Olin joskus sellaisessa käsityksessä, että joku keskustan videotaulu oli seuran omistuksessa, onko näin?
Kysymyksen ollessa minulle en osaa tähän vastata, en tiedä yhtään. Ajatellen, että TPS on huvilat ja kaiken mahdollisen talousvaikeuksissaan aikoinaan myynyt en ihmettelisi, jos joskus-mahdollisesti-omistuksissa-ollut videotaulu olisi myyty myös.
Kärpillä on koko Pohjois-Suomen videotaulumainiota takataskussaan ja vaikka en kyseisen bisneksen suoria lukuja löytänytkään takoo Kärppien konserni kovalla liikevaihdolla eteenpäin. Tulojen lisäksi Kärpät varmasti pyörittää omia mainoksia valotauluissa saaden tätä kuuluisaa näkyvyyttä samalla. Olisipa Turussa yhtä ihanteellinen tilanne.
Mitä tiedän on, että puhtaaseen markkinointiin käytetyt rahahanat ovat Turussa jo viime kaudesta alkaen kiristetty äärimmilleen. Juhlakaudella näkyvyyteen panostettiin, mutta esimerkiksi kotiavaukseen käytettiin niin paljon rahaa ettei olisi ollut kannattava edes loppuunmyytynä. Kestämätön tilanne, siis. Yleisömäärien ollessa nosteessa voidaan vetää aika selkeä johtopäätös siitä, että markkinoinnissa tärkeämpää on oikea-aikaisuus ja tehokkuus kuin raa'asti siihen käytetty raha.