Tuomainen soittaa Bluesia :=)

• 5 356
  • 41

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Veke

Tuomaisesta vielä, vaikka asia ei oikeastaan meidän leiriin kuulukaan. Mielestäni Tuomainen on omassa roolissaan erittäin hyvä ja joku saattaa muistaa vielä erään MM-kisojen Ruotsi-matsin, missä eräs harvahampainen partasuu tekaisi voittomaalinkin. Huonoksi tai paskaksi miestä ei käy haukkuminen, se taas että hinta-laatu suhde ei ollut kohdallaan on aivan toinen asia.

Kuten Manekin tuossa totesi Tuomainen on 30-pisteen mies, joka osaa vääntää kulmissa, heiluttaa hanskoja ja vastaavaa, mutta ei ole mikään tähtiluokan pelaaja, mitä taas tuo hintalappu edellyttäisi. Olisi ollut ihan mielenkiintoinen lisä Jokereihinkin, mutta ei noilla pyynnöillä herättänyt riittävää kiinnostusta.

Ihan hyvää kautta odotan häneltä kuitenkin ensi vuonna Bluesissa, enkä ihmettelisi vaikka maajoukkuekin kutsuisi. Tämän näyttää sitten aika.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ilman katkeruutta totean, että mielelläni minäkin olisin ottanut Veken meille, mutta mikään suuri menetys mies ei missään nimessä ainakaan minun silmissäni ole, koska Veken hallitseman roolin äijiä meillä on tarpeeksi omasta takaa tällä hetkellä.

Pussy-Toporowski taasen ei ole minun mielestäni ollut koskaan tervetullut meille. Veljensä kylläkin olisi. Siinä olisi todellinen "Mäkkärin stuntti". And then some.

Asia osaltani loppuun käsitelty.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Veikkaan että Urpolta ja muilta SM-liigan 'viisailta' miehiltä menis kyllä terveys siinä vaiheessa kun Kerry Toporowski tulisi SM-liigaan...Tämä kaveri nääs saisi Nielikäisen näyttämään kiltiltä kuoropojalta, sen verran hullu kaveri on kuulemma tuo Shaynen veli.

Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti ribis

No vit?tu ei paljoa kiinnostaa olisko IFK halunnu Tuomaisen, Blues halus ja loistava hankinta onkin. Suomalaisista pelaajista Tuomainen parhaita mitä meille halusinkin. Pelityyliltään samanlainen kuin Toporow., joten Topperin tarve ei nyt olekaan niin suuri. Tosi hyvä että täytetään joukkueen runkoa uusilla suomalaisilla, calibrointia sitten kauden mittaan Detroitin avuilla yms.

Joten loistava että Veke, loistavaa ettei Simicek tai jotain...(Draaap..heh)
Tuomaista motivoinee Bluesissa vielä seuran menestymättömyys. On varmasti mukava olla voittamassa Bluesille ensimmäistä mestaruutta. Money talks, sekä ympäristö ja olosuhteet ratkaisee, ei katossa olevat viirit.

Milloin on sun kymmenvuotis-synttärit???

Hevonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olen äärimmäisen pettynyt kun en näe Marko Tuomaista ensi kaudella IFK:ssa. Tosin ei siit ois paljoo hinta/laatu hyötyy ois ollu mut henkilökohtanen suosikkipelaaja(tavallaan perhetuttu). Sil on paljo kavereit Bluesis,Ruuttu,Caloun yms...Ja uskosin et Sihvonenki tulee...

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti BigRedBob
Pussy-Toporowski taasen ei ole minun mielestäni ollut koskaan tervetullut meille. Veljensä kylläkin olisi. Siinä olisi todellinen "Mäkkärin stuntti". And then some.

Ja mennään aiheen ohi.
En tiedä mihin perustat väitteen tuossa "pussy" jutussa (onko kyse siitä kauden päätöspelistä Blues-IFK, sen missasin kun olin matkoilla), itse olen eri mieltä mutta sama se. Mutta sen minkä moni "ei Blues-kannataja" unohtaa helposti kun Topperista puhutaan on se että mies takoi viime- sekä edelliskaudella lähes piste per peli (Blues, Luulaja) johon ei edes monet huomattavasti "pussymmät" spagettikäsi-zekit pysty, silloin ei välttämättä mikään hanskaaja täydy olla. En muutenkaan oikeen tiedä miksi Toporowski ei herätä ihmeemmin kiinnostusta muuta kuin Blues fanien keskuudessa joista suurin osa on leimannut miehen yhdeksi kaikkien aikojen suosikikseen, vaikka mies ei pelannut meillä kuin puoli kautta.

Ainiin tää ketju käsitteli Tuomaista... Jee hyvä hankinta ;)

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti ribis
No vit?tu ei paljoa kiinnostaa olisko IFK halunnu Tuomaisen, Blues halus ja loistava hankinta onkin. Suomalaisista pelaajista Tuomainen parhaita mitä meille halusinkin. Pelityyliltään samanlainen kuin Toporow., joten Topperin tarve ei nyt olekaan niin suuri. Tosi hyvä että täytetään joukkueen runkoa uusilla suomalaisilla, calibrointia sitten kauden mittaan Detroitin avuilla yms.

Meniköhän sinulta viestini pointti ohi?Ok,selvennetään.
Olenko tyytyväinen siihen että Tuomainen pelaa Bluesissa ensi kaudella?-Kyllä
Olisinko tyytyväinen jos Toporowski pelaa ensi kaudella Bluesissa?-Kyllä
Olisinko ottanut mielummin Topon kuin Veken?-Kyllä
Tarkoittaako tämä että Veke on huono?-Ei

IFK-fanien suhtautumista Tuomaiseen minä myös ihmettelin.Se,että sinua ei v''*$u kiinnosta halusiko IFK hänet vai ei on oma asiasi.Minua se kylläkin kiinnostaa.Ilmeisesti IFK ei miestä halunnut,Veke on Bluesissa,minä olen ainakin tyytyväinen.

No joo,ei siitä sen enempää.

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U18 Leijonat
Hei... pysykääs housuissanne!
Kukaan ei kiistäne, etteikö Tuomainen sopisi ennemmän kuin hyvin Bluesin ensikauden suunnitelmiin!
Eihän mies mikään tähti ole, mutta varsin käyttökelpoinen 20-30 pisteen nakuttaja!
Arvokas pelaaja, niin yli- kuin alivoimallakin ja loistava kulmavääntäjä!
Vielä kun sen Topperin sais...
Ribis tuntuu olevan melko helposti provosoituvaa tyyppiä... rauhoittakaas kuulkaa nyt vähän, kun on kevät ja kärpäsetkin alkaa pörrätä!
Ensimmäisen kunnollisen minihameenkin tänään bongasin kadulla... hianoooo!

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Korjattakoon muutamien IFK-fanien perusteluita jokseenkin hatariksi: Tuomaisesta oli kiinnostunut vakavasti noin puolen tusinaa SM-liiga seuraa, joilla oli kilpailukykyiset lähtökohdat lähteä kisaamaan Markon päänahasta. Aivan kalkkiviivoille ylettyi voiton vieneen Bluesin lisäksi HIFK. Helsinkiläisten tarjoama sopimus oli rahallisesti parempi, kuin Espoolaisten vastaava, mutta muiden yksityiskohtien vuoksi vaakakuppi kääntyi tällä kertaa länsinaapuriin. Eli tämä "Money talks"-puppu on omien tietojeni mukaan täysin Bull Shittiä!!!

Ja myönnettäköön nyt ainakin omalta osaltani, ettei Tuomainen nyt niitä kaikkein taitavimpia yksilöitä ole, joilta odottaa pariakymmentä maalia enempää, mutta uskon, että pelottavan aisaparin hän Janin kanssa tulee muodostamaan. Mielestäni Markon kaappaaminen oli ensimmäinen loistava näyttö Ruuttun työstä kotimaistenpelaajien saralla. Toivotaan nyt vain, että yli-intoisuus on jäänyt rapakontaakse, eikä miehestä tule ainoastaan turhaa jäähyiliää vrt. MElomo, vaan pelaaminen kiinnostaa myös joukkueen eteen.

Anyway, loistava hankinta juuri sellaiseen vääntörooliin, jonka edustaja Bluesista vielä oikeastaan puuttuikin.

Viestin lähetti Kalkun rusakko
Milloin on sun kymmenvuotis-synttärit???
Ei näin. Lainasit koko viestin, vaikkei vastauksesi ymmärtäminen olisi tarvinnut lainkaan lainausta. Vastauksesi sinällään on vielä asiaton. Varoitus tästä. Syntymäpäivähän näkyy tietty profiilista!

Muutkin miettikööt vähän taas tuota tsättäämistä.

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Moderaattorit

Syntymäpäivähän näkyy tietty profiilista!

En harrasta pilkun höyläämistä yleensä, mutta suurimmalla osalla jäsenistöstämme profiilista puuttuu syntymäaika + muut henk.koht. tiedot.

Hevonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
mielestäni Tuomaisen olisi oman uransa kannalta kannattanut mennä johonkin pienempään seuraan jossa 1-2 kenttäpaikka olisi taattu,esim.jyp:t yms.Nyt bluesissa,kuten IFK:ssa ja jokereissakin olisi jäänyt,hän saattaa jäädä seilaamaan 2-4 kenttään...Blues hakee ens vuodeks kovaa joukkuetta kovilla nimillä,pahoin pelkään Tuomaisen floppaavan ensi vuonna...

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U18 Leijonat
Noin pienenä kuriositettinä...
Tuomainen Bluesiin siirtyessään pelaa varmasti joko ykkösessä tai kakkosketjussa!
Eri asia sitten on, floppaako Marko....????

Hevonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti ZOOM
Noin pienenä kuriositettinä...
Tuomainen Bluesiin siirtyessään pelaa varmasti joko ykkösessä tai kakkosketjussa!
Eri asia sitten on, floppaako Marko....????

niin tottakai,aloittaa ainakin...pelkään vaan ettei taidot riitä siihen hommaan...IFK:ssakin pyöri siel 2-4 kentäs päivän kunnon mukaan,taitaa olla vähän kallis niihin ketjuihin.mutta toivotaan parasta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy