Tuijottajat

• 11 569
  • 36

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
vlad kirjoitti:
Se on Ted Raikas juuri näin, että vain tietty miestyyppi (tyypit) saa tuijottaa näitä hemaisevasti pukeutuneita nuoria naisia, muilta katsominen on ehdottomasti kielletty sättimisen ja saarnan uhalla.

Tehtäkööt vielä selväksi, että minä en kuulu siihen miestyyppiin joka saa tuijottaa silmät ymmyrkäisinä näitä hemaisevasti pukeutuneita kauniimman sukupuolen edustajia.

vlad.

Kertoo muijien huonosta itsetunnosta eikä mistään muusta. Säälittävää ja kaksinaamaista, koska puheet siitä, että muijat pukeutuvat ja laittavat "vain itseään varten" on bullshittiä. Toki oma hyvä fiilis on tärkeää, mutta väitän että ei ole naista, joka ei hakisi hemaisevalla pukeutumisella miesten ihailua ja toisten naisten vaivihkaisen kateellisia silmäyksiä. Joka muuta väittää, valehtelee.

Panostan itsekin pukeutumiseeni eikä mua haittaa pennin vertaa, jos joku vähän tuijottaa perään. Nättiin hymyyn vastaan hymyllä ja harvoin kuulemiini kohteliaisuuksiin vastaan kiitos. Ehkä tämä johtuu siitä, etten ole enää niin nuori ja hemaisevuudestakaan en mene takuuseen - se kun on katsojan silmissä. Rasvaiset ilmeet ja huutelut, saatikka kähmiminen ovat asia erikseen.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiitos Alamummo, sie oot miun pelastajain! En siis pelkästään ole väärässä oleva moukkamainen sovinistipaska. Huhh.

(Katselen siis naisia hyvinkin hienovaraisesti ja yritän myös pientä hymyä saada aikaan, jos katseet kohtaa... ja itsehän myös pistän kovasti merkille ihmisten kasvot, enkä pelkästään niitä kropan tiettyjä puolia)

Saa minuakin naiset töllätä, tosin en usko, että minussa kauheasti mitään katsottavaa on. Silmät on kuulemma tosin kauniit (joopa joo...).

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Alamummo kirjoitti:
Rasvaiset ilmeet ja huutelut, saatikka kähmiminen ovat asia erikseen.

Nämä elkeet eivät todellakaan kuulu normikäyttäytyjän repertuaariin, toista on osattava kunnioittaa sen verran ettei ryhdy kähmimään, huutelemaan tai todella kuolaamaan toisen perään.

Itsekin saatan vienosti katsoa kauniin näköisen naisen perään, kenties uskallan hymyilläkin mikäli katseemme kohtaavat mutta kaiken a ja o on se, että kunnioittaa toista kaikella tapaa.

Vastaavasti en minäkään loukkaannu siitä jos joku minun perääni silmäyksen luo, oikeastaan olen vain otettu siitä koska sellaista tuskin kovinkaan montaa kertaa on käynyt tämän eloni aikana, mikä ei johdu siitä, että pukeutuisin epäsiististi vaan siitä ettei minussa ole mitään katsottavaa.

vlad.

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Heh, kyllä tämän ketjun aloitus osui naulan kantaan!

Itse käytän joukkoliikennettä päivittäin kun en autoa (enkä korttia) omista ja Turussahan tunnetusti kulkee vain bussit. Tästä tuijotus-asiasta on lähtenyt monet mielenkiintoiset keskustelut liikkeelle.

Oikeastaan busseilla liikkuminen ja niissä käyttäytyminen on taitolaji. Ensimmäinen askel onnistuneessa tuijotusten välttämisoperaatiossa on valita sopivan hiljainen aika päivästä. Esim. itselläni tunnit yliopistolla kutistuvat usein kahteen, joten pääsen kotiin jo klo.11 lähtevällä bussilla. Tällöin busseihin on änkeämässä vasta aikaisessa olevat mummot ja papparaiset, joten oman penkkiparin valtaaminen on täysin mahdollista. Seuraava askel on valita bussissa sijainti mahdollisimman takaa, sieltä kun näkee sopivasti koko bussin ja vanhempi väki jää yleensä istuskelemaan bussin etuosaan. Älä kuitenkaan valitse taaimmaista penkkiä, siellä on potentiaalinen riski että tuijottaja istahtaa viereesi pitkälle penkkiriville. Mutta toiseksi taaimmaisin penkkirivi on ihanteellinen. Näin oikeastaan vain yksi ihminen voi kytätä sinua, ja se on se takanasi viimeisellä penkkirivillä istuva. Kolmas askel on ottaa mukava asento ikkunanpuolimmaisella penkillä, asettaa reppu/kassi viereiselle penkille ja pistää nappikuulokkeet korville. Neljäs askel: Kohdista katseesi ikkunasta ulos, ole ajatuksissasi olevan näköinen. Tai siltä vaikutat, oikeasti saat kätevästi kuunneltua naapurinnaisten juorut heidän sitä tietämättään, arvioitua lähitalon pikkupissiksen vaatetusta ja tarkkailtua edessäsi istuvan kampausta (tai pahemmassa tapauksessa orastavaa kaljua). Näin ollen olet minimoinut tuijottavien ihmisten lukumäärän ja myös keksinyt itsellesi mukavaa ajanvietettä matkan ajaksi.

Yllä oleva ei päde klo.13-14 lähtevissä mummonkuljetusbusseissa (voi sitä paheksuvien katseiden määrää, kun nuorempi ihminen ei päästä kiireellistä eläkeläistä nousemaan paikaltaan väh. 5 minuuttia ennen pysäkille saapumista) eikä myöskään täysissä koulubusseissa (siskojen koulukaverit ne vasta kyttäävätkin, helvettiin tämä utelias nykyajan nuoriso).

masaala

Jäsen
Otsikkoon liittyen tuli mieleen eräs vieläkin puistattava tapaus.

Kävin Oulun raatin urheilukeskuksessa kuntosalilla tuossa taannoin (enkä muuten ole sen jälkeen siellä käynyt). Treenien jälkeen menin uimahallin puolelle saunaan. Saunassa pistin merkille, että joku mies nurkassa katseli minua. En kiinnittänyt asiaan sen kummempaa huomiota, vaan nakkelin löylyä kaikessa rauhassa. Saunottuani läksin suihkujen puolelle peseytymään. Mies saunasta tuli perässä. Alkaessani peseytymään, kun tuli semmonen epämiellyttävä tunne, että joku tarkkailee. Katsoin sivulle ja siellähän se, mies saunasta, tarkkaili minua vastakkaisella puolella olevasta suihkusta.

Peseydyttyäni lähdin nopeasti pukuhuoneen puolelle. Ja kappas, mies saunasta seurasi perässä. Siinä kaappia tonkiessani huomasin, että tämä mies oli ottanut mukavan asennon penkillä, joka oli kaappien välissä. Katse oli tiukasti minuun kohdennettuna. Tein nopeusennätyksen pukeutumisessa ja äkkiä ulos.

En tiedä onko jonkun mielestä tällainen tarkkailu normaalia, mutta itse kärsin tilanteesta. Rauhan ihmisenä en viitsinyt alkaa meuhaamaan siellä. Sen verran kärsin homofobiasta, että tuon tilanteen jälkeen raattiin ole tarvinnut mennä.

Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ai että mä siis niinku repesin, tai että mä niinku oikeestaan kualen.

Nimittäin tänään kun pari tuntia sitten talsin virttyneissä camouflage-shortseissani pitkin Espan puistokäytävää, niin huomasin jo kaukaa miten eräällä puistonpenkillä istuskellut teinityttökolmikko tuijotti minua suoraan silmiin (noh, keskimmäisen pissiksen silmiä en nähnyt, koska gimmalla oli peililasit silmillään). Tuijotus ja hymyily jatkui kun kävelin tytsyjen ohi - tuijotin takaisin.
Kun olin ohittanut kolmikon, kuulin jonkun heistä kikatuksen keskeltä toteavan:

- on muuten papalla timmi perse...

Pysähdyin oitis siihen paikkaan. Sitten tein täyskäännöksen ja lähdin kävelemään takaisin tulosuuntaani tyttöjen ohi. Ja tuijotus oli taas tiukkaa - puolin ja toisin. Nyt vaan tytöt olivat niin ällikällä lyötyjä, että tirskuminen loppui ja he vaan seurasivat katseella. Tein sitten taas täyskäännöksen ja kävelin uudestaan tyttöjen ohi - jälleen tiukkaa tuijotusta puolin ja toisin.
Sitten pysähdyin just siihen tyttöjen eteen ja kysyin:

- noh, paljonks asteikolla 1-10?

Tytöt repesivät täysin, kikatus kuului varmaan Suomenlinnaan asti.
Sitten läimittiin "give me fivet" ja minä jatkoin matkaani.

Joskus näinkin. Ai että onks nyt hyvä fiilis? No on.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse matkustan nelosen sporalla jokaikinen päivä ja silloin tällöin myös dösällä numero 14. Vaikka olenkin sosiaalinen ihminen, en todellakaan halua jutella ihmisten kanssa ratikassa. Parasta onkin sporassa valita se yksittäispaikka, napit korville, Kikka täysille ja katse tiukasti ulos ikkunasta. Dösässä joskus joutuu jonkun viereen, mutta siinäkin ikkunan vieressä sama systeemi toimii. Ikävää varsinkin dösissä on se, että jos joku tulee viereen istumaan ja rupeaa juttelemaan, on dösä niin samperin hiljainen että koko ajan tiedät että teidän kahden juttelunne kuuluu koko bussiin ja kaikki kuuntelevat korvat höröllä.

Kerran nelosen sporassa viereeni istui vanha nainen joka rupesi innoissaan juttelemaan minulle elämästään, mutta ennen kaikkea siitä kuinka hänen "lapsentekoelimensä" haiskahtaa nykyisin hyvin pahalta jonkun leikkauksen jälkeen. Siinähän sitten voivottelit että voi miten ikävää ja yritit olla sympaattinen, kun koko spora kuuntelee vaginajuttuja. Hyvä hyvä.

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Heh! Taas aihe joka on tullut täällä pimeyden sydämmessä melko tutuksi.

Joka jumalan paikassa joku tuijottaa mzungua. Ja täällä meitä jauhonaamoja on kuitenkin melkein 10 000. Paras tapaus on parin kuukauden takaa. Oltiin muijan kanssa kävelyllä ja eräällä portilla istui kolme jätkää. Kolmikko tuijotti meitä n. sadan viidenkymmenen metrin päästä, tuijotti kun olimme kohdalla ja kun käännyin vilkaisemaan taakseni viidenkymmenen metrin päästä he tuijottivat vieläkin. Tuli sanottua että "stop staring at us." Mitä tekivät jampat? Katsoivat taakseen että kuka meitä tuijottaa...

Tuijottaminen on siis universaali ilmiö. Azungun tuijottaminen on täällä tosiaan yleistä hupia. Siis pelkka toljottaminen. Sekä "Mzungun" huutelu. Sisällöltään huuto on sama jos meikäläinen menisi Kauppatorille kailottamaan "Neekeri!" jokaisen tummaihoisen kohdalla.

"Katos perkele! Nyt se kaivaa avaimia taskustaan. Mitähän se niillä... Jumalauta! Se menee autoonsa! Laittakohan se turvavyön? Perkele! Se laittoi! Käynnistääkohan se nyt kiesinsä? Käynnisti se! Ajaakohan se pois? Ajoi se! Katos, tuolla menee toinen jauhonaama! Tuijotetaan porukalla sitä!" Onhan tuo nyt toki parempi reaktio kuin paikallisten pikkulasten yleisin, eli itkuun pillahtaminen valkoisen nähdessaan. Ja nyt siis puhutaan kaupunkialueesta, ei mistaan peräkorvesta. Vai johtuuko tämä siita että "tässä naamassa arpikin kaunistus olisi..." Toisaalta; tultiinhan sita kuulemma Lempäälän K-kaupan lihatiskille aina Vesilahden perukoilta asti asioimaan, koska kaikin tavoin värikas kommuunikaverini intin ajoilta, herra Keskuspuolustaja, oli siellä aikoinaan myymässä kyrsää. "Nähkää nekrun lentävän lentokonetta" (Vonnegut)

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Yksi parhaista - ellei paras - keino suojautua tuijotuksen aiheuttamalta tuskatilalta on kirja tai sanomalehti. Katse vain tiukasti tekstiin, vaikka siitä ei ymmärtäisi mitään. Suo helpotusta. Tuijotusta se ei kuitenkaan torju. Mutta ehkäpä se tsirbula copyright: Salatut elämät katsoo sinua sillä silmällä, olethan älykkö, kun kerran harrastat hengenravintoa.

Heitän lusikkani soppaan minäkin vaikka en julkisilla juuri matkustakaan. Niissä tulee kuitenkin istuttua se 8h päivässä työssä. Sellaisella bussilla ahdistaa ajaa missä ei ole kuskin takana jotain väliseinää. Ja joku tietenkin menee sinne suoraan selän taakse istumaan. Ja tuntuu että se matkustaja kyttää sieltä meikäläisen ajoa ja vahtaa virheitä. Tai että se sekoaa ja kalauttaa jollain kirveellä meikäläistä takaraivoon. Samoin jos niissä toisen puolen etupenkeissä istuu joku niin tuntuu että se kyttää. No, yleensä sitä toki keskittyy työhönsä eikä skitsoile siinä matkustajista. Jotenkin vituttaa myös jos joku alkaa siinä juttelemaan minulle. Kun ei sitten ole varma puhuuko se minulle, kun ei voi oikein paljon sinne taakse vilkuilla. Ja se taustapeili on mukava myös.. Siitä kun näkee matkustamoon, niin varmasti joku sitä kautta kyylää. (miten niin oon vainoharhainen?) Ja ne matkustajat vituttaa mitkä vaan istuu yrmeänä paikallaan kun joku yrittää vaunujen kanssa päästä ulos tai sisään. Ei voida mennä auttamaan vaikka istuu ihan siinä oven vierestä. Se on niin helevetin mukavaa vääntäytyä sieltä omalta paikalta ja kävellä keskiosaan auttamaan sitä mammaa. Ja aikaa kuluu. Ja sitten ihmetellään jos bussi on myöhässä. Joskus jos tulee oltua matkustajana kyydissä, voi jäädä eteen juttelemaan sen kuskin kanssa, joka on työkaveri. Jos ei satu tuntemaan kuskia niin vääntäydyn mieluiten johonkin keskivaiheille. Täällä pikkukaupungissa ei ole paljoa matkustajia ja saa valita paikkansa rauhassa. Saa nähdä miten tuolla uudella paikkakunnalla, on hieman isompi paikka kuitenkin. Niin ja hyvä puoli ammatissa on se, että pääsee itse matkustamaan ilmaiseksi. Siitä tosin ei ole hyötyä työmatkoilla, koska itse joutuu ajamaan sitä aamun ensimmäistä tai illan viimeistä bussia. Tämä etu toki koskee vain oman firman autoja, mutta ne ajaa kuitenkin ympäri Suomen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy