Treidispekulaatiot ja huhut 2022–2023

  • 375 898
  • 1 312

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Jeremy Rutherford tietää kertoa, että Matthew Tkachuk olisi ilmoittanut Flamesille ettei tule tekemään pitkää jatkosopimusta.

Tämä The Athleticin juttu on kaikille luettavissa.



Mielenkiintoista. Saa nähdä, onko Tkachuk valmis tekemään jatkosopparin muualle kuin St. Louisiin.

Edit: The Athleticin jutun mukaan näköjään on:

"In addition to making the Flames aware that he won’t be re-signing with the organization that picked him at No. 6 in the 2016 NHL Draft, Tkachuk has supplied them with a list of teams with whom he would agree to a long-term contract, according to multiple sources."

Ja:

"One source familiar with Tkachuk’s list said that St. Louis, Vegas, Florida, Nashville and Dallas are options."

The Athleticin aikaisemmassa artikkelissa nimettiin seitsemän potentiaalista kohdetta Tkachukille. Niitä olivat St. Louis, Nashville, Detroit, New Jersey, New York (Islanders), Vegas ja Dallas.


Ai niin, Devils voisi hankkia @Mängimies mieliksi Tkachukin vaihdossa Brattiin ja sälään. wink
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mielenkiintoista. Saa nähdä, onko Tkachuk valmis tekemään jatkosopparin muualle kuin St. Louisiin.
Tavallaan vaikea kuvitella että kenelläkään muulla ois saumaa kun tosiaan Bluesin organisaatiossa Keith Tkachukin titteli on Player Recruitment. Mutta voihan tässä lämpimikseen spekuloida jos se vaikka muualle suostuisi menemään.
 

Jay79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Itse ainakin pysyisin kaukana duunipaikasta missä häärää sukulaisia ja varsinkin oma faija.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Itse ainakin pysyisin kaukana duunipaikasta missä häärää sukulaisia ja varsinkin oma faija.
Katoppa noita eri NHL jengien henkilökunta listauksia. Siellä kyllä välillä nepotismi rules.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Varmaan tässä vaiheessa syytä kertoa kaikille, että Tkachuk ei ole franchise-pelaaja sen enempää kuin Mark Recchi oli. Ihan hyvä yleensä ottaen, maalin ympärillä erinomainen. Ei kovin dynaaminen. Lindholmin ja Gaudreaun kanssa vasta kolmas hyökkääjä, jolle kiekko keskialueen ylityksessä kannattaa antaa.

En ottaisi 8x9M sopimuksella edes ilmaiseksi.

Vaihtaisin Jesper Brattiin päittäin, mutta aina tietysti parempi, jos saa Devilsiltä kiristettyä lisukkeet mukaan.

Voi tehdä vielä ihan komean uran jonkun paremman ja dynaamisemman pelaajan vierellä. Ymmärrän sikäli, että haluaa Gaudreaun lähdettyä Flamesista pois. 60 pisteen kausi ennen jatkosopimusta maksaisi miljoonia, jopa kymmeniä.
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Varmaan tässä vaiheessa syytä kertoa kaikille, että Tkachuk ei ole franchise-pelaaja sen enempää kuin Mark Recchi oli. Ihan hyvä yleensä ottaen, maalin ympärillä erinomainen. Ei kovin dynaaminen. Lindholmin ja Gaudreaun kanssa vasta kolmas hyökkääjä, jolle kiekko keskialueen ylityksessä kannattaa antaa.

En ottaisi 8x9M sopimuksella edes ilmaiseksi.

Vaihtaisin Jesper Brattiin päittäin, mutta aina tietysti parempi, jos saa Devilsiltä kiristettyä lisukkeet mukaan.

Voi tehdä vielä ihan komean uran jonkun paremman ja dynaamisemman pelaajan vierellä. Ymmärrän sikäli, että haluaa Gaudreaun lähdettyä Flamesista pois. 60 pisteen kausi ennen jatkosopimusta maksaisi miljoonia, jopa kymmeniä.
Tkachukilla on toki se fyysisen pelin puoli ja agitaatio aika hyvin hallussa millä kuitenkin vaikeammin mitattavaa arvoa on. Se tuohon kaikkeen muuhun yhdistettynä on kyllä nykyään aina harvinainen pelaaja. Franchise? Siitä en tiedä, mutta erittäin hyvä pelaaja kyllä.
 
Vaihtaisin Jesper Brattiin päittäin, mutta aina tietysti parempi, jos saa Devilsiltä kiristettyä lisukkeet mukaan.

Sinä et olekaan Calgaryn GM. St. Louisin tarjoama paketti Kyrousta, Krugista ja ykkösvuorosta ei kelvannut enkä yhtään ihmettele. Kyrou on vähintään Brattin tasoinen pelaaja joskin omasta mielestä parempi.

Mun papereissa Tkachuk on franchise-pelaaja (jos ei vielä tullut selväksi), mutta hyväksyn kernaasti kaikkien mielipiteet. Siksihän ne ovatkin mielipiteitä eikä totuuksia.

Sinällään kyllä näkisin Tkachukin Devilsissä. Siinä on organisaatio, joka on menossa kovasti eteenpäin. Kiekkoromantikkona toivon toki Bluesia, jossa nimi Tkachuk on erittäin tuttu. En tosin tiedä haluaisinko itse työskennellä samassa firmassa faijani kanssa.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Vähän käy Calgaryä sääliksi. Tuntuu, että olivat rakentamassa hyvää joukkuetta ja nyt isoin tähti lähti vapailla markkinoilla ilmaiseksi ja toinen tähti on lähdössä varmaan vuoden sisällä. Vaarana päätyä semmoiseksi keskitason joukkueeksi, joka ei ole tarpeeksi hyvä kilpailemaan kannusta eikä tarpeeksi huono, jotta saisivat draftissa jotain kivaa.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Sinä et olekaan Calgaryn GM. St. Louisin tarjoama paketti Kyrousta, Krugista ja ykkösvuorosta ei kelvannut enkä yhtään ihmettele. Kyrou on vähintään Brattin tasoinen pelaaja joskin omasta mielestä parempi.

Mun papereissa Tkachuk on franchise-pelaaja (jos ei vielä tullut selväksi), mutta hyväksyn kernaasti kaikkien mielipiteet. Siksihän ne ovatkin mielipiteitä eikä totuuksia.

Sinällään kyllä näkisin Tkachukin Devilsissä. Siinä on organisaatio, joka on menossa kovasti eteenpäin. Kiekkoromantikkona toivon toki Bluesia, jossa nimi Tkachuk on erittäin tuttu. En tosin tiedä haluaisinko itse työskennellä samassa firmassa faijani kanssa.
Täytyy huomioida, että Tkachuk on ollut franchise-pelaaja vain yhden kauden. Hän on pelannut NHL:ssä kuusi runkosarjakautta, josta viimeisin on ainoa yli piste per peli kausi. Pudotuspeleissä esiintynyt neljä kertaa, joista ei ole kertaakaan poistunut yli piste per peli tahdissa.

Tkachukista tuskin tullaan saamaan "oikeaa treidiarvoa" takaisin, kun kaikki tiedämme, ettei hän jatka Flamesissa. Tämän takia olisin itse ehkä hyväksynyt tuon St. Louisin tarjouksen, jos siis sellainen on lähetetty Calgaryyn. Ottaisin mieluummin kausille 2022-2024 Kyroun ja Krugin kuin kaudelle 2022-2023 kaudelle Tkachukin. En tosin tiedä lainkaan, että mitä Calgaryn toimistolla ajatellaan nyt joukkueesta. Mihin suuntaan joukkuetta kannattaa lähteä viemään, kun joukkueen tähti lähti ilmaiseksi pois joukkueesta. Ja kun muistetaan, ettei Flames ole ollut viimeisiin vuosiin millään tavalla contender, vaan sellainen "Ihan hyvä runkosarjajoukkue". Joukkue on jo nyt heikentynyt ja tulee heikentymään myös tulevaisuudessa, kun tuosta kohta Tkachuk lähtee. Sen lisäksi voidaan miettiä, että kiinnostaako esimerkiksi Monahania enää tehdä jatkosopimusta.

Hankalia aikoja on tulossa Calgaryyn. Itse ehkä haluaisin mieluummin tulevaisuuden palasia Tkachukista Torey Krugin sijaan.

Minä haluaisin nähdä Matthewin Ottawassa velipojan vieressä. Sielläkin hyvä projekti meneillään. Se on sitten ihan oma kysymyksensä ja pohdintansa, että miten M. Tkachukin palkka mahtuisi tulevaisuudessa Senatorsissa, kun siellä pitää ensi kauden jälkeen tehdä sopimus mm. Stutzlelle ja DeBrincatille.
 

Pedretti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Täytyy huomioida, että Tkachuk on ollut franchise-pelaaja vain yhden kauden. Hän on pelannut NHL:ssä kuusi runkosarjakautta, josta viimeisin on ainoa yli piste per peli kausi. Pudotuspeleissä esiintynyt neljä kertaa, joista ei ole kertaakaan poistunut yli piste per peli tahdissa.

Ai tämäkö se oli mikä määrittää franchise pelaajan?
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
St. Louisin tarjoama paketti Kyrousta, Krugista ja ykkösvuorosta ei kelvannut enkä yhtään ihmettele.

Missä tällainen paketti on ollut ilmoilla? Kysyn, koska ei ole omiin silmiin osunut.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Sinä et olekaan Calgaryn GM. St. Louisin tarjoama paketti Kyrousta, Krugista ja ykkösvuorosta ei kelvannut enkä yhtään ihmettele. Kyrou on vähintään Brattin tasoinen pelaaja joskin omasta mielestä parempi.

Mun papereissa Tkachuk on franchise-pelaaja (jos ei vielä tullut selväksi), mutta hyväksyn kernaasti kaikkien mielipiteet. Siksihän ne ovatkin mielipiteitä eikä totuuksia.

Sinällään kyllä näkisin Tkachukin Devilsissä. Siinä on organisaatio, joka on menossa kovasti eteenpäin. Kiekkoromantikkona toivon toki Bluesia, jossa nimi Tkachuk on erittäin tuttu. En tosin tiedä haluaisinko itse työskennellä samassa firmassa faijani kanssa.
Tilastollisesti Bratt ja Kyrou ovat aika sama pelaaja. Toki laajemmassa kuvassa Bratt oli selkeällä kaulalla joukkueensa paras pistemies, Kyrou yksi muiden joukossa.

Jos sitten katsoo pelaajia jäällä, niin Brattilla on enemmän vikkelyyttä ja käsiä. Muistuttaa hyvin paljon Martin St Louisia. Itse pidän Brattista enemmän.

Tuossa Bluesin tarjouksessa on se ongelma, että Torey Krug ja 1. ei välttämättä ole pakettina positiivinen arvoltaan. Krug yksin ei taatusti ole.
 
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Vähän käy Calgaryä sääliksi. Tuntuu, että olivat rakentamassa hyvää joukkuetta ja nyt isoin tähti lähti vapailla markkinoilla ilmaiseksi ja toinen tähti on lähdössä varmaan vuoden sisällä. Vaarana päätyä semmoiseksi keskitason joukkueeksi, joka ei ole tarpeeksi hyvä kilpailemaan kannusta eikä tarpeeksi huono, jotta saisivat draftissa jotain kivaa.
Jos tarkemmin katsot vaikka mennyttä vuosikymmentä, niin juuri tässä kastissa Flames on ollut koko sen ajan. Ei ikinä todellinen cup contender, mutta aina roikkumassa siinä playoff viivan tuntumassa. Pahoin pelkään, että edessä on toinen vastaava vuosikymmen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Seinänen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tilastollisesti Bratt ja Kyrou ovat aika sama pelaaja. Toki laajemmassa kuvassa Bratt oli selkeällä kaulalla joukkueensa paras pistemies, Kyrou yksi muiden joukossa.

Jos sitten katsoo pelaajia jäällä, niin Brattilla on enemmän vikkelyyttä ja käsiä. Muistuttaa hyvin paljon Martin St Louisia. Itse pidän Brattista enemmän.
Toki tilastollisesti suht samoissa, mutta Kyrou astetta kovemmassa rosterissa ja jengissä. Ja koko kauden peliaikaa kun katsoo niin Bratt pelasi noin minuutin enemmän per matsi.
Ja jos en ihan väärin muista niin taisi vielä olla jotakuinkin koko kauden Devilsin ykkösylivoimassa mukana kun taas Kyrou pelasi Bluesin kakkosylivoimassa jämäminuutit.

Kummassakin pelaajassa omat upsidet ja kumpikin tuosta varmasti vielä parantaa. Näkisin kuitenkin, että Kyroulla enemmän kehityskohteita ja varaa nimenomaan pelaajana kehittyä.

Kyllä mä noista kahdesta Kyroun omaan jengiini ottaisin, mutta niinkuin mainitsitkin niin nämä niitä mielipideasioita.
 

Pedretti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Heh, meinasin kirjoittaa tuohon, ettei pisteet tietenkään aina kerro onko pelaaja franchise vaikko ei. Ajattelin kuitenkin, että tuskinpa kukaan sitä jaksaa lähteä kysymään.

En kerro, saat itse päätellä ja ajatella.

En tiedä, mutta sinä kirjoitit aikaisemmin näin: "Täytyy huomioida, että Tkachuk on ollut franchise-pelaaja vain yhden kauden. Hän on pelannut NHL:ssä kuusi runkosarjakautta, josta viimeisin on ainoa yli piste per peli kausi. Pudotuspeleissä esiintynyt neljä kertaa, joista ei ole kertaakaan poistunut yli piste per peli tahdissa."

Mitä sitten tällä tarkoitat? Kun itse ainakin ymmärsin tämän perusteella, että Tkachuk on ollut yhdellä kaudella franchise pelaaja ja se kausi olisi ollut viime kausi, jolloin hänellä oli ensinmäistä kertaa urallaan yli ppg.
 

Mattila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Tkachuk on siinä franchaise pelaaja missä Lainekin Columbuksessa. Pelkät tilastot tai pisteet ei tuota aivan määritä. Näillä pelaajilla on tietty ”maine”, joka erottaa heidät muista. Eikä se perustu aina pelkkään taitoon tai osaamiseen..
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tkachuk on siinä franchaise pelaaja missä Lainekin Columbuksessa. Pelkät tilastot tai pisteet ei tuota aivan määritä. Näillä pelaajilla on tietty ”maine”, joka erottaa heidät muista. Eikä se perustu aina pelkkään taitoon tai osaamiseen..

Ihan ei ehkä Patella vielä riitä franchise-pelaajan titteliin.. Tulevaisuudessa mahdollisesti, mutta mielestäni kyllä tässä vaiheessa vielä Patea ei voi pitää franchise-pelaajana. Columbus mahdollisesti hankkikin Paten tulevaksi franchise-pelaajaksi, mutta todellisesta franchise-pelaajasta ei pyörisi näin paljoa kauppahuhuja, mitä Laineesta on viimeisen vuoden-kahden aikana ollut.

Toki ensimmäisessä lauseessa olet sinänsä oikeassa, että Tkachuk ei myöskään mielestäni tätä ole.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Ihan ei ehkä Patella vielä riitä franchise-pelaajan titteliin.. Tulevaisuudessa mahdollisesti, mutta mielestäni kyllä tässä vaiheessa vielä Patea ei voi pitää franchise-pelaajana. Columbus mahdollisesti hankkikin Paten tulevaksi franchise-pelaajaksi, mutta todellisesta franchise-pelaajasta ei pyörisi näin paljoa kauppahuhuja, mitä Laineesta on viimeisen vuoden-kahden aikana ollut.

Toki ensimmäisessä lauseessa olet sinänsä oikeassa, että Tkachuk ei myöskään mielestäni tätä ole.
Voi olla että oon yksin mielipiteineni mut Tkachuk on varmasti, päälle sadan pisteen äijä jolla on aivan ylihyvät päällikkötason numerot viime kaudelta mm edistyneissä tilastoissa ymmärtääkseni. Takuulla franchise-tason kaveri jo nyt vaikka ens kaudella suorittaiskin heikommin.

Esim Boston Bruinsiin tai Phillyyn olis oikeaa lääkettä ja tois brändin mukaista touhua. Ei tosin huhuta sinne.






 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Voi olla että oon yksin mielipiteineni mut Tkachuk on varmasti, päälle sadan pisteen äijä jolla on aivan ylihyvät päällikkötason numerot viime kaudelta mm edistyneissä tilastoissa ymmärtääkseni. Takuulla franchise-tason kaveri jo nyt vaikka ens kaudella suorittaiskin heikommin.

Esim Boston Bruinsiin tai Phillyyn olis oikeaa lääkettä ja tois brändin mukaista touhua. Ei tosin huhuta sinne.








Mahtuisi koska tahansa minun joukkueeseen.

Mutta kun oma GM sanoo näin
Chuck Fletcher: “Players like Nic Deslauriers are hard to find.”
Niin voi varmasti sanoa että mies ei päädy Philadelphiaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös