Ei tuota TPS:n illan matsia jaksa seurata, niin tässä nyt vielä tuo aiemmin mainittu TJ Eskolan Ruudulle antaman haastattelun Vuorea/Niittymäkeä koskettava osuus (kopioitu korvakuulolla, joten ei välttämättä ihan 100% sanatarkasti):
- TPS piti tiedotustilaisuuden, jossa tuli painavaa asiaa strategiasta ja jonkin asteisista henkilöstö muutoksista. Jos lähdetään näistä muutoksista, niin mitä tapahtuu henkilöstöpuolella?
Puhutaan enemmänkin satsauksista kun muutoksista ja työtehtävien kohdentamisesta. Se liittyy tähän urheilutoimintaan, joka on meidän tärkein tehtävä, että joukkue pärjää myös tulevaisuudessa ja tietenkin tällä kaudella. Me olemme tehneet satsauksia siten, että Ari Vuori siirtyy miettimään pelaajakoordinaattorina tulevaisuuden joukkuetta ja valmentajia. Ensi vuonna samaan aikaa tippuu kiekko jäähän ja Liiga alkaa sillon. Sillon kukaan ei kysele onko asiat tehty hyvin vai huonosti. TPS: ssä ne halutaan tehdä ne hyvin. Urheilutoimenjohtajaksi on loppukauden ajaksi nimitetty Antero Niittymäki.
- Loppukauden ajaksi? Mitä se tarkoittaa? Tarkoittaako se, että Niittymäki ei siinä hommassa jatka kauden päätyttyä?
Olen Anterolle sanonut, että olen tarkka kaveri ketä palkataan tänne ja vaadin henkilökunnalta ammattimaisuutta. Haluan tänne planeetan parhaimmat ihmiset tekemään töitä. Anterolla on hyvä näyttöpaikka siitä minkänlainen johtaja hän on. Hänellä ei ole aikaisempaa urheilutoimenjohtan kokemusta ole, että hän on toiminut skouttina. Se kokemus mikä mulla on Anterosta tässä muutaman vuoden aikana, niin hänelle annetaan näyttöpaikka. Hänen tehtävänsä on saada tämä joukkue iskuun yhdessä valmennuksen kanssa. Tietenkin sitten meillä on paljon asioita: miettiä ensi vuoden joukkuetta ja tehdä päätöksiä sen osalta niin Liigan, A:n, B:n ja C:n osalta.
- Eli kiekkotermein Antero on ns. loppukauden mittaisella try-outilla?
Kyllä se menee juuri näin. Anterolle ei anneta mitään armoa, niin kun ei kenelle muullekaan.