Tämä kekustelu näyttää menneen vähän väärille raiteille. Pää tarkoitukseni tässä keskustelussa oli pohtia, miten Jokereiden mahdolliset uudet hankinnat vaikuttavat junnujenne peli-aikaan. Ei sitä miten esimerkiksi Eero Somervuori sai mahdollisuuksia. Somervuori tuli vaan jossain vaiheessa keskustelua esiin, mutta ei hän ollut minun kirjoituksieni ydin. Nyt kuitenkin suurin osa teistä alkoi väittelemään minun kanssani ihan turhista asioista, mutta näin siinä yleensä käy kun sohaisee muurahais pesään.
Viestin lähetti jussi_j
Mutta olet silti sitä mieltä, että Eero ei saanut tarpeeksi näyttöpaikkoja jokereissa?
J.Rita tuossa valaisikin minua Eeron iästä mikä oli ihan hyvä, koska muistin sen väärin. Sitä tosi-asiaa se ei muuta, että Eero sai näyttöpaikkoja yli 20 vuotiaana todella vähän. Jokereiden odotukset olivat ehkä liian kovat Eeroa kohtaan ja suurimman osan peleistään hän pelasi todella nuorena.
Viestin lähetti jussi_j
Eero pelasi Jokereissa 5 kautta, joista neljä oli täysiä kausia liigajoukkueessa.
Niin kuin tuossa sanoin, niin se on eri asia pelata lähes kaikki noista kausista alle 20 vuotiaana kun pelata ne esimerkiksi 19-24 vuotiaana.
Viestin lähetti jussi_j
Hän teki maaleja tasasen varmaan tahtiin 1-3-7-6 ja pisteitä 2-10-15-12. Hän siis pelasi pitkiä jaksoja hyökkäävissä ketjuissa mm. Oton rinnalla tehden parhaalla kaudellaan 7 maalia. Viimeisenä kautena hänen piste- ja maalimääränsä putosi edellisestä kaudesta. Olisiko vielä pitänyt antaa yrittää? Millä perusteella?
Sillä perusteella, että hän oli hädin tuskin 20 vuotta. Paitsi viimeisellä kaudellaan. Eipä sitä kovin moni tuon ikäinen pysty vielä mihinkään ihmeisiin.
Viestin lähetti jussi_j
Eeron siirtyminen HPK:n riveihin oli kaikkien osapuolien kannalta paras ratkaisu. Sehän on jo nähty. Uskotko, että Eero olisi ikinä enää voiunut Jokereissa päästä rooliin, josta olisi voitu ponnistaa kohti amerikkaa?
Olen samaa mieltä ja varsinkin Eeron kannalta. Kuitenkin väitän Jokereiden dumanneen Eeron turhan nuorena, mutta onneksi tässä kävi hyvin. Uskon, että Eero olisi voinut päästäkin jos häneen olisi luotettu siinä vaiheessa kun hänelle alkoi tulla vähän ikääkin.
Viestin lähetti jussi_j
Siis kaikkien kannalta paras ratkaisu, jonka sinä näet jotenkin Jokereiden kannalta negatiivisena asiana ja samaan hengenvetoo toteat ifk:n antaneen Grünnille ja kumppaneille kunnon näytönpaikan. Monta peliä esim. Grünn on pelannut ykkösketjussa? Hänen pistetehtailunsa oli kuitenkin nousujohteista. Maalit 5-9 ja pisteet 9-16. Siis kaksi kautta näyttöpaikkoja, tuplaten pisteet toisena kautena.
Mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää, että Grünn sai nämä näyttöpaikkansa paljon vanhemmalla iällä. Samaan aikaan HIFK:ssä on annettu lähes kokonaiselle joukkueelliselle näyttöpaikkoja. Siinä on pikkuinen ero tähän Eeron tapaukseen. Jokereissa ei siihen aikaa ollut joukkueellista junioreita joille piti antaa näyttöpaikkoja ja siltikään niitä ei hirveästi ilmaantunut silloin kun Eero ja kumppanit olivat vähän saaneet ikää alleen.
Viestin lähetti jussi_j
Mitä sitten jos Grünn voittaa ensi vuonna pistepörssin ja valitaan maajoukkueeseen sekä tekee ison änärispimuksen. Onko se sitten .... bäääh, en mä jaksa, et sä usko kuitenkaan.
Niin kuin minä sanoin, niin olen sinut tuon Grünn asian kanssa ja olen itseasiassa todella iloinen jos hän onnistuu JYP:ssä. Hänelle HIFK antoi hyvät näyttömahdollisuudet, mutta hänestä oli näköjään helpoin luopua, koska ei nähtävästi riittänyt potku tällä hetkellä. HIFK:llä on vielä joukkueellinen junnuja ja lisää tulee koko ajan.
Luetko sinä ollenkaan noita minun tekstejäni?
Tämä keskustelu on mennyt nyt ihan väärille raiteille ja yritän nyt poistua taka vasemmalle. Jos joku vielä kommentoi tekstejäni, niin voin tulla vielä keskustelemaan, mutta muuten jätän tämän keskustelun tähän. Uskon, että olen oikeassa siinä, että teidän junnut ei loppukaudesta enää saa niin paljon peli-aikaa kuin syksyllä saivat. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä ja junnu-projektinne jatkuu samoissa merkeissä kuin tähänkin asti.