TPS - Tappara La 30.10.2004

  • 4 715
  • 35

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan samaa mieltä olen kyllä siitä, että nyt voisi Lappeenrannassa peluuttaa Karjalaista, jotta ukolle saadaan peliaikaa. Kyllä Karja parempi on kuin Blues-peli osoitti.

Sen verran olen Jykken kanssa eri linjoilla, että vaikka junnuilla riitti ihan kivasti virtaa ja yritystä, peli pyöri joka kerta melkoisen vaarallisesti omassa päässä. Jos olisin Jukka (vaan enpä ole!), olisin kolmannen erän lopussa peluuttanut kolmea kenttää. Eipä ollut Paukkunenkaan sitten liekeissä tänään... Huh, aika pahannäköisiä virheitä aina aika ajoin.

Hajahuomioita:
- Lehto oli vireessä, vaikka liru meni vahingossa sisään
- Lassi piti meitä välillä pystyssä
- Bouck esitti muutaman todella mukavan kieputuksen!
- tänään asenne oli mainio alusta asti, Nurminenkin karvasi innolla
- Metsärannalta aika alavireinen peli muutamasta hyvästä ylösnoususta huolimatta
- Tapparan toinen maali oli ihan ilmainen, taisi mennä sisään Palmrothista (korjatkaa jos olen väärässä)
- tosiaan, näytti siltä, että se Kaitsun maali olisi pitänyt merkitä Bouckille
- Kruus oli aika uskomaton! Kummallekin joukkueelle sateli aivan käsittämättömiä jäähyjä (etenkin Tapparan muutama jäähy 2. erässä tuli todella kevyesti) ja paljon jäi puhaltamatta. Okei, hyvä, että yritti ottaa koukut pois, mutta kun asia unohtuikin kokonaan 3. erässä! Huh!
- veikkaukseni yleisömäärästä heitti 32 katsojalla (no kun ne oli kaljalla just sillon!)
- tiukaksi meni ja ottelu olisi voinut kääntyä kummalle tahansa...
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Annamaila

- veikkaukseni yleisömäärästä heitti 32 katsojalla (no kun ne oli kaljalla just sillon!)

Pöh, ihan huonosti. Itse veikkasin viime kaudella yhden matsin yleisömäärän täsmälleen oikein. Karkea on veikkauksesi!

Vakavasti puhuen: jälleen on ilo lukea Jatkiksen matsiraportista, miten Bouck on töötännyt ja bonuksena myös Hulk! Lisää lisää, pojat, kyllä tästä vielä joskus saadaan fyysinen joukkue. Arvokkaat kolme pistettä tästä matsista, näin kliseisesti todeten. Espoolaisviikatteen jäljiltä sentterikalusto oli ainakin tässä ottelussa yhtä Aaltoa vajaa, mutta eiköhän se siitä. Pikaiset paranemiset Antin sormelle.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Sparrow
Pöh, ihan huonosti. Itse veikkasin viime kaudella yhden matsin yleisömäärän täsmälleen oikein. Karkea on veikkauksesi!
Niin, sitäpä juuri, että kun noin huonosti meni... Hiukan hävettää. Itsekin olen osunut ihan täsmälleen oikeisiin lukuihin joskus. :)
 

Muerte

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voi pojat, näin liikuttuneessa tilassa täytyy antaa tunnustusta vastustajalle. Ilman meidän hyvää ja toisaalta heidän huonoa tuuria niin kolme pistettä olisi matkannut Tampereelle. Kyllä Tappara painoi peliä TPS päätyyn suht helposti. Kuten joku jo sanoi niin meidän junnu kaarti oli aika pihalla kun Tampereen ylpeys painoi päälle.

Täytyy myöntää, että siitä on jo aikaa kun olen viihtynyt katsomossa kun Tappara on vastassa, on ne uskomattoman vahvoja, jos ne vaan haluaa.

Asiasta toiseen, mitäpä olette mieltä jo väitän, että Palloseuralla on maalivahti ongelma. Nimittäin keväällä ei ole varaa pariin lipsahdukseen, mitä on nähty aikaisemmissa peleissä.

Loppuun vielä, kiitos kolmesta pisteestä. Tapparan paremmalla viimeistelyllä oltaisiin saatu nolla pistettä. Edelleen olen sitä mieltä, että J.Ojanen on minun silmissä äijä, joka osaa pelata jos niin haluaa. -respect-
 

Judge

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC
Viestin lähetti Annamaila
Sen verran olen Jykken kanssa eri linjoilla, että vaikka junnuilla riitti ihan kivasti virtaa ja yritystä, peli pyöri joka kerta melkoisen vaarallisesti omassa päässä. Jos olisin Jukka (vaan enpä ole!), olisin kolmannen erän lopussa peluuttanut kolmea kenttää.

Ei vastuunkantoa ja paineen alla pelaamista opi, jos katsoo miten kokenet pelaavat. Sen oppii kun menee sinne kentälle ja poitää kiekkoa metriä pitempiä vastustajia vastaan loppuhetkillä. Jokila oli aivan kuninbgas, n, 2 minuuttia jäljellä ja kieputtaa hyökkäyspäässä suurella itseluottamuksella vastustajaa. Siinä ostettiin monta sekuntia pois kellosta.

Muistellaanpa Jursin aikaa, silloinkin junnut pelasivat loppuhetkiäkin. Ja oppivat kantamaan vastuuta ja keväällä tuli ensin hopeaa ja sitten mestaruus. Lisäksi olisi typerää ylipeluuttaa meidän kokenutta kaartia alkukaudesta, mikäli junnut vain pystyvät suoriutumaan. Keväällä on freesimmät konkarit ja kokeneemmat junnut. Kaikki voittaa, paitsi vastustajat. ;)
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Muerte
Asiasta toiseen, mitäpä olette mieltä jo väitän, että Palloseuralla on maalivahti ongelma. Nimittäin keväällä ei ole varaa pariin lipsahdukseen, mitä on nähty aikaisemmissa peleissä.

Samoilla linjoilla. Sitä paitsi jo viime keväänä "pari lipsahdusta" saattoi maksaa jopa mestaruuden. Tarkoitan siis toista finaalia, jossa molemmat veskarit imuroivat nollakulmavetoja sisään. Samaa ei huvitaisi uudestaan kokea, jos niin pitkälle päästään.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Reverent
Samoilla linjoilla. Sitä paitsi jo viime keväänä "pari lipsahdusta" saattoi maksaa jopa mestaruuden. Tarkoitan siis toista finaalia, jossa molemmat veskarit imuroivat nollakulmavetoja sisään. Samaa ei huvitaisi uudestaan kokea, jos niin pitkälle päästään.

Play offin kannalta meikäläinenkin on orastavasti samaa mieltä. Väitän kuitenkin, että TPS kaatui kevään finaaleissa enemmän maalinteon puutteeseen kuin veskareihin. Runkosarjapeleihin Lassila & Karjalainen ovat hyvä kaksikko vaikka juuri nyt hiukan takkuaakin. Muistetaan kuitenkin, että molemmat kiipperit ovat suhteellisen nuoria vielä ja vasta matkalla kohti parhaita vuosia.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Judge
Ei vastuunkantoa ja paineen alla pelaamista opi, jos katsoo miten kokenet pelaavat. --- Jokila oli aivan kuninbgas, n, 2 minuuttia jäljellä ja kieputtaa hyökkäyspäässä suurella itseluottamuksella vastustajaa. Siinä ostettiin monta sekuntia pois kellosta.--- Lisäksi olisi typerää ylipeluuttaa meidän kokenutta kaartia alkukaudesta, mikäli junnut vain pystyvät suoriutumaan. Keväällä on freesimmät konkarit ja kokeneemmat junnut. Kaikki voittaa, paitsi vastustajat. ;)
Juu, Judge, olen täysin samaa mieltä ja hienoa, että Jukka on antanut pojille runsaasti peliaikaa. Ja upeasti ovatkin pelanneet! Pisteitäkin on ropissut ja ovat jo nyt oppineet paljon. Tällä kertaa vaan näytti lopussa aika pahalta. Sekin on totta, että vastuuta ei opi kantamaan, ellei sitä anneta jossain vaiheessa. Tarkoitin kuitenkin ihan paria viimeistä minuuttia ottelusta. Tuskin se olisi kolmea muuta kenttää niin kauheasti rasittanut. Jokila oli muuten vakuuttava.
 

ippe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hyvä peli, lopputulos vaan epäreilu. Olisipa ollut molemmille joukkueille oma tuomari, nyt sellainen oli vain mustavalkoisilla.

Hassu muuten miten sama asia voidaan nähdä erilailla.

TPS.fi kirjoittaa:
Ottelu alkoi selkeällä kotijoukkueen hallinnalla. Tappara ei tahtonut päästä peliin mukaan millään keinolla. TPS vei ja Tappara katseli avuttomana vierestä. Tappara joutui turvautumaan pakkokeinoihin ja TPS sai ylivoiman.
Tappara.fi kirjoittaa:
Tappara aloitti ottelun vahvasti ja pyöritti kolme ensimmäistä vaihtoa tiiviisti kiekkoa TPS:n puolustusalueella. Sitten nasahtikin illan ensimmäinen jäähy kirvesrinnoille ja kotijoukkuekin pääsi mukaan peliin.
Jatkoaika.com kirjoitti:
Ottelun ensimmäiset minuutit pelattiin isäntien päädyssä, kun Tappara määräsi tahdin.

Huvitti muutoinkin toi TPS:n virallinen raportti. Onkohan Juha Kivisellä raportti kirjoitettuna jo ennen peliä :)
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti ippe
Hassu muuten miten sama asia voidaan nähdä erilailla.

Juu, kyllähän Tappara vei peliä ensimmäiset 2 erää aika kiistatta. Mukaanlukien erityisen voimakkaan painostuksen 2-3 ensimmäistä minuuttia ottelun alussa, jos en nyt ihan väärin muista? Blues-matsissahan Tepsi oli alkuun alakynnessä myös, joten ainakaan siitä pelistä ei tuota johdantoa oltu copypeistattu? Ettei olisi jopa viime kaudelta? ;)
 

Judge

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC
Viestin lähetti Annamaila
Juu, Judge, olen täysin samaa mieltä ja hienoa, että Jukka on antanut pojille runsaasti peliaikaa. Ja upeasti ovatkin pelanneet! Pisteitäkin on ropissut ja ovat jo nyt oppineet paljon. Tällä kertaa vaan näytti lopussa aika pahalta. Sekin on totta, että vastuuta ei opi kantamaan, ellei sitä anneta jossain vaiheessa. Tarkoitin kuitenkin ihan paria viimeistä minuuttia ottelusta. Tuskin se olisi kolmea muuta kenttää niin kauheasti rasittanut. Jokila oli muuten vakuuttava.

No, itse asiassa viimeinen vaihto junnuilla oli siinä 2,5min - 1,45 min enne loppua, joten n. 2 viimeistä minuuttia pelattiin konkareilla... Tuo Jokilan rohkea kiekon pitämine hyökkäysalueella tapahtui n. 2,5 minuuttia enne loppua, ja vastassa oli muuten Tapparan junnukenttä aluksi ja vaihdon loppupuolella ilmeisesti ykkönen? Pitäisi nähdä video että voisi varmistaa.

Loppu hyvin, kaiki hyvin, junnut ovat taas oppineet hiukan vastuunkantoa. ja kolme pistettä tuli plakkariin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös