TPS:n fanitoiminta ja -matkat kaudella 2014–2015

  • 26 627
  • 73

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Asiahan ei mulle kuulu mutta miksi ajoitus on noin absurdistanista kuin se on? Miksei samalla juhannusaamuna klo 5.34? Ehkä ennen peliä tmv. Ei tää niin vaikeeta oo hei.

Tätä on perusteltu siten, ettei joukkueelle sovi muut ajat (Elomo, Petu?) En tiedä, onko Petu muutenkaan joka treenissä paikalla ja eikö Norrena/Kipru pystyisi yhdet aamujäät vetämään?

Kannattajat ehdottivat alun perin tapaamista ilta-aikaan tai viikonloppuna avoimena, eli ei pienen piirin juttuna. Myös peliä ennen/jälkeen oli puheissa. Tilaahan HK Areenalla olisi vaikka 200:lle.

Toivottavasti edes tuo 20 pääsee tuohon aikaan paikalle ja ihmisillä olisi oikeasti jotain sanottavaakin. Edellinen yritys taisi jäädä melko vaisuksi. Todella hyvä, että edes tällainen on saatu järjestymään.
 
Viimeksi muokattu:

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mennä sinne nyt sit huutelemaan kun kellään kannattajalla ei liene Elomolle mitään hyvää sanottavaa tai kysyttävää ja Elomo on negatiivisen palautteen käsittelykykynsä osoittanut kun joku erehty kyseenalaistamaan maalivahtivalintaa ja sano vielä väärällä etunimellä.

Voishan siellä joku kysyä että miksi noin saatanan epätasainen peluutus ollut vaikka ykköskorin äijät on silminnähden puhki ja nelosketjun kaverit jaksais painaa vielä vaikka miten, siihen varmaan vastaus on luokkaa "Luuleksä ihan oikeesti, että me ollaan sen takia hävitty?" - No ei varmaan pelkästään sen takia mut syy sekin muiden mukana.

Elomo on antanut kyllä niin vastenmielisen kuvan itsestään noine "Ei me pyydellä anteeksi"-lausuntoinens, ettei paremmasta väliä. Samassa hallissakin oleminen tuntuu ikävältä... saati sitten samassa huoneessa. No onneksi nyt on valittu tämmöinen 8-16 toimistorotalle sopimaton aikakin niin ei tartte stressatakkaan mitä kysyisi.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asiahan ei mulle kuulu mutta miksi ajoitus on noin absurdistanista kuin se on? Miksei samalla juhannusaamuna klo 5.34? Ehkä ennen peliä tmv. Ei tää niin vaikeeta oo hei.

Silloinhan tuonne joku ehtisikin kun on vapaapäivä. Tuleva keskiviikko on kuitenkin koulu ja työpäivä kuitenkin. Koulut alkanevat nykyäänkin viimeistään yhdeksältä. Työpäivä alkanee liukumineen viimeistään yhdeksän maissa. Joten eipä tuonne taida ehtiä kuin työttömät elleivät hekin ole koulutuksessa.....
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
TPS-kannattajat ovat mukana järjestämässä ikimuistoista tapahtumaa: Kannattajamatka F-junioreiden otteluun Naantaliin.

VG-62 - TPS F05 pelataan perjantaina 6.2.klo 18.20. Kannattajat järjestävät otteluun ilmaisen bussikuljetuksen.

Koko TPS-yhteisöä pyydetään mukaan, tähän tarvitaan meitä kaikkia.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset tps-kannattajat.netistä: http://tps-kannattajat.net/site/ikimuistoinen-tapahtuma-tps-yhteisolle-vg-tps-f05/
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Ainakin kuvasta päätellen reissu oli onnistunut? Loistavaa toimintaa ja varmaan oli skideille vielä isompi juttu kuin se puihin mennyt koppivierailu. Hienosti korjattu seuran perseily!
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Iso käsi porukalle/ryhmänvetäjälle, jotka olivat antamassa junnuille elämyksen.

Oikeanlaista positiivisuutta synkkyyden keskelle.
 

Sakoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei varmasti olisi kenelläkään mitään sitä vastaan, että tästä tehtäisiin traditio, että ainakin kerran kaudessa käydään jonkun junnuluokan pelissä isommalla ryhmällä?
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Ei varmasti olisi kenelläkään mitään sitä vastaan, että tästä tehtäisiin traditio, että ainakin kerran kaudessa käydään jonkun junnuluokan pelissä isommalla ryhmällä?

Tästä olen aivan samaa mieltä ja olen sen muutamaan kertaan jo ilmaissutkin eri yhteyksissä. Tästä voisi tosiaan tehdä joka vuotisen tradition ja niin, että käytäisiin kannustamassa eri ikäisiä junnujoukkueita keskittyen D-junioreihin ja sitä nuorempiin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Siirretty huhuketjusta "aavistuksen" asiallisempaan paikkaan!
Anteeksi että menee ohi ketjun, mutta mihin on hävinnyt TPS mutkan valkomusta väristys?
Veikkaisin, että johtui tässä pelissä siitä, että hallilla oli Disney on Ice tässä vähän aikaa sitten ja paikat tarvittiin istumakatsomoksi ja niitä ei ole ehditty vielä huputtaa uudestaan sen jälkeen.
Siis minkälaisia nämä istuinsuojat ovat? Kuinka kauan niiden paikoilleen laitto oikein kestää? Sen vähän mitä mä olen nähnyt niitä lähempää, niin eivät ne ainakaan mun silmiini niin monimutkaisilta näyttäneet, että niitä pitäisi viikkotolkulla asentaa takaisin paikoilleen. Tai jos oikeasti näin on, niin kannattaisikohan siinä tapauksessa harkita jotain yksinkertaisempaa mallia vastaisuuden varalle?

Disney On Ice -tapahtuma Turkuhallissa 05.02.-08.02.2015
Viimeinen esitys alkoi 08.02.2015 klo 14:30 - esityksen kesto väliaikoineen noin 2hrs 10min
TPS ensimmäinen kotiottelu (vs. Ässät) Disney On Ice -tapahtuman jälkeen Turkuhallissa alkoi 14.02.2015 klo 17:00

Siis... lähes tasan tarkkaan kuusi vuorokautta (144hrs) ei riitä seisomakatsomon penkkien huputtamiseen? Ei ehditty... vai ei viitsitty?
 

-TMA-

Jäsen
Siirretty huhuketjusta "aavistuksen" asiallisempaan paikkaan!

Siis minkälaisia nämä istuinsuojat ovat? Kuinka kauan niiden paikoilleen laitto oikein kestää? Sen vähän mitä mä olen nähnyt niitä lähempää, niin eivät ne ainakaan mun silmiini niin monimutkaisilta näyttäneet, että niitä pitäisi viikkotolkulla asentaa takaisin paikoilleen. Tai jos oikeasti näin on, niin kannattaisikohan siinä tapauksessa harkita jotain yksinkertaisempaa mallia vastaisuuden varalle?

Disney On Ice -tapahtuma Turkuhallissa 05.02.-08.02.2015
Viimeinen esitys alkoi 08.02.2015 klo 14:30 - esityksen kesto väliaikoineen noin 2hrs 10min
TPS ensimmäinen kotiottelu (vs. Ässät) Disney On Ice -tapahtuman jälkeen Turkuhallissa alkoi 14.02.2015 klo 17:00

Siis... lähes tasan tarkkaan kuusi vuorokautta (144hrs) ei riitä seisomakatsomon penkkien huputtamiseen? Ei ehditty... vai ei viitsitty?
Melko yksinkertainen huputus niissä on eli lähinnä penkin päälle huput ja alaosasta purjelenkit tms. kiinni. Tietääkseni TPS on aina tilannut niiden poiston ja takaisinasennuksen ulkopuoliselta toimijalta. Tarkennan siis sen verran, että ei kuulu HK Areenan toimenkuviin ellei erikseen tuota sitten normaalista poiketen tilata tuntityönä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Melko yksinkertainen huputus niissä on eli lähinnä penkin päälle huput ja alaosasta purjelenkit tms. kiinni.
Näin minäkin olen tämän suurinpiirtein käsittänyt.
Suuri kysymyshän kuuluu kuinka tuollaiseen toimenpiteeseen saadaan aikaa kulumaan toista viikkoa?
Tietääkseni TPS on aina tilannut niiden poiston ja takaisinasennuksen ulkopuoliselta toimijalta. - - - ellei erikseen tuota sitten normaalista poiketen tilata tuntityönä.
Aina vain paranee...

- ketäköhän tällaisesta tilauksesta on vastuussa? Community Manager?
- kuinkahan monta ukkoa (=ulkopuolista toimijaa) sinne mahdetaan tilata?
- kuinkahan monta henkilötyötuntia tuollaisesta urakasta mahdetaan velottaa?
- vai hoidetaanko työ jotenkin urakkapalkalla - viimeinen lauseesi viittaisi aika pitkälti tähän?
- vai käytetäänkö tässä mahdollisesti jotain lapsityövoimaa ja kutsutaan junnujoukkuetta "ulkopuoliseksi toimijaksi"?

