Nyt pari peliä katsonut jälkeenpäin menojen takia, ja pakko sanoa, että
vesi kielellä odotan hallille pääsyä.
Eilinen peli oli huippu suoritus selkeästi väsynyttä Ilvestä vastaan. Junnut pelaa ajoittain upeaa kiekkoa Marjala etunenässä. Munkki on parantanut viimekaudesta ja tekee paljon hyvä asioita kentällä. Toki viime kaudella taisi pakon edessä aloittaa kolmosen keskellä ja saappaat ei ihan silloin tuohon riittäneet.
Väisänenkin eilen väläytteli kokoaan ja painoi komean maalin hieman ehkä onnekkaankin kuvion päätteksi, joka käytti alkavan Marjalan kiekon menetyksestä maalin taakse. Hemmingillä tuntuu kulkevan, mutta en hänen kokonaisvaltaista pelaamista ole vielä ehtinyt juurikaan seuraamaan.
Intosen paluu antaa mahdollisuuksia vielä rukata koostumuksia. Valitettavasti aloitusten tulee parantua huomattavasti, jotta pystyttäisiin vielä paremmin pitämään kiekkoa. Toistaiseksi loistava karvauspeli, eritoten Haapasen, Talvitien ja myös Lindstenin toimesta on paikannut tätä puutetta. Nämä siis kavereita, joiden numerot olen useimmiten itse huomannut kiekonriiston aikana.
Nurmi kaipaa maaleja, paikkoja oli eilenkin, ei mennyt sisään. Palmukin oli eilen hieman pimenossa. Intonen voisi tuohon väliin tuoda kaivattua muutosta. Fröbergille varmasti löytyy paikka muistakin ketjuista. Sinänsä positiivinen ongelma, että nyt on 5 sentteriä, joista jonkun voi sitten heittää laitaan tarvittaessa.
Suomi on tullut loistavasti sisään, korvannut Johanssonin kokonaan. Mikä on myös positiivista, että saadaan kilpailua kiekollisesta roolista. Viivapelotetta ei varsinaisesti vieläkään ole vaikka Lauridsen ja Rafkin onkin nyt onnistunut kiekon maalin arvoisesti oikeaan paikkaan toimittamaan.
Ketjun asiaakin, eli jonkinlainen hahmotelma olisi tässä:
Nurmi - Intonen - Dudas
Palmu - Fröberg/Talvitie - Haapanen/Marjala
Munkki - Marjala - Hemming
Lindsten - Jasu - Väisänen
Puuttuuko joku? Onkin muuten vaikea sijoittaa kaikkia, kun Intonen palaa. Olen pitänyt Marjalasta keskellä, mutta en halua pudottaa kumpaakaan Talvitietä tai Fröbergiä. Jasua kuitenkin tarvitaan, on kapteeni ja näyttää esimerkkiä alivoimalla.
Ehkä vanhemman kaartin kaverit (+30) kaipaisivat myös Toman pelityylissä muutamia lepohetkiä kauden aikana.