Hieno homma jokatapauksessa, että Leggio sai NHL-sopparin, sillä hän on todella sympaattinen tyyppi. Harmi vaan, että ilman mitään loukkaantumisia tuskin pääsee Buffalon maalille seisomaan, mutta aikahan tuonkin taas näyttää.
Teen tähän nyt vielä taas vähän yhteenvetoa muutamista rapakon takana vaikuttavista ex-tepsiläisistä.
Ilari Filppula: Pisteitä edelleen 6+9, joten ei siitä sen enempää.
Lee Sweatt: Höh, itse asiassa hänelläkin on vieläkin se 3+3, joten edistystä ei ole tullut sielläkään suunnalla.
Lauri Korpikoski: Hänestä oli maininta tuolla NHL -osiossakin.
Kiitos kaikille tuosta Leggio infosta. Luulin ettei ole päässyt AHL:ssä pelaamaan hirveästi, mutta näköjään mennyt pirun hienosti. Hyvä David!
Filppulasta lueskelin eilen Grand Rapidsin topikista HFBoardsilla. Siellä suuri osa kirjoittajista on aika otettuja kaverin taidoista. Osa jopa sanoo, että Ilari näyttää "bored", kun ei pahemmin juhli pointsejaan, vaan ottaa kylmän rauhallisesti ihan kuin piece of cake tuo pistetehtailu. Tästä osa oli huolestunut, että turhautuu pian AHL:ään, kun on liian hyvä sinne. Noh, mitä itse Ilua muistelee niin, ei hän nyt koskaan ottanut maaleistaankaan mitään superhuumaa. NHL mahkuja tällä kaudella moni epäilee luistelun vuoksi ja uskoo saumojen paranevan ensi kaudella. Siellä on juuri tuo Jan Mursak ja Emmerton samasta vitjasta lähimpinä ylösmenoa. Emmerton näistä on ainakin luistelevampi ja istunee sitä kautta nelosketjuun Ilaria paremmin. Itse uskon, että, jos Wingseille tulee pari kolme loukkantumista ja Ilu jatkaa samaan tahtiin, niin hän saanee sen pari peliä ainakin ylhäällä.
Sweatt olisi varmaan voinut pisteitä tehtailla enemmänki, jos verrataan vaikka viime kauteen täällä. Huomionarvoista on kuitenkin tehotilasto +8 mikä on ihan AHL:n kärkipäätä. Osa-alue jonka vuoksi kaverin mahkuja ameriikoissa epäiltiin. Tietenkään AHL ei todellakaan ole NHL, mutta kertonee jo viime kuadella nähdyn tueksi, että puolustuspelaaminen on kehittynyt hurjasti sitten 2008.
Korpikosken otteista täytyy olla erityisen iloinen. Uskon roolin kasvavan tulevina vuosina ja potentiaalin huippua ei olla vielä nähty. Laurilla on todellakin sitä räjähtävyyttää, joten siitä osa-alueesta ei tarvitse olla huolissaan. The Hockey Newsin pelaaja-arvioinnissa kaverin kohdalla luki ainakin viime kaudella:
Career potential: Top six forward. En epäile tuota arviota.