Kauden 2010-11 tilinpäätöksessä on seuraava kohta: Muut ulkopuoliset palvelut
4892 Turun Markiisi ja Peite Oy; kankaiden laskut+nostot - veloitus 2.750EUR

Tämä veloitus G-katsomoiden mainoslakanoiden nostoista ja laskuista ei tietystikään liity millään tavalla tähän kannattajakatsomon penkkien huputtamiseen - kunhan vain toin esille pikanttina yksityiskohtana. Antanee ehkä vähän osviittaa tuollaisten hommien hintatasoista, kun ne teetetään "ulkopuolisella toimijalla".

Sinänsä tuntuu melko oudolta, että tuollainen kannattajakatsomon kunnossapito ei kuuluisi varsinaisen hallihenkilökunnan toimenkuvaan. Mun mielestäni sellaisen tulisi kuulua automaattisesti - samaten kuin vaikkapa niiden jonotusaitojen/-nauhojen paikoilleen laittaminen siivouksen jälkeen. Eikö se ollut aikoinaan sun selityksenäsi, miksi ne jonotusaidat häipyivät sen yhden kerran jälkeen kuin pieru Saharaan? Ne oli nostettu siivouksen ajaksi pois - eikä ketään saanut niitä enää paikoilleen ennen seuraavaa matsia.

Tietänen selityksen jo etukäteen: "säästötoimenpiteiden johdosta palveluita ostetaan tarvittaessa ulkopuolisilta toimijoilta".
Säästöä tulee yhtä varmasti kuin hommat kusee!
Toistan kysymykseni: miksi kannattajakatsomoa ei saatu kuudessa vuorokaudessa huputettua?
(kysymys EI ole mitenkään kohdistettu -TMA-:ta vastaan - enemmänkin vain retorinen kysymys yleisesti pohdittavaksi)
 

-TMA-

Jäsen
- ketäköhän tällaisesta tilauksesta on vastuussa? Community Manager?

Ei sinänsä ole minun tai toimenkuvani asioita, mutta luuletko tosiaan, että yhteisömanagerin tehtäviin tuollainen kuuluu? Voisin heittää vahvan veikkauksen, että ei.
Sinänsä tuntuu melko oudolta, että tuollainen kannattajakatsomon kunnossapito ei kuuluisi varsinaisen hallihenkilökunnan toimenkuvaan. Mun mielestäni sellaisen tulisi kuulua automaattisesti.

No, tämäkään ei kuulu toimenkuviini, mutta olen silti eri mieltä asiasta. Jos TPS haluaa omissa tapahtumissaan tehdä tiettyjä erityisjärjestelyitä, kuten penkkien huputus tai omien myyntipisteiden järjestely tms., niin lähtökohtaisesti nämä eivät kuulu hallihenkilökunnan toimenkuviin ellei asiasta ole erikseen sopimuksissa sovittu. Kuten totesin, niin voidaanhan tuokin toteuttaa, mutta lähtökohtana liiketoiminnassa lienee, että työstä saadaan korvaus.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
- - - luuletko tosiaan, että yhteisömanagerin tehtäviin tuollainen kuuluu? Voisin heittää vahvan veikkauksen, että ei.
Itse asiassa kyllä luulen - ja vahvasti!

En tarkoita tällä varsinaista huputtamista, vaan enemmänkin vastuuta siitä, että työ tulee tehdyksi. En nyt kovin montaa muutakaan työntekijää keksi, kenen toimenkuvaan - tai paremminkin vastuualueeseen - tuollainen kuuluisi. Mun käsittääkseni - saatan olla väärässäkin - Community Managerin tai siis yhteisömanagerin toimenkuvana on toimia linkkinä joukkueen ja kannattajien välillä. Mikäli kannattajat kaipaavat jotain => he kontaktoivat joukkueen nimeämää yhteyshenkilöä, joka saa asiat rullaamaan.

Heitän jälleen esimerkin suuresta maailmasta. SC Bernillä on palkkalistoillaan yhteyshenkilö joukkueen ja kannattajien välillä. En tähän hätään muista tämän huomiota herättävän suuren äijän nimeä. Jos SCB:n kannattajat tarvitsevat kannattajakatsomoon esim. uusia äänentoistolaitteita => he kontaktoivat ensimmäisenä tätä yhteyshenkilöä, jonka kanssa sitten yhteistyössä hommaa aletaan setviä. Kannattajat saivat häneltä luvan esim. soihtujen polttamiseen hallin sisätiloissa, sikäli mikäli mestaruus ratkeaisi kuudennessa ja viimeisessä finaaliottelussa keväällä 2013. Lupa myönnettiin soihtujen polttamiseen välittömästi TV-kameroiden sammuttua. Tämä mies seuraa SCB:n kannattajajoukkoa minne vain he kulkevatkin joukkueen perässä - tapasin hänet henkilökohtaisesti elokuussa 2013 Turkuhallissa. Organisoidusti paikalla Turkuhallissa oli vähän reilut toistakymmentä SCB:n kannattajaa - heidän yhteyshenkilönsä oli matkalla mukana pitämässä huolen siitä, että homma toimii, kannattajat eivät hölmöile jne.

Mä olen aina ollut siinä uskossa, että Community Manager/yhteisömanageri olisi myös TPS:ssa juuri tämän tyyppistä toimintaa varten: kontaktipintana joukkueen ja kannattajien välillä.

JOS kannattajakatsomoon tarvitaan penkkien huputus => kannattajien yhteyshenkilö hoitaa asian - vaikka sitten tilaamalla ulkopuolisen toimijan.
Kenenköhän toimenkuvaan tämä tilaaminen sitten kuuluu? Toimitusjohtajan? Joukkueenjohtajan? Huoltajan? Urheilutoimenjohtajan?
Jos TPS haluaa omissa tapahtumissaan tehdä tiettyjä erityisjärjestelyitä, kuten penkkien huputus tai omien myyntipisteiden järjestely tms., niin lähtökohtaisesti nämä eivät kuulu hallihenkilökunnan toimenkuviin ellei asiasta ole erikseen sopimuksissa sovittu.
Onko hallilla yleensäkään omaa huoltohenkilökuntaa? Vahtimestaria? Talonmiestä? - tai millä nimikkeellä noita nyt ikinä voisikaan kutsua? Jotenkin mulla on vain sellainen mielikuva, että jonkun tällaisen henkilön toimenkuvaan juuri tuollaiset hommat voisivat kuulua.
 

-TMA-

Jäsen
Community Managerin tai siis yhteisömanagerin toimenkuvana on toimia linkkinä joukkueen ja kannattajien välillä. Mikäli kannattajat kaipaavat jotain => he kontaktoivat joukkueen nimeämää yhteyshenkilöä, joka saa asiat rullaamaan.
Tästä ollaan samaa mieltä, mutta ehkä kannattajat eivät kuitenkaan lähde ennen tai jälkeen HK Areenan tapahtumaa ottamaan community manageriin yhteyttä, että haluamme huput pois/takaisin. No, joka tapauksessa semanttinen väittely toimenkuvista tai areenan huoltohenkilökunnasta tms. ei varmaan tuo yhtään lisäarvoa tähän ketjuun, joten todettaneen vain, että joukkueen peliesitys tai kannattajien tunnelma ei varmaankaan tuosta hirveästi kärsinyt huppujen puutteesta ja huput ovat varmaan paikallaan ensi ottelussa.

Edit: aiemman luonnoksen poistaminen viestin alkuosasta
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
En tiedä onko tänään ollut virallinen kannattajamatka Hämeenlinnaan, mutta todella paljon siellä oli Palloseuran faneja. Kiitos teille jotka olitte siellä päädyssä, piditte aivan huikeaa tunnelmaa/meteliä koko pelin ajan! Sai olla ylpeä siitä, että kannattaa samaa seuraa.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Tietojeni mukaan kyseessä oli salibandyn puolelta joko junnuja tai sitten edustusjoukkue tai sitten sekalainen ryhmä molempia.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tietojeni mukaan kyseessä oli salibandyn puolelta joko junnuja tai sitten edustusjoukkue tai sitten sekalainen ryhmä molempia.

TPS Salibandyn A-junnuja joskus käynyt kannattamassa tuo kyseinen poppoo, mitä nyt videokuvista olin porukkaa tunnistavinani. Lähinnä seurassa itse pelannutta porukkaa niin jalkapallon, jääkiekon kuin salibandynkin piiristä. Ainakin osa.
 

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Uskomattoman hyvän tunnelman saivat tuonne luotua. Kannattaa tsekkailla tuolta Palloseuran fb-sivuilta, ellei ole jo videoita nähnyt kyseisen porukan laulannasta pelin jälkeen. Thumbs up ja isosti.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Voisivat saapua huomenna Turkuhallille ja Mutkaan pitämään meteliä muiden TPS-kannattajien kanssa ja pistämään halliin sellainen meteli ettei junnujen peleissä ole koskaan aikaisemmin Suomessa nähty eikä kuultu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös