Surettaa valtavasti, mutta kenen/keiden on vastuu tapahtuneesta? En minä ainakaan osaa sanoa suoralta kädeltä. Eipä kai sillä väliä tässä kohtaa olekaan, johtopäätösten aika on maaliskuussa.
Mun listassa päävastuulliset tähän sotkuun on Urama ja osittain Kallio.
Miksi? Täysin epäonnistuneet vahvistukset pl. Tammela. Ulkomaalaiset ei yksikään ole erottunut edukseen. Käsiä puuttuu, jalkoja puuttuu. Rosteri on liian kapea. Ja sitten osa pelaajista ei selvästi sovellu Ahokkaan pelitapaan (Lajunen ja Eronen vaikka nyt ensialkuun esimerkkeinä).
Tiedettiin jo keväällä että sieltä lähtee maalintekorintamalta paljon tehoja, reagointi: nippu toivotaan toivotaan ulkomaalaisia.
Tiedettiin kesällä että lähtee käsiä (Ishakov), ja siitä asti on itketty kun markkinat on tyhjät.
Tiedettiin jo kaaaaauan sitten että Ahokas tulee valmentajaksi, mutta pelaajista hyvin harva nähtävästi kykenee pelaamaan kuten Ahokas haluaa.
Valmennus saa sitten osan tästä paskasta (esim miksi peluuttaa pelin vikalla minuutilla tänään pelaajaa joka ei löydä edes kotiinsa ilman google mapsia), tai miksi hakata päätä seinään taktiikkalla joka tehottomassa joukkueessa aiheuttaa vain lisää tehottomuutta.
Miksi sanon Uramaa pääsyylliseksi, ja Kallion vasta toisena? Koska Kallio on amatöörit tehtävässä jota hän tekee. Mä en edelleenkään ymmärrä, miksi Tepsissä utjnä saa edelleen hääriä amatöörit, kun muutoin organisaatiota on vahvistettu ammattilaisilla. Kalliolla voi olla pelaajana kokemusta vaikka muille jakaa, ja kontakteja ympäri maailman, mutta monestiko hän on vastannut koko joukkueen kasaamisesta.
Uskallan väittää että ammattilainen, joka on kokenut ko. roolissa, vetäisi paremman/toimivamman koostumuksen samalla hinnalla mitä Kallio. Nyt meille on kasattu käytännössä 2x kolmoskenttiä ja 2x neloskenttiä ja puolustus joka osaa puolustaa mutta joista osa ei kykene tekemään hyökkäyksessä mitään.