kone82 kirjoitti:
Mutta onhan niitä yksittäisiä kirjaimia silti aika kova homma ommella... Jos sä tän idean toteuteutat yksittäisillä kirjaimilla paidat nimikoiden niin kelpaa mulle, en mä sitä kiistä.
Ja mieti ite, tarttis Hawgoodien takia tilailla w-, g- ja d-kirjaimia vartavasten varastoon, puhumattakaan Sykön takia tilattavista ö-kirjaimista :)
Aikoinaan niihin EHL-paitoihin nimenomaan ommeltiin jokainen kirjain erikseen; tuskin se sen kovempaa hommaa on nykyisin kuin silloinkaan. Ammattilaiselta nyt ei oikeilla työvälineillä voi montaa minuuttia mennä muutaman merkin ompelemiseen eikä se paitamenekki nyt niin suurta päivittäin ole. Esim. jonkin vaatetusalan ammattikoulun kanssa voitaisiin tässäkin asiassa tehdä yhteistyötä. Ennen kautta voidaan muutama "takuuvarma" paita tehdä jo valmiiksi/rekvisiitaksi ja loput tilaustavaraksi. Valitettavasti minä en ole päättämässä tästä asiasta, mutta tämän saa kyllä vapaasti toteuttaa.
Todennäköisempäähän se on, että joukkueeseen tulee seuraavien vuosien aikana uusia pelaajia, joiden nimistä nuo maagiset D-, G-, W- ja Ö-kirjaimet löytyvät, kuin se, että joukkueeseen liittyy toinen jamppa, jonka nimi on Widing. Sykölle tilatut Ö-kirjaimet voidaan hyödyntää esim. palkkaamalla joku Hyvönen ensi kauden joukkueeseen ja Hawgoodin nimessä oltaisiin voitu käyttää esim. Widingiltä ylijääneitä kirjaimia.
kone82 kirjoitti:
Esimerkiksi jos tilaat NHL-pelipaidan ja haluat kustomoidun jerseyn on rajoituksia ettei voi ottaa sellaista painatusta joka viittaa sellaiseen pelaajaan joka on jäänyt eläkkeelle kyseisen joukkueen väreissä. Tarkkaa syytä en tähän rajoitukseen tiedä, noita "oikeudellisia seikkoja" veikkaan.
OK, en ota asiaan sen enempää kantaa, koska en asiasta mitään tiedä. NHLPA on kuitenkin hieman toisenlainen järjestö kuin kotoinen vastineemme. Ainoan NHL-paitani (Montreal #11) olen ostanut "käytettynä" (seinäkoriste) Suomesta.
kone82 kirjoitti:
Ja ei tietenkään mitä Foppa #21 paitoja, mutta esim 50v-synttärilahjaksi joku ISUKKI #50 voisi olla mukava. Saahan noita suomipaitojakin omalla nimellä.
Noh, itse en tuollaiselle isukki-paidalle lämpene (ennemmin vaikka paita sillä isukin nuoruusajan suosikkipelaajan nimellä varustettuna), mutta tässä kyse on vain mielipide-eroista. Suurempi ongelma tulee siitä, kun se ensimmäinen ISUKKI #50 on myyty, niin seuraavana lähtee ÄITYLI #40, jonka jälkeen tulevatkin jo kaikki "huumorimiehet" kehiin: BOND #007, ANTTI #8, HERRA #47, BLOND #69 puhumattakaan näistä kaikista MASA/PENA/ARSKA/JARZA -replicoista.