Trackermusiikin helmiä

  • 749
  • 2

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Parantumattomana nostalgikkona ajattelin käynnistää muisteluketjun äänikorttien alkuaikojen musiikille. Ajatuksissa on se aito nelikanavainen mod -musiikki, ensimmäisten Scream Trackerin pohjilta mutta kaikenlainen 90 -luvun alun pc-musa kiehtoo.

Itse nostan muutaman suosikkini tässä esille.

Nova - PM_NOVA.S3M
UnreaL - 2ND_PM.S3M

ja kautta aikojen ykkössuosikkini

Space Debris - spacedeb.mod

Antaa trackermusiikin elää!
 

Kempula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Liverpool, Leijonat, Team Jatkis
En ole itse koskaan tehnyt musiikkia trackereilla, mutta teini-ikäisenä teki suuren vaikutuksen kun kaveri soitti Catch That Goblin -nimisen kappaleen. Silloin en voinut käsittää sitä, että miten tietokoneella voi tehdä sellaista musiikkia. Itse kun luulin, että tietokonemusiikki=teknojumputus.

Catch That Goblin - S3M
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
ja kautta aikojen ykkössuosikkini

Space Debris - spacedeb.mod

Tän biisin tekijän (Captain, vaikuttaa nykyisin Poets of the Fallissa) toinen samantyylinen biisi Beyond Music on kyllä kovempi. Vaikka molempi parempi toki.

Skavenin biiseistä voisi oikestaan nostaa minkä tahansa 90-luvun puolivälin jälkeen tehdyn kipaleen listoille, ne ovat niin hyviä, että ihmetyttää miksi kaveri vääntää pelifirman listoilla ihan vääriä hommia kun voisi menestyä ihan musiikillakin. Toi ylemmän viestin Catch That Goblin on Skavenin käsialaa myöskin.

Itse väänsin aikanaan teini-ikäisenä Amigalla noita ihan huolella, muttei niiden taso ollut kovin kaksinen. Olisi hauskaa kokeilla nyt kokeneempana ja ehkä parempana mitä saisi aikaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös