Lindholm on sellainen perushyvä pelaaja, joka ei oikein loista millään ominaisuuksilla. Tuo Gaudreaun ja Tkachuckin kanssa tehty superkausi oli enemmän tai vähemmän ketjukavereiden hyvyyttä. 7 miljoonaa olsi jo vähän ylihintaa miehestä ja hänelle voi käydä juurikin ”klingbergit” vapailla markkinoilla.
Oli varmasti. Ei Lindholm ole minunkaan mielestä yli 80 pisteen sentteri. Mutta hän on hyvä kahden suunnan sentteri ja vahva aloittaja, jonka pistesaldot eivät kerro koko kuvaa hänen hyödyllisyydestä joukkueelle. Toissa kaudella tuli Selke-kisan kakkossija ja viime kaudellakin hän oli ilman noita huippulaitureita playoffien ulkopuolelle jääneessä joukkueessa Selke-äänestyksen top10 pelaaja.
Toissa kaudella Lindholm teki ilman Gaudreauta ja Tkachukia 64 pistettä ja itse pidän häntä tuon tasoisena (55-65 pistettä) sentterinä tehoiltaan, mutta sitten parempana joukkueen kokonaisuudelle mitä nuo tehot antavat kertoa. Nyt menneellä kaudella Lindholmilla oli joku vamma (käsi?) ja tehot jäivät vain 44 pisteeseen, mutta uskon hänen terveenä tuosta kyllä parantavan. Oikein hyvät playoffit mies pelasi kuitenkin kun sai huilata ennen niitä tuota vammaansa.
Tyylitön hetki tuulettaa fanien edessä tuota voittoa noin (mitä tuolla videolla näkyi), mutta ainakin Joukkueen sisällä Lindholm on ilmeisesti pidetty pelaaja, sillä hän oli Flamesissa varakapteeni ja Vancouverissa pelaajat ovat pyytäneet häntä jäämään (Friedmanin mukaan). Hänet on aika helppo sijoittaa vähän mihin tahansa rooliin luotettavuuden ansiosta ja arvoa löytyy mm. alivoimiin.
Tuo 7x7 sopimus olisi kyllä minulle maksimi ja tuossakin sopimuksen viimeiset vuodet olisivat luultavasti ylihintaisia capin nousuista huolimatta. Siinä kun Zadorovin kerrotaan kuulemma suostuvan jatkoon pienellä "kotiseutualennuksella", Lindholmin kerrotaan olevan vähän epävarma (Dhaliwal) osaansa Vancouverissa Petterssonin ja Millerin takana/kanssa sentterihierarkiassa. Pelaajalle voisi olla parempi ehkä joku toinen ympäristö, missä saisi varmemmin kahden ensimmäisen ketjun sentterin paikan?
Jos Vancouverin pelipaikkoja mietitään, niin toimistolla nähdään luultavasti kolmen varman sentterin tarve tärkeämmäksi kuin Petterssonille kunnollisen laiturin hankkiminen tähän kohtaan. Minä menisin Millerilla ja Petterssonilla eteenpäin ja koittaisin saada Petterssonille sellaista laituria, että saisi edes lähelle samantasoisen laiturin millä moni muu NHL:n tähtisentteri pelaa. Lekkerimäki ei ole kuitenkaan vielä valmis. Toki minun on helppo kaavailla täällä joukkueen tarpeita, kun en ota noissa huomioon esimerkiksi tuota seuran kemiaa, mihin Lindholm ilmeisen hyvin osui.
Joukkueena Vancouver tulee luultavasti koittamaan satsata nyt seuraavien kolmen kauden sisään, kun Hughes ja Demko (kaksi kautta) pelaavat vielä aika halvoilla sopimuksilla. Seuran toimistolla saatettiin nähdä tilanne niin (hieno runkosarja ja Oilers-sarjassa kuusi peliä seitsemästä päättyi yhden maalin erolla), että tällä joukkueella on riittävä runko kaiken mennessä putkeen. Tuohon kuvioon Lindholm olisi voinut sopiakin. Mutta kun ei tuollainen tarjous kerran miellytä, niin sitten Vancouverin pitää luultavasti ottaa B-suunnitelma (laituri) käyttöön.
Itse uskon, että Lindholm saa jostain ihan hyvän sopimuksen kun sentteritarjonta markkinoilla on aika kapeaa. Ehkä se sopii pelaajallekin paremmin, jos saa paikan jostain missä saisi mahdollisuuden menestyä ja olisi varma kahden ensimmäisen ketjun paikka tarjolla? Mutta toki noilla viime kauden pistesaldoilla voi olla nyt hankala paikka lähteä metsästämään mitään mammuttisopimusta ja jos/kun tuollainen on hakusessa, niin saattaa kyllä hyvin joutua tinkaamaan vielä omista pyynnöistään.