TPS:n tulevaisuus – mikä se on?

  • 59 080
  • 169

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noniin, tällainen ketju voisi olla paikallaan kun aika useassa langassa nyt ollaan käsitelty sitä, ettei kukaan oikein tiedä mitä meidän rakkaalle Palloseuralle on tapahtumassa, ja seuran oma ulkoinen viestintä on ollut todella köyhää koskien esimerkiksi sen omaa arvomaailmaa, visioita ja strategiaa, pitkän tähtäimen suunnitelmia jne., you name it. Nyt voidaan tässä ketjussa puida näitä juttuja ja leikkiä ongelmienratkojia keskenämme. Se, että välillä olen ilmaissut itseäni puolustellen tiettyjä tahoja, jotka ajoittain ovat saaneet kyseenalaista lokaa niskaansa, ei tarkoita etten myös itse osaisi hahmottaa tätä surullista kokonaistilannetta.

Tuossa päivällä pähkäilin tätä TPS-negatiivisuutta, joka alkaa olla jo meidän fanienkin (etenkin Jatkoaikaan kirjoittavien) keskuudessa melko yleistä, ja onhan se päivänselvää että etenkin se herättää meissä kannattajissa todella paljon närää, ettei seura tule ulos minkäänlaisten infopläjäysten muodossa silloin kun sen paikka ilman muuta olisi.

Esimerkiksi juuri nyt eletään sellaisia aikoja, että monet avohaavat vuotaa verta valtoimenaan koska syystä tai toisesta kaksi todella vahvasti meidän seuraamme liitettävää pelaajaa pelaavat ensi kaudella Rauman Lukossa. Pahinta on, että paljon erittäin kyseenalaista materiaalia löytyy kenen tahansa luettavaksi netistä yo. aihetta koskien, ja seura istuu täysin hissukseen ja käytännössä antaa ihmisille aivan massiivista tulkinnanvaraa näissä negatiivisissa asioissa. Se ei ikinä ole tervettä julkisuutta se. En tiedä muista, mutta ainakin minusta tuntuu välillä sille, että seura on tämän hiljaiselonsa muodossa enemmän tai vähemmän hylännyt kannattajansa, enkä ainakaan itse ole lainkaan tyytyväinen tähän nykytilanteeseen.

Koska viimeksi me ollaan saatu lukea jotain seuran tulevaisuuden suunnitelmia koskevaa dokumentointia? Kysyn vilpittömästi koska en edes enää muista. Onhan tuossa kaikennäköistä logopelleilyä ollut muutama vuosi takaperin ja yksi hienolla pelillä voitettu mestaruuskin ja kaikkea, mutta kaiken kaikkiaan on erittäin hämäävää, että esimerkiksi seuran rahatilanteesta kuulee ties miten villejä huhuja aina välillä kun tuolla kaupungilla kuljeskelee. Tämä siis ihan vain esimerkkinä. Koska meillä tulevaisuudessa on oikeasti sellainen pelaajabudjetti että menestystä taas voi toivoa, ilman että luottaa skeptisesti siihen että jonkun x vuoden päästä sen kauden joukkueella kaikki loksahtaa maagisesti kohdalleen ja päästäisiin vaikka pleijareihin asti? Tietysti itse joukkuehenki on tärkeämpää kuin materia ja sillä saattaa piestä rahalla rakennetun jengin aina välillä mutta silti, pitkässä juoksussa tämä kituuttelu on jo viety aika sfääreihin, ja huolestuttavaa on myös se, että tänne on roudattu sellaisia valmentajia, joiden alaisuudessa pelaavan joukkueen henki on ollut juttujen mukaan välillä todella huono. Ja onko se nyt esimerkiksi niin että TPS on vakavarainen seura, vai onko sittenkin niin että vieläkin täytyy vähän venyyttää penniä?

Tällaisten asioiden kylkeen kun lyödään vielä esimerkiksi nämä ilmeisesti aika konkreettisen selvät Ari Vuoren neuvottelusekoilut jotka päätyivät jo lehtiinkin asti, ja esimerkiksi tuo hallituksen kahtiajakautuneisuus ja sisäinen jatkuva vallankumousuhka, niin ei morjens mitä paskaa oikeasti.

Joitain asioita TPS toki tekee hyvin, ja esimerkiksi markkinointi on ottanut suuria edistysaskeleita viime vuosina, mutta on todella erikoista, että yksi valtakunnan (joskus) suurimpia ja kauneimpia seuroja on kokonaisuudessaan niin turbulentissa tilassa kuin mitä meidän seuramme juuri nyt on. Joo, ensi viikolla saatetaan julkistaa avainpelaajien sopimuksia, ja se kaikki on suoraan kotiinpäin, mutta aivan helvetin mielelläni itse kuulisin esim. uuden toimarimme suusta jotain oikeasti järkevää koskien seuran nykytilaa ja tulevaisuutta. Se post-season-lätinä mitä tuossa jokunen kuukausi takaperin tarjottiin oli silkkaa ympäripyöreää scheissea.

Minä haluan Palloseuran takaisin valtakunnan lätkäeliittiin, ja niin haluatte te muutkin. Tämä on siis (myönnetään toki, vähän sekava) puheenvuoro myös TPS:n johdon suuntaan. Hankkiutukaa eroon mätäpaiseista, riitapukareista ja turhista egoista. Menkää välillä itseenne. Tehkää jotain, kertokaa jotain, näyttäkää välillä että olette edes elossa. Kiitos.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eikohan Tepsin tulevaisuus ole olla hannanhuippu eli on ottanut SaiPan paikan. Kaikki toki toivovat parempaa mutta Tepsi (kukakohan perkele henkilokohtaisesti) kusee kaiken. Rahaa olisi mutta nyt jo Suikkanenkin lahtemassa muka. Uusi toimari on jokin vitun kekkuli geelipaa eika uskalla tulla esiin rohkeana urheilujoukkueen paamiehena kertomaan yhtaan mistaan.

Kuka vitun pelle tuossa yhtiossa vetelee naruista? Sen kun ensin tietaisi ja joukkueen tavoitteet tulevalle. Uskon pelimiehia viela tulevan mutta jos valmennus painaa jo nyt paniikkinappulaa niin se tietaa, etta ollaan jalleen lahella karsintaa tulevalla kaudella.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
En tiedä mihin ketjuun pitäis kirjoittaa mutta menkööt vaikka tänne.
Kaikki paska alkaa pikkuhiljaa olemaan jo liikaa kaikkine huhuine Seurasta, Kaitsusta, hankinnoista, hankkimatta jääneistä, perseilyistä yms yms... Lista alkaa olee jo niin pitkä ettei muista edes kaikkia. Ja edelleen, huhuja ne vielä kaikki on mutta jonkun sieltä pitäis oikeesti pian tulla esiin!! Vai onko se niin että huhut on tosia ja kukaan velliperseistä ei uskalla tulla kertomaan mitään.

Onko tässä pian aika historiallisen mielenosoituksen nakkiareenan oven eteen.. nimenomaan sen toimiston oven eteen?? Saisko se aikaan jonkun torakan ulostuloon siellä??!!

Nyt on kiukku! Kiitos ja anteeksi!
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan tämä negatiivisten uutisten määrä lyhyellä aikavälillä (yleisesti sekä suhteessa positiivisiin uutisiin) aika helvetinmoinen ja taitaa olla aika harvassa näin suuren paskamäärän sataminen kerralla. Kylmähermoista sakkia toimistolla kun vetävät hiljaista linjaa. Joko asiat on helvetin hyvin ja toimisto myhäilee ja odottaa hetkeä jolloin pääsevät iskemään takaisin, tai helvetin huonosti jolloin toimistolla ollaan vaan hiljaa ja ketään ei kiinnosta tai yksikään sankari ei uskalla kolostaan tulla esille.

Vanhan Lenin keelipääkommentille erityisplussaa, harvoja asioita TPS:ään liittyen joka sai hymyilemään. Kyllä, vähissä on siis positiiviset asiat.
 

jake64

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja ROKI
Mistähän nää Suikkas huhut on lähteneet liikkeelle. Jos kuitenkin pitäs paikkaanasa ja vieläpä toteutuis, niin se olisi kyllä sellanen viimeneinen niitti.

Paljon paskaa liikkuu ja kuka tietää mikä on totuus. Toi ylläoleva on sellanen skenaario, että sen jälkeen mun mielestä tää kaikki paska muuttus todeksi. Ei tarvis enään miettiä onko totta vai ei nää Nummelin - Vaha jutut.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Lainaus toisesta ketjusta:
Jo sellainen pieni asia kuin TMA:n poistuminen(kirjoitustasolla) täältä Jatkoajasta pisti miettimään että tulikohan tähänkin määräys ylempää? Tällainen toiminta olisi kyllä täysin käsittämätöntä, JA on ainakin minusta yksi parhaista mahdollisista kanavista pitää yhteyttä yhteen tärkeimpään sidosryhmään.
Mitään varsinaista tietoahan mulla ei ole, mutta pitäisin asiaa hyvin todennäköisenä - siis sitä, että MIB on hiljentänyt -TMA-:n. Kaveri on kuitenkin käytännössä joka päivä keskustelupalstalla onlinessa. Hän kirjoittelee ahkerasti Twitteriin, päivittelee TPS:n Facebook-sivuja, hoitaa TPS:n Youtube-kanavaa jne. aivan kuten ennenkin. Ainoa, joka on nyt jäänyt pois, on juuri tuo kirjoittaminen/vastaaminen Jatkoajan keskustelupalstan viesteihin.

Omaehtoisestiko? E-hei...

Syksyllä 2010 mua pyydettiin useampaan kertaan HC TPS:n palkkalistoille. Tarjolla olisi ollut jonkinlaista pientä tilastointihommaa otteluiden aikana sekä off-seasonilla, jonkinlaista toimituksellista hommaa jne. Kieltäydyin kuitenkin systemaattisesti näistä kyselyistä. Mistä syystä? Mua yksinkertaisesti pelotti! Raotin tätä pelkotilaani lähes kolme vuotta sitten - syyskuussa 2010.
Missä on Oloneuvos? Erittäin asiantunteva kirjoittaja, joka kirjoitteli Jatkoajan keskustelupalstalle 2001-2004 (?). Vaikeni (vaiennettiin Ruissalon toimesta?) Jatkoajan keskustelupalstalla ja jatkoi muutaman vuoden TPS:n kotisivuilla sekä Aamuset-lehden kolumnistina. Oliko kaikki ihan omaehtoista? Nyt muutamaan vuoteen miehestä ei ole kuulunut yhtään mitään. Mihin nämä ammattitaitoiset ihmiset katoavat TPS:n palkkalistoilta tai mihin tiettyjen ihmisten ammattitaito hukataan? Yritetäänkö seuraavaksi vaientaa Mr.Fox?
Mulla on näiden väitteideni tueksi myös jonkin verran erilaisia sähköposteja. Kirjesalaisuuden ja yksityissuojan nimissä en ala niitä täällä levitellä. Niistä kuitenkin selviää todella selkeästi, että -TMA- ei todellakaan ole/olisi ainoa TPS-henkinen Jatkoaika-kirjoittaja, jonka TPS:n hallitus ja taustajoukot - a.k.a. MIB - on/olisi vaientanut.

Ja... jos kaikki edellä kirjoittamani on täyttä paskapuhetta ja -TMA- on lopettanut Jatkoaika-kirjoittelun täysin omasta tahdostaan niin... eikö silloin seuran ja seuraa johtavien henkilöiden maineen puhdistamiseksi -TMA-:n tulisi kirjoittaa yksi tyhjentävä vastaus näihin epäilyksiini ja osoittaa, että Mr.Fox on pelkkä paskanpuhuja. -TMA- kuitenkin edelleen lukee säännöllisesti käytännössä päivittäin palstaa: "Edellinen vierailu: Tänään 16:34" eli vajaat neljä tuntia sitten.

Vaikka -TMA- nyt olisikin tehnyt jonkinlaisen täysin henkilökohtaisen päätöksen "Jatkoaika-lakosta", niin tämän viestini tapaiset erittäin raskaat syytökset päätöksen taustoista tulisi kuitenkin mielestäni selvittää - etenkin jos ne eivät pidä paikkaansa. Tällainenkin vaihtoehto on olemassa: jos -TMA- ei enää missään nimessä halua kirjoittaa yhtäkään viestiä Jatkoajan keskustelupalstalle (omasta tahdostaan), mutta haluaa kuitenkin jollain tavalla kumota edellä esittämäni väitteet, niin... mun sähköpostiosoitteeni on hyvin -TMA-:n tiedossa, ja hän jossain "jäähyväisviestissään" totesi, että tulee kuitenkin jatkossakin vastailemaan TPS-aiheisiin sähköposteihin, niin... voisihan hän kirjoittaa lyhyen "julkisen" sähköpostin mulle, jonka mä voin sitten kertoa täällä -TMA-:n viestinviejänä.

Edelleen... jos -TMA-:n päätös Jatkoaika-lakosta on ollut täysin henkilökohtainen eikä päätöksen taustalla ole mitään painostusta ylemmältä taholta/palkanmaksajalta, niin miksi edellä mainittu kuvio ei voisi toimia. -TMA- saisi pitää oman henkilökohtaisen päätöksensä olla kirjoittamatta enää Jatkoajan keskustelupalstalle, TPS-kannattajat (minä mukaanlukien) saisivat rauhoittavan tiedon -TMA-:n palstalta häipymisen syistä ja minä esittäisin julkisesti nöyrimmän anteeksipyyntöni, että edes menin epäilemään mahdollisesti TPS:n hallituksen sekaantuneen yksityishenkilön kirjoitusoikeuksiin Jatkoajan keskustelupalstalla.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
koko teksti

Itse olen sitä mieltä, että siinä vaiheessa kun työnantajan tarvitsee alkaa työntekijälleen alkaa neuvomaan missä mediassa asioit ja julkaiset jne. on tilanne huono. Varsinkin kuin tilanne on se, että kauheasti somen tuntijoita ei töissä ole. Itse jos olisin firman ainoa some:sta vastaava ja pomo tulisi sanomaan, että kirjoitat väärään mediaan sanoisin, että hommaa uusi kirjoittaja. Tuohan on sama kuin työnantaja tulisi sanomaan "Me ei luoteta että osaat tehdä oikeita päätöksiä niin päätetään sun puolesta". Haluaisitko olla tälläisessa firmassa töissä; minä en haluaisi.

Ja sitten vielä tarkennuksena minulla ei ole mitään tietoa onko -TMA- jatkis lakko pukumiesten päätös, hänen oma päätös, johtuu offseasonista vai siitä että hänellä on niin paljon muita hommia että ollut pakko priorisoida. Vika selitys olisi minusta ihan hyvän. Ei täällä kuitenkaan tavoita kuin murto-osan faneista.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei täällä kuitenkaan tavoita kuin murto-osan faneista.

Tästä olen erimieltä. Tätäkin ketjua on luettu jo yli 2000 kertaa. Toki muiden joukkueiden kannattajatkin täällä näitä lukevat mutta silti. Ja tässä samassa on myös asia miksi HC TPS:n pitäisi tämä asia ottaa vakavasti ja huomioida tämä paikka yhtenä tärkeänä kontaktikanavana kannattajien suuntaan.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Tästä olen erimieltä. Tätäkin ketjua on luettu jo yli 2000 kertaa. Toki muiden joukkueiden kannattajatkin täällä näitä lukevat mutta silti. Ja tässä samassa on myös asia miksi HC TPS:n pitäisi tämä asia ottaa vakavasti ja huomioida tämä paikka yhtenä tärkeänä kontaktikanavana kannattajien suuntaan.

Niin, minäkin lukenut varmaan 100 kertaa. Jatkoajassa on noin 12000 rekisteröitynyttä käyttäjää. Näistä noin puolet ei ole käynyt täällä tänä vuonna. Tämän jälkeen jäljelle jää noin 6000. Jatkoaikaan kirjoitetuista viesteistä noin 7,5% on kirjoitettu TPS osioon, josta voitaisiin tehdä sinne päin arvaus, että noin 7,5% JA:n käyttäjistä on TPS faneja (tietty toiset osiot on aktiivisempia kuin toiset ja osa kirjottaa vain esim NHL puolelle). Mutta kuitenkin tuosta 6000 se 7,5% on 450 kpl.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse en oo palstalle enää vuosiin aktiivisesti kirjottanu, mutta aktiivisena lukijana oon pysynyt ja täytyy kyllä sanoa, että oma fiilis oli ensimmäisenä sama kuin Mr. Foxilla. Jos -TMA- olisi kiireiden tai muiden vastaavanlaisten omien syiden takia lopettanut palstalla kirjoittelun, olisi hän todennäköisesti asiasta maininnut. Jos olet aktiivisesti tekemisissä muiden kirjottelijoiden kanssa, niin miksi sitten ei mainitsisi syytä sille poistumiselle. "Sori, mulla on nyt kiireitä, aika ei riitä tänne kirjoitteluun, palailen kun kiireet helpottaa."

Alkaa tuleen hiukan huono fiilis jo asioiden suhteen, eniten harmittaa se että todennäkösesti kukaan meistä ei koko totuutta tiedä miten asiat todellisuudessa menee omassa seurassa.. Jos joku tietää ja käsi sydämellä asiat kertoo täällä, niin hattua nostan. Toki kirjottelupalstahan tää on, niin siinä kohtaa täytyisi olla jo joku merkittävistä kirjoittajista jutun takana...
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
-TMA- ei ole kuitenkaan kokonaan lähtenyt täältä palstalta, vaan ei vain kirjoita enää. Mahdollisesti syynä tähän voisi olla se, että sai paljon yleistä lokakommentointia itseensä kohdistetuksi viime aikoina. En itsekään välttämättä näkisi vaivaa kaiken jankutuksen keskelle ristituleen tulemiselle.

Mukavaa kuitenkin, että tämäkin ketju vihdoin löysi kohteensa. Ajattelin jo jonkun aikaa, että suuremmat avautumiset ovat kriittisimmillekin epämieluisia. Kyllä täällä mielestäni voi avautua aiheesta, ja siksi päätin tämän ketjun alunperinkin perustaa. Parempi vain että kaikki paska ei jakaannu epäloogisesti sinne tänne.

Suikkasen lähtöä tässä nyt tuskin tarvitsee pelätä. Kukaan ei pysty sanomaan mistä tuollainen on lähtenyt liikkeelle, mutta todennäköisesti kyse on jonkun elämäänsä kyllästyneen paskanjauhajan liikkeelle laittamasta omasta pikku ajatusleikistä.

Tämän viikon pressiä (?) odotellessa. Ainakin nikkolamedian mukaan (en ottaisi ehkä kuitenkaan niin tosissani) Palloseura kertoo myös tulevaisuusnäkymistä. Miten ja kenen suulla, jää nähtäväksi.
 

jake64

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja ROKI
Pressiä ja ukkoja ootellaaan.

Tapaus Suikkaseen sen verran, että jos seura pettää totaalisesti lupauksensa niistä työkaluista mitä se on luvannut Kaitsulle antaa. Silloin ymmärrän halun nostaa kytkintä. Eikai siinä muuta syytä vois olla. Kait tälläiset asiat kirjataan sopimukseen ?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tapaus Suikkaseen sen verran, että jos seura pettää totaalisesti lupauksensa niistä työkaluista mitä se on luvannut Kaitsulle antaa. Silloin ymmärrän halun nostaa kytkintä. Eikai siinä muuta syytä vois olla. Kait tälläiset asiat kirjataan sopimukseen ?

Toisaalta, mistä tämä huhu nyt sitten tosissaan edes lähti liikkeelle?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sanoppa sinä se. Oishan se kivaa ku joku kertos totuuden.

Okei. En tiedä. En tiedä tietääkö kukaan muukaan. Ehkä sen vuoksi että näin ei liene tapahtumassa?

Samaa mieltä muuten siitä, että tuo jos mikä olisi kaikkien aikojen näpäytys tuolla hallituksen puuhastelijaporukalle. Silti, että Suikkanen muka lähtisi ennen ensimmäistäkään ottelua ja rikkoisi sopimustaan. Siis Suikkanen, jolla ei ennenkään ole mitään erityisiä materiaaleja koskaan ollut. Never.

Edit. Eikä tuota viimeistä tule käsittää väärin, tottakai Kaitsulla on tarkat speksit ja varmaankin melkoisen realistinen kuva siitä millaisella jengillä tässä sarjassa mennään pleijareihin. Eikä mielellään tingi siitä luultavasti. Ei se tarkoita että mies täältä oikeasti lähtisi. En millään usko siihen.

Olisi muuten nimimerkille Itäinen Pitkä sellainen kysymys, että kun tuossa toisessa ketjussa oli juttua siitä että pleijarit on meidän mestaruutemme, ja että tämä ei sitten vaikuta "ilon ja riemun ajalta". En tiedä olenko yksin ajatuksineni, mutta eikös tuo pleijareihin meno nimenomaan ole ihan tarpeeksi mittava askel Palloseuralle, realistisesti ajateltuna? Siis ensiaskeleeksi.
 

jake64

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja ROKI
Okei. En tiedä. En tiedä tietääkö kukaan muukaan. Ehkä sen vuoksi että näin ei liene tapahtumassa?

Samaa mieltä muuten siitä, että tuo jos mikä olisi kaikkien aikojen näpäytys tuolla hallituksen puuhastelijaporukalle. Silti, että Suikkanen muka lähtisi ennen ensimmäistäkään ottelua ja rikkoisi sopimustaan. Siis Suikkanen, jolla ei ennenkään ole mitään erityisiä materiaaleja koskaan ollut. Never.

Niin kyllähän Kaitsun lähtö olisi sitten se niin selkeä viesti siitä, että nyt asiat on sitten todellakin huonosti.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Olisi muuten nimimerkille Itäinen Pitkä sellainen kysymys, että kun tuossa toisessa ketjussa oli juttua siitä että pleijarit on meidän mestaruutemme, ja että tämä ei sitten vaikuta "ilon ja riemun ajalta". En tiedä olenko yksin ajatuksineni, mutta eikös tuo pleijareihin meno nimenomaan ole ihan tarpeeksi mittava askel Palloseuralle, realistisesti ajateltuna? Siis ensiaskeleeksi.

On toki.

Mutta jos ajatus on se, että tavoitteena on playoff-paikka ja senkin saavuttaminen tarvitsee paitsi 3-5 lisäpelaajaa myös nappisuoritusta, voi ennustaa, että aika paljon hampaiden kiristelyä lienee luvassa niin täällä kuin toisaallakin.

Erityisesti "Tepsin on aina taisteltava mestaruudesta" -köörin kannattaa varautua henkisesti siihen, että ahtaat ajat jatkuvat.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Tällä menolla ollaan matkalla ei minnekkään. Pelaillaan tyytyväisenä aina kausi pois ja odotetaan seuraavaa. Sormet ristissä toivotaan, jospa se salama kasahtas samaan paikkaan toistamiseen. Juu, ei tuu kasahtamaan.

Siellä riidellään hiekkalaatikolla kenellä on komein ja mustavalkoisin lapio. Kun vaaka yrittää liiaksi kallistua johonkin suuntaan, järjestetään joku helvetin shöw, vaihdetaan ukko siellä toinen täällä ja sama shöw jatkuu. Tosin miesvaihdokset ovat aivan marginaaleja, sama soppa vain eri hämmentäjillä.

Kyllähän tämä toimitusjohtajan valinta aika paljon asioita raottaa. Ei sinne haluttu pätevää ammattilaista, joka uskaltaisi laittaa asiat järjestykseen tahi sanoa niistä viturallaan olevista asioista. Sehän voisi viedä joltain vaikka valtaa pois jos puhallettaisiin yhteen hiileen. Eihän se ole Österlundin vika tietyllä tapaa, mutta aika väsykän kuvan antaa ihmisestä joka suostuu tuolla tavalla tallattavaksi.

Niin paljon ulospäin tulee viestejä noista hiekkalaatikkoleikeistä, jottei nyt ihan kokonaan savua ilman tulta tule.

Mitenkä saataisiin sitten valoisampi tulevaisuus?

Ukot vaihtoon, joka helvetin ikinen, noh TMA jääköön, kun edes yrittää hiukan yhtä asiaa saada rullaamaan. Valmennus myös jääköön.

Toimariksi joku iso nimi. Jolla on paloa ja taitoa nostaa taloudellinen puoli kukoistukseen.
Utj:ksi joku iso nimi. Joka ymmärtää mitä joukkueeseen tarvitaan ja joka tietää missä ne tarvittavat palaset ovat.
Hallitukseen kaverit jotka puhalvat yhteen hiileen eikä ripottele vain vettä kytevän tuhkan päälle.
Junioritoiminta sille mallille, jotta sieltä nousee joka vuosi vastuunkantajia uusia. Ei kaikki tietenkään edustukseen, mutta junioirijoukkueisiin ja vaikka muihin joukkueisiin suomessa. Helpompihan sitä on sitten vaikka edes palata kotia.

Mennään vaikka sitten divarin kautta, mutta jollain tavalla täytyisi uudistua, jotta saataisiin uutta puhdasta helposti hengitettävää ilmaa koko toiminnan ympärille.

UGH, kiitos ja anteeksi.
 
Viimeksi muokattu:

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
TPS:n johdon toimintaa on vuosikymmeniä leimannut ylimielisyys. Siellä kuvitellaan, että ollaan erehtymättömiä. Jos joku uskaltaa arvostella tai vaatia muutoksia, tällainen taho vaiennetaan ja kaikki taas jatkuu ennallaan.

Mitään merkkejä siitä, että minkäänlaista muutosta tähän olisi tulossa, ei ole näkynyt. Edelleenkin virheet johdon mielestä löytyvät muista kuin johdosta.

TPS:n toimintamalli ei varmasti tule miksikään muuttumaan, sillä tietyt pienet piirit hallitsevat seuraa, ja heillä riittää riittävästi hännystelijöitä, jotka turvaavat johdon aseman.

TPS onkin pienoiskoossa eräänlainen "pohjois-korea".

Paljon pitää vielä vettä Aurajoessa virrata, ennen kuin TPS:n nykytyyli muuttuu.
 

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Onhan tämä nyt selvää, että isoja muutoksia pitää tapahtua, jotta homma lähtisi mihinkään suuntaan. Tarkennan, että suuntahan on ollut jo pitkään alaspäin ja aika lähellä ollaan sitä tilannetta, että alaspäin ei tällä tasolla pääse.

Ensimmäiseksi Ari Vuori ulos. Onhan nämä näytöt sen verran suurta luokkaa. Case-Vahalahti ja case-Nummelin. Case 80% jengistä koossa. Jos huhupuheisiin on uskomista edes neljänneksen siitä mitä liikkuu, niin onhan tämä huikea jantteri. Huudellaan Lukolle Vahan loukkaantumistilanteesta, pelaaja-agenttien kanssa on henkilökemiat ristissä yms. Ego on nyt liian iso tähän hommaan. Tai sitten ymmärrys on jotain oravan luokkaa. Ulos tällä sekunnilla ja palkataan esim. Vahalahden koira tähän hommaan, jotta Ville pelaa meillä edes ensi kaudella.

Lisäksi hallitukselta kokous siitä, että mitä helvettiä tässä tehdään ja mihin ollaan menossa. Tämä nyt olisi ensi kautta ajatellen pitänyt tehdä jossain tuossa tammikuun tienoilla. Ensi kausi tulee TPS:n osalta olemaan suurella todennäköisyydellä jälleen ns. ohikausi. Lockout ei nyt pelasta (edes ajatuksissa).

Ensi kausi tulee suurelta todennäköisyydeltä sisältämään pari-kolme enemmän tai vähemmän onnistunutta ulkomaan apua, yhden onnistuneen sellaisen.

Itse odotan Ari Vuorelta työpaikan jatkon turvaamiseksi sitä, että yksikään kärkikenttiin hyökkäykseen tuleva AHL/ECHL/whateverHL -ukko ei tee vähempää pisteitä kuin Ville Vahalahti. Suurinpiirtein samoja summiahan noille maksetaan. Tämän toteutuminen vaatii ihmeen. Ja suurinpiirtein tuolla 4 huippuonnistumisella (kaikki ykkösosaston äijiä) tuo joukkue voisi pelata playoffpaikasta ensi kaudella. Uskon kun näen.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Olin jotenkin toiveikas, että suunta olisi muuttunut sen jälkeen kun käytiin talouden puolesta pohjalla. No rahapuoli saatiin kuntoon tiukalla kuurilla, mutta sen jälkeen ei ole tapahtunut oikein mitään. Kukaan ei ole tullut julkisuuteen kertomaan missä mennään, mihin ollaan menossa ja miten sinne päästään. Mun on vaikea ymmärtää että mitä siellä oikein tapahtuu tai kuka tämmöistä linjaa vetää.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Olin jotenkin toiveikas, että suunta olisi muuttunut sen jälkeen kun käytiin talouden puolesta pohjalla. No rahapuoli saatiin kuntoon tiukalla kuurilla, mutta sen jälkeen ei ole tapahtunut oikein mitään. Kukaan ei ole tullut julkisuuteen kertomaan missä mennään, mihin ollaan menossa ja miten sinne päästään. Mun on vaikea ymmärtää että mitä siellä oikein tapahtuu tai kuka tämmöistä linjaa vetää.

Tämä pitää kyllä allekirjoittaa. Kyllä sitä kaipaisi jotakin julkista strategiaa ja selvää linjausta TPS:n toimintaan. Jonkinlainen yhteinen teema johon koko organisaatio sitoutuu. Miksi mitään tällaista ei ole, on suuri arvoitus. Opetteleeko uusi TJ vielä hommiaan vai ottaako hän työnsä liian numeroiden mukaan eikä julkisuuskuva niinkään kiinnosta?

Kukaan meistä ei taida tietää mitä johtoportaassa ja päättävissä elimissä oikeasti tapahtuu. Kovin on negatiivinen kuva tullut julkisuuteen.

Nyt toiminta vaikuttaa vain sellaiselta perus pk-yrityksen "vedetään taas yksi vuosi läpi ilman tappioita", tunne puuttuu täysin.

En millään halua uskoa seuraavaan, mutta kyllä sitä välillä on sellainen olo, että seurajohto pitää katsojia tyhminä ja "kyllä ne kuitenkin pelejä tulevat katsomaan, nousihan viimekaudellakin yleisömäärä vaikkei mitään tehty. Ollaan niin perinteikäs seura." jne. Missä ovat vastuunkantajat ja innovatiiviset henkilöt?
 

kiekki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-67, Marit Björgen, Kimi Räikkönen
Turun Palloseuran tulevaisuus, siinä harvinaisen kinkkinen kysymys. Kyllä tällä tasolla nykyään pitäisi olla selkeät suunnitelmat tulevaisuudelle sekä jatkuvuudelle.

Olen seuraillut Palloseuraa jo 90- luvun alkupuolelta, mutta väitän olevani nukkuva "fani".

Minua kiinnostaa erityisesti sekä että mten Palloseura aikoo houkutella minut hallile takasin tulevina vuosina?
 

Sebbee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rohkeat maljan nostajat
Hyvä ja tärkeä aloitus nimimerkki Scissorsilta. Mä olen aivan varma, että suurin osa tälle palstalle kirjoittajista on tympääntynyt seuran toimintaan kokonaisuudessaan ja haluaa nähdä muutoksia. Se on vaan ikävää, että tämä tyytymättömyys monesti purkautuu kokonaisuuden kannalta hyvinkin irrelevantteihin asioihin ja siten tarinan todellisten konnien päitä ei vielä olla saatu vadille.

Mä olen jo moneen otteeseen todennut puheenvuoroissani tällä keskustelupalstalla, että se todellinen syy koko organisaation näivettymiseen niin urheilullisesti kuin tuotteellisesti johtuu erittäin osaamattomasta hallituksesta. Se, ettei HC TPS Turku Oy:llä tällä hetkellä edes ole strategiaa henkilöityy äärettömän vahvasti niihin kaikkien tuntemiin henkilöihin, jotka hallituksessa vaikuttavat. Tällä palstalla on ennekin tullut esille se tosiasia, että urheilubisnesosaaminen HC TPS Turku Oy:n hallituksessa on kovin heikkoa. Jukka Koivulla olisi varmasti annettavaa urheilupuolelle, etenkin juniorityöhön. Mutta muutenhan tuo hallitus on pelkkä leikkikerho, josta puuttuvat todelliset urheilubisnesosaajat, vaikka niitäkin varmasti olisi saatavilla, jos ei aina suosittaisi kavereita ja turkulaisia. En usko, että tämänhetkinen hallitus on kykenevä laatimaan organisaatiolle strategiaa, puhumattakaan menestyvästä strategiasta. Eiväthän he ole lähes viidessä vuodessa pystyneet, miksi nyt?

Se on ikävää, että yritystoiminnassa omistajien valitsemille hallituksen jäsenille on turhaa ulkopuolelta huudella potkuja, vaikka nämä todistetusti ovat kykenemättömiä asioitaan hoitamaan. Tässä peräänkin HC TPS Turku Oy:n omistajien (Ry, VMP, Kiprusoff, TS-Yhtymä, Koivut) vastuuta valita edustajikseen ammattilaisia, eikä kavereitaan tai itseään. Mutta ei ole realistista odottaa tällaista tapahtuvan. Jos kuitenkin unohdetaan tämä, niin heitän joitain omia ajatuksiani mahdollisesta strategiasta esille.

Ekana olisi mun mielestä tärkeää määritellä se kenttä, minkä pohjalta strategiaa aletaan luomaan. Mun mielestä urheilubisneksen voi strategiaa luotaessa jakaa erikseen ”kaukalon sisäisten asioiden” sekä ”kaukalon ulkopuolisten asioiden” –strategioihin. Nämä asiat tottakai kulkevat jossain määrin käsi kädessä, mutta samalla itse markkina, kilpailijat ja kilpailutilanne on täysin eri kaukalon sisäpuolella ja ulkopuolella. Esimerkiksi kaukalon sisällä TPS taistelee toisia SM-liigajoukkueita vastaan, mutta kaukalon ulkopuolella muita Turun talousalueen vapaa-ajanviettomahdollisuuksia vastaan. Samoin kaukalon ulkopuolisten asioiden johtoon tulisi ensisijaisesti valita aina ei-jääkiekkotaustaisia henkilöitä, kun taas kaukalon sisäisiin asioihin ehdottomasti jääkiekkotaustaisia henkilöitä.

Ensiksi kaukalon sisäisistä asioista, jonka jakaisin vielä pelaajastrategiaan ja pelistrategiaan. Jääkiekkoileva maailma on kokenut viimeisen 5 vuoden aikana erittäin suuren mullistuksen, kun Venäjän KHL-liiga on kasvanut jo lähes NHL:ää haastavaksi voimaksi. Vielä 2000-luvun alussa SM-liiga oli yksi Euroopan kovista sarjoista, joka jossain määrin kykeni taistelemaan parhaista Euroopassa pelaavista pelaajista. Nykyään tilanne on täysin muuttunut. Parhaat Euroopassa pelaavat pelaajat löytyvät KHL:stä, ja muiden Eurooppalaisten joukkueiden parhaimmat pelaajat viedään viimeistään kauden jälkeen tähän liigaan. Siten KHL:n ulkopuolella on tullut vaikeaksi noudattaa pelaajastrategiaa, joka nojaa vahvasti ulkomaalaisiin pelaajiin. Itse asiassa, pitkäjänteistä jääkiekkotyötä tekevät organisaatiot (Jokerit, Tappara, JYP) ovat viime vuosina rakentaneet pelaajarunkoaan erityisesti kotimaisten, ja kasvavissa määrin vielä omien junioreidensa varaan.

Myös Eurooppalainen jääkiekko pelinä on muuttunut hurjasti siitä, mitä se oli vielä noin kymmenen vuotta sitten. 2000-luvun alussa vallinnut puolustamiseen keskittyminen (erityisesti kaksivaiheinen trap-puolustus) on vaihtunut hyökkäämiseen keskittymiseen, kun lähes joukkue kuin joukkue pyrkii kontrolloimaan kiekkoa rytmittämällä peliä (esimerkiksi viivelähdöillä, hidastuksilla ja palautuksilla). 2010-luvulla on nähty enää hyvin harvoja menestyviä joukkueita, jotka ovat perustaneet pelistrategiansa ainoastaan pystynsuunnan peliin (esimerkkinä Tsekki 2010 MM-kisoissa, Sveitsi tämän vuoden MM-kisoissa sekä jossain määrin JYP). Itse koen, että tämän trendin merkittävin vaikutus on se, että Pohjoisamerikkalaisiin pelaajiin luottaminen on tullut vaikeammaksi, sillä vastaavaa kehitystä ei ole tapahtunut Pohjois-Amerikan pienemmissä kaukaloissa. Viime kaudella tapahtui lukuisia tilanteita, joissa Pohjoisamerikkalainen pelaaja jäi pyörittämään päätään, kun valmentaja käski häntä kesken hyökkäyksen palauttamaan kiekon oman maalin taakse. Tämä itse pelin muuttuminen kiristää kilpailua hyvistä Eurooppalaista jääkiekkoa pelaamaan kykenevistä pelaajista entisestään.

Tämä on lyhkäisyydessään se kaukalon sisäinen kilpailukenttä, missä TPS ja sen pääkilpailijat eli muut SM-liigajoukkueet tällä hetkellä omasta mielestäni toimivat. Kuten mainitsin, eräät SM-liigajoukkueet ovat lähteneet rakentamaan pelaajarunkoaan vahvasti kotimaisten, monesti omien pelaajien varaan. Jotkin organisaatiot (Jokerit, Blues, Kärpät) ovat jopa julkisesti puhuneet mahdollisuudesta liittyä KHL:ään. Lähes kaikki SM-liigajoukkueet ovat siirtyneet enemmän tai vähemmän kiekkokontrollijääkiekkoon. Uskon, että kun TPS:ltä halutaan täällä vastauksia ja tulevaisuuden linjanvetoa, kyseessä ovat juuri nämä asiat.

Mitä ominaisuuksia sitten TPS:llä olisi, joiden pohjalta voisi laatia seuralle strategian tässä kilpailussa? Ensinnäkin, itse uskon edelleen, että tässä seurassa on tämän valtakunnan kärkipään osaamista mitä tulee itse jääkiekkoiluun, erityisesti juniorityöhön. Uskon, että TPS:n olisi mahdollisuus jälleen kerran nousta Suomen mahtavimmaksi junioriseuraksi, mikäli kilpailuun halutaan lähteä tällä strategialla, jonka jo useat muut ovat valinneet. Vielä ei ole liian myöhäistä. Harmikseni olen huomannut, että HC TPS Turku Oy ei ole halunnut lähteä investoimaan juniorityöhön, vaan 2010 mestaruusrahoja on aluksi pantattu jo kohta kolme vuotta ja nyt ne halutaan laittaa edustusjoukkueeseen, mikä ei näköjään sekään onnistu. Asiaan voi hyvin peilata FC TPS Turku Oy:hyn, jolla on selvä junioreihin keskittyvä strategia, josta saatiin viimeksi eilen hyvä muistutus (TPS jatkaa Sami Hyypiseurana | FC TPS). Viime vuosinahan monessa jalkapallon ikäkausimaajoukkueessa puolet ovat olleet turkulaisia. Mä en näe mitään syytä, minkä takia tämä ei olisi mahdollista jääkiekossa.

Toiseksi, TPS:n kannattaisi mun mielestä tehdä selkeä linjaveto, että seura tulee lähtökohtaisesti aina pelaamaan Suomen pääsarjaa, eikä haihattele siirtymisestä KHL:ään. Olen lähes varma, että joku pääkaupunkiseudun joukkueista lähtee kokeilemaan KHL:ää seuraavan kymmenen vuoden kuluessa. Tämä edellyttää budjetin ainakin kaksinkertaistamista, korkeampia lipun hintoja sekä hallin täyttöasteen nostoa. Samaan aikaan tämä tuo mukanaan erittäin suuren riskin. Mä en näe, että HC TPS Turku Oy:llä olisi mitään rahkeita lähteä tällaiseen toimintaan mukaan, kun jo tällä hetkellä koko toiminta on täysin amatöörimäistä. Eurrooppalaiset jääkiekon mestareiden liigat ovat sitten erikseen, mutta niiden toteutuminen on mun mielestä kauempana kuin ensimmäisen suomalaisen seuran loikkaaminen KHL:ään.

Loppuun totean vielä, että minä en väitä olevani näiden asioiden suhteen mikään erityinen asiantuntija, mutta samoin väitän, että HC TPS Turku Oy:stä tulisi löytyä asiantuntijuutta näiden asioiden tiimoilta. Mikäli halutaan menestyä. Kuinka moni uskoo, että näitä asioita on edes mietitty HC TPS Turku Oy:n hallituksessa? En minä ainakaan. Ulospäin toiminta vaikuttaa juuri sellaiselta perus asiakkaita vähättelevän pk-yrityksen toiminnalta, jossa tähtäin on maksimissaan vuoden päässä: ”öö, hei mitäs ensi kaudella?... no joo, koitetaan saada se suikkanen, se on hyvä mies, se saa varmaan taas ihmisiä halliin”.

Palaan asiaan kaukalon ulkopuolisesta strategiasta myöhemmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös