Viestin lähetti The Analyser
Kimmo Peltosesta meillä ilmeisesti on aika ristiriitaiset mielipiteet. Itse seuraan mieluummin viimekin kaudella hyvin pelanneen oman junnumme Simon Backmanin otteita ensi kaudella. Samoin Markus Seikolan. Molemmat, jopa Backman ovat parempia kiekollisena kuin Peltonen.
Aika rohkea väite tuo että Backman olisi kiekollisena parempi kuin Kimmo Peltonen ja itse ainakin olen täysin eri mieltä. Backman ei minusta esittänyt kiekollisena juuri mitään erikoista viime kaudella pelaamissaan liigapeleissä. Pari hyvää ylösnousua, joissa hyökkääjä pystyi pelaamaan Backmanille avopaikan, ne olivat parasta antia hyökkäyspäässä. Valitettavasti tosin aina ilman tulosta. Nuori ja kiistatta lupaava kaveri on kyseessä, mutta enemmän tuo vakuutti ikäänsä nähden valmiilla ja suht riskittömällä pelillä sekä hyvällä asenteella kuin sillä, että olisi pystynyt avaamaan peliä tai tekemään kiekon kanssa juuri mitään ihmeempiä.
Peltonen sitä vastoin oli todella tärkeä lenkki sekä ennen loukkaantumistaan, että myös keväällä vammasta toivuttuaan. Puukäsi ei Backman ole, mutta ei myöskään (vielä) lähelläkään Peltosen tasoa. Saisi nyt ensin saalistettua sen ensimmäisenkin syöttöpisteen. Pistetään nyt vielä ne kuuluisat emävaleet elikä tilastot samaan syssyyn molemmilta viime kauden suhteen:
Peltonen:
Runkosarjassa 39 5+10=15 +16
Pudotuspeleissä 12 3+0=3 +5
Backman:
Runkosarjassa 35 0+0=0 +-0
Pudotuspeleissä 5 0+0=0 +-0
Jottei aihe menisi täysin otsikon vierestä niin arvotaan lottokoneesta topeiksi seuraavat jampat:
Antti Pihlström. Teki viime kaudella muutoin vaisuissa Blues-peleissä vaikutuksen. Hyvä tsemppi, toivottavasti myös tehot alkavat löytyä. Lauri Tukosen ohella Bluesin nuorta kaartia, jolle soisin onnistumisia. Paitsi "paikallispeleissä" Turussa tietysti...
Markus Seikola. Josko se kauan odotettu läpimurto nyt sitten tulisi..? Tuurasi viime kaudella mm. Vykoukalia 1-parissa loukkaantumisten aikana todella hyvin. Hyvä laukaus, saisi vaan vastuuta YV:ssä ja antaisi palaa useammin. Huonompi homma ensi kaudelle on, että varsinkin jos työsulku tulee niin vastuuta ei kauheasti ole jaossa jos edellä ovat nimet Hulkkonen, Vykoukal, Berg, Salo ja Mörkö-Marko.
Floppeja ei jaksa miettiä, isoin toivomus vaan olisi ettei niitä löydy ainakaan oman joukkueen maalivahti- tai sentteriosastolta.