Mainos

TPS, media ja julkisuus

  • 3 111 820
  • 12 387

jukkaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käydään toki. Ainakin itselläni näkyy kotisivuilla näkyy kolme viimeistä uutista niin twitteristä, fabosta ja instasta. Kotisivuille uutisten muodossa kannattaa mielestäni päivittää sellaiset infot, joilla on mahdollista käyttöä myöhemmin. Some toimee hyvin nopeampana ja syventävänä kanava mielestäni.

Aika tarkkana kannattaa olla sen kanssa, että kannattaako kaikista kanavista tunkea samaa infoa samaan aikaan.

Vanhalla kunnon smsspämmillä varmaan tavoittaisi nykyään suurimman osan nopeiten.

Jos joistain twiiteistä / facepäivityksistä ei ole tarkoitustakaan julkaista uutista sivuille, niin sitten olisi syytä harkita uudemman kerran mihin kotisivuilla sijoittaa näkymään nuo uusimmat twiitit jne. Varsinkin kun ensimmäisenä sivuilla silmiin osuu (jäätävän isoa mainospalkkia lukuunottamatta) "Ajankohtaista" -otsikolla uutisia, jotka eivät sitten nähtävästi olekaan aina niitä ajankohtaisimpia juttuja vaan ne löytyykin sitten vasta sivua scrollailemalla alempaa. Ja esimerkiksi Adblock+ vakiona poistaa nuo twiitit näkyvistä sivuilla, mihin myös olisi fiksua kiinnittää sivustoa suunnitellessa huomiota. Sen verran moni nykyään adblockia tai vastaavaa selainlaajennusta käyttää. Aika perusjuttuja nettisivun suunnittelussa nämä kaikki, mutta silti tuntuu kovin vaikeeta olevan.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
Ei twitteriin tarvitse rekisteröityä että pystyy lukemaan noita twiitejä, niiden lukeminen onnistuu vaikka sillä jeesuksen vanhalla PC:llä ja Internet Explorerilla. Eipä mene kuin minuutti enemmän aikaa kun samalla vilkaisee HC TPS:n twitterin kuin kotisivutkin, linkit somekanaviin löytyy kotisivujen oikeasta yläreunasta.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tällä hetkellä luultavasti ottelutapahtumiin parhaiten ehtivä ja maksukykyisin osasto, joka TPS:ää seuraa, eli ns. suuret ikäluokat, heillä eivät ole nämä uutuudet ns. arkipäivää ja tuskin tulevat koskaan olemaankaan. Heidän tapansa tarkistaa maailman asioita ovat edelleen aamulla kotiin ilmestyvä paperilehti, teksti-tv ja lasten heille ostama tietokone. Mutta jos haluaa segmentoida asiakkaita (tietoisesti?), niin keskittymällä twitteriin ja facebookiin tietty porukka on automaattisesti ulkona "yhteisöstä". Jokainen taho määrittää toiminnallaan sitä mitä halutaan.

Tässä on tämän aiheen järkevin viesti koskien tätä nykyistä puintia. Suosittelisin twiittajien lukevan Mänizerin viestin kaksi kertaa ajatuksen kanssa. Nuoret aikuiset, joka kieltämättä on tärkeä ryhmä koska siellä on kannattamisen tulevaisuus, hallitsee vehkeet/vekottimet/värkit ja muut nopeaan tietoon liittyvää tekniikkaa, mutta edelleen Mänizerin mainitsemilla suurilla ikäluokilla on ostovoimaa, jota he varmasti haluavat Tepsiin käyttää ja se suotavaa olisikin, mutta sitten taas vähemmän mielenkiintoa, halua tai ymmärrystä twiitti-tulvaan. Muutenkin jos twiitit ovat kerran niin pirun tärkeitä, niin ne kannattaisi sitten räväyttää ensimmäisenä hyvälle paikalle nettisivua niin ettei niitä tarvitsisi etsiä kerran perinteinen tiedotelinja on mallia mustavalkotelevisio.
 

Lucic

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen alle kolmekymppinen Twitterin käyttäjä, ja tykkään myös siitä. Twitterissä on valtavasti potentiaalia jota voi hyödyntää nykyisin viestinnässä monin eri tavoin. Mutta, olen täysin samaa mieltä kuin muutama kirjoittaja edellä: Twitter ei saa olla liiga-jengin viestintäväline numero 1.

Palloseuran nettisivujen ajantasalla pitäminen on huonompaa kuin joillain divarijengeillä. Ei se nettisivun ylläpitäminen julkaisualustoineen oo nykyään mitään saatanan avaruustiedettä. Joku sanoi täällä jo, että "twitteriin on helpompi esim kaupungilla puhelimella heittää yms.." Voin kertoa, että sinne kotisivuille älypuhelimella sen tiedon saa aivan yhtä helposti.

Turun palloseuran toiminnan, ja myös viestinnän pitäisi perustua strategiaan. Viestinnässä pitäisi olla mietittynä selvät, ohjeistetut prosessit, joiden avulla sitä toteutetaan. (Näin työtä voisi toteuttaa myös esim. se sijainen poissaolotilanteissa !!) Nyt tilanne on se, että mitään strategiaa ei ainakaan viestintäpuolella taida olla, tai ainakaan sitä ei ulkopuolinen pysty havaitsemaan. Puhumattakaan tavoitteesta. Mitään tiettyjä prosesseja ei ole. Tietoa ruiskitaan sinne tänne, ihan milloin huvittaa, jos huvittaa. Kotisivuja päivitetään jos muistetaan, tai jos nyt sattuu kahvia vielä riittämään kun sinne asti päästään.

Oma sisällöntuotanto on kauden edetessä hyytynyt, ja lähestyy jo miinusmerkkistä arvoa. Se ei kerro kuin laiskuudesta, sillä tästä Palloseuran palkkalistoilla olevalle henkilölle käsitteekseni maksetaan, korjatkaa jos olen väärässä. Otteluennakoista luovuttiin ainoastaan siitä syystä, kun niitä ei enää jaksettu kirjoittaa. Onhan niissä hommaa ihan helvetisti. Puuhastelijalle voi olla yllättävänkin vaikeaa, ammattilaisella ei montaa kymmentä minuuttia pienen ennakon kasaamiseen mene. Lanseerattiin maanantaiklubi, ja hunajahemmot. Hunajahemmoja taisi tulla yksi video youtubeen ja sen jälkeen syvä hiljaisuus. Edellinen maanantaiklubi on julkaistu Youtubessa 26.10.2015. Ja sen jälkeen ei hiiskahdustakaan aiheesta. Siitä on nyt kuukausi?? Varmaan näillekkin on jotain helvetin päteviä selityksiä, miksi niitä ei ole enää näkynyt, mutta pitäisköhän niistäkin sit viestiä ihmisille jotain?

Tää puuhastelu alkaa ärsyttää todella pahasti. Harmittaa se, että ennen meillä oli liigan paras ammattilainen tekemässä tätä juttua. Ihmiset tietysti haluavat edetä työurallaan, sille kukaan ei voi asettua esteeksi. Sitä en ymmärrä, miksi ammattilainen korvataan täysin turistilla, jolla työmoraalikin näyttää ainakin ulospäin olevan todella löyhä. Sopii toki Tepsin rekrytapoihin. Joku lukiolainen työharjoittelijanakin hoitaisi tän homman paremmin.

Jottain tarttis tehä!
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Pakko itsekin yhtyä kritiikkiin. Itselle ei ole vieläkään tullut vastausta kysymykseeni, jonka esitin toisessa ketjussa.
 

Sakoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lanseerattiin maanantaiklubi, ja hunajahemmot. Hunajahemmoja taisi tulla yksi video youtubeen ja sen jälkeen syvä hiljaisuus. Edellinen maanantaiklubi on julkaistu Youtubessa 26.10.2015. Ja sen jälkeen ei hiiskahdustakaan aiheesta. Siitä on nyt kuukausi?? Varmaan näillekkin on jotain helvetin päteviä selityksiä, miksi niitä ei ole enää näkynyt, mutta pitäisköhän niistäkin sit viestiä ihmisille jotain?

Jottain tarttis tehä!

Silvennoinen kommentoi twitterin puolella, että Hunajahemmot jäi pois liian työmäärän ja aikatauluongelmien takia. Media-alan ammattilaisina (ainakin tehtävienkuvien perusteella) olisin olettanut, että tiimeineen olisivat osanneet arvioida tällaisen produktion vaatiman työmäärän ja työtunnit ja katsoa löytyykö kalenterista sellaisia, mutta kuten tuossa hyvin yllä jo kirjoitettiinkin niin puuhasteluahan tämä TPS:n mediaesiintyminen on ollut jo hyvän aikaa. Tietoa tulee milloin mistäkin kanavasta ja ties mihin aikaan ja ilmeisesti näihin uusiin projekteihinkin lähetään vaikka ei edellisiinkään riitä aika/taidot ja sitten ihmetellään kun uusikaan projekti ei suju.

Palkkaa amatööri, saat amatöörin. Palkkaa ammattilainen saat ammattilaisen jne.
 

Rosvoroope

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Palaute otettu vastaan ja kyllä siellä samoihin asioihin on huomio kiinnittynyt mihin itsellänikin.

Otteluennakot tehdään jatkossa itse. Syynä on se, että kaikkiin otteluihin ei ole ollut ennakkoa lainkaan saatavilla, mikä on on ollut tietysti äärimmäisen huono asia markkinoinnin kannalta.

Nyt julkaistu huomisen matsin ennakko pitää sisällään tekstiennakon ja lyhyen videohaastattelun. Mikäli tämä konsepti saa myötäileviä nyökkäyksiä aikaan, mennään sillä jatkossa. Teille tätä työtä kuitenkin tehdään.

Muutoksen teossa pitää olla valmis myöntämään virheensä ja mä nostan oman käden pystyyn tuon otteluiden ennakoimisen suhteen.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Eikö näitä ilmaisharjoittelijoita haettu jo aikaisemminkin palvelukseen. Ei määrä korvaa laatua. Työntekijöillä ei tee mitään, jos heillä ei ole selkeää suuntaa ja esimiestä ohjeistamassa. Kääntäen esimerkiksi TPS TV futiksen puolella sai todella paljon irti, kun sai ammattitaitoiseen ja tehokkaaseen mediatiimiinsä lisäkäsiä ammattikorkeakoulusta.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koulutus alalta ei ole edellytys, niimpä niin. Lisää puuhastelijoita kerhoon.

Jep, koska esim. loukkaantuneiden päivittäminen kotisivuille, tai viestin kirjoittaminen Facebookkiin ja Twitteriin ottelun jälkeen vaatiikin vähintään kahdeksan vuoden koulutuksen ja tohtorin paperit.

Ehkä siellä on kuitenkin MYÖS tuollaisia vähän helpompia tehtäviä jotka onnistuvat ihan pelkästään lajista kiinnostuneeltakin.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koulutus alalta ei ole edellytys, niimpä niin. Lisää puuhastelijoita kerhoon.

Kumman sinä ottaisit mielummin töihin, a) henkilö, jolta löytyy alan koulutus, mutta ei ole motivoitunut ja on hakemassa vaan työkokemusta vai b) henkilön, jolta ei löydy koulutusta, mutta ihmisestä paistaa motivoitunuus ja kiinostuneisuus alaa ja jääkiekkoa kohtaan.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kumman sinä ottaisit mielummin töihin, a) henkilö, jolta löytyy alan koulutus, mutta ei ole motivoitunut ja on hakemassa vaan työkokemusta vai b) henkilön, jolta ei löydy koulutusta, mutta ihmisestä paistaa motivoitunuus ja kiinostuneisuus alaa ja jääkiekkoa kohtaan.

c) vai henkilön, joka suostuu tekemään työtä ilmaiseksi/nimellistä korvausta vastaan?

Nämä lanalaisuudet pätevät suurimpaan osaan työtehtävistä. Usein kuitenkin on järkevää palkata myös osaamista. Pitää muistaa, että HC TPS Turku Oy:llä on palkattuna kaksi media-alan ihmistä täysipäiväisenä.
 
Viimeksi muokattu:

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Onko sinne mahdollisuus palkata sellainen/sellaisia henkilöitä, jotka suostuvat päivittämään nettisivuja Tepsiä seuraavia seniilejä ja muita vanhan ajan tiedotusta seuraavia varten. Niitäkin nimittäin luetaan vielä vaikka se 160 sanan risuaitahelvetin aikakaudella voi tosi hassulta ja pahvilta kuulostaakin. Tai anteeksi siis sellainen kaveri joka saa ne twitterin viestit tarpeeksi selvästi siihen etusivulle näkymään.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Pitää muistaa, että HC TPS Turku Oy:llä on palkattuna kaksi media-alan ihmistä täysipäiväisenä.
Tätä jos mitä on usein todella vaikea muistaa.
Onko sinne mahdollisuus palkata sellainen/sellaisia henkilöitä, jotka suostuvat päivittämään nettisivuja Tepsiä seuraavia seniilejä ja muita vanhan ajan tiedotusta seuraavia varten.
Mä olen tässä jännityksellä odottanut, että koska esim. kotisivuilla oleva Hunajaklubi päivitetään kuluvalle kaudelle...
 

Liitteet

  • Hunajaklubi 2014-15.jpg
    Hunajaklubi 2014-15.jpg
    342,9 KB · kertaa luettu: 528

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Siis siellä on tutopäällikön lisäksi toinenkin palkattu henkilö?

Kyllä vain. Tässä on linkki uutiseen: http://hc.tps.fi/uutiset/ajankohtaista/tps-toimistoon-uusia-kasvoja/

Itse asiassa tulkinnan varaisesti kolmekin henkilöä. Eli Tepsillä on ennestään markkinointipäällikkö, CM ja markkinoinnin koordinaattori, mutta vasta nyt haetaan suorittavaa porrasta, ns sisällöntuottajia?

Jos tähän päälle saadaan vielä se 2-5 kpl porukkaa mediatiimiin. Voisi olla aika nohevaa saada Jatkoajan allekirjoitukseen: "HC TPS Turku Oy:n Periscope-päällikkö".
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös