TPS:n peliesitykset kaudella 2021–2022

  • 722 137
  • 13 341

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Tulin hiihtämästä autolle ja katsoin tilanteen kännykästä. Luulin silloin että peli oli jo loppunut ja TPS kerrankin voittanut 3-1. Sitten kun käynnistin auton ja rupesin kuuntelemaan Auran Aaltoja, niin eipä peli ollutkaan loppunut. WTF Kalpa teki kaksi maalia ennen kuin pääsin kotiovelle asti.
Kyllä on Palloseuralla taas kerran asiat huonosti kun puolustuksessa on noinkin jäähyherkkä pelaaja kuin Rafkin ja valmentajana Kaskisen kaltainen lapanen nimeltään Ahokas.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

12961

Jäsen
Hyvä peli silti, nyt vaan seuraavaan samalla lailla. Ei varmasti ole masu täynnä tuon jälkeen.

Kolmannen sulaminen oli kyllä täysin anteeksiantamatonta ja kertoo joukkueen henkisestä tilasta riittävästi. Vaikka hölmö jäähy otettiinkin, niin ei vastustajan ylivoimasta tai paineesta kuuluisi paniikkia syntyä.

Jäätävää paskaa.
 

kiripuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Colorado Avalanche
Toi nyt on ihan saatanan typerää ajattelua, että joukkueen pitäisi koostua pelkästän turkulaisista pelaajista ja johtoryhmästä. Turku on hieno paikka asua ja elää ja olen täällä syntynyt ja koko ikäni elänyt, mutta silti muuallakin osataan ja ymmärretään jääkiekkoa. Ja ei ole kyse pelkästään turkulaisuudesta, vaan joukkueen kokoamisesta missä päin maailmaa tahansa. Kaunis ja hieno ajatus olisi tietenkin se, että joukkue koostuisi pelkästään oman kylän tekijöistä. Kuitenkin tällainen omien suosiminen tuo ajan myötä ahdasmielistä ja kapeakatseista sisäsiittoisuutta, mistä esim. Kaskisen tunkeminen väkisin päävalmentajaksi oli kaikessa kusipäisyydessään huikea esimerkki. Muualta tulleet pelaajat ja/tai valmentaja voivat usein tuoda uusia ideoita tullessaan ja samalla tuulettaa vanhoja pölyttyneitä nurkkia ja viskoa luurangot ja muut menneisyden möröt helvettiin sieltä.
En kyllä puhunut, että pitää PELKÄSTÄÄN olla turkulaisia pelaajia ! Enkä edes PELKÄSTÄÄN turkulaisia valmentajia. Olen useaan otteeseen täälläkin puolustanut - enkä kertaakaan haukkunut - Ahokasta. Ja Kaskisen liian pitkästä urasta ilman menestystä olin samaa mieltä. MUTTA TPS on turkulainen ja paikallinen seura, jonka ydin paikoilla pitää olla turkulainen edustus. Tämä koskee erityisesti johtoa. Turusta löytyy 100 varmasti parempia TPS-johtajia, kuin joku nobody HJK:sta ja inhokki Erkka. Apuvalmentajiksin turusta löytyy 100 varmasti voittoihin riittävät tekijät.

Olitko muuten tänään hallilla? Minä olin - kaikesta huolimatta. Veikkasin täällä ketjussa, että tänään kääntyy ja niin kääntyi. Peli oli ihan toista kuin esim. Tampereella. Toki sössittiin (lue Ruben) pelin 2 viimeistä minuuttia , mutta voitto tuli. Tosin veikkasin julkisesti 5-2 voittoa. Hiukan jäätiin, mutta 2 pistettä. Turun puolest! Hyvä TPS!
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Hallilla olleita, kuten myös itseäni, tuskin vituttaa, vaikka sulaminen oli tosiasia. Niin monta paskaa peliä jotka ovat päättyneet tappioon olen ollut todistamassa, että Daruden säestämä Dösönöön heittämä yläpelti rankkariskabassa oli vähän saatanan loistava kokemus.
 

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Mä tavallaan ymmärrän tuon päätöksen laittaa Pärän ketju lopussa jäälle ja tavallaan sitten taas en ymmärrä. Jasu ja Haapanen olivat jäällä tuon KalPan toisen maaliin johtaneen alivoiman aikana, niin sinänsä ymmärrettävää, että ei laitettu herroja heti uudestaan askiin. Intosen poppoo otti sen avausmaalin vastaan Tammelan hölmön ratkaisun myötä, joten sinänsä ymmärrettävää, että niihinkään ei luotto ollut vahvimmillaan.

Jäljelle jää siis kaksi ketjua ja niistä nyt sitten valittiin tuo Pärssisen ketju. Hultsin ketju ei nyt varmaan kenellekään luo hirveätä luottoa puolustuspelaamisen osalta. Sitten taas tuo Pärän ketjun otteet on myöskin ollut kohtalaisen synkkiä, niin en olisi välttämättä itse valinnut noin, mutta valmennus teki sen päätöksen ja ehkä sitten seuraavaksi kokeillaan jotain muuta…
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä tavallaan ymmärrän tuon päätöksen laittaa Pärän ketju lopussa jäälle ja tavallaan sitten taas en ymmärrä. Jasu ja Haapanen olivat jäällä tuon KalPan toisen maaliin johtaneen alivoiman aikana, niin sinänsä ymmärrettävää, että ei laitettu herroja heti uudestaan askiin. Intosen poppoo otti sen avausmaalin vastaan Tammelan hölmön ratkaisun myötä, joten sinänsä ymmärrettävää, että niihinkään ei luotto ollut vahvimmillaan.

Jäljelle jää siis kaksi ketjua ja niistä nyt sitten valittiin tuo Pärssisen ketju. Hultsin ketju ei nyt varmaan kenellekään luo hirveätä luottoa puolustuspelaamisen osalta. Sitten taas tuo Pärän ketjun otteet on myöskin ollut kohtalaisen synkkiä, niin en olisi välttämättä itse valinnut noin, mutta valmennus teki sen päätöksen ja ehkä sitten seuraavaksi kokeillaan jotain muuta…
Hyviä pointteja.

Aikalisä olisi ollut käytettävissä, siihen 3-2 maalin jälkeen aikalisä, Jasuille lepoa ja kentälle jatkamaan. Siinä 3-2 maalia ennen jo oli selvästi hätä kädessä.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Hallilla olleita, kuten myös itseäni, tuskin vituttaa, vaikka sulaminen oli tosiasia. Niin monta paskaa peliä jotka ovat päättyneet tappioon olen ollut todistamassa, että Daruden säestämä Dösönöön heittämä yläpelti rankkariskabassa oli vähän saatanan loistava kokemus.

Itelle ainakin iski jo epäusko Kalpan tasotusmaalin kohtaa ja hymyillen sanoin frendille että ei tää tunnu enää miltään. Mutta kyllä se tuntu kun Dösö paino häkin. Spontaanit tuuletukset.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Itelle ainakin iski jo epäusko Kalpan tasotusmaalin kohtaa ja hymyillen sanoin frendille että ei tää tunnu enää miltään. Mutta kyllä se tuntu kun Dösö paino häkin. Spontaanit tuuletukset.

3–0 -maalin kohdalla sanoin puoliksi vitsinä rva Likaselle, että nyt haiskahtaa Tepsin jatkoaikatappio. Se, jos joku, olisi ollut sellainen antikliimaksi, että pelkästään sen välttäminen oli tuulettamisen arvoinen asia.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
3–0 -maalin kohdalla sanoin puoliksi vitsinä rva Likaselle, että nyt haiskahtaa Tepsin jatkoaikatappio. Se, jos joku, olisi ollut sellainen antikliimaksi, että pelkästään sen välttäminen oli tuulettamisen arvoinen asia.
Yritin myös pysyä positiivisena 3-0 tilanteessa mutta kokoajan puseroon hiipi tunne että jotain tässä vielä tapahtuu. Sitten kun peli meni rankkareille niin olin jo ihan varma että turpaan tulee ja köyden paikkaa sais taas kattella.
Onneksi kuitenkin voitto tuli, 2 pistettä kuitenkin parempi kuin 0 tai 1.
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hallilla olleita, kuten myös itseäni, tuskin vituttaa, vaikka sulaminen oli tosiasia. Niin monta paskaa peliä jotka ovat päättyneet tappioon olen ollut todistamassa, että Daruden säestämä Dösönöön heittämä yläpelti rankkariskabassa oli vähän saatanan loistava kokemus.
Kyllähän se nyt vitutti ja paljon. Voitto omissa käsissä ja sitten ruvetaan lopussa porukalla hölmöilemään oikein kunnolla joka toki kuvastaa tätä koko kautta Tepsin osalta. Ja olisi luullut että edellisestä kotiottelusta olisi jotain opittu. Ahoskaskin mainitsee kopissa et hei voitto ja kaksi pistettä. Voitto on toki voitto mutta jos valmennus ei kameroiden sammuttua käy tuota sulamista yhdessä joukkueen kanssa läpi niin kovin ammattimaista touhu ei silloin ole eikä vaatimustaso senmukaista jonka se pitäisi ammattilaisjoukkueeessa olla ja kun vielä toisessa kotiottelussa putkeen hölmöilty ottelun loppu niin pelaajien kuin valmennuksenkin puolesta.
Kalpan 3-1 kavennus pelattiin huonosti ja lisäksi meni turhan helposti Anttilan taakse. Tämän jälkeen näytti että joukkueeseen iski jälleen pieni pelko et joko voitto taas karkaa käsistä.
Ottelun loppu oli joukkueelta todella heikko suoritus Rafkinin johdolla. Rafkin ottaa joka pelissä vähintään sen kaksi aivan turhaa kakkosta ja itse jos olisin valmentaja niin laittaisin pojan katsomoon muutamaksi peliksi miettimään miten ne pystyisi jatkossa karsimaan pois.
Myöskin valmennus taisi jo olla niin voiton huumassa etteivät huomanneet käyttää aikalisää 3-2 kavennuksen jälkeen ja miettiä ketä pistää jäälle tuon maalin jälkeen.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Kyllähän se nyt vitutti ja paljon. Voitto omissa käsissä ja sitten ruvetaan lopussa porukalla hölmöilemään oikein kunnolla joka toki kuvastaa tätä koko kautta Tepsin osalta.

Vituiksi meni, se on tosiasia. Itse olin ja se osa katsomosta jossa olimme oli, kyllä selkeästi lähinnä huojentunut kun voitto tuli.

Rouvakin totesi lähtiessä, että kiva kun voittivat, koska melkein aina kun käymme hallilla Tepsi häviää.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Pelin loppu oli toki perseilyä, mutta niin hyvää peliä tepsi ajoittain pelasi, että kyllä täytyy iloinen olla. Tässä on nyt rämmitty niin paljon, että voitokkaat kokemukset ovat tärkeitä, tuli sitten 2 tai 3 pistettä.

Itse asiassa Tepsin Playoffit alkoi nyt. TPS on sarjataulukossa sellaisissa asemissa, ettei ole realistista odottaa pääsyä nauttimaan kotiedusta. Pisteitä on nyt muutenkin turha laskea. Peli pitää saada nyt keväällä sellaiseen lentoon kuin Ässillä ainakaan mestaruuskaudella. Teoreettisesti se voi riittää suoraan paikkaan, mutta tällä ei ole merkitystä. Nyt pitää mennä peli edellä. Tämä vaikea jakso on saatava käännettyä voimavaraksi. Tästä pitää saada nyt energiaa. Hyvä 1/3 huono 2/3 ja loistava 3/3. Noilla eväillä kun päästään lähtemään on se ja sama miltä sijalta se tapahtuu. Pelottava asia nyt lähitulevaisuudessa on HIFK. Tarvittaisiin positiivisen kierteen jatkumo, mutta sieltä tulee heti vastaan HIFK. Toivotaan parasta.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Tällaista juttua kuului seuran sisältä korkealta taholta, että ulkkarit olivat huonossa kunnossa tänne tullessaan ja heitä piti treenauttaa. Tämå saattoikin johtaa jumiin ja entistä tehottomimpiin otteisiin.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Tällaista juttua kuului seuran sisältä korkealta taholta, että ulkkarit olivat huonossa kunnossa tänne tullessaan ja heitä piti treenauttaa. Tämå saattoikin johtaa jumiin ja entistä tehottomimpiin otteisiin.

Tästä tuli mieleen että ainakin Steenbergen on vaikuttanut aktiivisemmalta ja nopeammalta kuin alkukaudesta vaikka alkukaudestakin oli jo melko nopea "pörrääjä", joka ei pisteillä mässännyt. Hultsikin on näyttänyt nopeammalta nyt sanotaan viimeiset 5-10 peliä, vai oonko nähnyt omiani?
 

Malcolm

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tästä tuli mieleen että ainakin Steenbergen on vaikuttanut aktiivisemmalta ja nopeammalta kuin alkukaudesta vaikka alkukaudestakin oli jo melko nopea "pörrääjä", joka ei pisteillä mässännyt. Hultsikin on näyttänyt nopeammalta nyt sanotaan viimeiset 5-10 peliä, vai oonko nähnyt omiani?
Samaa mieltä, etenkin Hultsin liike on parantunut huomattavasti ja tämä näkyy peliesityksissä kokonaisvaltaisesti. Alkaa siis pikkuhiljaa näyttämään edes liigatason pelaajalta.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Jos nyt jotain posia, niin tuollaisten alppisarjoissa marinoituneiden flegujen ulkkareiden piiskaaminen ammattimiehiksi kunnon puolesta on ainakin vaativaa hommaa. Kärsivällisyyttä on ainakin Tepsillä riittänyt. Ehkä alkaa jossain vaiheessa kantaa hedelmää. Hultsin viime lauantain säkki saattoi olla toki enemmän tuurilla kuin taidolla tehty, mutta se oli sen verran näyttävä, että jos Mitch the bitch pääsee vauhtiin, niin voi hyvinkin ruoskia vielä toiset 8 maalia, tai enemmänkin, ennen runkkarin loppua.

Tai saa siitä ainakin haaveilla, että homma lähtisi käyntiin.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tällaista juttua kuului seuran sisältä korkealta taholta, että ulkkarit olivat huonossa kunnossa tänne tullessaan ja heitä piti treenauttaa. Tämå saattoikin johtaa jumiin ja entistä tehottomimpiin otteisiin.

Samaa oli aistittavissa myös viime kaudella Ishakovissa. Kunto heikko, kollektiivinen pelaaminen hakusessa. Nämä kauden aikana kuntoon ja ukkohan oli ihan ylikylän äijä lopulta.
Toivottavasti samoilla lääkkeillä saadaan nykyulkkarit kovaan lentokeliin kevään pelejä ajatellen. Aihioita on, mutta paljon tekemistäkin.
 

SirBallWax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei prkl.
Tomppa roudaa Turkuun ”pubi- ja hupiukkoja” reenaamaan runkkarista 2/3 ja toivoo, että taikurit tekee heille temppuja ollen 1/3 runkkarista iskussa.
Ei prkl.
On siinäkin strategia. Noin ollen liksan tulis olla seittemän nakkimukia viikossa, Auto-Centerin sponssaamat polkuautot ja Mustien Kobrien vanhat lämppäpuvut.
Ei prkl.
 

OPEX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sen verran pakko huudella vieraisiin pöytiin, että sama laulu oli meilläkin ulkkareiden kanssa. Niistä ainoastaan yksinoli tuttu, mutta ilmeisen puolikuntoinen, kun taas Collins ja etenkin Joly ihan kuutamolla viisikkopelin perusalkeista. Kaikki näki taitoa olevan kotitarpeiksi, mutta puolustusalueella aivan kuutamolla liigatason kiekosta.

Pike tuli nikkareiden kannalta parahiksi opettamaan joukkuepelin salat ja Joly on jo kova tekijä sekä Collins tuloillaan. Toivottavasti teillä käy samoin, kun aikaa annetaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös