Kiinnosti sen verran, että tsekkasin:
- McCarthy, ZSC NLA: 11 peliä, 0+3, 6min (vain!), sai sopparin Zürichiin loppukaudeksi
Tällä hetkellä 15 peliä, 1+5, 10min
Olin muuten katsomassa tuon SCB-ZSC -matsin (21.10.) paikan päällä, jossa McCarthy otti kaksi kaksiminuuttista. Kylläpä tuli kylmiä väreitä viime kaudesta! Molemmat kakkoset olivat sellaisia roikkumis-/estämisjäähyjä, joista Kai Suikkanen käyttäisi nimitystä "laiskan miehen jäähy". Toisaalta mitä pikaisesti juttelin paikallisten kanssa, niin McCarthyn pelityylistä tykätään: ei missään nimessä mikään joukkueen ykköspakki, vaan sellaista miehekästä peruspelaamista.
Olin myös (25.10.) katsomassa SCB-HCL -matsin. Petteri Nummelin ei pahemmin jäänyt muuten mieleen muuta kuin
PostFinance Top Scorer -rätistään. Sen sijaan Kimmo Rintasen meno oli edelleen hienoa katseltavaa. Rapiat kymmenen vuotta siitä on tainnut kulua, kun viimeksi olen nähnyt Rintsin vaivatonta luistelua/liukumista jäällä. Jos jonkun pelaajan voin tunnistaa luistelutyylistä, niin se on kyllä ehdottomasti Kimmo Rintanen.
Kyseisessä matsissa Rintaselle tarttui pari syöttöpistettäkin plakkariin. Tosin paikallisten puheista päätellen Rintsi ei todellakaan ole täyttänyt sitä ruutua, josta syystä hänet täksi kaudeksi Luganon riveihin palkattiin. Jostain syystä Rintsin peli ei vain ole lähtenyt kulkemaan. Pitää myös muistaa, että Luganon alkukausi ei lähtenyt erityisen menestyksekkäästi liikkeelle ja valmentajanvaihtoon turvauduttiin jo lokakuun loppupuolella.
Samoihin aikoihin valmentajanvaihtoon päätyi myös SC Bern, jonka potkut saanut valmentaja Larry Huras valmentaa nykyisin Luganossa (piiri pieni pyörii?). Kurisioteettina mainittakoon, että Larry Huras sai potkut SCB:n peräsimestä nimenomaan tuon tappiollisen Zürich-matsin jälkeen ja vastaavasti palkattiin HCL:n peräsimeen voitollisen Bern-matsin jälkeen. Tuolloin Luganon puikoissa hääri vielä Barry Smith. Lugano-ottelussa Antti Törmänen oli ensimmäistä kertaa SCB:n vastuuvalmentajana (tappio). Törmäsen johdolla SCB kuitenkin otti sarjataulukossa piikkipaikan viime viikonlopun peleissä.
11. Petteri Nummelin 25 7+18=25
18. Kimmo Rintanen 27 10+12=22
Kyseiset sijoitukset (11. ja 18.) siis koko NLA:n pistepörssissä. HCL:n sisäisessä pistepörssissä Nummelin on sijalla 2 ja Rintanen 5. HCL:n sisäistä pistepörssiä muuten johtaa Jaroslav Bednar (26 9+19=28).