Mainos

TPS:n HockeyNight-ottelut

• 6 416
  • 51
Tila
Viestiketju on suljettu.

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti E3
Osallistun tuolloin mieluusti kopiointiin ja levitykseen, kunhan varmistetaan, ettei hommassa ole mitään laitonta.
[/B]

Minä voin näin alustavan ehdollisesti tarjoutua selvittämään tuota juridiikkapuolta. Ongelma on vain se, että poistun tällä päivämäärällä maisemista yli viikoksi, joten vastauksen saamiseen voi hurahtaa parikin viikkoa. Jos joku muu haluaa/ehtii paremmin niin ilmoittautunee kaksinkertaisen työn välttämiseksi tähän viestiketjuun.

Sehän on päivänselvää jo nyt että epävirallisesti tällaisia pläjäyksiä voi koostaa kavereilleen hur som helst. Siis eihän siitä jää kiinni millään.

TekijäL 48 §:n mukaan yksinoikeus lähetyksensä edelleen lähettämiseen ja tallentamiseen on tietysti Radio- ja televisioyrityksellä. Televisiolähetyksen toisintaminen tiloissa, joihin yleisöllä on pääsy maksua vastaan, tarvitaan myös ao lähettäjäyrityksen suostumus. SAMA SUOSTUMUS ON TARPEEN LÄHETYKSEN TALLENTAMISEN KOPIOIMISEEN. Tallennettua lähetystä ei lähettäjäyrityksen suostumuksetta saa myöskään lähettää uudelleen EIKÄ LEVITTÄÄ YLEISÖN KESKUUTEEN. Viimeksi mainitulla tarkoitetaan teoksen tarjoamista myytäväksi, vuokrattavaksi, lainattavaksi tai muulla tavalla. Em taloudellisten oikeuksien lisäksi asiassa on huomattava ns moraaliset oikeudet joita ovat ns isyysoikeus ja respektioikeus. Ensimmäinen tarkoittaa sitä, että taloudellisia oikeuksia hyväksi käytettäessä tekijällä on oikeus vaatia että hänen nimensä näkyy sillä tavoin kuin hyvä tapa vaatii. Jälkimmäinen tarkoittaa sitä, että tekijällä on oikeus vastustaa teoksen muuttamista ja julkistamista, joka omiaan loukkaamaan tekijänkunniaa.

TekijäL 12 §:ssä säädetään oikeudesta valmistaa kappaleita yksityiseen käyttöön. Tämä oikeus koskee vain fyysisiä henkilöitä, toisin sanoen ei tietysti esim osakeyhtiötä. Yksityiskäytöllä tarkoiteen puhtaasti henkilökohtaisia tarpeita palvelevaa käyttöä. Kukaan ei voi tämän säännöksen nojalla kopioda tai nauhoittaa teoksia esim liike- tai ammattitoimintaansa varten. Valmistusoikeus koskee vain muutamia kappaleita (KKO 1987:16 esim 20 kpl ei ole "muutama kpl").

Mutta ei asiasta saa mitn tolkkua pelkästään TekijäL:ia pintapuolisesti tarkastelemalla. Pitänee konsultoida ao tahojen kanssa ja katsoa mitä ongelmia saattaa syntyä. Päivänselvää edelleen on, että tämän homman voi pimeässä suorittaa ilman em lakikoukeroihin perehtymistä mutta jos homman toteutustavaksi valitaan päivänvalon kestävä setti, tulee asia hoitaa pykälien mukaan, jos siihen on mahdollisuus. Ne on eri jengit kun makkaralla kikkailee.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Viestin lähetti Limppu
MAHTAVA AJATUS!!
Itse (muuta kuin katselulaitteita omistamattomana) olen sitä mieltä, että mikäli idean veisi Palloseuran markkinointiin ja sieltä tuotettaisiin dvd-plätyt, olisi laatu luultavasti parempi (yhtään kenenkään edit-kykyjä mollaamatta). Plätylle saisi enemmän mm. taustahaastatteluja yms. Toki hintakin olisi varmaan "laadukkaampi"
Itse olisin valmiista, hyvälaatuisesta historiapläjäyksestä valmis maksamaan.
Eli ajatus ehdottomasti lisäjalostukseen!!

Tämä olisi juuri minunkin mielestäni se paras ratkaisu. Ongelmana on kuitenkin se liikkeelle paneva voima ja selkeä esitys, miten tämä otettaisiin vakavasti ruissalossa vastaan. Itse olen valmis liittymään työryhmään, joka tällaista asiaa alkaisi veivaamaan.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Viestin lähetti kausi
Sehän on päivänselvää jo nyt että epävirallisesti tällaisia pläjäyksiä voi koostaa kavereilleen hur som helst. Siis eihän siitä jää kiinni millään.
Matsithan laitetaan tietenkin ensitilassa jakoon myös vertaisverkkoihin, joista halukkaat nappaavat haluamansa pelit koneelleen käytännössä anonyyminä :). Ihan MPEG2:sta ei varmaan kannata jakaa verkon läpi, mutta kunhan pelit käännetään (S)VCD, MPEG4, tms. formaattiin, niin hommassa on jo järkeä.

Alabama Song

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti E3
Matsithan laitetaan tietenkin ensitilassa jakoon myös vertaisverkkoihin,

Näissä copyrigth jutuissa kannatta olla aika tarkkana ettei tule mitään ikäviä yllätyksiä. MTV3 tuskin katsoo ilolla, jos Hockey Night juttuja kovasti mainostetaan löytävän vertaisverkoista tai poltetuista CD/DVD:stä. Ei ole tarkoitus saarnata, mutta bisnesmiehet ovat aika tarkkoja "jutuistaan".

Viimeksi muokattu:

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Viestin lähetti Alabama Song
MTV3 tuskin katsoo ilolla, jos Hockey Night juttuja kovasti mainostetaan löytävän vertaisverkoista tai poltetuista CD/DVD:stä.
Siinäpähän sitten purevat alahuultaan. Kellään meistä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä sen kanssa, että pelit löytyvät ennemmin tai myöhemmin verkosta. Pois se meistä.

Jos joku haluaa laittaa porukkaa "vastuuseen" siitä hyvästä, että kaverit kopsaavat toisilleen korvauksetta vanhoja TV-nauhoituksia, joita ei ole edes missään kaupan, niin siitä sitten vaan. Niin kauan kuin homma hoidetaan yksityisviestein ja pidetään pienimuotoisena, niin ongelmia tuskin tulee. Onhan osto/myynti-palstoillakin harrastettu samaa iät ajat.

Andy_McCoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Alabama Song
mutta bisnesmiehet ovat aika tarkkoja "jutuistaan".

Pisnismiehien perstaskussa voi olla vaikka kuinkakin iso kultakaivos - jo vuosia, mutta mielenkiintoa/pisnisälyä ei näytä löytyvän. Tietenkin jo tällainen julkinen puhuminen ja suunnittelu voi olla tarpeeksi, että saadaan se varsinainen iso ratas pyörimään...

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Juridiikka be damned. Mikäli tällaista kansallisvelvollisuuden piikkiin menevää projektia ryhdytään toteuttamaan niin olen asemani ohella käytettävissä burn & postage-metodilla, eli ns. omakustannehintaan. Myymään en ryhdy enkä suostu, siihen vedetään raja.

Lerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Mib, Jortikka, Hanson brothers
Itseltäni löytyy Spengler Cup:n otteluita jonku vuoden takaa.En edes muista miltä vuodelta,saati sitten vastustajia.Varis pelas sillon Tepsin paidassa ja tietysti Rintsit,Nummelinit jne.
Lautasantennin kautta tuli niitä kateltua.Suomalaista selostusta nyt ei voi edes toivoa nuihin otteluihin =)
Eli jotain 3-4 matsia löytyy

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Lerva
En edes muista miltä vuodelta,saati sitten vastustajia.Varis pelas sillon Tepsin paidassa ja tietysti Rintsit,Nummelinit jne.

Taisi olla liigan pronssipelikausi eli 2001-02. Korjatkaa jos olen väärässä.

Off-topic.

Viimeksi muokattu:

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Eiköhän tämä mene niin kuin muutenkin, eli tyhjän levyn toimittaville levyllinen Tepsiä, vassokuu. Netistä dvd-kakku tai pari, niin tyhjän levyn hinnaksi tulee reilusti alle euro. Olen sitoutuvasti 100% mukana!

PS: Jos joku haluaa editoida mulle kolmen tunnin Riikka-spessun niin sitten voidaan keskustella jo hinnastakin..

PPS: En millään jaksa uskoa että maikkarilla olisi taloudellisia intressejä julkaista kaikkia toivottuja matseja KUITENKIN pienelle yleisölle, korkeintaan ehkä jonkun best of-sarjan. Ja EHL-matsithan olivat muuten nelosella. Miten matseja näytettiin silloin joskus 80-luvulla? Nepä rulettaisi kanssa ok. Ja Sakun ekaa NHL-kautta voisi olla bonusmatskuissa.

Viimeksi muokattu:

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Jj
Eiköhän tämä mene niin kuin muutenkin, eli tyhjän levyn toimittaville levyllinen Tepsiä, vassokuu. Netistä dvd-kakku tai pari, niin tyhjän levyn hinnaksi tulee reilusti alle euro. Olen sitoutuvasti 100% mukana!

Juu, näinhän se hyvin menee. Itse tilailen DVD-kiekkoja Saksasta ja laatulevyä saa ~ 80 sentin kappalehintaan, plus tietty postit siihen päälle. DVD-polttimia alkaa löytyä jo monesta paikasta, eli kun saadaan arkistoa kasvatettua niin homma toimii nopeasti ja tehokkaasti.

Will99

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Canadiens, Islanders, Pool
Jos tämmönen DVD/joku muu sähköinen formaatti lähtee jakeluun, niin meikäläinen on ehdottomasti mukana! Jos tarvitsee, niin multa löytyy ainakin viimeinen Jokerit-TPS finaali keväältä 1995 ja taitaa löytyä kevään 2001 vika finaalikin, muistaakseni.

Muerte

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos tässä on tarkoitus kysellä, ketkä lähtee mukaan niin minä ainakin lupaudun lunastamaan oman osuteeni. Hyllyssä ei ole mitään ottelua jäänyt muistoksi. Akka prkl, tainnut nauhoittaa täyteen Emmerdalea.

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulta löytyy käytännössä kaikki voitetut finaalit mestaruusvuosilta 89-01, Eurocup-voitto 93, EHL-välierät ja finaali and then some (esim. ikimuistoinen välierä keväältä -89 Tapparaa vastaan, Kupittaalla eräs Jukka Virtanen heitti läpiajosta kiekon rystyltä kattoon ja meininki oli suht hyvä...). Ilmoitelkaa jos DVD-kuviot etenevät.

Turnipsi

Jäsen
Joo, mukana ollaan myös täältä. Ainakin toistaiseksi löytyy myös kirjoittava dvd-asema joten pystyn myös kopioimaan noita muille omakustannehintaan.

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Jottain tarttis tehrä

No niin, nyt kun kaikki ovat ilmeisesti ilmoittautuneet kun ei pariin päivään viestejä ole tullut, kuka ottaa aloitteen a) materiaalin toimittamisesta B) levylle kopioimisesta? Itse kun olen vain maksumiehenä niin kaadanpa itselleni pienen GT:n ja jään odottelemaan postimiestä.

Eli nähdäkseni kellä on eniten matskua, mieluiten tietysti SP:nä, ottaa yhteyttä sopivaan polttajaan? Eikä sitten pakata kuvaa liikaa, pyydän. Joku deadline tilauksille voisi olla paikallaan, esim. kuun loppu. Ja koska levyjen osto/vaihto/toimitus on = tuska, tyhjän levyn hinnaksi voisi sopia vaikka euron, (levy + kulut). Miltä kuullostaa?

Keskiviikkona pitäisi ilmestyä peliin muutama kappale ' 95 3. finaaliottelun sisältäviä DVD-levyjä taskussa. Tämä on tietenkin korkeammassa kädessä, riippuen siitä miten tästä kännirännistä siihen mennessä selvitään. Joten sovitaan tpaamispaikka tarkemmin lähenpänä H-hetkeä.

t: vitun päivänsäde

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ohmi, oletko jo tiettyjen ihmisten kanssa sopinut tästä vai yleisestikö kyselet, onko kiinnostuneita? Jos jälkimmäinen tapaus, niin uskallatko hinnanpoikasta pistää?

Viestin lähetti Juha Salminen
Ohmi, oletko jo tiettyjen ihmisten kanssa sopinut tästä vai yleisestikö kyselet, onko kiinnostuneita? Jos jälkimmäinen tapaus, niin uskallatko hinnanpoikasta pistää?

yleisésti juuu! Kuka uskaltaa kätellä meikäistä käsipäiväää niin hän on onnellinen dvd:n omistaja. Ei tuon dvd:n hinta nyt ole kuin hyttysen rääkäisy talviyössä´....

on perjantai ja maanataihin matka kestää
on kai mahdotonta estää
väärinkäsityksiä merellä...

Lerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Mib, Jortikka, Hanson brothers
Olen ehdottomasti mukana tässä hommassa.Jos joku tosiaan sais käryyteltyä dvd:lle nuita matseja niin ostamishalukkuutta löytyy!Pidän kortteeriani kyllä täälä Oulun suunnalla,mutta kai se postimies Pate tännekki kuljettaa tavaraa? :)

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Ohmi
yleisésti juuu! Kuka uskaltaa kätellä meikäistä käsipäiväää niin hän on onnellinen dvd:n omistaja. Ei tuon dvd:n hinta nyt ole kuin hyttysen rääkäisy talviyössä´....

Pystytkö etukäteen hihkaisemaan tuon hinnan, vai mitataanko pelinnälkäisen kansan maksukykyisyys vasta Arenalla?

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
DVD-extroja...

Itseltäni löytyy polttava asema ja vuosien 1999 ja 2000 mestaruuksista otteluiden lisäksi kultajuhlatunnelmia ja haastatteluja sekä Turku-TV:n paketti vuoden 2001 mestaruudesta. Ovat käytettävissä ilman muuta. Kaverilta löytyy myös paljon vanhoja otteluita. Ilmoittaudun siis talkoisiin mukaan.

Jaffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Multa ei löydy toistaiseksi edes DVD-asemaa, mutta jos tämmöinen projekti valmistuu aion sellaisen hankkia.

Erittäin hieno idea ja innokas ostaja löytyy siis myös täältä!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.