Tuleeko vielä vahvistuksia?

  • 158 369
  • 895
Tila
Viestiketju on suljettu.

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin

Todd Warrinerin vanha vamma uusiutui ja erään tahon tiedon mukaan Warrinerin saaminen täyteen pelikuntoon vie huhtikuulle , jolloin jalka olisi terve mutta ei edelleenkään täydessä kunnossa.Pesonen on pelikunnossa noin 6-8 viikon kuluttua jos silloinkaan eli näiden kaverien panosta ei loppukahinoissa pystytä käyttämään.

Mikko Ruutu, ollut pelaamatta pitkään polvi on väljä ei pelaa? tällä kaudella.

Vertalalla repeämä nivusessa , samanlainen vamma joka on vaivannut esin Joonas Jääskeläistä pitkään ,saattaa uusiutua helposti joten pelit saattavat loppua keskenloppukauden?.

Kun vielä muitakin on ja saattaa tullakin lisää on syytä hankkia ukkoja näiden tilalle.

Santeri Heiskanen olisi hyvä ärsyttävä ja monipuolinen kaveri ,joka istuisi rooliin kuin rooliin.
Ja kaiken lisäksi halpa tiettyjen seikkojen takia.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Ck


...
Somervuorelle sen sijaan ei mielestäni annettu tarpeeksi aikaa.

...
Älä viitsi, oliko syntynytkään vielä kun Eero aloitti maalipaikkojen tuhlailun Jokereissa. Mielestäni Eero pelasi ikuisuuden mm. Oton vieressä saamatta mitään aikaan ja itse olisin lähettänyt Eeron kehän ulkopuolelle jo pari vuotta aiemmin.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Warriner on pelaaja joka ei montaa perättäistä peliä pysty ehjänä pelaamaan. Kannattanee peluuttaa keväällä säästeliäästi jos vielä jonkinlaiseen kondikseen pääsee.

Vertalan repeämä nivusessa on niinikään uusiutumisherkkä. Eiköhän Vertsin loppukausei, ja loppu-ura, tule olemaan aika rikkonaista.

Pesosen olkapää tulee tarvitsemaan leikkausta viimeistään kauden jälkeen. Pelipanos loppukauden osalta yhtä hämärän peitossa kuin Warrella ja Vertalalla.

Mikäs tämä Jantusen nivunen on joka on alkanut jonkin aikaa sitten reistailemaan? Äityykö todella pahaksi vai jääkö vain joitain pelejä väliin silloin tällöin?

Bergenheimin tilanne on vielä itselleni hämärön peitossa. Jos käsi on murtunet ei se tällä kaudella enää parhaaseen pelikuntoon parane.

Kenenkään tässä mainitun viiden kaverin panoksesta loppukauden osalta ei voida olla varmoja. Vajaalla miehistöllä pelaaminen lisää uusien loukkaantumisten riskejä.

Kaikki pelaajat ovat, ehkä Seania lukuunottamatta (hän on vielä kirjoittamaton lehti) Jokerien avainpelaajia. Jantusen ja Warrinerin arvon tietää vaikkei jääkiekosta muuta tajuaisi kuin maalit. Vertalan ja Pesosen avut ovat pisteiden lisäksi myös henkisellä puolella. Taistelijatyyppejä ja esimerkkejä muille.

Kauppareissuja edessä...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Lapanen
Vertalan repeämä nivusessa on niinikään uusiutumisherkkä. Eiköhän Vertsin loppukausei, ja loppu-ura, tule olemaan aika rikkonaista.

Missä kohtaa tämä Vertalan vamma on muuttunut lievästä vakavaksi? Ja että koko uran loppu on yhtä loukkaantumiskierrettä?

Viittaan siis tähän Tuomaksen tekstiin:
Viestin lähetti Tuomas
Vertala, poissa viikon ajan jonka jälkeen Jokereilla onkin viikon tauko. Eli mukana pelissä 27. tammikuuta HIFK:ta vastaan. Haluaisi itse pelata tosin jo huomenna Ilvestä vastaan mutta Vertalan kanssa odotetaan että on toipunut täysin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tuli mieleen että kun narreilla on nyt paljon loukkaantumisia niin onko joukkueilla minkälaiset vakuutukset näiden varalle vai tuleeko ne niin kalliiksi ettei niitä oteta.Tietääkö kukaan?
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Viestin lähetti flintstone
Missä kohtaa tämä Vertalan vamma on muuttunut lievästä vakavaksi? Ja että koko uran loppu on yhtä loukkaantumiskierrettä?

Well, you know nää nivushommelit, samoin kuin nivelet jaloissa ja käsissä, on aina tämmösiä. Elämänmittainen riesa niistä aika usein tulee.

Kun kiertäjän nivusesta kerran repäiset, niin en minä ainakaan kovin luottavainen jaksa olla että homma on kertalevolla selvä. Pelaajat palaavat muutenkin kesken kauden loukkaantumisista takaisin kaukaloon liian varhain.

Uusiutumisherkkyys ei sinänsä sano vammasta pätkääkään että onko se vakava vai ei.

Aika naiivia toimintaa olisi luottaa että kaikki paranevat aikataulussa ja ovat koko loppukauden terveenä. Tähän kun vielä lisätään että Jokerien pitäisi jotenkin pelata siihenkin saakka, niin...
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti HN
SM-liigassa yleinen käytäntö on, että ainoastaan kaikkein kalleimmille pelaajille (villepeltoset, jancalounit ja kumppanit) otetaan loukkaantumisten varalta kunnolliset vakuutukset.
Näin olen minäkin asian käsittänyt. Joskus koetin ihan perehtyä asiaan, mutta mitenkään erityisen avoimia ei näiden vakuutusten suhteen haluta olla.

Toinen juttu on sitten se, onko kiekkoilijan vakuuttaminen seuran puolesta ylipäänsä kovinkaan järkevää ? Sehän on yleisesti tiedossa, että tällaiset vakuutukset ovat äärimmäisen kalliita. Toinen juttu on sitten se, että yleensähän vakuuttamisen perusajatuksena olisi saada vahingon sattuessa menetykset korvattua. Huippupelaajien osalta tämä ei tahdo oikein koskaan onnistua. Jos minkä tahansa liigaseuran ykköspeluri loukkaantuu, hänestä vakuutusyhtiöltä saatavat rahat eivät taida toiminnanjohtajia kovinkaan paljon lohduttaa. Loukkaantumistapauksessa uusi huippupelaaja olisi ainoa, jolla loukkaantuminen voitaisiin korvata, mutta jos sellaista ei ole saatavilla, kovin paljon ei ole tehtävissä ja näin ollen koko vakuuttaminen on kyseenalaista.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Flu
Otetaan nyt vaikka yksi lisäesimerkki. Kukaan joka väittää, että Hulkkoselle on annettu enemmän mahdollisuuksia, kuin Somervuorelle ei ole todellakaan pahemmin keskittynyt seuraamaan jääkiekkoa. Hulkkonen ei koskaan päässyt säännöllisesti kuuden pelaavan pakin joukkoon, kun taas Somervuori tahkosi pelaavissa kentissä paljon kauemmin kuin suorituksensa olisivat antaneet olettaa. Somervuori sai enemmän mahdollisuuksia kuin Grünn ikinä HIFKssa, mutta eihän se sinulle mitään merkitse.

Hulkkoselle ei annettu ottelukohtaisesti enemmän mahdollisuuksia kuin Somervuorelle. Hänelle ei myöskään annettu, niin paljon peli-aikaa kuin Eerolle. Hulkkonen sai nämä mahdollisuutensa kuitenkin näyttää mistä kertoo ottelumäärä 146. Jos tuolla ottelumäärällä ei ole vielä tehnyt vaikutusta Jokerijohtoon kun hän on ollut jo 23-24 ja hänessä ei ole nähty sitä potentiaalia, niin ihan fiksuahan hänet on ollut päästää pois ja tämä molempien osapuolien kannalta.

Kyllä Eerolle annettiin ottelumäärissä mitaten enemmän aikaa ja tiedän, että hän pelasi myös ylemmissä kentissä, mutta miten voi silti tuomita alle 20 vuotiaan menetetyksi. Alle 20 vuotias pelaaja on juuri ja juuri aikuinen ja sama asia kuin nyt tuomitsisitte Filppulan menetetyksi. Silloin kun pelaaja alkaa täyttää 23-24 vuotta, niin häneltä jo sopii paljon odottaa ja jos hän on saanut paljon otteluita alleen, mutta ei mitään aikaan, niin silloin kannattaa miettiä pitäisikö pelaaja päästää muualle, koska myös seuraavia junnuja pitää nostaa joukkueeseen.

Viestin lähetti Flu
Kritisoit Jokereita junnuprojektista luopumisesta. Tällä hetkellä näyttää siis siltä ettei Mikko Ruutu pelaa koko kaudella, ja Warriner + Pesonen _pelaavat_ vasta maaliskuussa. Tällöin Jokereilla on kaksi (2) runkosarjan ottelua jäljellä. Eli sinun mielestäsi, jos junnu pelaa kaikki runkosarjan matsit miinus 2 kpl - on se junnuprojektin romuttaminen. Voi juma.

Kyllä kritisoin jos näin tulee käymään. Ennusmerkkejä on selkeästi ilmassa, mutta vielähän niin ei ole käynyt. Olet oikeassa, että en tiennyt Mikko Ruudun olevan mahdollisesti pois koko kauden, mutta minä ajoinkin sitä takaa, että jos nuo kaikki loukkaantuneet palaavat aikaisemmin takaisin, niin silloin ei Jokereiden kentistä yksinkertaisesti löydy tilaa näille junnuille. Voin olla väärässä ja toivottavasti junnunne pääsevät pelaamaan ylemmissäkin kentissä koko kauden.


Viestin lähetti Flu
Kyllä minä sen ymmärrän, että sitä itse kukin sanoo epähuomiossa kaikkea hölmöä, mutta viisas ihminen ei jatka älyttömien lausuntojensa epätoivoista puolustamista. Kaikkihan sulle nauraa.

Minulla ei ole mitään tarvetta erityisesti puolustella lausuntojani kunhan nyt otan joitain asioita esille mitkä voivat olla hyvinkin mahdollisia. Itseasiassa luulisi teidän Jokerifanienkin olevan kiinnostunut junnuille jäävistä pelipaikoista jos teille tulee uusia vahvistuksia. Edelleenkin sanon, että voin hyvinkin olla väärässä tässä asiassa eikä siinä mitään, kyllä minä voin myöntää sen jos näin käy. Ei kai meistä kukaan ole aina oikeassa, mutta yhtä hyvin voin olla tässä asiassa myös oikeassa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti flintstone
Vertala - Pakaslahti - Warriner
Jantunen - Metropolit - Valtonen
Turunen - Filppula - Bergenheim
Mäki - Laine - Pesonen
Koivisto

Loukkaantumisten riisuma kokoonpano hyökkäyksessä on siis nyt tällainen:

X - Pakaslahti - X
X - Metropolit - Valtonen
Turunen - Filppula - X
Mäki - Laine - X
Koivisto

Lauantaisen julli-pelin lopussa meidän kokoonpano näytti tältä.

Drouin - Pakaslahti - Turunen
Filppula - Metropolit - Valtonen
Mäki - Laine - Koivisto
Oksa

Mites olisi esimerkkinä tämmöinen kenttä:

Valtonen-Metropolit-Laine

Turunen-Pakaslahti-PC

Mäki-Filppula-koivisto

Oksa-Piispanen-junnu tai vuokra pelaaja mestiksestä

Tältä näyttäisi kenttänne jos vahvistuksia hommataan ja pari loukkaantunutta palaa. Tämä näyttäisi vielä ihan OK:lta ja nuo junnut voivat tietenkin olla sijoitettu jotenkin muutenkin.

Valtonen-Metropolit-Jantunen

Turunen-Pakaslahti-Vertala

PC-Kauppila?-Machulda?

junnu-junnu-junnu

Jos vielä Pesonen ja Warrinerkin palaavat aikaisemmin, niin siellä on enää yksi vaki paikka junnulle. Jos myös Bergenheim kuntoutuu, niin hän varmaankin sen paikan saa.

Viestin lähetti flintstone
Hädin tuskin siis kasassa kolme kenttää ja mikään ketju ei ole siinä muodossa missä ilman loukkaantumisia voisi olla.

Kyllä siellä on pelaajia neljäänkin kenttään. Tuo kenttien muodostus ei tietenkään onnistu samoin sehän nyt on sanomattakin selvä.

Viestin lähetti flintstone
Vielä kertaalleen painotan että pitkäaikais potilaita on varmuudella Ruutu, Warriner, Pesonen ja pahimmassa tapauksessa myös Bergenheim. Mutta meillä ei siis ole lupa paikata siipirikkoista joukkuettamme koska meidän junnuprojekti kusee jos me saadaan neljä täyttä ketjua kasaan, niinkö?

Ei niitä lupia minulta tarvitse kysyä. Halusin vaan nostaa asioita esille toiselta kantilta, mutta jos se ei ole sinulle tai jollekin muulle selvinnyt niin ei voi mitään.

Viestin lähetti flintstone
Voin helpottaa sen verran että te ette ole tällä hetkellä lähelläkään sitä tilannetta jossa Jokerit oli kun Somervuorin päästettiin Kerhoon. Vielä kun annatte niille junnuillenne pari täyttä kautta aikaa näytellä taitojaan niin silloin voitte tulla soittamaan poskeanne Somervuoren näyttö mahdollisuuksien vähyydestä.

Niin kuin aikaisemmin sanoin, niin usko Eeroon loppui ennen kuin hän oli 20 vuotias. Silloin ei minusta ole pelaajalle annettu mahdollisuutta vaikka otteluja hänellä paljon olikin alla.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti jussi_j
Älä viitsi, oliko syntynytkään vielä kun Eero aloitti maalipaikkojen tuhlailun Jokereissa. Mielestäni Eero pelasi ikuisuuden mm. Oton vieressä saamatta mitään aikaan ja itse olisin lähettänyt Eeron kehän ulkopuolelle jo pari vuotta aiemmin.

Olen vanhempi kuin Eero, mutta samana vuonna syntynyt ja olen ihan varma, että olen seurannut Eeron taivalta tarpeeksi paljon jo niin nuoresta asti, että sinä et varmasti tiennyt hänestä vielä silloin yhtään mitään.
 

J.Rita

Jäsen
Viestin lähetti Ck

Kyllä Eerolle annettiin ottelumäärissä mitaten enemmän aikaa ja tiedän, että hän pelasi myös ylemmissä kentissä, mutta miten voi silti tuomita alle 20 vuotiaan menetetyksi. Alle 20 vuotias pelaaja on juuri ja juuri aikuinen ja sama asia kuin nyt tuomitsisitte Filppulan menetetyksi. Silloin kun pelaaja alkaa täyttää 23-24 vuotta, niin häneltä jo sopii paljon odottaa ja jos hän on saanut paljon otteluita alleen, mutta ei mitään aikaan, niin silloin kannattaa miettiä pitäisikö pelaaja päästää muualle, koska myös seuraavia junnuja pitää nostaa joukkueeseen.

Tarkennettakoon että Somervuori oli 21 v kun lähti Jokereista. Ehkä pilkunviilausta, mutta kahden vuoden eroa ei sovi aliarvioida nuorten pelaajien kohdalla. Somervuoren kehitys oli pysähtynyt kuin seinään, eikä Somervuoren odotusarvo keväällä 2000 ollut kovin hyvä. Somervuoren ensimmäinen kausi Hämeenlinnassakaan ei ollut kovin hyvä, mutta puhkesi sitten hieman yllättäen kukkaan kaudella 2001-2002.

Jokereissa ei valitettavasti ole aikaa katsoa kaikkia omia kasvatteja 23-24 vuotiaiksi asti, jos toivottavaa kehitystä ei tapahdu. Kuten itse totesit HIFK:sta kirjoittaessasi, niin junnuja on niin paljon että joistakin on luovuttava jos hommasta ei tule mitään.

Filppula on vasta 19 v ja ehkä nyt jo parempi kuin mitä Somervuori koskaan oli Jokereissa pelatessaan, joten ota iisisti vaan sillä ei kukaan vielä ole heivaamassa Filppulaa pois Jokereista.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ck: Puhut täyttä potaskaa Eerosta.

Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa käsittää, että ehkä joku pelaaja ei vain pysty jossain joukkueessa ja kaupungissa tuikkimaan starana, mutta jossain muualla pystyy?

Eeron siirtyminen Hämeenlinnaan oli parasta Jokereille ja miehelle itselleen.

Näyttöpaikkoja tuli ja meni, mutta kun ei niin ei. Siinä ei yksinkertaisesti ole mitään sen kummempaa.

-TommyT-
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Ck
Olen vanhempi kuin Eero, mutta samana vuonna syntynyt ja olen ihan varma, että olen seurannut Eeron taivalta tarpeeksi paljon jo niin nuoresta asti, että sinä et varmasti tiennyt hänestä vielä silloin yhtään mitään.

Mutta olet silti sitä mieltä, että Eero ei saanut tarpeeksi näyttöpaikkoja jokereissa?

Eero pelasi Jokereissa 5 kautta, joista neljä oli täysiä kausia liigajoukkueessa.

Hän teki maaleja tasasen varmaan tahtiin 1-3-7-6 ja pisteitä 2-10-15-12. Hän siis pelasi pitkiä jaksoja hyökkäävissä ketjuissa mm. Oton rinnalla tehden parhaalla kaudellaan 7 maalia. Viimeisenä kautena hänen piste- ja maalimääränsä putosi edellisestä kaudesta. Olisiko vielä pitänyt antaa yrittää? Millä perusteella?

Eeron siirtyminen HPK:n riveihin oli kaikkien osapuolien kannalta paras ratkaisu. Sehän on jo nähty. Uskotko, että Eero olisi ikinä enää voiunut Jokereissa päästä rooliin, josta olisi voitu ponnistaa kohti amerikkaa?

Siis kaikkien kannalta paras ratkaisu, jonka sinä näet jotenkin Jokereiden kannalta negatiivisena asiana ja samaan hengenvetoo toteat ifk:n antaneen Grünnille ja kumppaneille kunnon näytönpaikan. Monta peliä esim. Grünn on pelannut ykkösketjussa? Hänen pistetehtailunsa oli kuitenkin nousujohteista. Maalit 5-9 ja pisteet 9-16. Siis kaksi kautta näyttöpaikkoja, tuplaten pisteet toisena kautena.

Mitä sitten jos Grünn voittaa ensi vuonna pistepörssin ja valitaan maajoukkueeseen sekä tekee ison änärispimuksen. Onko se sitten .... bäääh, en mä jaksa, et sä usko kuitenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

sampo88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, AS Roma, Valencia, Maccabi Tel-Aviv
Kyllä Eero sai pelata ihan tarpeeks antaakseen näyttöjä... Mutta taidot ei vaan riittäneet silloin...ehkä nyt riittäis...Mut kyl Jokerit tarttee uusia vahvistuksia, ei näillä miehillä voi kauaa pelata...Jarna pahin menetys...
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tämä kekustelu näyttää menneen vähän väärille raiteille. Pää tarkoitukseni tässä keskustelussa oli pohtia, miten Jokereiden mahdolliset uudet hankinnat vaikuttavat junnujenne peli-aikaan. Ei sitä miten esimerkiksi Eero Somervuori sai mahdollisuuksia. Somervuori tuli vaan jossain vaiheessa keskustelua esiin, mutta ei hän ollut minun kirjoituksieni ydin. Nyt kuitenkin suurin osa teistä alkoi väittelemään minun kanssani ihan turhista asioista, mutta näin siinä yleensä käy kun sohaisee muurahais pesään.

Viestin lähetti jussi_j
Mutta olet silti sitä mieltä, että Eero ei saanut tarpeeksi näyttöpaikkoja jokereissa?

J.Rita tuossa valaisikin minua Eeron iästä mikä oli ihan hyvä, koska muistin sen väärin. Sitä tosi-asiaa se ei muuta, että Eero sai näyttöpaikkoja yli 20 vuotiaana todella vähän. Jokereiden odotukset olivat ehkä liian kovat Eeroa kohtaan ja suurimman osan peleistään hän pelasi todella nuorena.

Viestin lähetti jussi_j
Eero pelasi Jokereissa 5 kautta, joista neljä oli täysiä kausia liigajoukkueessa.

Niin kuin tuossa sanoin, niin se on eri asia pelata lähes kaikki noista kausista alle 20 vuotiaana kun pelata ne esimerkiksi 19-24 vuotiaana.

Viestin lähetti jussi_j
Hän teki maaleja tasasen varmaan tahtiin 1-3-7-6 ja pisteitä 2-10-15-12. Hän siis pelasi pitkiä jaksoja hyökkäävissä ketjuissa mm. Oton rinnalla tehden parhaalla kaudellaan 7 maalia. Viimeisenä kautena hänen piste- ja maalimääränsä putosi edellisestä kaudesta. Olisiko vielä pitänyt antaa yrittää? Millä perusteella?

Sillä perusteella, että hän oli hädin tuskin 20 vuotta. Paitsi viimeisellä kaudellaan. Eipä sitä kovin moni tuon ikäinen pysty vielä mihinkään ihmeisiin.

Viestin lähetti jussi_j
Eeron siirtyminen HPK:n riveihin oli kaikkien osapuolien kannalta paras ratkaisu. Sehän on jo nähty. Uskotko, että Eero olisi ikinä enää voiunut Jokereissa päästä rooliin, josta olisi voitu ponnistaa kohti amerikkaa?

Olen samaa mieltä ja varsinkin Eeron kannalta. Kuitenkin väitän Jokereiden dumanneen Eeron turhan nuorena, mutta onneksi tässä kävi hyvin. Uskon, että Eero olisi voinut päästäkin jos häneen olisi luotettu siinä vaiheessa kun hänelle alkoi tulla vähän ikääkin.

Viestin lähetti jussi_j
Siis kaikkien kannalta paras ratkaisu, jonka sinä näet jotenkin Jokereiden kannalta negatiivisena asiana ja samaan hengenvetoo toteat ifk:n antaneen Grünnille ja kumppaneille kunnon näytönpaikan. Monta peliä esim. Grünn on pelannut ykkösketjussa? Hänen pistetehtailunsa oli kuitenkin nousujohteista. Maalit 5-9 ja pisteet 9-16. Siis kaksi kautta näyttöpaikkoja, tuplaten pisteet toisena kautena.

Mikä siinä on niin vaikeata ymmärtää, että Grünn sai nämä näyttöpaikkansa paljon vanhemmalla iällä. Samaan aikaan HIFK:ssä on annettu lähes kokonaiselle joukkueelliselle näyttöpaikkoja. Siinä on pikkuinen ero tähän Eeron tapaukseen. Jokereissa ei siihen aikaa ollut joukkueellista junioreita joille piti antaa näyttöpaikkoja ja siltikään niitä ei hirveästi ilmaantunut silloin kun Eero ja kumppanit olivat vähän saaneet ikää alleen.

Viestin lähetti jussi_j
Mitä sitten jos Grünn voittaa ensi vuonna pistepörssin ja valitaan maajoukkueeseen sekä tekee ison änärispimuksen. Onko se sitten .... bäääh, en mä jaksa, et sä usko kuitenkaan.

Niin kuin minä sanoin, niin olen sinut tuon Grünn asian kanssa ja olen itseasiassa todella iloinen jos hän onnistuu JYP:ssä. Hänelle HIFK antoi hyvät näyttömahdollisuudet, mutta hänestä oli näköjään helpoin luopua, koska ei nähtävästi riittänyt potku tällä hetkellä. HIFK:llä on vielä joukkueellinen junnuja ja lisää tulee koko ajan.

Luetko sinä ollenkaan noita minun tekstejäni?

Tämä keskustelu on mennyt nyt ihan väärille raiteille ja yritän nyt poistua taka vasemmalle. Jos joku vielä kommentoi tekstejäni, niin voin tulla vielä keskustelemaan, mutta muuten jätän tämän keskustelun tähän. Uskon, että olen oikeassa siinä, että teidän junnut ei loppukaudesta enää saa niin paljon peli-aikaa kuin syksyllä saivat. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä ja junnu-projektinne jatkuu samoissa merkeissä kuin tähänkin asti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Ck
Uskon, että olen oikeassa siinä, että teidän junnut ei loppukaudesta enää saa niin paljon peli-aikaa kuin syksyllä saivat. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä ja junnu-projektinne jatkuu samoissa merkeissä kuin tähänkin asti.

Toivottavasti olet vaan oikeassa!

Kuten olemme yrittäneet sinulle vääntää kaikilta mahdollisilta kanteilta, osa Jokereiden junnuista pelaa sekä A-nuorten että SM-liigan pelejä. Syntyi ja syntyy (ilman uusia vahvistuksia) tilanteita, joissa junnuilla saattaa olla otteluita neljä jopa peräkkäisinä päivinä. Kolme liigapeliä ja siinä välissä sitten yksi A-nuorten peli. Ei vaan ole tervettä kehitystä tuollainen.

Ja sitä jatkuisi jopa kevääseen asti, jos Jokerit saisi koottua yli 20-vuotiaista vain kuusi hyökkääjää PC mukaan lukien. Kuten tulee saamaan huomenna Espoossa Bluesia vastaan. Missään ei ole sanottu, että loukkaantumiset edes loppuisivat tähän. Valitettavasti.
 

werty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Lapanen
Warriner on pelaaja joka ei montaa perättäistä peliä pysty ehjänä pelaamaan. Kannattanee peluuttaa keväällä säästeliäästi jos vielä jonkinlaiseen kondikseen pääsee.


No Warriner kannattaa pistää kokoonpanoon vain Play-offejen ratkaisu peleissä, niin mies paukautta heti palattuaan kaksi maalia vastustajjan verkkoon.

Onko näistä uusista vahvistuksista kuulunnut mitään? Eli pelaako jo huomenna niin kuin täällä jossain sanottiin? Ja kuka tämä sateentekijämahtaa olla?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti cobol
Kuten olemme yrittäneet sinulle vääntää kaikilta mahdollisilta kanteilta, osa Jokereiden junnuista pelaa sekä A-nuorten että SM-liigan pelejä. Syntyi ja syntyy (ilman uusia vahvistuksia) tilanteita, joissa junnuilla saattaa olla otteluita neljä jopa peräkkäisinä päivinä. Kolme liigapeliä ja siinä välissä sitten yksi A-nuorten peli. Ei vaan ole tervettä kehitystä tuollainen.

Tuosta itsestään selvyydestä täällä ei ole puhunut kuin sinä. Kyllä minä tiedän, että osa junnuistanne pelaa myös A-nuorissa, mutta yksikään heistä ei ole näitä vakio kokoonpano miehiä. Nythän teillä olisi mahdollisuus antaa näille A-nuorissakin pelanneille enemmän peliaikaa liigassa kunnes saatte taas Jantusen ja Vertalan takaisin. Ne pelaajat jotka ovat teillä koko kauden olleet vakio kokoonpanossa, niin kuin esimerkiksi Filppula, Koivisto, Laine, Mäki, eivät ole pelanneet peliäkään A-nuorissa. Jos te nyt hommaatte 2 "huippuvahvistusta", niin eipä näillekään enää paljon peli-aikaa heru kun loukkaantuneet palaavat. Jos nämä "vahvistukset" siis tulevat, niin melko varmasti Filppulat ja kumppanit pelaavat loppukauden A:ssa tai Mestiksessä. Tämäkö on sitten sitä sinun paljon hehkuttamaasi omat pojat-projektia, että pannaan juniorit kesken kauden A-nuoriin?

Viestin lähetti cobol
Ja sitä jatkuisi jopa kevääseen asti, jos Jokerit saisi koottua yli 20-vuotiaista vain kuusi hyökkääjää PC mukaan lukien. Kuten tulee saamaan huomenna Espoossa Bluesia vastaan. Missään ei ole sanottu, että loukkaantumiset edes loppuisivat tähän. Valitettavasti.

Mestiksestä voi varmasti vuokrata väli-aikaisesti kohtalaisia pelaajia 3-4 kenttiin niin että kun saatte pelaajat takaisin ruotuun, niin potkitte nämä Mestis pelaajat takaisin.

Kuusi (6)?

Tomek Valtonen 24 v.
Tomi Mäki 20 v.
Arto Koivisto 22 v.
Sami Tervonen 20 v.
Petri Pakaslahti 28 v.
Tommi Turunen 34 v.
Glen Metropolit 29.
Teemu Laine 21.
Pierre-Claude Drouin 29 v.

Tuossa on nopeasti laskettuna 9 yli 20 vuotiasta ja vaikka jätettäisiin alle 21 vuotiaat pois, niin heitä olisi silti 7.

Jos hommaisitte tuohon pari mestis pelaajaa vuokralle siksi aikaa kun pahin loukkaantumis suma on ohi, niin silloin nämä junnut saisivat myöhemminkin peli-aikaa. Ymmärtäisin nuo "vahvistus" hankinnat jos teidän ykkös tähtäin olisi tällä kaudella mestaruus, mutta tietääkseni se on näiden junnujen kasvattaminen ensi kauden tarpeisiin. Ymmärtäisin nuo hankinnat myös jos esimerkiksi Jantunen olisi todella pitkään pois, mutta Jortikka tietääkseni veikkaili Jantusen ja Vertalan sairaslomaksi jotain paria viikkoa.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vallusta,Virmasesta ja vähän muustakin...

Kyllä autokauppias saa helvetin ison sulan hattuunsa jos Machulda matkaa tällä kaudella muualle kuin Ilmalaan. Ajatus miehestä Bluesissa Calounin vierellä saa kylmät väret viiltämään selkäpiitä... Vladimir olisi juuri se, mitä Jokerit tarvitsee - kylmäverisen snaipperin. Toisi kaivattua ratkaisuvoimaa VMJ-ketjun ulkopuolelle. Jos Machulda Jokereihin tulee niin silloin mestaruudesta voidaan edes keskustella. Tämän hetkisellä rosterilla se on utopiaa. Eikä Machulda veisi pelipaikkaa yhdeltäkään junnulta, jos Warriner ja Pesonen ovat loppukauden sivussa.

Muita vahvistuksia en kyllä sulata. Varsinkin jos joku Heiskanen tai Keinänen ilmestyy Pelicansista. Kaaneissa on mielestäni tasan yksi pelimies, monien ehkä vihaama, mutta ainoa pelaaja siinä joukkueessa - Jari Kauppila.

Nyt Masa faksi laulamaan ja Vallu KOTIIN!!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Ck
Mestiksestä voi varmasti vuokrata väli-aikaisesti kohtalaisia pelaajia 3-4 kenttiin niin että kun saatte pelaajat takaisin ruotuun, niin potkitte nämä Mestis pelaajat takaisin.

Kuusi (6)?


Niin, miksi ei II divarista? Ehkä IFK jo voittaisi? Ja kyllä, kuusi yli 20-v hyökkääjää pelaa huomenna. Se seitsemäs ei välttämättä pelaa. Osaltani päätän tähän.
 

Kippari

Jäsen
Suosikkijoukkue
useampiakin
Taitaa olla mitalit ohi jo...

Jotenkin tällä kaudella "narrripaitojen" joukkue vaikuttaa kuin "juosten kustulta". Ilman suunnitelman häivääkään.

Voin olla väärässä, sillä tosipelien alkaessa (play offsit) se totuus sitten nähdään. Voihan se olla niinkin, että muutaman vuoden tauon jälkeen finaalissa nähdään vanha kunnon finaalipari Jokerit ja TPS tai toisin päin.
 

kyllvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, EA-Sports, Perttulan Riento RY
Re: Taitaa olla mitalit ohi jo...

Viestin lähetti Kippari
Jotenkin tällä kaudella "narrripaitojen" joukkue vaikuttaa kuin "juosten kustulta". Ilman suunnitelman häivääkään.

Ja perusteita Kippari...Miten joukkue tulee kasata oikein???
Minkälainen olisi Sinun suunnitelmasi jos saisit asioista päättää? ihan vapaasti saat valita jengin...Heitä lyhyt toimintastrategia kuinka kasataan / suunnitellaan menestyvä liigajoukkue.

Eiköhän tuo loukkaantumissuma kuitenkin vaikuta jonkin verran Hjokereiden nykyiseen sekavaan tilanteeseen...Paniikki on iskenyt, mutta sama tilanne olisi varmaan joka ikisessä liigajengissä kun kaksi ketjullista pelaajia on lasaretissa...Niitä asioita kun ei vain pysty ennakoimaan, shit happens...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Ck
Kyllä kritisoin jos näin tulee käymään. Ennusmerkkejä on selkeästi
ilmassa, mutta vielähän niin ei ole käynyt. Olet oikeassa, että en tiennyt
Mikko Ruudun olevan mahdollisesti pois koko kauden, mutta minä ajoinkin sitä
takaa, että jos nuo kaikki loukkaantuneet palaavat aikaisemmin takaisin,
niin silloin ei Jokereiden kentistä yksinkertaisesti löydy tilaa näille
junnuille. Voin olla väärässä ja toivottavasti junnunne pääsevät pelaamaan
ylemmissäkin kentissä koko kauden.

Pesonen ja Warriner palaa aikasintaan aivan runkosarjan lopussa ja varsinkin Warriinerin kohdalla on hyvin epätodennäköistä että kaverin kunto riittää kovinkaan moneen peräkkäiseen peliin pleijareissa, jos edes pystyy pelaamaan siellä. Myöskään Pesosen paluu ei ole varma ja Jussin pelityylissä tuon olkapään on oltava kunnossa ja kestettävä tarvittaessa myös taklauksia joten on hyvin epätodennöistä että Pesonenkaan olisi 100% kunnossa tuolloin pleijareissa. Mikko ei ole pelannut nyt yli vuoteen ja polvi ei edelleenkään kestä pelaamista joten Mikon kohdalla se paluu on kaikista epätodennäköisin.

Ja mitä tulee pleijareihin yleensä niin se on aikaa jolloin parhaat pelaa, oli ikä sitten mikä tahansa ja muutaman miehen reservistä ei todellakaan olisi haittaa, meillä tuskin sellaista kuitenkaan on johtuen noista paljon puhutuista loukkaantumisista. Ja vaikka kuin ihmeen kaupalla kaikki nyt loukkaantuneet pystyisivät pelaamaan keväällä pleijareissa niin siitäkään huolimatta en katso että meidän junnuprojektimme olisi kussut tippaakaan sillä runkosarjan loppun asti junnut tulee takuuvarmasti saamaan peliaikaa ja vastuuta ihan niin paljon kuin pystyvät vain ottamaan kannettavakseen. Pari hassua pleijaripeliä ei muuta kokonaiskuvaa tuon taivaallista. Junnut on pelanneet ja tulevat pelaamaan meillä paljon, aivan kuten ennen kautta luvattiinkin. Tässä loukkaantumiskierteessä pelaajien hankinta alkaisi olemaan joukkueelle kuin joukkueelle elinehto. Etkö todella pysty näkemään kuinka ohuella materiaalilla me tällä hetkellä kitkutellaan, ja ilman hankintoja joudutaan kitkuttelemaan lähes runkosarjan loppuun? Ja mitä järkeä on siinä että Jokerit polttaisi ehdoin tahdoin vajaalla miehityksellä joukkueen aivan loppuun juuri kun kauden päätavoite lähestyy ja on alkamaisillaan? Ja miksi ihmeessä meidän pitäisi tehdä niin?
 
Viimeksi muokattu:

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin

Warrinerin paluusta ja varsinkin kuntoon tulemisesta on turha haaveilla.

Kaverilla on jo 4 kerran urallaan sama vamma samassa polvessa joten ,pikkuhiljaa on syrjään vetäytymisen aika.

Pesonen taas olisi hyvä lisä fyysisen peliin mutta olkapää ei kestä pelaamista pitkään aikaan ,siispä Pesosen tilalle fyysinen kaveri ja Warrinerin tilalle kaveri joka osaa tehdä maaleja...vaihtoehtoja on mielestäni kaksi ...mutta kun pistäisin nimet tänne niin metsään menisivät jälleen... joten odotellaan.
 

Kims85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Elikkä siis..

Kun ne nimet (3) keistä todennäkösesti kaksi on tulossa ovat tiedossa.. niin enpä tiedä onko näistä joukkueen pelastajaksi..
Machulda: Tämähän kelpaa kyllä vaikkei tällä kaudella ole ollut parhaimmillaan.. Olisi tämänhetkiseen joukkueeseen suuri lisä
Kauppila: Nojaa..
S. Heiskanen: Pakkia tarvitaan juu.. mutta onko puolustus nyt se mihin tarvitaan kiireisimmin vahvistusta. ja onko Heiskanenn vahvistus?
Kommentteja paremmin tietäviltä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös