TPS pre-season 2018–2019

  • 43 887
  • 159

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
@Scissors Oli mun eilinen kommentti sitten ihmisten mielestä kuinka turha vaan, niin kyllä mun mielestä tän palstan tuhoaa kaltaisesi täydelliset kirjoittajat. Perustakaa joku vitun whatsapp-ryhmä kaikki te ylemmät kirjoittajat. Voitte siellä sitte keskenään kiistellä, että kuka tänään laittoi paskimman viestin.

Ja jos kerran niin hemmetisti sisältöä tänne tuotat, niin et sitte voinu mun ”paskapostiin” muuta kommentoida, kuin että ”voi jumalauta mitä paskaa”. Sen sijaan, että olisit tuonut siältöä ja kertonut, kuinka väärässä olen ja mistä syystä, niin päätit sitten kirjottaa pari A-nelosta siitä, kuinka juuri sinun panoksesi pitää jatkoajan keskustelupalstalla jonkin sortin tasoa. Oletko koskaan googlettanut sanaa ”narsisti”?

Ja mitä kapteenin valintaan tulee, niin jos linja on se, että Karvosella mennään niin sitten mennään. Vaikka ihmettelenkin, jos hän tuota C-tä kantaa vielä kauden alkaessaankin rinnassaan, niin ei se tästä se menestys ole kiinni.

Itse oletan/toivon, että Tallen sieltä kohta ilmoittaa olemassaolostaan ja siinä sitte kapu meille. Jos ei niin Filppula sitä varmaan lopulta kantaa.
 

huhupuhe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Juu, hitaustaitavuudessa oltaisiin oltu viime kaudellakin mestareita. Onhan nämä heitot ihan paskaa.

Kaskinen voisi opettaa joukkueen puolustamaan viisikkona ja lopettaa paskan jauhamisen. Mestaruuksia ei voiteta hyökkäämällä, vaikka meillä Palven ja Filppulan tasoisia jannuja löytyykin.
Mielummin tulen hallille katsomaan rohkeasti pelaavaa Turun Palloseuraa kuin kilpparia vetävää sellaista. Ja luulen, että niin moni muukin. Nyt on hemmetin tasokas jengi koossa ja mahdollisuus pelata jälleen viihyttävää kiekkoa, joten miksi rajoittaa tekemistä? Mitäs sinä ylipäätänsä haet tällä kommentilla? Koutsithan heittää toimittajille välillä mitä sattuu, mutta tämä ei mielestäni ollut edes sitä. Ei mediassa nähtävistä lausunnoista pelien jälkeen kannata paljon johtopäätöksiä tehdä. Media on ammattikuntana melko halveksittu varsinkin valmentajien keskuudessa, ja tämän ymmärrän varsin hyvin. Välillä tulee sellaisia kysymyksiä vaikka hävityn pelin jälkeen, että harvassa työssä tulee vastaavaa vittuilua heti epäonnistuneen työtehtävän perään. Tämän takia harva valmentaja jaksaa todella panostaa lausuntoihinsa medialle. Turha on puhua asiaa kun lopputulos on aina sama. Klikkiotsikko ja väkisin väänettyä negatiivisuutta ja kysymyksiä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielummin tulen hallille katsomaan rohkeasti pelaavaa Turun Palloseuraa kuin kilpparia vetävää sellaista. Ja luulen, että niin moni muukin.

Muista en osaa sanoa, mutta minua ei kiinnosta pätkääkään katsella miten rohkeasti pelaavaa Turun Palloseuraa persraiskataan jäällä. Toivon vilpittömästi, että ensi kaudeksi on keksitty tiivis viisikkopuolustus, jota myös pelaajat noudattaisivat.

Viime kaudella meidän rohkeasti pelaava Turun Palloseura meinasi tippua jo jollekin vitun Saipalle, Tappara ei sitten antanut rohkeasti pelaavalle Turun Palloseuralle edes mahdollisuutta.
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itsekin olen aktiivisen ja hyökkäävän pelin ystävä, mutta harvoin se onnistuu ilman toimivaa viisikkopuolustusta. Sen päälle on hyvä rakentaa, ja ottaa riskejä hyökkäyksessä, kun pelin rakenne on toimiva.

Ajat ovat muuttuneet ja peli nopeutunut, mutta muistelkaapa vaikka Jortikan Tepsiä kaudelta 99-00. 54 peliin uskomattomat 232 maalia. Tuokaan ei olisi onnistunut ilman tiivistä viisikkopeliä.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Jortikka taisi joskus todeta, että mestaruuksia voitetaan puolustamalla, jos en väärin muista. Ihan kivahan olisi nähdä rohkeaa Tepsiä, mutta jos se tarkoittaa Saipan 1-5-voittoa Turussa, niin sitten en. Itseäkin huolestuttaa puolustus, mikä palstalla on myöskin huomattu eri viesteissä jo aikaisin. Viime kaudella palstalla taidettiin aika hyvin pystyä ennakoimaan, mihin kaadutaan. Ikävää, jos taas osutaan oikeaan. Eikö viisikkopuolustamisen pitäisi olla kiekon perusasioita? Miten sitä ei pistetä kuntoon?
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
En ihmettelisi, eikös hallitseva mestari aika pitkälti tällaista tehnyt.

Siinä on vaan se potentiaalinen haaste, että kun systeemi sakkaa täytyy tehdä joka ilta 5-6 maalia kyetäkseen voittamaan matseja. Eli kun puolustuspelaaminen muistuttaa reikäjuustoa.
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eikö sellaisella pelillä juuri voitettu viime kaudella mestaruus?

Jep, pelipaikkakiekko alkaa olla historiaa, mutta ei toimiva viisikkopuolustus pelipaikkaa katso, vaan alueet pitää olla miehitetty ja varmistaja pitää löytyä.

Kärpät ja Kalpa ovat saaneet kehitettyä pelitapaansa ja pelaajiaan siihen suuntaan, että pakkikin voi nousta hyökkäyksen kärkeen, koska joku muu varmistaa pakin jättämää aukkoa ja viisikkopuolustus pysyy tiiviinä, vaikka hyökkäykseen lähtenyt pakki menettäisikin kiekon hyökkäyspäässä.

Tepsille riittää pelkästään hyökkääjien kiekonmenetykset hyökkäyspäässä, niin Tepsin koko viisikkopuolustus on levällään.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Voi nyt jumalauta mitä juttua.

Minä en ymmärrä mikä helvetti siinä on että Jatkikseen nykyään kirjoitetaan niin paljon paskaa. Esimerkkeinä nyt vaikka Tepsin osio (ikävä kyllä) sekä Telia-langat. Yritin uudelleen aktivoitua kirjoittajana pitkän palstauran päätteeksi n. vuosi sitten mutta todella vaikeaa se on tätä nykyä. Valitettavasti.

Tämähän on nykyisin aivan täyttä paskaa. Olen oikeasti sitä mieltä, että seuraavaksi pitää perustaa palsta missä jokainen kirjoittaa omalla nimellä ja sillä selvä. Taso on nykyisin aivan kuraa. Koko Jatkoajan keskusteluosuuden voisi lopettaa. Moderaattorit paapovat tilannetta taustalta auttavin historiatiedoin ja taustalla vaihdetaan tietoja nimimerkkien henkilöllisyyksistä. Keep your head up!

Ps. Tästä tullee lopullinen kirjoituskielto. Miettikää nyt kuitenkin sen huomatessanne, että näinkö toimii keskustelupalsta. Ylsilöidyt tiedot hoidettu asiassa eteenpäin ja ne tulevat kyllä ajan myötä myös tänne.
 
Viimeksi muokattu:

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Preseason on mielestäni mennyt ihan mukiin menevästi tappioista huolimatta. Isoinpana miinuksena kuitenkin näkisin Haukelandin. Jos siis edes hänelle voi laittaa mitään miinusta koska itselleni on ollut keväästä asti selvää ettei Haukelandista kannatta odottaa pääsarjassa mitään messiasta. Käytännössä olisi vain plussaa jos otetteet olisivat vakuuttavat. Tällä hetkellä Haukeland on näyttänyt jopa liiankin selvältä kakkosmaalivahdilta

Yleisesti puolustuksessa on vielä kehitettävää ja jotenkin sellainen kutina, että pakisto ei ole vielä valmis ja sinne tulee vielä vahvistusta. Lisäksi tuota koko viisikon puolustusta tullaan vielä varmasti kehittämään, tai oikeastaan aletaan tosissaan pelaamaan sitä. Nyt näytetään olevan vielä vähän kesäkunnossa, mutta aika tuttua elokuun peleissä. Jo lokakuussa voidaankin omata koko liigan parasta viisikkopuolustusta vaikka elokuussa ei pelattu sitä ollenkaan.

Lisäksi on ihan hyvä, että pari tappiota on tullut. Yleensä kun kesäkaudella kaikki toimii niin liigan pamahtaessa käyntiin saattaa kaikki mennäkkin täysin penkin alle.

Tästä on ihan hyvä jatkaa CHL:ään ja Liigaan. Uskoisin, että heti syyskuussa top4:sessa taistellaan kärkipaikasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös