Siis ihan tosissako sinä väität Ryan Spoonerin olevan parempi pelaaja kuin Rick Nash? Mulle samaa.
Menen Artturenosin kanssa siinä määrin samaan kerhoon, että väitän Ryan Spoonerin olleen tällä kaudella tähän asti parempi pelaaja kuin Rick Nash. Ei välttämättä työkaluiltaan, mutta kokonaisvaltaiselta suoritustasoltaan kyllä. Spoonerin semi-läpimurron myötä hän on ollut paitsi suhteellisen tärkeä vaihtoehto ylivoimaan, myös paljon aiempaa monipuolisempi tasakentällisin. Nash taas ei ole ollut oikein mistään kotoisin, ja kehitys on ollut siihen suuntaan jo useita vuosia. Lisäksi jos ihan raa'asti pistekeskiarvoa katsotaan, niin Spooner on aika selkeästi edellä. Disclaimer: Toisin kuin Spoonerilta, Nashilta olen nähnyt vain pelin sieltä, toisen täältä, eli voihan teoriassa olla, että olen nähnyt ne Nashin paskat matsit. Tuon kehityssuunnan vuoksi olen kuitenkin tästä aika skeptinen.
Toivo on minusta lähinnä siinä, että maisemanvaihto toisi uutta potkua Nashille, ja että hän olisi yhtä sopiva laituri Krejcille kuin miltä pelaajatyypin puolesta lähtökohtaisesti näyttäisi.
Bruins maksoi Nashin loppukauden suoriutumisesta:
- Spoonerin loppukauden suoriutumisen
- Yhden huonoimmista ykköskierroksen varauksista
- Kohtuullisen varauksen, jonka paras potentiaali on jossain kakkosparin liepeillä. Bruinsilla on kuitenkin paljon häntä parempia lupauksia.
- Seiskavarauksen
Spooner on kesällä RFA. Vaikkei häntä olisi pidettykään, ei arvo siten ole pelkkä hänen loppukauden suoriutumisensa, vaan myös se return minkä hänestä olisi kesällä saanut.
Nashin lisäksi Bruins saa capista pari miljoonaa pois seuraaviksi kahdeksi kaudeksi.
Itse asiassa capista saadaan pois ainoastaan 875 000 vuodessa (ja ilmeisesti vain 825 000 kaudella 19-20?) verrattuna siihen, että Beleskey luuhaa Providenceen haudattuna. Jacobs toki säästää tuota enemmän fyrkkaa, mutta siitä ei joukkueelle ole iloa.