Mikä kelpaa mulle
Vahvistuksia on tulossa siis kaksin kappalein ja toinen mahdollisesti siis pakki.
Sanotaan nyt, että vaatimustaso kulkee hyökkääjän kohdalla sunnilleen Pavel Rosan kohdalla ja pakin kanssa Hedinin tasolla. Ei yhtään jämää tai edes epävarmaa tapausta - kiitos tai hyvästi. Hjalliksen sanoin: "meillä ei enää keskitason Nemirovskyt ja Vostrakit pelaa." Pelaapa kuitenkin Sjögren, jonka hankinnan pystyi rimpuillen hyväksymään, kun Seanin lähtö tuli mahdolliseksi ja Sjögren oli ns. "ilmainen mies".
Nyt on kuitenkin rosteri siinä mallissa, että huippuja puuttuu, mutta tusinatuotteita roikkuu naapurin oksilla asti. Mulle tämä on ihan yksi ja lysti, kunhan seuraavista asioista pidetään kiinni.
Tähän kauteen on lähdetty nuorentamaan joukkuetta ja ajamaan sisään omia kasvatteja. Tämä on viimeinen tilaisuus tämänkaltaiseen kasvojen pesuun, sillä aikaisempi yritelmä kusi niin sanotusti omille sukille. Jos nyt pyörretään linjassa takapihaa kohti, niin seuran toiminnan uskottavuus ja fanien uskollisuus lähestyy rajatta nollaa.
Mitä tästä linjasta kiinni pitäminen tarkoittaa? Minun mielestäni meillä on liigakasteen aiemmin saaneita omia kasvatteja ja uusia lupauksia sen verran, että menestymiseen kykenevässä joukkueessa heitä täytyy löytyä hyökkäyksestä minimissään neljä ja puolustuksesta kolme. Näistä määristä on pidettävä kiinni, koska edelleenkään ne eivät ole paljon, jos vertaamme vaikka Kärppiin, Hifkiin jne. Lisäksi lupauksia on sekä hyökkäyksessä, että etenkin puolustuksessa sen verran, että loukkaantumiset pystytään kunnialla paikkaamaan. Korostetaan vielä, että etenkin pakkeja on helposti tarpeeksi ja tarpeeksi hyviä.
Jos vahvistuksia tulee ja he ovat luokkaa Rosa ja Hedin, niin otan heidät avosylin vastaan ja huudan kolme kertaa eläköön, jos tuosta linjasta voidaan siis pitää kiinni: eli vähintään neljä hyökkääjää ja kolme pakkia omista. Tästä on helvetin helppo pitää kiinni jo sen vuoksi, että pelitaitojensa puolesta meidän ketjuihimme pitäisi löytyä vaadittava määrä omia hyvin vaivatta. Kun vielä on otettu omiin panostava tietoinen linja, niin ei ole minusta edes muuta mahdollisuutta. Missä ne junan tuomat sitten pelaavat, jos rosteri on noin täynnä jo nyt ja kaksi miestä tulee lisää? Minulle on ihan sama. Pelatkoon ihan missä vain tai maksakoot Matti palkkaa sohvatyynyyn pieremisestä - minua ei se kiinnosta, eikä haittaa, vaikka maksaisi legioonalle miehiä palkkaa, kunhan siellä ne muutama oma poika perkele pelaa.