Piti kirjoittaa jo viikonloppuna, mutta uskoin/toivoin olevani väärässä.
Tässä vaiheessa kautta, tällä pelitahdilla, kaikki pelaajathan ovat enemmän tai vähemmän väsyneitä sekä jollain tavalla paikkailtuja. Olenko ainoa, joka on kiinnittänyt huomiota Juhani Jasuun?
Suoraan sanottuna lauantaina 09.04.2022 ILV-TPS SF1:ssä mielestäni Jasu näytti harvinaisen väsyneeltä. Kyllähän Jasu silloinkin kellotti sen "normaalin" noin viisitoista minuuttia (14:26) peliaikaa. Aloitusympyrässä tahti oli jotain aivan muuta kuin "normaalia" - 4/16 - 25%. Syystä tai toisesta kiinnitin tähän erityistä huomiota. Samaten olin näkevinäni Jasulta ratkaisuja (mm. alivoimilla), joita häneltä harvemmin on tottunut näkemään.
Sunnuntaina 10.04.2022 TPS-ILV SF2:ssa en niinkään kiinnittänyt huomiota Jasun tekemiseen. OK, pelihän oli tietysti kohtuullisen selvä, joten nelosen työmyyrää oli turha peluuttaa määräänsä enempää. Jasun peliaika oli tuolloin "vain" 12:17. Se on kuitenkin noin kolme minuuttia vähemmän kuin "normaalisti" - tarkoittaen ehkä neljää tai jopa kuutta vaihtoa. Ottelun ollessa jo käytännössä ratkennut, mikään pakkohan ei valmennuksella ollut heittää Jasua laatikkoon.
SF2:ssa Jasun aloitukset olivat 13/18 - 72,2% ja SF3:ssa 13/19 - 68,4%, joten mistään varsinaisesta vammasta ei lauantain esiintymisessä ollut kyse. Taustalla siis tuskin on mitään pikkuvammaa, mikä heikentäisi esim. Jasun aloituksia. Eilisessä tiistain 12.04.2022 ILV-TPS SF3:ssa Jasun peliaikakin nousi taas sinne "normaaleihin" lukemiin - 15:13. Itse en tosin eilistä matsia katsonut (kiitos Antero *VITUN* Mertaranta), joten en tiedä kuinka paljon Jasu oli kentällä jatkoerässä. Matsin pituus oli kuitenkin se lähes 67 minuuttia (66:56), joten jatkoerässä on mahdollisesti ehtinyt helpostikin vetämään pari-kolme jopa neljä lyhyttä vaihtoa.
Jasun pelityyli ja rooli on fiksusta pelaamisesta huolimatta raastava. Pitää myös muistaa, että kapteenilla on aika tarkkaan kymmenen vuosirengasta enemmän kuin esim. alivoimien taisteluparillaan Topias Haapasella. Päästä eikä halusta se ei takuuvarmasti jää kiinni. Jossain vaiheessa treenatunkin kropan rajat tulevat vastaan. Kannattaa kiinnittää tänään erityistä huomiota Jasun olemukseen, kehonkieleen ja tekemisiin.
Toivon helvetisti, että olen tässä asiassa väärässä!