TPS-SaiPa Turkuhalli to 20.2. klo 18.30

• 5 757
  • 63

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti juippi
Taistelu play-off paikasta jatkuu kiivaana. Saipa pitikin voittaa ja se tehtiin. Hifk meni ja teki kovan tempun lyömällä Kärpät Oulussa. Ei saatu siis etua Lukkoon ja Hifkiin vieläkään.

Tilanteessa on myös se viheliäinen puoli, että hyvinkin pelaamalla TPS (lainausmerkit jäässä toistaiseksi) saattaa pudota play offeista, kiitos ala-arvoisen suorittamisen syyskuusta alkuvuoteen.

Eli: seitsemästä viimeisestä matsista tarvitaan vähintään seitsemän pistettä ja "helpoista" geimeistä on jäljellä enää vain Ilves -kohtaaminen. Blues, Tappara, HPK, Jokerit... nämä ovat ne matsit joista on pakko riistää aiempaa enemmän pisteitä. JYP ja Kärpät eivät ole helppoja vastuksia nekään. Todella tiukaksi menee!

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Re: MTV3: "loisto-ottelun pelannut Koivu..."

Viestin lähetti Rosoh
Mites on paikalla olleet: onko Mikko viihdoinkin nousemassa häneltä odotetulle tasolle???

En tiedä mitä herralta odotetaan, mutta oivan pelin pelasi. Muutama oivallinen pujottelu Saipapakkien välistä, mutta yksin ei pärjää kolmea vastaan. Sama ongelma vaivasi muutenkin Tesin peliä, yksi pelaaja naruttaa kolme saipaa kahville, mutta ei voi syöttää kun muu joukkue kurvaa vaihtoon tai he surffaafat keskialueella.

Mikillä oli myös asenne kohdallaan, ainakin yhdessä tilanteessa Altsi kurvaa maalille irtokiekkoa tavoittelemaan ja Saipan peluri alkaa tönimään Altsia tiehensä, jollon paikalle kaartaa Miki ja rupeaa riehuman kuin heikkopäinen. Jihuu, Tepsilläkin on poliisi.

Muuten pelistä ei niin kauheasti voi sanoa. Mustat puristivat mailaa vähän liikaa eikä vapaistakaan paikoista saatu sisälle. Jos ekassa erässä olisi tullut Tepsimaali nopeasti olisi pelin loputtua taululla todella kamalat numerot. Sen verran TPS hallitsi peliä vaikkakin kaikki kunnia Saipan sumputtamiselle.

Saipan ainoan maalin tekijäksi olisi pitänyt laittaa Lassila. Aikamoinen kämmi. No, onneksi otti loput kiinni.

Illan paras anti oli kuitenkin Honkkenin jalkakikka. Jos se olisi mennyt maaliin, olisi kauden maali ollut siinä.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Eilisestä vielä sen verran, että SaiPa pelasi erittäin hyvin vieraskentällä saadan kotijoukkueen pyörimään tehottomana kulmissa tuota yhtä mustaa minuuttia lukuun ottamatta. Tepsin laukauksista ei kovinkaan moni lopulta lähtenyt maalintekosektorista. Joukkueen tuntemaa helpotusta kuvaa hyvin Nurmisen 2-1 maalin jälkeen räväyttämä kauden ykköstuuletus Elyseellä. Kiitos pisteistä ja yrityksestä koko joukkuelle. Rutistus jatkuu...

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Viestin lähetti Pressiboxi
Tilanteessa on myös se viheliäinen puoli, että hyvinkin pelaamalla TPS (lainausmerkit jäässä toistaiseksi) saattaa pudota play offeista, kiitos ala-arvoisen suorittamisen syyskuusta alkuvuoteen.

Harmittaa todella, että alkukausi oli sellaista räpeltämistä mitä oli. Jos (turhaa jossittelua) koko kausi olisi pelattu samalla sykkeellä kun muutama viime peli, niin luoja ties mikä olisi sarjasijoitus, mutta jos ja jos...

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: MTV3: "loisto-ottelun pelannut Koivu..."

Viestin lähetti Jii
Mikillä oli myös asenne kohdallaan, ainakin yhdessä tilanteessa Altsi kurvaa maalille irtokiekkoa tavoittelemaan ja Saipan peluri alkaa tönimään Altsia tiehensä, jollon paikalle kaartaa Miki ja rupeaa riehuman kuin heikkopäinen. Jihuu, Tepsilläkin on poliisi.

Hyvänä iltana Mikko on yhdistelmä kuuluisaa isoveljeä ja Peter Forsbergia, pantterimainen fysiikka yhdistyy korkeaan tekniseen taitoon ja valtavaan haluun ratkaista otteluita. Huonoina iltoina ollaankin sitten jossain Niklas Sundbladin halonhakkuun ja Joni Liuksen näkymättömyyden välimailla. Tosin palattuaan nilkkatulehduksen aiheuttamalta tauoltaan Koivu on IMO ollut ottelu ottelulta erinomainen. Paitsi että Mikin oma peli on parantunut, on wanha herra Alatalo alkanut heräillä koomastaan siinä vierellä.

Aksu

Jäsen
Jassoo. Onnea vaan turkuun. Saipa pelaa vieraissa sumppua ja valitettavasti viime aikoina hyökkäyspää on ollut täysin tukossa, joten reissuista ei pisteitä juuri tuoda.

Olipas muuten harvinaisen ärsyttävä kierros Saipan ja toki myös Tepsin kannalta. Saipa-vinkkelistä katsottuna kaikki pahimmat vastustajat veivät täyden pistepotin. Tuskinpa näin montaa kertaa loppukauden aikana tapahtuu, mutta mitä väliä sillä toisaalta on kun meidän kauden päättäjäisiin voi alkaa puhallella rantapalloja.

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti juippi
Harmittaa todella, että alkukausi oli sellaista räpeltämistä mitä oli. Jos (turhaa jossittelua) koko kausi olisi pelattu samalla sykkeellä kun muutama viime peli, niin luoja ties mikä olisi sarjasijoitus, mutta jos ja jos...

Olen varmasti viime aikoina ollut suoranaisesti ennätysmäisen kauan hiljaa TPS:n tämän kauden tekemisiä koskevissa asioissa. Nyt on kuitenkin pakko reagoida ja esittää kysymys siitä, että ketä kiinnostaa joukkueen sarjasijoitus ja miksi?

Muutama heitto:

1) Hirveä stressi pudotuspelipaikasta. Miksi? Mitä merkitystä on sillä, jos TPS rimaa hipoen ja heikolla pelillä pääsee pudotuspeleihin? Who cares? Paskalla pelillä tulee noutaja näennäisen kunnian pelastumisen kautta.

Sellaisella pelillä, millä pudotuspeleihin kannattaa mennä ei ole tarvetta stressata pisteistä ja siitä, kuka kulloinkin on kuinka mones sarjassa. Ne tulevat selkä edellä vastaan ja jos eivät tule, niin hyvää matkaa vessaan peilin eteen. Nyt on kannustuksen aika.

2) Tärkein on se, missä iskussa joukkue on lähtiessään pudotuspeleihin. Kaiken alkukauden höpö-höpön voi siis tässä vaiheessa unohtaa ja keskittyä siihen, mitä tällä materiaalilla voi jatkossa tehdä. Näillä mennään. Minun alkuperäinen arvioni oli sijat 5-7 ja noutaja puolivälierissä tai välierissä. Suuresti arvio ei ole tästä muuttunut paitsi siinä, että puolivälierästä jatkoon selviäminen tuntuu entistä vaikeammalta. Tosin luulisin niin, että myöskään todennäköisimmät vastustajat eivät ole innosta soikeana TPS:sta.

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Jet-Ace
Tosin luulisin niin, että myöskään todennäköisimmät vastustajat eivät ole innosta soikeana TPS:sta.
Tätä samaa olen itse fundeerannut jo pitemmän aikaa. Mikäli todellakin onnistutaan hilaamaan itsemme sinne kahdeksan sakkiin, niin sen jälkeen on taivas rajana.

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika paljon on jo sanottu, mutta omia hajahuomioita vielä.

*Mikä siinä laukaisemisessa on niin vaikeaa? Ylivoimalla passit lentävät komeasti, mutta ei viitsitä vetää vaikka tilaa olisi välillä useampikin euro. Lisää syöttöjä lappaa koko ajan ja ylivoima meneekin sitten siinä kun neppailun lomassa vastustaja heittää kiekon päätyyn. Ja sitten kun oikein neppaillaan, niin pitää antaa metrin päähän lättysyöttö mikä on harvinaisen hankala vastaanotettava. Ylivoimat menivät komeasti reisille.

*Pikkuisen voisi myös katsoa mihin niitä passeja jakelee. Kiskaisivat edes laidan kautta pois ellei muuta löydy, mutta kun pitää sokkona huitoa sinne jonnekin ja sen jälkeen onkin vastahyökkäys meneillään.

*Pilkunviilausta: Missä kohtaa se Holmqvistin jalkakikka tapahtui? Siinähän Honken jätti kiekon taaksensa ja huitaisi sitä jalkojensa välistä mailalla. Itse en sitä jalkakikaksi laske, tosin parempaa käsitettä on hankala löytää. Varsin helppo neppi, mutta onnistuessaan komea...

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
Viestin lähetti Juha Salminen
Aika paljon on jo sanottu, mutta omia hajahuomioita vielä.

*Pilkunviilausta: Missä kohtaa se Holmqvistin jalkakikka tapahtui? Siinähän Honken jätti kiekon taaksensa ja huitaisi sitä jalkojensa välistä mailalla. Itse en sitä jalkakikaksi laske, tosin parempaa käsitettä on hankala löytää. Varsin helppo neppi, mutta onnistuessaan komea...

tartun tuohon "helppo neppi" kohtaan.. se Honkkenin tempaus ei olut mikään maailman helpoin veto, ja sikälikin onnistui erittäin hyvin, toimi hyvin myös yleison piristäjänä..

Itse olen nyt 10 vuotta pelannut kiekkoa, tänään kävin tuota itse koittamassa, ja kyllähän sen kiekon siitä liikkeelle sai, mutta eipä kovin kovaa, erityisesti liikkeestä se ei ole kovin helppoa.. (tällä en tarkoita että taitojani voisi verrata Mikuun, tai että Mikun tasoiselle pelaajalle temppu olisi eritysien vaikea, mutta ei sentään helppo..) (niin, ja omaa tasoani ei tosiaan voi verrata tepsistä muihin kun Petriläiseen, osaan antaa vastustajalle kiekon ihan yhtä hyvin kuin basso osaa..)

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti nro.44
tartun tuohon "helppo neppi" kohtaan.. se Honkkenin tempaus ei olut mikään maailman helpoin veto, ja sikälikin onnistui erittäin hyvin, toimi hyvin myös yleison piristäjänä..

Muistaakseni Lind teki maajoukkueessa joskus läpiajosta häkin samalla tekniikalla? Helppoa se ei ole mutta onnistuessaan räjäyttää pankin kaukalon molemmin puolin.

Tuollaiset pikkukikat muuten ovat klassinen esimerkki siitä että joukkue pelaa korkealla itseluottamuksella ja luottaa omaan tekemiseensä. Joskus vuonna X TPS:n pelivireen saattoi aistia sataprosenttiseksi kun kaikkien rottien isä, häirintäpelin aurinko ja täydellinen ihminen Rauli Tammelin alkoi jujuttaa mailakikoilla vastustajia. Toinen näiden tempausten veroinen mutta lopputulemaltaan kauhistuttavampi esimerkki on kun Osku Grönman nöyryyttää vastustajan pakkeja LUISTELEMALLA. Pelicansin suunnalla kannattaisi olla aika nöyrää poikaa vielä lähivuosinakin.

Viimeksi muokattu:

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti nro.44
Itse olen nyt 10 vuotta pelannut kiekkoa, tänään kävin tuota itse koittamassa, ja kyllähän sen kiekon siitä liikkeelle sai, mutta eipä kovin kovaa, erityisesti liikkeestä se ei ole kovin helppoa..

Ai sinäkin lätkää...
Tämän kuitenkin oppii varsin nopeasti. Kovin montaa toistoa ei tarvitse olla, tuon oppii aika helposti. Että treenaamaan vaan...

Hantta

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pargas IF, Sport, Bajen, Maple Leafs
Viestin lähetti Pressiboxi
Muistaakseni Lind teki maajoukkueessa joskus läpiajosta häkin samalla tekniikalla?

Jos ei oma muisti kovin pahasti petä kyseessä oli todellakin tämä Lind, mutta paikka ja ajankohta oli lyhytikäinen "tähdistöottelu" jossa fåågeli sen maalinsa teki. Korjatkaa toki jos olen väärässä...

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Viestin lähetti Hantta
Jos ei oma muisti kovin pahasti petä kyseessä oli todellakin tämä Lind, mutta paikka ja ajankohta oli lyhytikäinen "tähdistöottelu" jossa fåågeli sen maalinsa teki. Korjatkaa toki jos olen väärässä...

Kyllä,ottelu oli tämä säälittävä "tähdistöottelu".

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy