Tukiketju Summaselle

  • 14 157
  • 114

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä oli kiva katsella Suomen voittoa USAsta ja onnellista valmentajaa, jolle kyllä tämän riemun suo. Suomi vielä ansaitsi mennä jatkoon kenttätapahtumienkin perusteella, kyllä joukkue on edistynyt selvästi esim. jos verrataan edelliseen World Cupiin. Onnittelut Summaselle ja veikkaan, että tämä asetti nyt potkukeskustelunkin taas ihan uuteen valoon. Tässä saattaa vielä ihan hyvin käydä niinkin, että vaikka Rami olisi jotain rajan yli mennyttä sanonutkin, se annetaan anteeksi. Miehellä on kuitenkin selvästi annettavaa maajoukkueelle.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Summasen joukkue pelaa fiksua kiekkoa ja Summanen on erinomainen pelinaikanen johtaja. Joukkue herätetään, jollei se ole hereillä. Kyky reagoida tilanteisiin pelin aikana on minusta varsinkin maajoukkue valmentajalla ensiarvoisen tärkeeä, koska muuten harjoitteluaika on vähäinen. Minulla ei tule ainakaan Summasen tilalle mieleen edes järkevää ratkaisua valmentajaksi.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Kävi finaalissa miten vain, niin Raimo Summasta pitäisi päästä henkilökohtaisesti kiittämään, että on onnistunut järjestämään tunnepitoisemmat lätkäkisat, mitä olen koskaan seurannut.

Fantastinen ihminen ja valmentaja!


Nyt on niin hyvä fiilis, ettei enää tee edes mieli ampua pekkajalosia kannatusjoukkoineen. Yhdentekevää sakkia, joille tämä riemu ei kuulu.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kirjoitin Suomen ja Saksan välistä ottelua koskeneessa keskustelussa:

Viestin lähetti vstp
Voi helvetti mitä valitusta. Matsi oli todella kehno, mutta ainoa mikä ratkaisee on voitto. Jostain syystä joillekin ei kelpaa kuin omilta täydellinen hallinta, ja vastustajan murskaus kauniilla kuvioilla.

Rautakorven Tappara, Rehhagelin Kreikka, Summasen Suomi.. Ainoa mitä lopussa katsotaan on tulos, ei tyylipistet.

Nyt tämän psykopaattidiktaattorin opeilla on päästy World Cupin loppuotteluun, jota voidaan kiistämättä pitää yhtenä maajoukkueen parhaista saavutuksista. Joo joo, joukkuehan se pelaa kun valmentaja on perseestä. Ei muuta kuin Raimolle kenkää, kun on niin poikkeava valmentaja suomalaisesta hyssyttelykulttuurista.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Missä Isakssonin, Seniorin ja muitten naapureitten itkut? Ei, ei, en ole vahingoniloinen, olen vain jurrissa....
Senior, vanha gubbe.....
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Viestin lähetti vstp
Kirjoitin Suomen ja Saksan välistä ottelua koskeneessa keskustelussa:



Nyt tämän psykopaattidiktaattorin opeilla on päästy World Cupin loppuotteluun, jota voidaan kiistämättä pitää yhtenä maajoukkueen parhaista saavutuksista. Joo joo, joukkuehan se pelaa kun valmentaja on perseestä. Ei muuta kuin Raimolle kenkää, kun on niin poikkeava valmentaja suomalaisesta hyssyttelykulttuurista.


Ah, ihana kommentti.

Itse olen myös ollut Raimo I ylijumalan takana vastoinkäymisistä huolimatta. Jo Jortikka aikanaan sanoi, että pelko on paras motivaatio. Ja se se tulee olemaan inhimillisen ihmiskunnan aikana aina. Se ajaa ihmiset uskomattomiin suorituksiin.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pelolla motivoiminen voi toimia lyhyellä tähtäimellä hyvinkin. Pidemmällä aikavälillä se kääntyy itseään vastaan.

Summanen on mitä ilmeisimmin syyllistynyt henkilökohtaiseen virhearvioon tunnepuuskan vallassa. Asia on käsiteltävä joukkueen (ja muiden osallisten) kanssa sitten kun on sen aika, eli loppuviikosta. Ripittäminen voi olla paikallaan, ehkäpä Raimolle on huudettava naaman edessä kurkku suorana, ehkäpä häntä pitää vähän sakinhivuttaa, että hän tajuaa? What goes around comes around.

Sen jälkeen palataan asiaan. Näytöt ovat nyt varsin vakuuttavat ja hätäily tunnepuuskan vallassa olisi taas liiton taholta täsmälleen samaa toimintaa mitä nyt kritisoidaan päävalmentajan kohdalla. Rami on tehnyt (ison?) virheen, ihmiset ovat erehtyväisiä. Pitääkö joka pelaaja lähettää kotiin virheen jälkeen? Oletko sinä tehnyt työssäsi tai elämässäsi virheitä? Ansaitsevatko ihmiset virheiden jälkeen mahdollisuuden korjaamiseen, muuttumiseen, itsensä kehittämiseen? Minusta kyllä.
 
Viestin lähetti Yläpesä

Summanen on mitä ilmeisimmin syyllistynyt henkilökohtaiseen virhearvioon tunnepuuskan vallassa.

Paskanmarjat. Arviosi on täysin mutu.

Summanen luo ne säännöt joilla Summasen majoukkue toimii. Jos ei kestä palauetta, voi lähetä "mettälle" (=vetämään soppaa Kallion baareihin).

Jos Summasen säännöt eivät toimi, saa Summanen mennä. Mutta se ei - ei todellkaaan - ole edes valovuosien päässä tällä menestyksellä. Jos taas kaikki huippupelaajat tekevät niinimaat, on asia toinen. Sekään ei ole näköpiirissä.

Kaikki tuki Summaselle.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti PeteX
Missä Isakssonin, Seniorin ja muitten naapureitten itkut? Ei, ei, en ole vahingoniloinen, olen vain jurrissa....
Senior, vanha gubbe.....

Minä en ole edes jurrissa, mutta väsynyt yön jännitettyäni. Aika ala-arvoista tekstiähän täältä on löytynyt, jossa ns. Jatkoajan sisäpiirikin on suoraan ja rivien välissä vihjaillut Summasen aseman olevan mennyttä pelaajien silmissä kun luottamusta ei tule enää löytymään.

Yöllä nähtiin sitten se, mitä joukkue asiasta tuumi. Peli oli taistelua ja onnelliset olivat ilmeet voiton jälkeen. Numminen ja Summanen tönivät toisiaan siihen malliin kameroiden edessä, että kovin kehnosti asiat eivät ole joukkueen sisällä.

Ei tässä nyt ihan väärässä ollut kun senttasin useammankin kirjoituksen siitä, että Summasta pidetään edelleen valmentajana kovassa arvossa maajoukkueen sisällä.

Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Hän, joka tietää
Arviosi on täysin mutu.

Olet täsmälleen oikeassa, en kuulu joukkueeseen. Jatkossakin keskusteluun saavat osallistua vain joukkueen jäsenet, koska muiden jutut ovat mutua? Ja koska joukkueessa lienee korostettu ettei ulkopuolisten kanssa asiasta märehditä, niin keskustelua on turha jatkaa.

edit: huomasin että ed. viestiäni voi ymmärtää toisinkin kuin tarkoitin. Siispä tarkennuksena, että mielestäni Raivo on tehnyt virheen mutta mitä sitten? Ihmiset ovat erehtyväisiä ja se pitää heille sallia. Yhdestä tai kahdesta virheestä ei viedä hirsipuulle tai osoiteta ovea. Virheen jälkeen annetaan kovaa palautetta ja mahdollisuus oppimiseen. Näin myös Ramin kohdalla. Potentiaalia ei saa hukata oppivuosien kasvukipujen vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Suomi pelasi hyvin, joten joko Summasella on aidosti joukkueen tuki takanaan tai sitten jätkät ovat niin ammattitaitoisia pelureita, että likapyykki on oikeasti pystytty jättämään käsiteltäväksi kisojen jälkeen kuten Saku ja Teemu sanoivat.

Hienoa joka tapauksessa!
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Maajoukkue on Summasen komennossa saavuttanut heti yhden kaikkien aikojen parhaan suomalaisen kiekkosaavutuksen - World Cupin finaalipaikan. Ei pitäisi olla paljon valittamisen aihetta. Takatukkaiset örinämusiikin kuuntelijat voivat tietenkin olla eri mieltä. Ne rehelliset Lapin miehet....
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niinno, minusta tämä voitto ei muuta yhtään mitään, mitä tulee keskusteluun Summasen asemasta. Se käydään turnauksen jälkeen ja piste. Tottakai tämä voitto tuo Summaselle vähän lisää "tukijalkaa", mutta eihän tässä olla missään vaiheessa puhuttu erottamisesta menestyksen perusteella.

Sitten, kun tullaan siihen, onko tässä hyvässä turnauksessa, kuinka paljon Summasen ansiota, niin sitä on varmasti vaikea lähteä arvioimaan. Joukkue se kentällä kuitenkin pelaa, valmentajan arvioinnin on lähdettävä pelitavasta, missä Suomi on kieltämättä onnistunut. Yksi tärkeä kriteeri on mielestäni myös pelaajien ja valmentajan välinen luottamus, ilmapiiri joukkueen sisällä.

Onko sitten kyseessä kaikkien aikojen suomalainen kiekkosaavutus? Itse arvostan Olympialaisia paljon enemmän, mikäli turnauksessa ovat mukana kaikki parhaat. Se pelataan kuitenkin keskellä kautta, kun nyt pelit alkavat melkein kylmiltään kesäharjoittelun jälkeen. Naganon pronssimitalin en sanoisi ainakaan kalpenevan tämän nyt saavutetun rinnalla. MM-95 on kuitenkin se kaikkein korkeimmalle arvostamani saavutus, erittäin merkittävä juttu suomalaisessa jääkiekkohistoriassa. Jos Suomi voittaa finaalin, niin saavutus luonnollisesti nostaa huomattavasti arvoaan.
 

Pietari02

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täysi tuki myös minulta Raimo Summasella. Silloin kun Summanen valittiin joukkueen valmentajaksi en kyllä pitänyt häntä hyvänä valintana, mutta nyt Raimo on näyttänyt olevansa paras vaihtoehto.
 

Tapsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ( Jo ammoisista ajoista )
Vaikka mies ei olekkaan niin liipattu ja lipeväkäytöksinen kuin jotkut aiemmat kollegansa, on Rami saanut äijät ihan toisenlaiseen lentoon. Ja mikä parasta, Suomi pelaa kerrankin hyökkäävää ja taklaavaa agressiivista kiekkoa!

Antaa siis roskalehtien valittaa, Rami jatkakoon hyvää työtänsä!
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Summanen jatkakoon hyvää työtään, jos halutaan pärjätä niin vaatimustaso on pelaajille pidettävä korkeana. Itkupillit pysyköön pois leijonapaidasta.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Kukas Summasen nyt erottaa...?

Haluan nähdä sen ihmemiehen, joka Summasen nyt erottaa. Voi olla pikkuisen hankala perustella Usa-matsin loistavan voiton jälkeen kengänkuvaa takapuolessa. Hopea on jo varma ja turnaushan on vielä kesken...
 

hokitietäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KÄRPÄT JA JOKERIT
Ei potkuja Summaselle

Minun mielestä Summanen on kaikkien aikojen paras valmentaja Suomen maajoukkueessa. Summasen peluuttama pelityyli on erittäin viihdyttävää: paljon taklauksia, hyvää karvauspeliä. Summanen saa pelaajistaan kaikki irti, toisin kuin Aravirta. Pukukopissa täytyy olla kova kuri valmentajalla. Janne Niinimaa ei tätä kestänyt ja lähti, mutta kuka häntä jäi kaipaamaan. minun mielestä Janne Niinimaa on aina epäonnistunut arvokisoissa ja Suomen maajoukkue ei tarvitse enään hänen palveluksiaan.
 

NHL

Jäsen
Suomen valmennustiimi on mielestäni todella hyvä. Suomen kaikkien aikojen paras, ehkäpä. Erkka Westerlundin merkitys saattaa olla suurempi kuin luullaankaan. Luulen, että Erkka Westerlund on tärkein lenkki. Hän neuvoo ja auttaa Summasta. Hyvä parivaljakko. Jari Kurrin roolia en tarkkaan tiedä, mutta luulen että Kurri auttaa pelaajia pelin aikana ja luo heihin itseluottamusta.

Hienoja kokoonpano muutoksia tehty. Nieminen ja Jarkko Ruutu kentällä sellaisessa pelissä kuin heitä tarvittiin. Alkupeleissä oli hieno idea peluuttaa M. Koivua ja Hagman ( erit. Tsekki-peli).
Suomen valmennusjohto on lisäksi hionut pelityylin pieneen kaukaloon sopivaksi. Suomen ainoa heikkous on ollut mielestäni alivoima-peli. Antti Laaksonen saattaisi olla oikea mies siihen hommaan.

Summasen psykologisiin kykyihin en ota kantaa sen enempää. Ehkei maailman mukavin tappio-peleissä, mutta hemmetin pätevä kaveri. Luonut joukkueeseen voittaja-asenteen.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti PeteX
Missä Isakssonin, Seniorin ja muitten naapureitten itkut? Ei, ei, en ole vahingoniloinen, olen vain jurrissa....
Senior, vanha gubbe.....

Miksi pitäisi itkeä. Kyllä minä ainakin tuuletin yöllä ihan täysillä. Mutta ei se muuta kantaani siihen, että en yhdestä voitosta huolimatta hyväksy Summasen menetelmiä. Ei pidä sotkea asioita keskenään.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti PeteX
Missä Isakssonin, Seniorin ja muitten naapureitten itkut? Ei, ei, en ole vahingoniloinen, olen vain jurrissa....
Senior, vanha gubbe.....

Saattaa hyvin mennä sekapäiset kommenttisi jurrisi piikkiin, mutten koe olleeni Summas-asiassa mitenkään haaskalla. Sen, mitä olen kirjoittanut, takana pysyn edelleen. Mikä ihme saa Sinut, PeteX, kuvittelemaan, että olisin millään ilveellä tai muotoa tyytymätön, että Suomi ja Summanen yhtenä tärkeänä palasena menestyi? Käsittämätön yhtälö, jonka laitan vain jurrisi ja sen piikkiin, ettet tunne minua lainkaan. Jos olet tulkinnut tai "laittanut minut kommenteineni johonkin leiriin", niin vassokuu vaan. Lainaile vaikka jostakin vanhoja tekstejäni aiheesta jos kaipaat todisteita mielipiteistäni. Jos et jaksa kaivaa, voin helpottaa tehtävääsi seuraavilla lauseilla: helvetin, toistan, helvetin hienoa, että Suomi selvitti tiensä WC-finaaliin. Saakoon siitä myös Summanen hänelle kuuluvan glooria. Kaiken, mikä siitä hänelle kuuluu. Ei sattunut sanoa, jos niin luulet. Pahoitteluni Sinulle, etten lauantaina aamulla aamukuudelta ollut tekemässä täällä virtuaaliaaltoja.

ps mitä ikään tulee, millä asialla täällä ei lie kauheasti väliä, muistelen vanhasta nickistäsi, että olemme kahden vuoden tarkkuudella saman ikäisiä. Toivottavasti mahdollinen krapulasi on jo ohi.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Viestin lähetti NHL
Suomen valmennustiimi on mielestäni todella hyvä. Suomen kaikkien aikojen paras, ehkäpä. Erkka Westerlundin merkitys saattaa olla suurempi kuin luullaankaan. Luulen, että Erkka Westerlund on tärkein lenkki. Hän neuvoo ja auttaa Summasta. Hyvä parivaljakko. Jari Kurrin roolia en tarkkaan tiedä, mutta luulen että Kurri auttaa pelaajia pelin aikana ja luo heihin itseluottamusta.

Juuri näin. Osoittaa myös Ramin ammattitaidon maajoukkueen päävalmentajana on nimittäin osannut valita oikeat ja toisiaan täydentävät ihmiset tiimiinsä.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Kirveellä töitä
Juuri näin. Osoittaa myös Ramin ammattitaidon maajoukkueen päävalmentajana on nimittäin osannut valita oikeat ja toisiaan täydentävät ihmiset tiimiinsä.

Kurri ja Jutila olivat annettuja, ei Ramin valitsemia.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Jutila ehkä, mutta vaikea kuvitella Kurrin nimeämistä ennen kuin on kysytty päävalmentajalta. Ei tässä sentään enää missään CCCP:ssä olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös