Tsekin MM-kisa ryhmä

  • 6 548
  • 27

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Tsekkien valmentaja Slavomir Lener on kutsunut tähän mennessä 12 pelaajaa NHL:stä:

Maalivahti:
Tomas Vokoun (Nashville)

Puolustajat:
Jaroslav Spacek (Columbus)
Pavel Trnka (Florida)
Jaroslav Modry (Los Angeles)

Hyökkääjät:
Josef Vasicek (Carolina)
Radim Vrbata (Carolina)
Jan Hlavac (Carolina)
Ales Kotalik (Buffalo)
David Vyborny (Columbus)
Jaroslav Bednar (Florida)
Martin Straka (Pittsburgh)
Peter Nedved (NY Rangers)

Leirille valittiin myös menneellä kaudellä Kärppiä edustanut Petr Tenkrat.

Laitetaan sitten vaikka tähän ketjuun, kun Tsekki valitsee loput pelaajansa MM-kisoihin.
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Viestin lähetti SSee


Peter Nedved (NY Rangers)


Eikös tämä Petr Nedved ole joskus aikoinaan edustanut Kanadaa joissain maaotteluissa. Näin minä ainakin muistan. Miten voi olla mahdollista että hän pelaisi Tsekin paidassa? Nedved sai Kanadan kansalaisuuden joskun 90-luvulla ja minun muistikuvieni mukaan edusti maata.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Re: Re: Tsekin MM-kisa ryhmä

Viestin lähetti ipanmies
Eikös tämä Petr Nedved ole joskus aikoinaan edustanut Kanadaa joissain maaotteluissa. Näin minä ainakin muistan. Miten voi olla mahdollista että hän pelaisi Tsekin paidassa? Nedved sai Kanadan kansalaisuuden joskun 90-luvulla ja minun muistikuvieni mukaan edusti maata.

Hmm, niinhän siinä kävikin. Petrllä on molempien maiden (Kanada ja Tsekki) kansalaisuus. Mies on tosiaan pelannut vieläpä molempien maiden maajoukkueissa. Kaudella 93/94 Nedved pelasi Kanadan joukkueessa 25 peliä (tehot 24+13) ja kaudella 95/96 3 ottelua Tsekin paidassa (tehot 0+1).

Kertokaapa joku miten tämänlainen tilanne on mahdollista, sillä olen antanut itseni ymmärtää, että kukaan ei voi edustaa kuin yhtä maata maajoukkue turnauksissa, ilmeisesti olen kuitenkin väärässä?
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Muistaakseni nuo Nedvedin pelit Tsekin paidassa oli World Cup pelejä, joissa nuo kansalaisuus säännöt ovat erilaiset.
Mutta IIHF:n sääntöjen mukaan Nedved ei saa pelata enää Tsekin paidassa,
koska on edustanut jo Kanadaa IIHF:n alaisessa turnauksessa sen jälkeen kun on täyttänyt 18.
Saman säännön pitäs muuten estää Jevgeni Nabokovin pelaaminen Venäjän paidassa (pelannut Kazakstanin maajoukkueessa).
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Viestin lähetti Jani82

Mutta IIHF:n sääntöjen mukaan Nedved ei saa pelata enää Tsekin paidassa,
koska on edustanut jo Kanadaa IIHF:n alaisessa turnauksessa sen jälkeen kun on täyttänyt 18.


Se tosiaan oli World Cup jossa Nedved pelasi Tsekkejä edustaessaan, mutta miksi tämä Tsekkien valmentaja on sitten ylipäätään valinnut miehen leireilemään Tsekkien kanssa?
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Se tosiaan oli World Cup jossa Nedved pelasi Tsekkejä edustaessaan, mutta miksi tämä Tsekkien valmentaja on sitten ylipäätään valinnut miehen leireilemään Tsekkien kanssa?

Onhan Aravirta valinnut Helmisen Suomen maajoukkueen leirille. Miksei sitten Nedved Tshekin leirille?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti SSee
Se tosiaan oli World Cup jossa Nedved pelasi Tsekkejä edustaessaan, mutta miksi tämä Tsekkien valmentaja on sitten ylipäätään valinnut miehen leireilemään Tsekkien kanssa?

Nedved edusti Kanadaa Lillehammarin olympiakisoissa 1994 ja oli kaatamassa Suomea välieräottelussa.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Canadiensin Jan Bulis on kuulemma saanut kutsun, mutta miettii vielä asiaa. Bulisilla ei tietääkseni ole sopimusta ensi kaudeksi.
 

Rocco

Jäsen
Re: Re: Tsekin MM-kisa ryhmä

Viestin lähetti ipanmies
Eikös tämä Petr Nedved ole joskus aikoinaan edustanut Kanadaa joissain maaotteluissa. Näin minä ainakin muistan. Miten voi olla mahdollista että hän pelaisi Tsekin paidassa? Nedved sai Kanadan kansalaisuuden joskun 90-luvulla ja minun muistikuvieni mukaan edusti maata.

Itse ihmettelin samaa asiaa. Nedved on tosiaankin Lillehammerissa pelannut Kanadan paidassa. World Cupissa Nedved edusti Tsekkejä, tuo turnaus on NHLPA:n järkkäämä ja siellä ei IIHF:n säännöt päde. Jos Nedved pelaa Tsekeillä, Suomi häviää niin ei muuta kuin protesti pystyyn. :)
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold: SAINTS
Tshekki on taas kerran saamassa aika iskukykyisen ja NHL pitoisen joukkueen kasaan. Vielä vähän aikaa sitten Lener piti todennäköisenä, että NHL:stä ei tule montaa pelaajaa Tshekin ryhmään, mutta nopeasti näyttävät mielipiteet muuttuvan. Se täytyy kuitenkin muistaa, että noissa tähän mennessä valituissa pelaajissa ei ole hirveästi suurempia nimimiehiä mukana. Mielenkiintoisimpia seurattavia ja kovimpia NHL miehiä ovat tähän mennessä Vokoun, Spacek ja erityisesti Straka.

Vokoun on noussut aika pimennosta Nashvillen ykkösmaalivahdiksi, ja pelannutkin todella hyvän kauden. Mistä Tshekki näitä huippumaalivahteja oikein ammentaa vuosi vuoden perään? Spacek on ollut aiemminkin mukana kisoissa ja on osoittanut olevansa huippupuolustaja, ehdoton puolustuksen liideri. Modry on myös mielenkiintoinen nimi puolustuksessa, jolta voi odottaa varmaa ja luotettavaa puolustuspelaamista.

Hyökkäyspää vaikuttaa jo nyt todella hyvältä. Martin Straka tulee olemaan todella tärkeä pelaaja joukkueelleen. Huippuluokan NHL ammattilainen, johon kohdistetaan varmasti suuria odotuksia. Straka tulee olemaan tärkeässä osassa Tshekin erikoistilannepelaamisessa. Jan Hlavac tuo todella ikäviä muistoja mieleen, toivottavasti ei kaada Suomea tällä kertaa. Mikäs tuon Nedvedin tilanne on? Itse ymmärtäisin, että mies ei voisi pelata enää Tshekin joukkueessa. Jos Nedved nyt sitten saa luvan pelata, niin hän tuo kyllä sitä tarvittavaa asennetta Tshekin hyökkäyksiin. Ei vielä suuremmin kuitenkaan pelota tuo Tshekin joukkue, näin Suomi-fanin asemasta, ainakaan paperilla...
 

Sucze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, HC Kladno, AIK, Färjestad BK
Jostain muistan lukeneeni jo heti valintaprosessien alussa, että koko IFK:n kolmikko (Vopat, Kantor ja Zidlicky) on enemmän tai vähemmän loukkaantuneitten kirjoissa.
Ainakaan harj. maaottelussa Sveitsiä vastaan heistä ei kukaan pelaa.

Sen sijaan kieltäytyjiä riittää, viimeisimmät Vlasák ja Patera.
Että ei ihme, jos Lener joutuu kohta käyttämään pelkkiä Änäri miehiä joukkueessaan...
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Nyt tuli sitten ilmoitus ettei Nedved saa pelata MM-kisoissa. Näin lukee MTV3:n netti sivuilla:

"Tshekin jääkiekkomaajoukkue ei saa NHL-hyökkääjä Petr Nedvediä joukkueeseensa huhti-toukokuussa Suomessa pelattaviin MM-kisoihin.

Nedved edusti vuoden 1994 olympiakisoissa Kanadaa, joten hän ei Kansainvälisen jääkiekkoliiton IIHF:n sääntöjen mukaan ole edustuskelpoinen MM-turnauksessa Tshekin paidassa."
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meinasi tippua silmät päästä katsellessani tsekin alustavaa porukkaa kisoihin tekstitv:stä . Mukana on espoolaisille tuttu mies, eli Burgerin Jiri. En olisi uskonut Burgerin pelatessa bluesissa, että hän voi vielä pelata tsekin paidassa mm-kisoissa.
 

#99#

Jäsen
Burger pelasi hyvän kauden tsekeissä 49 ottelussa tehot 20+34=54 +24 34 min Uskon kuitenkin että Burger tippuu vielä ryhmästä. Olisi ollut mukava nähdä ryhmässä mukana huippulahjakas Jiri Hudler.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Mukava nähdä Jaroslav Bednar jälleen tositoimissa. Kyllä Jarda on edelleenkin mielessä JYPin kannattajalla, sen verran uskomaton kaveri on kyseessä. Hänen loppukautensa JYPissä ehkä hieman himmensi tuota, mutta ainakin minun silmissäni hän on viiden parhaan joukossa koskaan JYPissä pelanneista pelaajista. Tervetuloa takaisin Suomeen, Jarda.

Tuosta Tshekin ryhmästä saa kyllä mielenkiintoiset ketjut kasaan, ja joukkue voi mennä pitkällekin. Tässä oman pähkäilyni tulos.

Maalivahti:

Tomas Vokoun

Pakkiparit:

Jaroslav Spacek - Martin Hlavacka
Pavel Trnka - Jaroslav Modry
Martin Richter - Jan Hanzlik
Miroslav Blatak - Martin Barinka

Hyökkäysketjut:

Jaroslav Bednar - Martin Straka - David Vyborny
Radim Vrbata - Josef Vasicek - Jan Hlavac
Petr Tenkrat - Ales Kotalik - Jan Marek
Jaroslav Balastik - Jaroslav Hlinka - Josef Marha

13. hyökkääjä: Michal Bros

Toki Tshekkikin yrittänee saada NHL:n pudotuspelien ensimmäisen kierroksen jälkeen pudonneita pelaajiaan. Itse luulen, että Jiri Fischer tulee kisoihin, muita ehdokkaita voisivat olla Radek Martinek (Islanders), Roman Hamrlik (Islanders), Filip Kuba (Wild), Michal Grosek (Bruins). Näiden pelaajien joukkueet näyttäisivät olevan putoamassa. Tasan olevista sarjoista löytyy myöskin läjäpäin huipputshekkejä.

Tshekki on jälleen kova.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Viestin lähetti kimmo
Itse luulen, että Jiri Fischer tulee kisoihin

Tuskin tulee, kun ei pystynyt pudotuspeleissäkään pelaamaan polvioperaation jäljiltä. En usko, että saa lupaa joukkueen lääkäreiltä lähteä MM-kisoihin.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Viestin lähetti Taze
Tuskin tulee, kun ei pystynyt pudotuspeleissäkään pelaamaan polvioperaation jäljiltä. En usko, että saa lupaa joukkueen lääkäreiltä lähteä MM-kisoihin.


Harmin paikka, tuosta en ollut kuullutkaan. Ei tule siis Fischer, mutta luulen että Tshekki tulee saamaan vielä yhteensä 3-5 pelaajaa NHL:stä mukaan kisoihin.
 

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Nyt kun Washington tippui jatkosta, niin saattaa Tsekki saada pari huippuvahvistusta Atlantin takaa; Jagrin ja Langin.
 

Sucze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, HC Kladno, AIK, Färjestad BK
Eipä tule Lang eikä Jágr:kaan.
Ja tämän lauseen mukaan...

"Z ceského týmu po dvouzápase vypadli Blaták, Tenkrát a Pletka. "

...myös Tenky on pudotettu jengistä jo nyt.
Jardan kohtalo ratkennee vasta viimeisen RUS harj.pelin jälkeen. TOSI sääli, jos ei saada yhtään "suomalaista" tsekkiä tänne kisoihin, vaan tuollainen "muukalaislegioona".

Huakaus...
 

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
Malek?

Oma tsekin kielen taitoni ei riittänyt selvittämään erinäisiltä paikallisilta nettisivuilta itseäni kummastuttavaa seikkaa; missä Roman Malek? Kaveri on pelannut unelmakauden ja vielä paremmat pleijarit, eikä ole edes kakkos- tai kolmosmaalivahtina!

Muutenkin mestari Slavia Praha on mielestäni sangen huonosti edustettuna, etenkin puolustuksen osalta (vrt. esim. Martin Cech). Johdon päästä löytynee siis pirun kova Tsekkijoukkue näihin kisoihin.

-Maila
 

Sucze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, HC Kladno, AIK, Färjestad BK
Iloksesi voin kertoa, että Roman Málek on juuri nimetty yhdeksi MM-veskareista.
Pois remmistä putosi Petr Briza.

Tässä "viimeisin" versio joukkueesta:

Brankári: Roman Málek (Slavia), Jirí Trvaj (Vítkovice), Tomás Vokoun (Nashville/NHL),

obránci: Jan Hejda, Petr Kadlec (oba Slavia), Jaroslav Modrý (Los Angeles/NHL), Martin Richter (Sparta), Martin Skoula (Colorado/NHL), Jaroslav Spacek (Columbus/NHL), Pavel Trnka (Florida/NHL),

útocníci: Jaroslav Balastík (Hämeenlinna/Finsko), Michal Bros (Sparta), Radek Duda (Slavia), Jan Hlavác (Carolina/NHL), Jaroslav Hlinka (Kloten/Svýcarsko), Jirí Hudler (Kazan/Rusko), Jindrich Kotrla (Litvínov), Milan Michálek (C. Budejovice), Michal Mikeska (Pardubice), Martin Straka (Pittsburgh/NHL), Michal Sup (Slavia), Josef Vasícek (Carolina/NHL), Radim Vrbata (Carolina/NHL), David Výborný (Columbus/NHL).

Mutta muutoksia tullee vielä viime metreillä...

Ja vielä kerran onnea Slavialle ensimmäisestä Extraliga voitosta!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös