Mainos

Tukiketju Summaselle

• 14 263
  • 114

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Lainkaan väheksymättä jatkoaikalaisten ponnistuksia on todettava, että paras tukiketju Summaselle olisi toimiva Selänne-Koivu-Lehtinen.

Re: Re: Rami - kuuluisa harmaa alueko?

Viestin lähetti BitterX
Mitä tässä sitten halutaan, jos ei menestystä hinnalla millä hyvänsä? Että kaikilla olisi kivaa, vai?

No ainakin henkilökohtaisesti voin kertoa että jääkiekko merkitsee minulle (kuluttajalle, veronmaksajalle, mainosmiesten potentiaaliselle uhrille ja jääkiekon katsojalle) viihdettä --> lue: Että minulla (vähintäänkin) on mukavaa. Tämän traagisen tunnustuksen jälkeen minua voi huoletta kutsua kivakiva-kerhon jäseneksi ja Aravirtafaniksi ja ties miksi, mutta niin se vaan on. Viihdettä jääkiekko mulle merkitsee, ei otsa rypyssä puristamista, ei menestystä mukavan hinnalla.

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Re: Re: Re: Rami - kuuluisa harmaa alueko?

Viestin lähetti heinähattu
Viihdettä jääkiekko mulle merkitsee, ei otsa rypyssä puristamista, ei menestystä mukavan hinnalla.

OK, hyvä jos joku pystyy pitämään urheilua jopa ilman mitaleitakin viihteenä. Minä en siihen valitettavasti kykene! Jos verrataan vaikkapa Naganon talvikisojen (-98) henkilökohtaista viihdearvoa taannoin päättyneisiin Ateenan kesäkisoihin, voin rehellisesti sanoa, että eroa oli enemmän kuin vain ja ainoastaan kymmenen (10) mitalia.

punisher

Jäsen
Haloo Alkiolainen. Mitäs mitaleita valmentajana se Rami on suomelle tuonut? Euro-hockey tour pelleilyjä ei lasketa ja viime MM-kisoissa oltiin huonoimpia 11 vuoteen. "Kivat" kaverit Aravirta ja Curre sentään toivat eli siis auttoivat pelaajia voittamaan aika paljon mitaleita. World Cupissa ei mitaleita jaeta. Siellä on voittaja ja sitten muut ja tosipelit on vasta alkamassa.

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Viestin lähetti punisher
Haloo Alkiolainen. Mitäs mitaleita valmentajana se Rami on suomelle tuonut? Euro-hockey tour pelleilyjä ei lasketa ja viime MM-kisoissa oltiin huonoimpia 11 vuoteen. "Kivat" kaverit Aravirta ja Curre sentään toivat eli siis auttoivat pelaajia voittamaan aika paljon mitaleita. World Cupissa ei mitaleita jaeta. Siellä on voittaja ja sitten muut ja tosipelit on vasta alkamassa.
Haloo punisher. Kyse lienee nyt siitä valitaanko pelityyli sen mukaan kuinka "kivalta" se näyttää, vai sen kuinka tehokas se on. Kukaan ei väittänyt Ramin vielä voittaneen mitaleita.
Ja ne World Cupin tosipelit muuten alkoivat jo, ellet sattunut huomaamaan.

KJR_63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa. LA Kings
Re: Re: Re: Rami - kuuluisa harmaa alueko?

Viestin lähetti Alkiolainen
Kukaan ei ole korvaamaton, ei edes Summanen! Pointtini olikin lähinnä se, että meidän aiheesta keskustelevien on syytä perinpohjin miettiä, mitä me Jääkiekkomaajoukkueelta eniten haluamme, menestystä (joksi Aravirran aikana eivät kelvanneet edes himmeämmät mitalit!) vai kaunista kiiltokuvaa? Minä ainakaan en halua kuulla seuraavaa lausetta kenenkään Leijonan suusta: "Vietimme tappiollisen puolivälieräpelin jälkeen mukavan saunaillan, jossa kaikki tunnistivat olevansa tyytyväisiä, koska jokainen oli tehnyt parhaansa ja kaikilla oli hauskaa". Uskon, etten ole mielipiteeni kanssa yksin. Haluan myös peräänkuuluttaa jääkiekkoilijoiden olevan ammattilaisia. Fakta on, että vaikka Leijonapaidassa pelaaminen on/pitäisi olla kunnia-asia, pelaajat ovat aina pelatessaan myös töissä. Onko meillä kaikilla joka päivä töissä kivaa? Tahdon muistuttaa, että työpaikkakiusaamista tapahtuu tutkimusten mukaan paljon yleisemmin normaaleilla työpaikoilla kuin jääkiekkomaajoukkueessa!

Myös se on varmaa, että maajoukkueeseen löytyy aina valmentaja, onhan se Suomen tavoitelluin valmentajanposti! Pätevät seuraajaehdokkaat ovat mielestäni vaan turhan vähissä. Alpo Suhoset, Timo Lahtiset ja Juhani Tammiset eivät nyt kelpaa!

Tottakai kakki haluavat menestystä. Mutta onko Summanen joku menestyksen takuumies? Ei. Menestyksen takuu on pitkäjänteinen työ. Joskus lyhytnäköinen voitontavoittelu johtaa vain ongelmiin pitemmässä perspekttiivissä. Hinnalla millä hyvänsä ei pidä missään tapauksessa pidä pyrkiä voittoon.

Puolivälieräpelin voitto on aina hyvä saavutus Suomen kokoiselle maalle. Aravirran joukkue voitti puolivälieräpelin MM-kisoissa nuistaakseni viisi kertaa peräkkäin! Ja lisäksi olympialaisissa 98. Vaikka sitä kirkkainta ei tullutkaan, niin jäällä oli aina tyylikäs, luisteleva ja taisteleva leijona.

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Mitaleista ja niiden voittamisesta

En ole todellakaan väittänyt, että Summanen olisi voittanut maajoukkuetasolla mitalin mitalia tai että "pehmeät" Aravirta ja Curre olisivat valmentaneet Leijonia huonommalla menestyksellä kuin Summanen. Kiitos puolustajalleni! Mieltäni lämmittää se, että tässä ketjussa joku muistaa Leijonien taistelleen tyylikkäästi Hannu Aravirran alaisuudessa. Olen joskus sanonutkin, että Suomen jääkiekkohistoria on niin lyhyt, ettei meillä ole varaa aliarvioida - kanadalaisten tyyliin - mitään mitaleita. Se on aina suuri saavutus. Aravirralla niitä on enemmän kuin kenelläkään muulla. Silti valitettavan monet pitävät häntä ikuisena saunottajana ja looserina. Taitaa Aravirrankin kohdalla tämän case-Jannen seurauksena toteutua vanha suomalainen sananlasku "Koirakin on kuoltuaan hyvä". Aika näyttää.

Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Re: Mitaleista ja niiden voittamisesta

Viestin lähetti Alkiolainen
Mieltäni lämmittää se, että tässä ketjussa joku muistaa Leijonien taistelleen tyylikkäästi Hannu Aravirran alaisuudessa. Olen joskus sanonutkin, että Suomen jääkiekkohistoria on niin lyhyt, ettei meillä ole varaa aliarvioida - kanadalaisten tyyliin - mitään mitaleita. Se on aina suuri saavutus. Aravirralla niitä on enemmän kuin kenelläkään muulla. Silti valitettavan monet pitävät häntä ikuisena saunottajana ja looserina.
En minä pidä häntä pelkästään saunottajana enkä ollenkaan ikuisena luuserina. Pidän häntä hyvänä joukkueen kasaajana ja humaanina valmentajana, jolla on älyttömästi tietämystä jääkiekosta. Hänen heikkoja puoliaan ovat minun silmissäni auktoriteetin puute ja suoranainen kyvyttömyys taktisiin muutoksiin pelin alettua. Ei siellä vaihtoaitiossa ole varaa seistä sormi suussa ja toinen perseessä, jos vastustaja laittaa ison vaihteen päälle.

Mitä Summaseen taas tulee, hän on taas psyykkaajana ihan eri planeetalla Aravirtaan verrattuna. Ainakin itsensä hän osaa psyykata erinomaisesti ja mitä minun maallikon silmäni sanovat, siitä tarttuu osa myös kenttäpelaajiin. Se, mitä erityisesti arvostan kaikissa urheilijoissa ja valmentajissa on se, että laittaa itsensä sataprosenttisesti touhuun mukaan. Huippu-urheilussa se on ensimmäinen edellytys menestykselle, ellei sitten ole superlahjakkuus, jolle riittää pienempikin satsaus.

Vielä minulle ei ole tullut tarvetta muuttaa mielipidettäni Summasesta. Katsotaan tilanne sitten pesun ja linkouksen jälkeen uudelleen.

Icepowerman

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Hifk , HPK; KuPs, Zulimanit ...
Täysi tuki Ramille !!!

Siinä mies jolla on munaa sanoa kuka hommaa johtaa ja kuka ei. Muutenki kova psyykkaamaan ja pitämään pojat kunnossa. Jos pelaaja luulee , että on liian suurella egolla varustettu "yli ihminen" voi tehdä kuten eräs Niinimaa. Rami laittaa kaiken itsestään likoon ja vaatii sitä pelaajiltakin ja hyvä niin !!!

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täältä myös Ramille täysi tuki, joukkue pärjää ja se on pääasia. Jos nyt kritiikkiä pitää antaa, niin voisi olla haastatteluissa oma itsensä eikä leikkiä kilttiä valmentajasetää. Veikkaan tosin, että haastattelussa hermostuminen on lähempänä kuin uskommekaan.

Kyllä Suomessa on eräs toinen päävalmentaja-asia, johon voitaisiin keskittyä.

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuen Raimo Summasta, koska uskon vakaasti, että esimerkiksi Aravirran johdolla Suomi olisi hävinnyt wc pelinsä Ruotsille ja 5-1 johtoasemasta ei oltaisi koskaan luisuttu 5-6 tappioon kotikisoissa Summasen alaisuudessa.. Kuka muistaa, miten Aravirran Hannu oli kommentoinut katastrofi ottelua? Ei ollut kuulemma mitään tehtävissä toisella erätauolla, ilmeisesti Hannulta puuttui munaa "herätellä joukkuetta" tai tehdä mitään muitakaan ratkaisuja.

Lucky

Jäsen
Viestin lähetti blue line
Kuka muistaa, miten Aravirran Hannu oli kommentoinut katastrofi ottelua? Ei ollut kuulemma mitään tehtävissä toisella erätauolla, ilmeisesti Hannulta puuttui munaa "herätellä joukkuetta" tai tehdä mitään muitakaan ratkaisuja.

Voihan olla, että Ara ei halua heittää julkisesti lokaa joidenkin pelaajien niskaan. Niinhän se on töissäkin, että esimies kantaa vastuun, jos työntekijtä töppöilee. Pyykki pestään omassa koneessa.

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Kummolan pitäisi hiljentää koko sotku kisojen jälkeen ilmoittamalla, että Summanen jatkaa maajoukkueen valmentajana seuraavat kaksi vuotta. Suomen maajoukkueessa pelaisivat ne pelaajat, jotka haluavat sitoutua Summasen joukkueeseen. Katsotaan mihin päästään, kun joukkueessa pelaavat nimenomaan ne pelaajat, jotka ovat valmiita sitoutumaan, tekemään kovasti työtä menestyksen eteen ja noudattamaan valmentajan ohjeita.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Lucky
Suurin synti Aralla oli, että oli liian pitkään Leijonissa. Valmentaja pitäisi vaihtaa 3 vuoden välein.

Ok, sinusta Summaselle ei siis pidä tehdä jatkosopimusta. Hänellä tulee v. 2006 3 vuotta täyteen maajoukkueen päävalmentajana. Toivottavasti Summasen kanssa ei tosiaan sorruta syntisiin tekoihin.

Minä en suhtaudu Summaseen näin suurella negatiivisuudella. Raimo jatkakoon jopa ohi vuoden 2006, jos homma toimii. Tulevat teot osoittakoon miehen kohtalon päävalmentajana.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti MS
Kummolan pitäisi hiljentää koko sotku kisojen jälkeen ilmoittamalla, että Summanen jatkaa maajoukkueen valmentajana seuraavat kaksi vuotta.

Minusta 15.9. saakka kannattaa keskittyä pelkästään jääkiekon pelaamiseen. Nyt on lähes ainutlaatuinen tilaisuus päästä World Cupin loppuotteluun. Sen saavutuksen merkitys suomalaiselle kiekkoilulle olisi suunnaton.

Likapyykkiä ehditään pesemään kisojen jälkeen. Joku tuollainen ilmoitus juuri nyt veisi taas ajatukset pois jääkiekon pelaamisesta. Se ei ole järkevää.

Lucky

Jäsen
Viestin lähetti Johannes
Ok, sinusta Summaselle ei siis pidä tehdä jatkosopimusta. Hänellä tulee v. 2006 3 vuotta täyteen maajoukkueen päävalmentajana.

Tämä ei ole mitenkään Summasta vastaan, ihan yleinen huomautus vain. Sama tyyli ei vain tehoa pitkään ja valmentajille tulee ne omat suosikit.

Currenkin parhaat kaudet oli 1994-95, Aralla kesti vähän pitempään. Jortikallekin tuli TPS:ssä 1992 mahalasku, sitten tauon jälkeen taas sujui.

Siksi toiseksi: seuravalmentajanahan Summasella oli kyllä menestystä sekä yksin että Westerlundin kanssa, mutta sitten oli myös aivan käsittämättömiä takaiskuja (putoamiset Kärpille - siis en sano, ettei Kärpät olisi ollut hyvä joukkue, mutta silti enemmän syytä oli Jokereissa.)

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Lucky
Suurin synti Aralla oli, että oli liian pitkään Leijonissa. Valmentaja pitäisi vaihtaa 3 vuoden välein.
Vaikka tämä ei mikään ennenkuulematon ajatus ole, niin minun mielestäni silti täysin käsittämätön. Huono valmentaja toki pitää vaihtaa viimeistään tuon kolmen vuoden päästä, mutta hyvää valmentajaa ei. Esimerkkejä siitä, että valmentaja voi menestyksekkäästi toimia samassa joukkueessa useampiakin, mainitaan vaikka Scotty Bowman, Glen Sather ja Al Arbour tässä yhteydessä, mutta hyvä esimerkki olisi myös Paul Holmgren, joka oli valmentanut Hurricanesia 8 vuotta ennenkuin joukkue finaaleihin pääsi. Hauskaa on, että jollekin Suomen jääkiekkoon intohimottomasti suhtautuvalle hyväksi tästä asiata riittäisi myös Hannu Aravirta...
Viestin lähetti Lucky
Sama tyyli ei vain tehoa pitkään ja valmentajille tulee ne omat suosikit.
Edellisten esimerkkien valossa on minun mielestäni todistettu, että saman tyylin tehoamattomuus ei ole fakta. Ja jos olisi niin eikö riittäisi että valmentaja vaihtaisi tyyliään? Valmentajalle tulee omat suosikit? Toivottavasti tulee. Siis toivottavasti löytyy tyyppejä jotka tekevät työt hyvin ja joihin voi luottaa. Minulla on töissä omat suosikkini, tyypit jotka ottavat vastuuta, jotka varmasti hoitavat hommat, ottavat selvää ja tekevät tehtävät valmiiksi vaikka ohjeet eivät olisi niin hyvät olleet. Kaikki eivät niin oma-aloitteisia ole. Jos nämä luotto-työntekijät otettaisiin minulta pois, niin itku tulisi eikä hommat eivät millään yhtä hyvin valmistuisi. Se olisi minusta täsmälleen yhtä fiksua kuin rikkoa hyvin toimivat ketjukoostumukset.

Voidaanko tätä sääntöä yleistää muillekin elämänalueille vai onko jääkiekko joku kaikesta muun maailman logiikasta täysin poikkeava ulottuvuus? Ei kai tuo valmentajan työssä valta-asema nyt niin absoluuttinen ole että se tekijänsä kolmessa nopeasti turmelisi, kun presidenttikin voi olla vallassa jopa kaksi virkakautta eli 8 vuotta. Pitäisikö myös peruskoulun opettajat vaihtaa kolmen vuoden välein? Tai firmassa vaihtaa pomoja kolmen vuoden välein? Tai laivojen kapteenit vaihtaa kolmen vuoden välein?

Kolmen vuoden välein valmentajan vaihtaminen tarkoittaisi käytännössä sitä, että kaikki systeemit ja taktiikat pitäisi yhtä usein vaihtaa, eikä mitään pidempi aikaisia tavoitteita tai suunnitelmia voisi edes asettaa. Pitäisikö samalla myös pelaajat vaihtaa? Sama vaikutushan sillä tietenkin on että vaihdetaanko kolmen vuoden välein valmentaja vai pelaajat, kummassakin tapauksessa kaikki yhteistyö kuitenkin aloitetaan nollasta.

Viimeksi muokattu:

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Valmentajan valtakausi

Riippuu tyylistä ja joukkueesta. Raivoava valmentaja seurajoukkueessa kestää 2-3 vuotta. Sitten kokoajan joukkueessa olleilla alkaa tulla mitta täyteen.
Maajoukkueesta en osaa suoralta kädeltä sanoa. Luulisin et kieltäytymisiä saattaa tulla jo nopeammin, varsinkin jos henkilökohtaisuuksiin on menty. Toisaalta maajoukkuekoutsin "alaisina" ei olla kuin muutama viikko vuodessa, usein vielä pienemmissä pätkissä. Jos silloin on mahdollisuus tavata vanhoja pelikavereita ja päästä pitkästä aikaa pelaamaan yhdessä, saattaa se ohittaa sen, että koutsiin on jo vähän kypsynyt.
Lisäksi pitää muistaa, et maajoukkueen kanssa ei varmaankaan kovinkaan paljoa peruskuntotreenejä pidetä, vaan keskitytään lähinnä taktisiin ja pelillisiin asioihin. Itse ainakin miellän ne paljon mukavimmiksi kuin helvetinmoisen rääkin. Kun ei oo vetänyt itteään ihan piippuun, kestää paremmin "vinoiluakin".

Täältäkin...

...tulee täysi tuki Ramin toiminnalle.
Sen pillin mukaan mennään kuka penkin takana seisoo sanoi Kimmo Timonenkin ja olen itse täysin samaa mieltä.
Luulisi, että miljoonia hankkiva peluri sentään jonkin paskakommentin kestää, olihan kyseessä vielä Hevi-Niinimaa!?

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Täältäkin...

Viestin lähetti Tarkkailija
Luulisi, että miljoonia hankkiva peluri sentään jonkin paskakommentin kestää, olihan kyseessä vielä Hevi-Niinimaa!?

Mistä ihmeestä kumpuaa tämä (usean muunkin kirjoittajan esittämä) ajatuskulku, jonka mukaan pelaajan ansiotaso korreloi suoraan siihen, mitä (pelin ulkopuolisia tekijöitä) hänen on siedettävä?

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Täältäkin...

Viestin lähetti Maple Leaf
Mistä ihmeestä kumpuaa tämä (usean muunkin kirjoittajan esittämä) ajatuskulku, jonka mukaan pelaajan ansiotaso korreloi suoraan siihen, mitä (pelin ulkopuolisia tekijöitä) hänen on siedettävä?

Minun mielestä kumpuaa henkilökohtaisen maallisen mammonan puutteesta tyyliin "jos MINÄ saisin miljoonan vuodessa seisoisin vaikka päälläni pukukopissa ja runkkaisin valmentajan huutaessa tahtia".

Jos saa paljon rahaa "helpolla" pitää olla nöyrä ja muistaa olevansa oikeasti köyhä ja alistua mihin tahansa, kun on kerran (tuurilla tietenkin) saanut paljon rahaa tekemättä oikeita töitä.

Icepowerman

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Hifk , HPK; KuPs, Zulimanit ...
Re: Täältäkin...

Viestin lähetti Tarkkailija
...tulee täysi tuki Ramin toiminnalle.
Sen pillin mukaan mennään kuka penkin takana seisoo sanoi Kimmo Timonenkin ja olen itse täysin samaa mieltä.

Nimenomaan !!

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taysi tuki Summaselle

Täältäkin tulee täysi tuki Summaselle - vaikka kyseinen valmentaja on kuulunut aikanaan myös inhokkeihini.

Kyllä minun mielestäni asetelmassa maajoukkueen menestys vs. riitaantuminen yhden pelaajan kanssa, maajoukkueen menestys vie voiton.

Toki on totta ettei menestystäkään saa hankkia hinnalla millä hyvänsä. Mutta jos Summanen olisi niin vastenmielinen ja epäinhimillinen valmentaja kuin monet antavat kirjoituksissaan ymmärtää, ei joukkue varmastikaan haluaisi "pelata Summaselle" - ja tällöin joukkue ei myöskään menestyisi.
Näytöt Summasen menestyksestä maajoukkueen peräsimessä ovat vielä vähissä, mutta liigatasolla mies on osoittanut pystyvänsä valmentamaan joukkueita voitokkaasti. Todellinen taso maajoukkuevalmentajana tulee esiin vasta pidemmän ajan kuluessa - mikäli Summanen saa siihen vielä mahdollisuuden.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy