Espoon Siniset
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Two Degrees of Mike Sillinger
Maalivahtienkin osalla rajaa pidetään puetuissa peleissä, joita Korpisalolla oli ennen kautta nelisenkymmentä.
Kärppien Sakari Manninen puuttuu. Pelattuja otteluita viime kaudella kymmenkunta. Kymmenellä tehopisteellä on lisäksi aika korkealla.Liigan sivujen tulokastilastot
Puuttuuko tuolta listalta enää muita kuin HPK:n pelaajat? Jokaiselta muulta joukkueelta ainakin löytyi joku tulokaspelaaja. Muistaakseni esim. JYPin Kemiläinen puuttui vielä hetki sitten listalta, mutta nyt hänetkin on merkattu tulokkaaksi.
Mitäs tuo Goldobin tuolla tekee? Eikös se mennyt niin, ettei ulkkaria voi valita vuoden tulokkaaksi?
Einyt Laurikaiselta mitään pois, mutta tuskin nyt 7 pelin jälkeen pystiä vielä jaetaan. Hyvinhä tuo toki pelas KalPaakin vastaan ja kovat on tilastot pojalla toistaiseksi. 20 pelin jälkeenkin jos on maalit/pelit alle kaksikik niin onjo hyvin. Kyllähän kuka vaan saattaa hyvän 7pelin pätkän aina sillon tällön pelata. Mut kuten jo sanoin, ei mitään häneltä pois hyvin pyyhkii atm. Otanta vaan on vielä kovin pieni.
Edit. Sinällään toki kovan tilastoista tekee, että 7 pelistä vain 3 voittoa, 1 vl-voitto 3 tappiota
Alkaa riittämään. Kohta 30peliä kasassa ja onhan tuo jäätävää menoa. Itse olin vain sillä mielin, että nuorella pojalla voi vielä tasonvaihteluja ekalla liigakaudelle tulla. Mutta mitä vielä. Ihan jäätävää työskentelyä ja tilastot puhuvat puolestaan. Joka iltaan kun vielä tulee se +30torjuntojakin niin onhan tuo hyvin. Bluesilla menee tällä hetkellä kovaa, kuten myös Laurikaisella ja Rantakarilla. Jos nyt eivät loukkaanni tai sula Blues ja ko herrat pahemmin, niin on kumma jos ei jompikumpi ole vuoden tulokas. Mikään ei vaikuta, että sulaisi kun on kuuden voiton putki ja tänään kaatui sarjakärkikin. No tauko tulee ja voi aina kaiken muuttaa mutta epäilempä.Alkaako nyt otanta jo riittää. Eetulla pelejä 26 ja taso on ollut sama koko ajan. Sen verran menivät jätkät Tampereella pari viikkoa sitten perseilemään, että mm joku Ässien vanhus on mennyt jopa tilastoissa ohi, mutta tälläkin hetkellä 93,53% ja 1,95 päästettyä maalia per peli ei hassummin ole.
Tulokkaiden pistepörssin kärkeen on muuten hiipinyt myös Blegin pelaaja,eli huikealla tasolla illasta toiseen ja liigan parhaan ylivoiman viivamiehenä operoiva pakki Otso Rantakari.
Eipä taida tulokaspalkinto tänä vuonna Espoota kiertää. Edellisen taisi pokata Osala.
Hyvältä näyttää äänestys tulokkaasta. http://liiga.fi/uutiset/2015/01/14/kuka-on-sinun-ehdokkaasi-wasama-palkinnon-saajaksi
Vähän minua silti ihmetyttää tämä äänestys, kun tulokkaiden maalipörssiä yhdeksällä osumallaan johtava Jarno Kärki ei ole edes näkyvissä koko äänestyksessä (kuuluu ilmeisesti osioon ynnä muut).
Ei siinä, itse antaisin palkinnon vaikka jo nyt tälle Rantakarille, mutta itse äänestyksestä kertoo Kärjen puuttuminen listoilta kokonaan jo aika paljon.
Kärjellä oli tuon uutisen tekoaikaan (14.1) pisteet 6+1, eikä tuolla määrällä mielestäni pitäisikään olla listoilla.Vähän minua silti ihmetyttää tämä äänestys, kun tulokkaiden maalipörssiä yhdeksällä osumallaan johtava Jarno Kärki ei ole edes näkyvissä koko äänestyksessä (kuuluu ilmeisesti osioon ynnä muut).
Ei siinä, itse antaisin palkinnon vaikka jo nyt tälle Rantakarille, mutta itse äänestyksestä kertoo Kärjen puuttuminen listoilta kokonaan jo aika paljon.
Voi sanoa.Otso Rantakari teki tänään Liigan kaikkien aikojen maaliennätyksen tulokaspakeista ja on enää pisteen päässä Sami Vatasen piste-ennätyksestä. Voiko sanoa, että huikeaa?
Hyvä suoritus täytyy kyllä sanoa. Sami tosin taisi olla kolmisen vuotta nuorempi kun tuon ennätyksen teki.Otso Rantakari teki tänään Liigan kaikkien aikojen maaliennätyksen tulokaspakeista ja on enää pisteen päässä Sami Vatasen piste-ennätyksestä. Voiko sanoa, että huikeaa?
Samille jää siis vielä alaikäisten tulokaspuolustajien maaliennätys ;)Hyvä suoritus täytyy kyllä sanoa. Sami tosin taisi olla kolmisen vuotta nuorempi kun tuon ennätyksen teki.
Mikäli en ihan väärin muista, Liigassa nämä äänestykset on järjestetty vasta pleijarien jälkeen.
Rantakarin ja Laurikaisen välillä voi siis pleijaritkin vielä kääntää kelkkaa - jos Laurikainen avaa luukkua, Rantakari saa niin isoa etua, että sinne se menee - ja jos taas Laurikainen torjuu kovilla tilastoilla Bluesin välieriin samalla kun Rantakarin tehot putoaa, Laurikaiselle mennee.
Siitä ei varmaan ole epäilystäkään, että jompi kumpi tästä kaksikosta tuon pytyn pokkaa.
No ei se nyt ihan näinkään mene. Neljä palkintoa menee runkosarjan mukaan. Katso esimerkiksi Palkinnot | Liiga.Pudotuspelit vaikuttavat palkintoihin Liigassa pl. runkosarjan paras pelaaja. NHL:ssä palkinnot jaetaan runkosarjan perusteella.
No ei se nyt ihan näinkään mene. Neljä palkintoa menee runkosarjan mukaan. Katso esimerkiksi Palkinnot | Liiga.
Tulokaspalkinto sitten menee näin: "Wasama-palkinnon saa suomalainen Liigan ensimmäisen kauden pelaaja, joka on osoittanut taitoa kehittyä kansainväliseksi huippupelaajaksi. Voittaja valitaan jääkiekkotoimittajien äänestyksellä."
Tokihan toimittajat äänestävät Rantakaria, ainakin jos tulokaspuolustajien piste-ennätyskin rikkoutuu.
Toki tilastojen perusteella myönnettävät palkinnot ovat asia erikseen, mutta äänestettävien palkintojen osalta pointtini pitää.