuin koukkimiseen, mutta autas perkele jos taklaat jotakuta. Pitäis niinku mennä toiste päin.
Ehkä se räikein tänä vuonna nähty tuomarivirhe Lahessa; Siikonen hakee vastataklausta mennessään kiekkoon, Rantakari huonossa asennossa nykyisen trendin mukaan, 5+20 jne. 2 peliä pelikieltoa. Samassa pelissä ja muistaakseni myös erässä, Tapparan J.Peltola hyppytaklaa Björnistä kyynärpäällä päähän. Kakkonen. Ei edes kurinpitoon. Pelicans voitti kyseisen ottelun.
Eilen HIFK-ottelussa tuomari perui antamansa jäähyn, mitä ei ymmärtääkseni saa edes perkele tehdä. Jos tuomitset jotain, niin et sä sitä takasin vedä kun jäähykin on jo taululla ja mies menossa boxiin. Tämä ei siis mikään iso moka, ihmettelin vaan kovasti eilen kun peliä katselin. Oikeinhan se meni, ei siitä jäähyä olisi pitänyt tulla mutta mielenkiintoista in any case.
Luulen että suurin osa yhtyy mielipiteeseeni, tuomarit eivät ole tämän sarjan tasolla. Jokunen on, mutta hyvin harva, ja yleensä heillä on sitten se saatanan ensikertalainen vierellään sekottamassa pakkaa.
Hauskinta on myös se, että peleissä itse "rikkeen" tapahtuessa vieressä seisova tuomari ei tuomitse jäähyä, vaan sen näkee puolesta kentästä se toinen aasi. Tämä toistunut noin 80 kertaa tällä kaudella kun itse olen ollut paikalla. Yleensä rike on ollut todella heppoinen tai selvästi kalasteltu, niin miksei se toinen dumari anna sen lähempänä olevan tulkita sitä tilannetta..? Ehkä vaan toisella on pilli.
Kurinpito on kuitenkin jopa isompi vitsi kun itse tuomarit, ja se on jumalauta saavutus.