Aika vähäiselle huomiolle jää myös Tuokkolan vastuu joukkueen rakentamisessa ja rakentumisessa. Minulla on se käsitys, että kyllä kai päävalmentajaltakin pitää jonkulainen siunaus tulla sille, millaisia ja miten paljon pelaajia joukkueeseen palkataan. Selkeä linja näyttää olleen, että määrällisesti jossain määrin alemmissa ketjuissa tasonsa näyttäneitä, terävän kärjen kustannuksella. No, ei tällä kertaa onnistunut.
Minun mielestä huonommillakin perusteilla on valmentajia aikojen saatossa vaihdettu, ainakin mahdollisuus tulosten kääntymiseen on annettu. Jos kaikki rahat on kiinni Välimaissa, Riekkisissä ja Jaatisissa niin melkoinen fakiiri saa olla jos noista taikoo jollain vaihtokaupalla A-tason hyökkääjän. Vaika kuinka paljon Tuokkolan pelitavasta tykkäsin, niin en mä voi kovin pahoillaankaan olla. Jos Kookoot, ja Sportit ja Bluesit kairaa tasaiseen tahtiin pisteitä, jopa heikommallakin rosterilla, niin kait sitä voi ammattivalmentajan suuntaan myös katseet kääntää. Noi äijät tietää mihin ovat ryhtyneet ja jokainen noista ottaa toisen paikan samassa tilanteessa. Sääli on sairautta.
Ajankohdasta voidaan olla montaa mieltä