Tps oudossa tilanteessa

  • 2 219
  • 30

Antti.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei mitään syytä paniikkiin, ystävät hyvät! Viime kausikin lähti käyntiin kangerelllen, tosin sillä erolla että pisteitä tuli silloin huonollakin pelillä. Joulukuussakin -kuten joku jo mainitsikin- oltiin vielä varmoja että tällä porukalla ei mestaruutta voiteta. Alku aina hankalaa, lopussa kiitos seisoo.

Sitten näistä ilmaan heitetyistä nimistä: Tuo Butsajev kuulostaa tutulta, eikös mies ole joskus pelannut itänaapurin maajoukkueessakin. Venäläisethän ovat taitavia kuin pienet eläimet, toivottavasti tämäkin kaveri on.

Joseph puolestaan toisi sitä kaivattua kokoa alakertaan. Liikkuvuus ei ole huikeaa, mutta laitetaan Lehtinen tai Eronen vierelle niin ei ole hädän päivää.

Ja tähän valmentajakysymykseen: mielestäni ei ole _mitään_ syytä lähteä potkimaan äijiä pihalle, annetaan kaksikolle aikaa. Kojokin on näyttänyt nuorten maajoukkueessa, mikä on herrojaan, kyllä niitä oikeita kuvioita alkaa fläppitaululle pikkuhiljaa piirtyä. Olkaamme vain luottavaisia.

Jortikkahan on mediassa sitäpaitsi moneen kertaan sanonut, ettei siirry takaisin penkin taakse, joten se siitä.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Re: Tps oudossa tilanteessa

Viestin lähetti kausi
Mistä moinen tunteenpurkaus allekirjoittanutta kohtaan? Joukkue on kiistatta ahdingossa ja peliesitykset eivät voi tyydyttää todellista tps-kannattajaa. Kuuluuko tosi kannattajan pidättäytyä kaikenlaisesta kritiikistä silloin, kun oman joukkueen peli muistuttaa suolla tarpomista?


Ei kyseessä ollut niinkään tunteenpurkaus sinua kohtaan. Viestissä vastasin kyllä sinulle, mutta se lopun vuodatus rutisevia TPS-kannattajia kohtaan ei ollut suunnattu sinulle, vaan yleiseksi kritiikiksi. Toisen pelin jälkeen innokkaimmat aloittivat "Joko nyt saa hermostua"-litanian, ikään kuin olisivat vain odottaneet lupaa siihen, että saa aloittaa rutinan ja joukkueen repimisen. Mitä faniutta sellainen on? Näitä tökin kylkeen sanoessani, että minä voin sanoa seisseeni joukkueen takana, he eivät.

Tottakai tosi kannattaja saa kritisoida joukkuettaan, se on ihan luonnollista kun joukkue ja seura ovat tärkeitä. Asiattomuuksiin ei silti kannata lähteä (vrt. muutama jälleen keski-ikäinen herra Elyséellä Jokeri-pelissä, jotka ensin karjuivat Elomolle erän verran "maitojunaa" ja sitten toisessa erässä alkoivat huutamaan Alataloa eläkkeelle. Sitten Altsi olikin taas Alatalo, superstar kun hän teki maalin) vaikka sellaista Turussa onkin tapahtunut. Kuten sanottua, tämä kausi tekee hyvää yleisölle. Erotellaan jyvät akanoista.


selvä. Aiheesta saanee keskustella. Sokea oman joukkueen ihailu silloinkin kun systeemit eivät toimi, on mielestäni silkkaa typeryyttä. Se Tps, jota minä kannatan ja rohkenen epäillä että olen kannattanut hieman sinua pidempään, ei pelaa tällä lailla.


Loistavaa. Olet kannattanut joukkuetta minua pidempään, joten sinun mielipiteesi ovat minun mielipiteitäni oikeammat? Hienoa touhua. Missä vaiheessa sitäpaitsi olen "sokeasti ihaillut TPS:ää"? Haetaan valmentajaksi Turun vanhin kiekkofani. Taatusti se tietää enemmän jääkiekosta kuin Kari Jalonen.


Kannatetaan siis jatkossakin Tps:aa mutta ei viitsitä ummistaa silmiä tosiasioilta. Jotain on tapahduttuva.

Ja valmentajan vaihto olisi tämä jokin? Jos joku antaa kirjallisen takuun siitä, että potkut Jaloselle takaavat mestaruuden Tepsille, niin sitten voidaan puhua asiasta. Sinunkin luulisi pitkän linjan jääkiekkomiehenä tietävän, että se valmentaja ei voi sitä kiekkoa käydä maaliin pistämässä. Jos pelaajat eivät tee maaleja, ei siihen auta vaikka penkin takana seisoisi Scotty Bowman. Ja sitäpaitsi edelleen - kautta ei ole takana vielä neljännestäkään ja jo kuuluu "jos nyt ei ole syytä vaihtaa valmentajaa, niin koska sitten"-tyylistä juttua. Ihan miten vaan.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti verco
Pelithän eivät ole silti huonoja olleet tuloksista huoilmatta.
Kärkijoukkueet eivät todellakaan ole päässeet helpolla, vaikka pisteet yleensä ovatkin saaneet.
Tappara-peli oli TPS:n hallussa (mielipide) 2 erää. Tappara vain teki sen, mitä piti ... maalit. Enkä puheista päätellen suostu uskomaan narrienkaan saaneen helppoja pisteitä.

Ylivoimasta puuttuu pelintekijä. Rauteesta ei ole pyörittämään ykkösnyrkkiä. Tahtoa on, mutta luovuutta puuttuu. Shearer ei myöskään sovi tälle paikalle, vaikkakin ehkä taitoa on vähän enemmän. Rohkeita kokeiluja vaadittaisiin, kun ei kerran homma toimi.

Maalintekohan se selvin ongelma on ollut. Eikä se mikään ihme ole, kun viime kauden maaleista lähti yli puolet joukkueesta.
Joku vahvistus olisi tälle sektorille paikallaan. Nurmisen peli on ollut niin hengetöntä joka osa-alueella, että ei voi millään tietää, koska peli alkaa kulkea, vai alkaako ollenkaan.

Nimenomaan. Jos näitä yleisiä TPS-"fanien" mielipiteitä lukee ympäri nettiä, saisi sellaisen kuvan, että joukkue rämpii paskassa ja konkurssi tulee huomenna. En olisi uskonut, että näin nopeasti alkavat harakat kerääntyä, mutta näemmä joillain ei kantti kestä yhtään mitään. Olisi tehnyt tällekin porukalle hyvää seistä viime vuosi sateisella ja hyisellä Kupittaalla katsomassa kunnon rämmintää. Sen jälkeen ei joku nihkeä alku tunnu enää yhtään missään.

Lainatakseni Manchesterissa suosittua kysymystä: "Where were you when we were shit?"

Kuka vaan kannattaa triplamestaria, mutta aidot kannattajat alkavat löytyä sitten kun playoff-paikka on saavutus.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Janneone
Käsittämätöntä panikointia tuntuu olevan jo joidenkin tänne kirjoittavien TPS-fanien keskuudessa. Kaudesta ei ole pelattu kuin viidesosa ja kaikki on vielä mahdollista ja jos muutamat uudet pelaajat osoittautuvat hyviksi vahvistuksi niin play offien kotietukin eli runkosarjassa 4 joukkoon on vielä täysin mahdollinen.
Itselleni ei niin ole väliä enää voittaako tepsi joka vuosi mestaruuden kun viime vuosina on saatu juhlia paljon.
Olen tyytyväinen paly off paikkaan ja siihen jos joukkueesta löytyy yritystä ja lisää agressiivisuutta ja kunnon asenteen ja yrittämisen kautta niitä onnistumisiakin tulee lisää ja kaipaisinkin edelleen vain lisää agresiivisuutta Tepsin otteisiin..

Allekirjoitan tämänkin kommentin koko sydämestäni. Tuntuu jotenkin siltä, että Turussa on lauma "faneja", jotka ovat useamman vuoden jo odottaneet, että pääsevät kokeilemaan miltä tuntuu olla rutiseva ja valittava huonon joukkueen kannattaja. Nyt kun vähän näkyy vastoinkäymisiä, päästäänkin oikein sydämensä kyllyydestä repostelemaan. Sekö on sitten joukkueen tukena seisomista, että huudetaan valmentajalle potkuja, mutta vain huolestuneena fanina?

Minä luotin seurajohtoon kun joukkue voitti triplamestaruuden ja luotan heihin edelleenkin. Pitäisi varmaan pistää näitä pahimpien valittajien nimiä ylös ja käydä keväällä vetämässä ympäri korvia jos tulee mitali.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Viestin lähetti mission16W


Allekirjoitan tämänkin kommentin koko sydämestäni. Tuntuu jotenkin siltä, että Turussa on lauma "faneja", jotka ovat useamman vuoden jo odottaneet, että pääsevät kokeilemaan miltä tuntuu olla rutiseva ja valittava huonon joukkueen kannattaja. Nyt kun vähän näkyy vastoinkäymisiä, päästäänkin oikein sydämensä kyllyydestä repostelemaan. Sekö on sitten joukkueen tukena seisomista, että huudetaan valmentajalle potkuja, mutta vain huolestuneena fanina?

Minä luotin seurajohtoon kun joukkue voitti triplamestaruuden ja luotan heihin edelleenkin. Pitäisi varmaan pistää näitä pahimpien valittajien nimiä ylös ja käydä keväällä vetämässä ympäri korvia jos tulee mitali.

Ilmoittaudun mukaan tuohon korvien ympäri vetämiseen. Kausi alussa ja heitetään hanskat tiskiin...ei ole todellisen fanin puhetta, kele.
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä tulen mukaan joukkoon tummaan. Muilutetaan epäuskoiset Ukkopekan kölin alta eestaas. Ei tämä yksi voitto kesää tee, mutta ei sen tarvitse sitä vielä näin syksyllä tehdäkään. Olen koko ajan tukenut seurajohtoa, joka selvästi osaa hommansa.

Tepsiin pätee hyvin tämä mielisanontani: "Kotkat lentää joskus matalalla, mutta kanat eivät koskaan korkealla..."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös