Näin. Että tällaista tänä iltana.
Itse tempauksesta onkin jo varmasti täällä - sekä tapahtumalle omistetussa ketjussa - kaikki tarpeellinen ja tarpeeton tullut sanottua, joten en jaksa itse lähteä mukaan vääntöön siitä, veikö viemärirotta viidakon jättirottaa, vai toisin päin.
Oma toiveeni kuitenkin kyseisen tapahtuman jatkon suhteen on, että tulevaan kurinpidolliseen rangaistukseen ei tule vaikuttamaan asian tiimoilta nouseva paskamyrsky, joka jo nyt kerää hyvää vauhtia viimeisiä pökäleen roiskeita läjäänsä matkalla kohti tuuletinta.
Lyönti oli raukkamainen, kyllä, mutta juuri tällaisten tempausten takia Gillies on pystynyt noinkin kunnioitettavan uran jääkiekon ammattilaisena luomaan; hän tekee sen, mitä odotetaan, vaikka sitten väkisin, jos ei muuten. Kohdehan oli näin IFK-speksien läpi katsottuna mitä mainioin, joten ei tuomita miestä sen pahemmin - jätetään se kurinpidolle, jolle jo ylempänä esitinkin toiveeni asian jatkotoimien suhteen, vaikka sen toteutumiseen uskominen onkin naiviutta, jonka kaltaisiin sfääreihin on viimeksi päästy silloin, kun Sporde puntaroi omaa uskoaan Jumalan, Joulupukin ja Martti Vainion välillä.
Mutta minun IFK:ssani on aina Gilliesin kaltaiselle pelaajalle paikka - jos se ei jatkossa ole Gillies, niin sitten joku muu vastaava ''täsmäase''.