Pistäkää ihmeessä tänne palautetta, niin Sofis ja HC TPS saavat uusia sivuja viilattua vielä parempaan kuntoon.
Kannattaa palautetta laittaessa mainita myös, että millä päätelaitteella ja selaimella sivuja on katsonut.
Ensivaikutelma: hyvältähän tuo näyttää, mutta ei mitenkään erikoiselta!
En tarkoita sitä kuitenkaan mitenkään pahalla. Oliko tämä uudistus kuitenkaan kaiken sen hehkutuksen arvoinen, jota tässä on nyt jo noin puolitoista vuotta odoteltu? Kai tuollainen selkeä ja puhdas linja oltaisiin saatu aikaan ilman sitä suurta ja mahtavaa responsiivista uudistustakin?
Ensimmäisenä silmään ottaa tiettyjen elementtien järjettömän suuri koko - lähtien nyt vaikkapa noista etusivulla olevien juttujen kuvista. Vastaavasti sitä samaa kuvaa ei löydy itse jutusta. Mä lähtisin ennemmin matkaan siitä, että etusivulla oleva kuva olisi mallia "thumbnail" (eli kuvaruudulla noin postimerkin kokoinen). Vasta itse jutussa kuva olisi normikokoisena + muut kuvat. Katsokaa vaikka tuota juttua TPS:n kapteenistosta. "Puffissa" tai "teaserissa" (eli tossa etusivulla) on tyylikäs kuva kapteenistosta. Itse jutun kun avaa, niin siellä ei vastaavaa kuvaa olekaan, vaan ainoastaan joukkuekuva.
Toinen ihmetystä herättävä asia on tuo yläbanneri (?) - eli missä tällä hetkellä vilkkuu Bolzano- ja Pardubice-ottelut sekä kausikorttimainos. Onko tuon oikeasti pakko olla noin helvetin iso? Jotenkin näyttää todella typerältä, kun tuo yläpalkki (UUTISET, OTTELUT, LIPUT...) roikkuu keskellä kuvaruutua. Mä olen vain tottunut siihen, että yläpalkki sijaitsee oikeasti ruudun YLÄREUNASSA - EI keskellä ruutua.
Yläpalkissa on toinenkin häiritsevä juttu. Mun mielestäni olisi kohtuullisen normaalia, että tuosta yläpalkista avautuisi alasvetovalikko. Nyt kun clickaa vaikkapa OTTELUT-kohtaa, niin se vie suoraan uudelle sivulle. Eikö tuosta pitäisi ennemmin avautua valikko, josta voi valita, minne oikeasti haluaa siirtyä (kotiottelut, vierasottelut, 2014-15, 2013-14, 2012-13,...,European Trophy, harjoitusottelut)? Tai sitten ainakin niihin pitäisi saada viereen nuoli, josta tuon alasvetovalikon saa avattua, vaikka itse linkkiä painamalla siirtyisikin suoraan kyseiselle sivulle.
Nämä valikothan löytyvät tuolta sivun alalaidasta juuri sellaisina kuin tarkoitinkin. Eikö noiden yläpalkin tekstien (UUTISET, OTTELUT, LIPUT...) vieressä kuuluisi olla se nuoli, josta nuo valikot saisi esille?
Kokeilin muuten randomina ihan jotain wanhaa uutisarkiston juttua:
PAGE NOT FOUND
Eli ei siellä vissiin vielä ihan kaikki ole kunnossa...
Uutisarkisto - Kesä 2008 - Kaksi Stanley Cup - voittajaa Turkuhallissa - Katso lisätietoja ottelusta
Testilaite: pöytäkone
Käyttöjärjestelmä: Windows XP
Selain: Mozilla Firefox
EDIT1: ...vielä yksi asia, joka pitää mainita noista alasvetovalikoista...
Missään nimessä en tarkoita sellaista järkyttävää systeemiä, joka on käytössä esim.
Jatkoajan verkkolehden etusivulla. Siellähän nämä alasvetovalikot tunkevat esiin aina itsekseen, että varmasti tulee clickailtua itsensä aivan vääriin paikkohin. Tämä olisi älyttömintä mitä voisi tehdä. EI HELVETISSÄ MITÄÄN TÄLLAISTA SYSTEEMIÄ!!!
Tekstin viereen selkeä nuoli, jota PAINAMALLA avautuu alasvetovalikko - voiko se olla niin saatanan vaikeata totetuttaa?
EDIT2: lisäsin vielä kuvan tuosta "Sivua ei löytynyt" -sivusta, josko se helpottaa jotenkin ongelmanratkaisua