TPS:n juniorit

  • 663 102
  • 2 204

Juuriskapää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo, Leeds Rhinos, Lukko, TPS, TUTO, RNK
Ehkä ilmaisin väärin kun puhuin junnuvalmennuksesta. Mitään en siis näistä nuoremmista tiedä. Tarkoitin lähinnä sitä että edustuksen omapoikaisuus on saatu nostettua hyvälle tasolle ja se luo odotuksia siihen että joka vuosi joku sinne tulisi nousta. Onhan esim. Liukas, Pyyhtiä, Rafkin ja Anttila omia poikia. Sitten on Anttalainen, Pärssinen, Viro ja Intonen jotka kaikki on olleet vähintään siitä C-junnu iästä asti mukana mustavalkoisissa.

Jotain siis tehdään oikein jos edustus näyttää tältä, vaikka ne sitten C iässä haettasiinkin ympäri maakuntaan.

Kyllä, tämä on täysin totta. Edustus ja polku edustukseen on parempi kuin 20 vuoteen ja nykyinen joukkue on kyllä todella raikas ja mielenkiintoinen. Oma junioritoiminta on edelleen aika heikkoa kun C-junnuihinkin haalitaan pelaajat muualta ja omat TPS-pelaajapolun junnut toimivat lähinnä maksumiehinä pl. jos on suhteet ja sukunimet kunnossa. Tuossa olisi paljon kehitettävää vai onko nyt niin, että TPS ei jaksa kehittää omaa junnutoimintaa vaan luottaa siihen, että naapuriseuroissa tehdään sen verran laadukkaampaa työtä, että kerätään junnut sitten ilmaiseksi C-junnuvaiheessa. Olisi Suomen kiekkoilulle ja etenkin Varsinais-Suomen kiekkoilulle mahtava asia jos TPS saisi varteenotettavan kilpailijan. Tuto on nyt hieman nostanut profiiliaan, onneksi. Tuto oli pitkään kuin Neuvostoliitto, paljon puhetta, mutta mitään ei tapahtunut. Rauma on hieman liian kaukana, mutta varmasti vaihtoehto monelle lukioikäiselle pojalle, koska Lukossa on imua ja toisaalta TPS kohtelee omia junnujaan erittäin huonosti pl nämä poikkeukset.
 
Rauma on hieman liian kaukana, mutta varmasti vaihtoehto monelle lukioikäiselle pojalle, koska Lukossa on imua ja toisaalta TPS kohtelee omia junnujaan erittäin huonosti pl nämä poikkeukset.
Rauman, kun mainitsit niin mainitaan että Lukon U12-juniorit voitti juuri sunnuntaina TPS:n vastaavan ikäluokan AAA-joukkueen 17-0 (45min). Kahta peliä siinä samaan aikaan vilkuili niin ihan täyttä peliä nähnyt, mutta aika rehellisenä arviona siinä joukkueessa ollut yhtään relevanttia kenttäpelaajaa joka olisi mennyt vaikka vastustaja Lukon peliryhmän kokoonpanoon. Maalivahtina pelasi Iiro Tarkin poika joka oli ainut kohtalaisen tason pelaaja joukkueessa.

Muutama TPS:n 2010 syntynyt on toki -09 mukana mm. Ilkka Pikkaraisen poika, mutta ei muuta kokonaiskuvaa. Tuossa iässä, kun on noin paljon jo jäljessä ei sitä koskaan kiinnikkään enää saa.

Samana päivänä TuTo hävisi Lukon U12 13-2 mitä katsomaan ehtinyt, mutta saivat sentään kaksi maalia aikaan, kun TPS ei saanut yhtään maalipaikkaa edes aikaan.
 

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Isot Totovoitot, Gracefull Swamp
Rauman, kun mainitsit niin mainitaan että Lukon U12-juniorit voitti juuri sunnuntaina TPS:n vastaavan ikäluokan AAA-joukkueen 17-0 (45min). Kahta peliä siinä samaan aikaan vilkuili niin ihan täyttä peliä nähnyt, mutta aika rehellisenä arviona siinä joukkueessa ollut yhtään relevanttia kenttäpelaajaa joka olisi mennyt vaikka vastustaja Lukon peliryhmän kokoonpanoon. Maalivahtina pelasi Iiro Tarkin poika joka oli ainut kohtalaisen tason pelaaja joukkueessa.

Muutama TPS:n 2010 syntynyt on toki -09 mukana mm. Ilkka Pikkaraisen poika, mutta ei muuta kokonaiskuvaa. Tuossa iässä, kun on noin paljon jo jäljessä ei sitä koskaan kiinnikkään enää saa.

Samana päivänä TuTo hävisi Lukon U12 13-2 mitä katsomaan ehtinyt, mutta saivat sentään kaksi maalia aikaan, kun TPS ei saanut yhtään maalipaikkaa edes aikaan.
Olen tästä eri mieltä.

Tepsin valmennusfilosofia kohdistuu tässä vaiheessa pelkkien yksilötaitojen kehittämiseen. Peliä ei opeteta - mikä on kirjattu julkisestikin. Lukko oli nimenomaan joukkuepelissä valovuoden U12 -ryhmää edellä, ja se saa näyttämään yksilötkin heikoimmilta kuin ovatkaan. Tepsin U12 -ryhmässä on hyviä talentteja, jotka vielä putkahtavat pintaan. Muutaman vuoden päästä ottelevat hyvin tasapäisesti Lukon vastaavaa ryhmää kohtaan. Laitappa mieleen nrot 27, 22, 5 ja 41.

Toiseksi, tässä vaiheessa pelaajapolkua on täysin mahdoton ennustaa kenestä tulee huippupelaaja. Joku huipputalentti saavuttaa parhaan tasonsa aiemmin, kun taas toinen ajaa myöhemmin ohitse. Oleellista on, että mikä tullee olemaan kokonaiskompetenssin taso ja milloin se saavutetaan.

Ja kyllä, olin katsomassa pelin.

-Valtti-
 

Juuriskapää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo, Leeds Rhinos, Lukko, TPS, TUTO, RNK
Olen tästä eri mieltä.

Tepsin valmennusfilosofia kohdistuu tässä vaiheessa pelkkien yksilötaitojen kehittämiseen. Peliä ei opeteta - mikä on kirjattu julkisestikin. Lukko oli nimenomaan joukkuepelissä valovuoden U12 -ryhmää edellä, ja se saa näyttämään yksilötkin heikoimmilta kuin ovatkaan. Tepsin U12 -ryhmässä on hyviä talentteja, jotka vielä putkahtavat pintaan. Muutaman vuoden päästä ottelevat hyvin tasapäisesti Lukon vastaavaa ryhmää kohtaan. Laitappa mieleen nrot 27, 22, 5 ja 41.

Toiseksi, tässä vaiheessa pelaajapolkua on täysin mahdoton ennustaa kenestä tulee huippupelaaja. Joku huipputalentti saavuttaa parhaan tasonsa aiemmin, kun taas toinen ajaa myöhemmin ohitse. Oleellista on, että mikä tullee olemaan kokonaiskompetenssin taso ja milloin se saavutetaan.

Ja kyllä, olin katsomassa pelin.

-Valtti-
Kyllä tämä on täysin totta. TPS:ssä vedetään yksilötaidot edellä eikä vielä B-junnuissa oikein osata syöttää ja ykköseen pistetään ne, joilla eniten miinuksia kun sinisillä viivoilla on hieno vetää kärkimiinaa ja välillä vähän tulee vastahyökkäyksiä. Plusmiinukset kirjataan, mutta jos on liian tunnollinen joukkuepelaaja niin todnäk istuu penkillä tuppia nuuskimassa tai jos naama ei muuten vaan miellytä diktaattorien silmää. Onneksi hyvää työtä tehdään junnuissa Turun ympäristössä, koska muuten loppuisi pelaajat vanhemmissa ikäluokissa.
 
Kannattaako nyt ihan vielä U12 ikäluokan peleistä vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä mihinkään suuntaan. Puolet noista termospulloista on lopettanut pelit jo ennen Pohjola-leiriä,. Turusta ollut hetken poissa mutta pk-seudun junnulätkä paremmin hallussa. Tuossa ikäluokassa yksi vähän isompi kaveri joka osaa laukoa voi tehdä sen 10 maalia / peli...

Ja iso ero voi syntyä juuri tuosta, että joku valmentaja on opettanut vähän "peliä" jo tuossa vaiheessa...
 

6th player

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
EI TPS:n junnuvalmennus mitään ole kehittynyt. Omia 05-junnuja taitaa olla esim U18-porukassa pyöreä nolla. TPS:n junnuvalmentajat elävät edelleen nimistä ja suhteista, ihan niin kuin 70-luvullakin. Käykää katsomassa niitä pelejä, etenkin hieman nuorempien pelejä.


Mikäli olen oikein ymmrtänyt niin monta pelajaa jotka olisivat aloittaneet TPS junioreiden luistelukoulusta ei ole U18 ja U20 joukkueessa. Silloin ei voidan kyllä puhua laadukkaasta juniorivalmennuksesta. Kannattaa viedä nassikat sateenvarjoseuraan ja ns varma pääsy Tepsiin on sitten U16 porteilla. Onhan tuo huvittavaa, jos pyöreä nolla omia 05 syntyneitä U18. Onko 04 syntyneitä ns omia? Monta luistelukoulun käynyttä löytyy U20 joukkueesta? Onko kenelläkään tietoa?
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Mikäli olen oikein ymmrtänyt niin monta pelajaa jotka olisivat aloittaneet TPS junioreiden luistelukoulusta ei ole U18 ja U20 joukkueessa. Silloin ei voidan kyllä puhua laadukkaasta juniorivalmennuksesta. Kannattaa viedä nassikat sateenvarjoseuraan ja ns varma pääsy Tepsiin on sitten U16 porteilla. Onhan tuo huvittavaa, jos pyöreä nolla omia 05 syntyneitä U18. Onko 04 syntyneitä ns omia? Monta luistelukoulun käynyttä löytyy U20 joukkueesta? Onko kenelläkään tietoa?
Tässä kannattaa muistaa, että noi 04 ovat aloittaneet junnuissa samaan aikaan kuin Kai Suikkanen oli Kajaanissa vielä. Jotenkin on sellainen kuva, että Junnut otti aika isot harppaukset Eskolan tullessa johtoon. Paremmin tietäjät korjata.

Onhan näissä aina monta puolta. Onko tarkoitus kerätä mitalleja junnuille, Kasvattaa liigakiekkoilijoita, olla kiva harrastus? Jonkun isä suuttuu aina. Lähtökohtaisesti ainakin A:ssa kaikkien parhaiden pitäisi pelata jo alueen "ykkösjengissä". Osaako joku sanoa, että mistä luistelukoulusta tulee eniten junnuja TPS:n vanhempiin junnuihin? Paljon Varsinais-Suomessa on aloittavia junnuja? Ehkä nämä antaa jotain perspektiiviä.
 

6th player

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Perkele, että on luistelukoulussa heikko taso! Ei kai siellä vaan leikitä ja pelleillä, jumalauta! Jos TPS:n luistelukoulun vetäjät ei saa nassikoiden tasoa nousemaan niin kaikille monoa!
tämähän ei ollut se pointti. Se onko toiminta laadukasta aina sinne kilpaurheilun porteille. Onhan se huvittavaa, jos huudetaan kuinka laadukasta toiminta on junioreissa ja U18 ja U20 porukoissa vain minimaalinen pelaajia jotka ovat koko junioripolun käynyt läpi. Toisaalta, emmehän voi tietää mikäli tps juniorikiekon tavoite on vain ns kasvattaa harrastajia.
 
Suosikkijoukkue
TPS
tämähän ei ollut se pointti. Se onko toiminta laadukasta aina sinne kilpaurheilun porteille. Onhan se huvittavaa, jos huudetaan kuinka laadukasta toiminta on junioreissa ja U18 ja U20 porukoissa vain minimaalinen pelaajia jotka ovat koko junioripolun käynyt läpi. Toisaalta, emmehän voi tietää mikäli tps juniorikiekon tavoite on vain ns kasvattaa harrastajia.

Tehdäänköhän niistä junioreista kunnon pelimiehiä tuossa teini-ikäisenä vai 5-vuotiaana? Elmo Aittolalla nämä "vain Markus Nurmi on TPS-kasvatti". Tai kuka se pelaaja nyt olikaan, jonka Elmo hyväksyi TPS:n kasvatiksi.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Tehdäänköhän niistä junioreista kunnon pelimiehiä tuossa teini-ikäisenä vai 5-vuotiaana? Elmo Aittolalla nämä "vain Markus Nurmi on TPS-kasvatti". Tai kuka se pelaaja nyt olikaan, jonka Elmo hyväksyi TPS:n kasvatiksi.
Aittolaa vitutti sateenvarjo-organisaatio. Tähän kun kun tehtiin muutos ja lisättiin joukkueita TPS-logon alle, vähentäen tukea muille alueen juniorijoukkueille niin tästä pahoitti mielensä Lehkonen. Koskaan ei olla tyytyväisiä.
 

BigJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Perkele, että on luistelukoulussa heikko taso! Ei kai siellä vaan leikitä ja pelleillä, jumalauta! Jos TPS:n luistelukoulun vetäjät ei saa nassikoiden tasoa nousemaan niin kaikille monoa!

Ilmeisesti Tepsin junnuissa luetaan Jatkoaikaa ja tähän reagoitiin nopeasti! Eli Aaltosen lähedettyä ovat löytäneet uuden johtajan junioripuolelle.

TPS Juniorijääkiekko ry on palkannut uudeksi juniorivalmennuksen johtajaksi Suomen Jääkiekkoliitossa pitkään työskennelleen Jukka Lamminahon. Jukan rekrytointi on erittäin merkittävä palanen koko Turun Palloseuran jääkiekon uutta urheilustrategiaa.

Tarkempaa tietoa ei minulla Lamminahosta ole, mutta liiton miehiä näyttää olevan, kuten Palloseuran nykykulttuuriin kuuluu.


 
Viimeksi muokattu:

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Aittolaa vitutti sateenvarjo-organisaatio. Tähän kun kun tehtiin muutos ja lisättiin joukkueita TPS-logon alle, vähentäen tukea muille alueen juniorijoukkueille niin tästä pahoitti mielensä Lehkonen. Koskaan ei olla tyytyväisiä.

Jos mä ymmärsin oikein, Lehkonen kritisoi sitä, että tällä toiminnalla (koskee isosti myös esim. Oulua)viedään pienemmiltä, varsinaisilt kasvattajaseuroilt mahdollisuus pelata vaikka U15 ja U16 jne SM-sarjoissa.
munkaan mielestä se ei ole hyvä ilmiö.
Tietty vaatii jonon tyhmiä vanhempia, jotka menee akatemia-vipuun jo ennen U15-aikaa, vaikka omassa jengissä Salossa, Naantalissa, Kaarinassa jne ois hyvä jengi, valmennus, jääajat ja kausimaksu.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Mikäli olen oikein ymmrtänyt niin monta pelajaa jotka olisivat aloittaneet TPS junioreiden luistelukoulusta ei ole U18 ja U20 joukkueessa. Silloin ei voidan kyllä puhua laadukkaasta juniorivalmennuksesta. Kannattaa viedä nassikat sateenvarjoseuraan ja ns varma pääsy Tepsiin on sitten U16 porteilla. Onhan tuo huvittavaa, jos pyöreä nolla omia 05 syntyneitä U18. Onko 04 syntyneitä ns omia? Monta luistelukoulun käynyttä löytyy U20 joukkueesta? Onko kenelläkään tietoa?

Luistelukoululaisii on vaikee alkaa hakee, mutta etsivä löytää jos kiinnostaa. Ja nyt kiinnosti. Ihan finhockeyn sivuilta löytyy vaikkapa D1 lopputurnaus maaliskuult 2015. Tepsin nykysestä liigarosterista 5 pelaajaa pelas tossa turnaukses. Ja vielä Teissala, joka on nyt Helsingis. Prosentti on ihan saatanan kova. Puoli vuotta myöhemmin jengiin tuli (finhockeyn mukaan) Intonen ja Viro.

Eli täs välis on ainakin näitten junnujen kans tehty jotain oikein. Vaativat valmentajat yms. Onhan se arvostamas Bogukin koittanut poikia pari vuotta pilata siellä välillä, onnistumatta.

mua on aina hämmentäny se, että C- ja B-junnuilla on päätoiminen koutsi. Mikä on lisäarvo?
Mitä ne koutsit tekee päivisin, ku pelaajat on koulussa?
 

Narunilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos mä ymmärsin oikein, Lehkonen kritisoi sitä, että tällä toiminnalla (koskee isosti myös esim. Oulua)viedään pienemmiltä, varsinaisilt kasvattajaseuroilt mahdollisuus pelata vaikka U15 ja U16 jne SM-sarjoissa.
munkaan mielestä se ei ole hyvä ilmiö.
Tietty vaatii jonon tyhmiä vanhempia, jotka menee akatemia-vipuun jo ennen U15-aikaa, vaikka omassa jengissä Salossa, Naantalissa, Kaarinassa jne ois hyvä jengi, valmennus, jääajat ja kausimaksu.
Tutolla tällä hetkellä C2-rosterissa 4 ulkomaalaista, ja lisäksi Fopsin kärki kokonaisuudessaan. Ja tätä myöten Fops joutui juuri ennen sarjan alkua pudottautumaan AAA-sarjatasolta. Osataan se näköjään toisella puolella kaupunkiakin. Se
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Tutolla tällä hetkellä C2-rosterissa 4 ulkomaalaista, ja lisäksi Fopsin kärki kokonaisuudessaan. Ja tätä myöten Fops joutui juuri ennen sarjan alkua pudottautumaan AAA-sarjatasolta. Osataan se näköjään toisella puolella kaupunkiakin. Se

No mulle on nyt ihan sama mis tätä tapahtuu. Mielestäni kurja ilmiö.
 
mua on aina hämmentäny se, että C- ja B-junnuilla on päätoiminen koutsi. Mikä on lisäarvo?
Mitä ne koutsit tekee päivisin, ku pelaajat on koulussa?

En lätkä puolta tunne suorasti mutta jos sulta kysytään että tekisitkö 25-40h viikossa töitä ilmaiseksi vai palkasta, ja miten se vaikuttaisi sun työnlaatuun niin voisi löytyä vastaus kysymykseesi.

Itse toisen lajin ammattivalmentajana helppo esim verrata miksi valmennan mielummin ulkomailla kuin suomessa ,ulkomailla olet pääsarjassa josta saat korvauksen jolla elät sekä etuina auton ja asunnon. Työtunnit, tai no työhön pakollisesti käytettävä aika on noin 10h viikolla ja sitten peli / pelimatkat päälle. Itsestä riippuen sitten kauden ja reenien suunnitteluun/analysointiin toinen 10h viikossa. Kun taas verrataan Suomessa tehtävään orjatyöhön junioreissa jossa seura vaatii noudattamaan pelaajapolkua ja dokumentoimaan maajoukkuepolku juttuja yhteistyöseuroissa omalla ajalla, reenataan se 15-20h johon muutaman sarjan pelit päälle ja reissut tullaan tuntimäärään jota ainakaan itse en itselleni pysty perustelemaan pelkillä kilometri korvauksilla ( 200-250e/kk )
 
mua on aina hämmentäny se, että C- ja B-junnuilla on päätoiminen koutsi. Mikä on lisäarvo?
Mitä ne koutsit tekee päivisin, ku pelaajat on koulussa?

En lätkä puolta tunne suorasti mutta jos sulta kysytään että tekisitkö 25-40h viikossa töitä ilmaiseksi vai palkasta, ja miten se vaikuttaisi sun työnlaatuun niin voisi löytyä vastaus kysymykseesi.

Itse toisen lajin ammattivalmentajana helppo esim verrata miksi valmennan mielummin ulkomailla kuin suomessa ,ulkomailla olet pääsarjassa josta saat korvauksen jolla elät sekä etuina auton ja asunnon. Työtunnit, tai no työhön pakollisesti käytettävä aika on noin 10h viikolla ja sitten peli / pelimatkat päälle. Itsestä riippuen sitten kauden ja reenien suunnitteluun/analysointiin toinen 10h viikossa. Kun taas verrataan Suomessa tehtävään orjatyöhön junioreissa jossa seura vaatii noudattamaan pelaajapolkua ja dokumentoimaan maajoukkuepolku juttuja yhteistyöseuroissa omalla ajalla, reenataan se 15-20h johon muutaman sarjan pelit päälle ja reissut tullaan tuntimäärään jota ainakaan itse en itselleni pysty perustelemaan pelkillä kilometri korvauksilla ( 200-250e/kk )
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
En lätkä puolta tunne suorasti mutta jos sulta kysytään että tekisitkö 25-40h viikossa töitä ilmaiseksi vai palkasta, ja miten se vaikuttaisi sun työnlaatuun niin voisi löytyä vastaus kysymykseesi.

Itse toisen lajin ammattivalmentajana helppo esim verrata miksi valmennan mielummin ulkomailla kuin suomessa ,ulkomailla olet pääsarjassa josta saat korvauksen jolla elät sekä etuina auton ja asunnon. Työtunnit, tai no työhön pakollisesti käytettävä aika on noin 10h viikolla ja sitten peli / pelimatkat päälle. Itsestä riippuen sitten kauden ja reenien suunnitteluun/analysointiin toinen 10h viikossa. Kun taas verrataan Suomessa tehtävään orjatyöhön junioreissa jossa seura vaatii noudattamaan pelaajapolkua ja dokumentoimaan maajoukkuepolku juttuja yhteistyöseuroissa omalla ajalla, reenataan se 15-20h johon muutaman sarjan pelit päälle ja reissut tullaan tuntimäärään jota ainakaan itse en itselleni pysty perustelemaan pelkillä kilometri korvauksilla ( 200-250e/kk )

Kyllä mä tämän ymmärrän. Mutta jos otetaan esimerkiksi vaikka nyt Tepsin junnut, niin viimeksi kun tuli menestystä vuosittain laajal rintamalla (90-luvul) vaikka koutsit teki myös päivätöitä. Esimerkkeinä nyt vaik Jalonen (Kari), Suoraniemi ja Lehkonen. Ja oli niitä tietty muitakin. Miten ne pysty sen tekee? rakkaudest lajiin? Järkevä priorisointi?
 
Kyllä mä tämän ymmärrän. Mutta jos otetaan esimerkiksi vaikka nyt Tepsin junnut, niin viimeksi kun tuli menestystä vuosittain laajal rintamalla (90-luvul) vaikka koutsit teki myös päivätöitä. Esimerkkeinä nyt vaik Jalonen (Kari), Suoraniemi ja Lehkonen. Ja oli niitä tietty muitakin. Miten ne pysty sen tekee? rakkaudest lajiin? Järkevä priorisointi?
Rakkaudesta lajiin ja silloin ei varmaan ymmärretty pyytää/maksaa. Silloin kun joku maksaa on varaa myös vaatia jotain.
 

ijuka

Jäsen
Mikäli olen oikein ymmrtänyt niin monta pelajaa jotka olisivat aloittaneet TPS junioreiden luistelukoulusta ei ole U18 ja U20 joukkueessa. Silloin ei voidan kyllä puhua laadukkaasta juniorivalmennuksesta. Kannattaa viedä nassikat sateenvarjoseuraan ja ns varma pääsy Tepsiin on sitten U16 porteilla. Onhan tuo huvittavaa, jos pyöreä nolla omia 05 syntyneitä U18. Onko 04 syntyneitä ns omia? Monta luistelukoulun käynyttä löytyy U20 joukkueesta? Onko kenelläkään tietoa?
Eihän noita kauheasti, niin. Rene Nummelin varmaan on yks 04 mutta sillä on toki ns. oikea sukunimi. SItten Julius Hoskonen tulee mieleen. Kumpikaan ei sinänsä erityinen talentti. Valtaosa näistä TPS:n entisistä kärkipelaajista eivät vaan ole pärjänneet ikäluokassaan ja ajautuneet joko tusinapelaajiksi tai lähinnä mestikseen. Kunnon runkopelaajat tuntuvat tulevan joko RNK:sta tai VG-62:sta, harvoin poikkeuksin. Sitten jos on joku parempi ollut kuten Jesperi Kaukonen niin ei ole ihan alusta asti ollut TPS:n kanssa.

Sinänsä tuntuu aika lepsulta meiningiltä. Ehkä se fokus on siinä että kaikilla on kivaa jne. mutta eipä sillä pärjää. Ja sit oon huomannut että aika paljon on henkilökunnan poikaa isossa roolissa ja sellasta noissa alemmissa ikäluokissa. Ja siis en tietenkään meinaa mitään oikeaa huipputalenttia vaan sellaisia pelaajia jotka eivät niin isoja rooleja ansaitsisi. Varmaan astellaan suuremman talentin yli nepotismilla. Ja se voi vaikuttaa koko ryhmän motivaatioon.

Kyllähän se niin on, että jos olisi lapsi jota kiekkokouluun haluaisi viedä, niin joku RNK olisi huomattavasti houkuttelevampi kuin TPS, mikä on vähän nurinkurista.
 
Viimeksi muokattu:

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Olen kyllä huomattavan eri mieltä ylempänä esitetystä kritiikistä nuorempien junnujen valmennusta kohtaan. Ensinnäkin kysyisin, että viekö joku lapsensa luistelukouluun menestyksen vuoksi? Itselleni on täysin yhdentekevää miten hyvä oma poikani on tai millaista menestystä hänen joukkue saavuttaa. Niin kauan kuin kundi tulee hallilta hymyillen ja intoa puhkuen häntä sinne kuskataan. Menestys ja kilpailu on niitä viimeisiä syitä miksi hallille tullaan. Paljon tärkeämpää on oppia tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja toimimaan joukkueena.

Mitä itse valmennukseen tulee niin olen enemmän kuin tyytyväinen oman lapsen saamaan valmennukseen. Se on motivoivaa, kannustavaa ja hämmästyttävän vaativaa. Matka omista junnuvuosista on ihan käsittämättömän pitkä. Muutos on niin valtava, että välillä tuntuu olevan kyse ihan eri lajista. Onko se sitten parempaa vai huonompaa riippuu luultavasti jokaisen omista kokemuksista enemmän, kuin mitattavissa olevista asioista. Johtopäätöksiä on ihan turha vetää muutamasta ikäluokasta. Neuvoisin kuitenkin käymään katsomassa sitä palloseuran luistelukoulua niin saattaisi monen mielipide muuttua. Ainakin omien kokemusteni mukaan se on vähintään yhtä hyvä kuin naapurien.

Ja RNK:ta en pysty pitämään mitenkään parempana vaihtoehtona.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
A-junnuissa ei vielä edes kahta kokonaista erää pelattu ja taululla Tepsille 5-0.

Liukas 1+0
Suomi 2+1
Knazko 0+2
Slafkovsky 1+0
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös