Sama juttu. Mutta toisaalta kuka tahansa suomalaispoliitikko aiheuttaisi vaivaantuneisuutta isojen poikien leikeissä.
Just kommentoin miehelle että kyllä sekin aika vaivaantunutta olisi ollut, jos joku Tarja Halonen olisi tuolla ollut vastassa.
Sama juttu. Mutta toisaalta kuka tahansa suomalaispoliitikko aiheuttaisi vaivaantuneisuutta isojen poikien leikeissä.
Just kommentoin miehelle että kyllä sekin aika vaivaantunutta olisi ollut, jos joku Tarja Halonen olisi tuolla ollut vastassa.
En oikein koskaan ole ymmärtänyt sitä suurta halosraivoa, mikä valtaa tietyt piirit kun nousee puheenaiheeksi, vaahtoa vaan nousee suusta ja päät räjähtelevät. Minussa hän ei koskaan herättänyt yhtään mitään suuria tunteita puoleen tai toiseen, ei ollut hyvä presidentti eikä erikoisen huonokaan vaan aika hmv.
Kukas se olikaan, kun sanoi Hautalasta: "Käärme, joka pukeutuu kuin diakonissa". Käärmeestä en tiedä mutta pukeutuminen todellakin on mainitun kaltainen.
Suomi näyttäytyy nyt maailmalle todella hienona paikkana.
Ei nyt liiotella kuitenkaan. Mulla on aina tullut Saulin tavasta puhua ja esiintyä, sellainen vähän koominenkin fiilis, ehkä se sitten herättää vaivaantuneisuutta? Mut varmasti hyvin tonttinsa hoitaa ei siinä mitään.Kai se on jotain alemmuudentunnetta suomalaisuudesta vai mitä se on?
Niinistön ja Halosen suurin ja oikeastaan ainoa ero on Putinin toiminta maailmanpolitiikassa.
Miksi helvetissä tämä hulabaloo järjestetään Helsingissä? Tuolla on kaunista Lappia vaikka kuinka perkeleesti vapaana, ja sitten pitää pääkaupunki vetää hirveällä budjetilla täysin jumiin.
En minä muista sinänsä mikä miittinki on missäkin järjestetty, mutta useinkin tiirailen mielenkiinnolla myös noita puitteita. Saatan toki olla poikkeus. Singapore varsinkin näyttäytyi todella mielenkiintoisena paikkana. Uskon, että se on jäänyt monen muunkin mieleen.Harhakuvitelmaa. Maailmalla ihmiset näkevät Trumpin ja Putinin, eivät Suomea. Onko jokin G8-kokouspaikka näyttäytynyt todella hienona paikkana suomalaisille?
En minä muista sinänsä mikä miittinki on missäkin järjestetty, mutta useinkin tiirailen mielenkiinnolla myös noita puitteita. Saatan toki olla poikkeus. Singapore varsinkin näyttäytyi todella mielenkiintoisena paikkana. Uskon, että se on jäänyt monen muunkin mieleen.
Tottakai se itse tapaaminen on ehdottomasti päähuomiossa, mutta tuskin hienoista puitteista Suomelle haittaakaan on.
Se on ihan mistä kukakin tykkää.Hampuri ja welcome to hell näytti myös varsin viihdyttävältä.
Sitten hän ilmoitti Suomen ja Venäjän jakavan tällä hetkellä ideologisesti samat päämäärät: demokratian, ihmisoikeudet, oikeusvaltion ja hyvän hallinnon ja monta muutakin periaatetta.
Ahtisaaren ajan Venäjällä tosin saattoivat jopa nuo asiat olla päämääränä. Halosen aikana Venäjän päämäärät ovat olleet aivan muuta.Olen tästä ennenkin huomauttanut, mutta epäilen tuon olleen sanasta sanaan sama muotoilu kuin mitä Ahtisaarikin käytti ja mikä oli osa normaalia diplomaattista liturgiaa, jolla ei varsinaisesti tarkoitettu yhtään mitään siitä mitä sanottiin. Ja luulen siten, että tämä sinun vihjauksesi, että kysymyksessä oli Halosen oma keksimä henkilökohtainen muotoilu olisi siis täysin perusteeton. Enpä vain ole jaksanut asiaa tarkistaa, mutta kai sen jossain välissä voisi tehdä.
Olen tästä ennenkin huomauttanut, mutta epäilen tuon olleen sanasta sanaan sama muotoilu kuin mitä Ahtisaarikin käytti ja mikä oli osa normaalia diplomaattista liturgiaa, jolla ei varsinaisesti tarkoitettu yhtään mitään siitä mitä sanottiin. Ja luulen siten, että tämä sinun vihjauksesi, että kysymyksessä oli Halosen oma keksimä henkilökohtainen muotoilu olisi siis täysin perusteeton. Enpä vain ole jaksanut asiaa tarkistaa, mutta kai sen jossain välissä voisi tehdä.
Kekkonen olisi käynyt saunottamassa kaikki ja tänään olisi niin hirveä darra jokaisella, että neuvotteluista tulisi hevon helvettiä. Tosin ne oikeat sopparit olisi sitten tehty siellä lauteilla keppanan ja kossun voimalla.Kyllähän Kekkonen noissa tilanteissa pärjäsi ja Koivisto myös, Niinistö on vähän outo käppänä, mutta tuskinpa se nyt mikään muu kuin imago-ongelma on, vaikka jotain kamreeriutta tuossa olemuksessa on. Halonen on minusta ihan Niinistön tyyppinen nykypoliitikko, väritön ja karismaton. En oikein koskaan ole ymmärtänyt sitä suurta halosraivoa, mikä valtaa tietyt piirit kun nousee puheenaiheeksi, vaahtoa vaan nousee suusta ja päät räjähtelevät. Minussa hän ei koskaan herättänyt yhtään mitään suuria tunteita puoleen tai toiseen, ei ollut hyvä presidentti eikä erikoisen huonokaan vaan aika hmv.
Ahtisaaren avustajanakin toimineen Alpo Rusin mukaan Ahtisaari vaihdettiin Haloseen, jotta voitiin muuttaa Suomen ulkopoliittista suuntautumista ja palata Venäjän federaation turvallisuuspoliittiseen etupiiriin. Kun katsoo. miten Halonen otti kantaa mm. Baltian osalta Baltian maiden omia pyrkimyksiä vastaan - ja siten Venäjän pyrkimysten puolesta - en pitäisi mahdottomana sitä, että Rusi on oikeassa. Muotoilunkin osalta Rusi lyttää Halosen puheet. Oletan, että jos muotoilu olisi ollut samanlainen Ahtisaarella, Rusi olisi sen selittänyt tai edes maininnut vaikkapa ajan olleen toinen tms.