Jumalauta että repesin, kun mietin The Pentin huutamassa edellistä lausetta puhelimeensa... Vieläkin vedet silmissä.Viestin lähetti InSideHockey
...joukkueeseeni haetaan nimenomaan neekereitä, muut etniset vähemmistöt eivät tällä kertaa pääse mukaan.
Varohan sanavalintojasi. Mutta juu, Malhotrahan on perinyt pigmenttinsä intialaisista juuristaan, joten afrojen ryhmään luokittelu saattaisi loukata miestä. Ja em. Salvador kuulostaa myös enemmän latinohenkiseltä, joten olehan tarkkana sen joukkueen kasaamisen kanssa nyt, kun tuollaiset vaatimukset asetit.Viestin lähetti InSideHockey
Mutta palatakseni ketjun tarkoitukseen, joukkueeseeni haetaan nimenomaan neekereitä
Viestin lähetti goldenawe
Sarjassamme järkeviä kiekkokeskusteluja...
Currently there are about 29 minority players in the NHL, including five Black players on the Edmonton Oilers: Anson Carter, Mike Grier, Georges Laraque, and Sean Brown. Other minority players include and Paul Kariya and Denny Lambert of the Mighty Ducks of Anaheim; Jamie Rivers of the Boston Bruins; Jarome Iginla and Craig Berube of the Calgary Flames; David Tanabe of the Carolina Hurricanes; Jean-Luc Grand-Pierre of the Columbus Blue Jackets; Peter Worrell of the Florida Panthers; Jamie Storr of the Los Angeles Kings; Richard Park of the Minnesota Wild; Joe Juneau, Gino Odjick, Sheldon Souray and Mike Ribiero of the Montreal Canadiens; Scott Gomez of the New Jersey Devils; Theoren Fleury, Sandy McCarthy and Manny Malhotra of the New York Rangers; Fred Brathwaite, Jamal Mayers, Rich Pilon and Bryce Salvador of the St. Louis Blues; Kevin Weekes of the Tampa Bay Lightning; Donald Brashear of the Vancouver Canucks and Chris Simon of the Washington Capitals.
Viestin lähetti Hielo
Varohan sanavalintojasi. Mutta juu, Malhotrahan on perinyt pigmenttinsä intialaisista juuristaan, joten afrojen ryhmään luokittelu saattaisi loukata miestä. Ja em. Salvador kuulostaa myös enemmän latinohenkiseltä, joten olehan tarkkana sen joukkueen kasaamisen kanssa nyt, kun tuollaiset vaatimukset asetit.
Viestin lähetti goldenawe
Mustien keskuudessa ameriikoissa on käytössä samalta kuulostava sana koko ajan...se on kuitenkin puhekielessä muodossa "niggUZ" tai "niggas" jossa sanan loppu viittaa äännettynä sanaan US eli yhteisöön ja sanaan BRO, veli...
Minä itse näytän aika arjalaiselta...itte käytän sanaa neekeri aina joskus mutta ei se mitään pahaa mulle tarkoita, arvostelen ihmisiä tyhmyyden enkä ihonvärin perusteella...mulla on ollut paljon luokka- ja työkavereita ihan mustimmasta Afrikasta asti...about 8-9 eri Afrikan maasta.
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Mä luulen kans et niille liiaksi "auringonvalolle altistuneille" on ihan sama sanotaanko niitä täällä Suomessa neekereiksi, mustiksi vai miksi. Niille varmaan se suurin ero on äänensävyssä. Jos joku puhuu niille asiallisesti ja nimittää neekereiksi, niin tuskin ne hirveän huonoa tykkäävät.
Vähän kuin Bruce Willis Die Hard III-elokuvassa.Viestin lähetti Master Chief
No ei sitten muuta kuin South Centraliin kokeilemaan tuota teoriaa. Me muut JA:n kirjoittajat voidaan maksaa sun matkasi.
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Mä luulen kans et niille liiaksi "auringonvalolle altistuneille" on ihan sama sanotaanko niitä täällä Suomessa neekereiksi, mustiksi vai miksi. Niille varmaan se suurin ero on äänensävyssä. Jos joku puhuu niille asiallisesti ja nimittää neekereiksi, niin tuskin ne hirveän huonoa tykkäävät.
Viestin lähetti vlad
Ei tarvitse matkata merta edemmäs kalaan, voit kokeilla mitä afrosuomalaiset tykkää siitä, että kutsut heitä neekereiksi. Veikkaan, että kyyti voi olla kylmää vaikka kuinka hymyillen heille puhelisit. Itse olen jutellut muutamien somalien kanssa ja heille sana "neekeri" on kirosana - se halveeraa heitä, eivätkä he siedä sitä, että valkoihoinen kutsuu heitä nekruksi. Poikkeuksiakin tietty mahtuu joukkoon, niitä vaan ei ole kohdalle kovinkaan montaa sattunut.
vlad.
Viestin lähetti Viva Torremolinos
Oheisessa muutaman vuoden vanhassa listassa lueteltu kaikki tummaihoiset pelaajat NHL:n historiassa. Tietyllä varauksella siihen kannattaa suhtautua, sillä tietääkseni ainakaan Dirk Graham ei ole tummaihoinen. Ei ainakaan näytä siltä ja toisaalta mies oli vuosia Chicago Blackhawksin kapteeni ja Jarome Iginlasta on monesti sanottu, että hän on NHL:n ensimmäinen musta kapteeni.
Viestin lähetti vlad
Itse olen jutellut muutamien somalien kanssa ja heille sana "neekeri" on kirosana - se halveeraa heitä, eivätkä he siedä sitä, että valkoihoinen kutsuu heitä nekruksi.
Off topicilla jatketaan...Viestin lähetti finnjewel
Tämä saattaa johtua myös siitä, että somalit ovat oma (nomadiperäinen) etninen ryhmänsä, eivätkä välttämättä halua samaistua "tavallisiin" afrikkalaisiin.
Viestin lähetti BigRedBob
Off topicilla jatketaan...
Meikäläisen tietämät afrikkalaiset (ei somaliasta) taasen eivät missään nimessä halua samaistua somaleihin, eivätkä suunnilleen kävellä kadulla samaa puolta. Heillä ei ollut yhtään mitään positiivista sanottavaa tästä kansasta (ovat sama tai pahempi heille, kuin mustalaiset monelle valkoiselle, jne.). Että kukkii se rasisminpoikanen niinkin päin.
Hmm.. Tämän mukaan minäkin olen ilmeisesti laiska somalipummi.Viestin lähetti goldenawe
On muuten hauskaa että meidän koulun afrikkalaisista mulla on huonoja kokemuksia pelkästään joistain somaleista. On siellä joku harva hyväkin tyyppi eksynyt joukkoon mutta suuri osa on laiskoja pummeja jotka kopioivat toistensa töitä keskenään.
Viestin lähetti Cube
Hmm.. Tämän mukaan minäkin olen ilmeisesti laiska somalipummi.
En, mutta käytän lauseita "emmä jaksanut", "lainaa vitonen" ja "anna mä kopioin sun ruotsin aineen" useasti.Viestin lähetti goldenawe
Opiskelet siis samassa koulussa kuin minä, olet kotoisin Somaliasta ja kuulut täällä niihin somaleihin joista minulla on huonoja kokemuksia oltuani heidän kanssa samalla luokalla?