Mainos

TPS, media ja julkisuus

  • 3 121 024
  • 12 407

Rasvasektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, HIFK, Junnut
Kertoo paljon meidän pakki valmentajasta kun Tiilikaiselta kysytään "Mikä on paras pelin jälkeinen herkku?", Tiilikainen vastaa alkoholiton olut ja kaikki nauraa, jopa some vastaajaakin osaa sanoa että "älä huijaa" =)
Niin no se ei nyt ole mitenkään ennenkuulumatonta ole, että joku juo bisseä(tai bissen) oli se sitten alkoholiton tai ei. Eri asia ois jos kertois et korillinen bisseä.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jokavuotista keskustelua siitä, etteikö ammattilaisurheilijat saisi nauttia samalla kohtuudella alkoholia kuin muut työssäkäyvät ihmiset. Mikäli alkaa vaikuttamaan suorittamiseen tai näkyy näin muuten arjessa on käyttö liiallista, näin muutoin täysin sallittua.
 
Jokavuotista keskustelua siitä, etteikö ammattilaisurheilijat saisi nauttia samalla kohtuudella alkoholia kuin muut työssäkäyvät ihmiset. Mikäli alkaa vaikuttamaan suorittamiseen tai näkyy näin muuten arjessa on käyttö liiallista, näin muutoin täysin sallittua.

Noh, ihan yleisesti on tiedossa, että alkoholi heikentää suorituskykyä, harjoittelun tehokkuutta sekä hidastaa palautumista treenin/pelin jälkeen.

Toimistyötekijällä tuolla asialla ei ole mitään merkitystä, huippu-urheilijalle sillä on merkitystä vaikkei mikään Jonne olisikaan…
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Jokavuotista keskustelua siitä, etteikö ammattilaisurheilijat saisi nauttia samalla kohtuudella alkoholia kuin muut työssäkäyvät ihmiset. Mikäli alkaa vaikuttamaan suorittamiseen tai näkyy näin muuten arjessa on käyttö liiallista, näin muutoin täysin sallittua.

Niin tämä on vähän kaksipiippuinen asia. Otetaan kaksi esimerkkiä!

Lauantain pelin jälkeen pelaajat X ja Y tulevat vastaan. Kummallakin on juomat, mutta vaikuttavat täysin selviltä. Ovat iloisia sekä kohteliaita.

Lauantain pelin jälkeen baarissa kuuluu römyämistä. Nimeltä mainitsemattomat pelaajat römyävät. Huutelevat tuntemattomille sekä häiriköivät. Molemmat ovat silminnähden todella humalassa.

Tiistaina on seuraava peli. Kumpi skenaario antaa paremmat lähtökohdat otteluun? Pelaajathan saavat tehdä mitä haluavat vapaa-ajallaan, mutta ovat urheilijoita. Kuten @Ramchester sanoi, alkoholi vaikuttaa useankin päivän suoritustasoon sekä vireystilaan. Ja tässä ei nyt puhuta mistään kesken korona-ajan baarireissuilta pudotuspeleissä. Noiden luulisi jokainen tajuavan olevan urheilijoille ihan vitun tyhmiä.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Vähän on myös pitkälti kiinni, menetkö sinne baariin vetämään ne 20 olutta ja käyttäytymään pellemäisesti seuran verkkarit ja takki päällä. Kyllä se normi toimistoduunarikin vähintään jonkun puhuttelun sais, jos menee firman asussa kännissä mokailemaan ja joku sattuu näkemään. Miettikää stokkan myyjä työasussa fortessa soittamassa suutaan. Jos tuosta voi tulla mainehaittaa tavaratalolle, niin urheilupiireissä se haitta on potenssiin 100.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Olisi. Oli se kyllä hienoa aikaa. Toi vaatimustaso olisi kyllä todella tärkeää myös esim. työpaikoilla. Toivottavasti Miettinen & Co ovat myös katsoneet tämän.
Miettisen luulisi tietävän mihin riman voi korottaa, kun oli sekä Jursin, että Jortsun valmennuksessa.
Valitettavasti ajat olivat toiset, kun muniin puhaltelu ei riittänyt.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli tehtyä viikonloppuna pikainen Tampereen excursio. En ole siellä pitkään aikaan käynytkään. Heti ensimmäiseks pisti silmään upea areena keskellä kaupunkia, eikä missään pellonreunalla kaupungin rajalla. Lisäks molemmat joukkueet näkyivät kaupunkikuvassa todella hyvin. Esim. yksi ratikka oli teipattu kokonaan Tapparan mainoksilla ja muutenkin tulevia pelejä mainostettiin näyttävästi leditauluilla ympäri kylää. Hotellihuoneen ikkunastakin näky iso valotaulu, jossa pyöri koko ajan molempien joukkueiden mainoksia. Muutenkin oli kyllä dynaamisen oloinen kylä hienoine futisstadioineen yms. Ikävä myöntää, mutta vähän ollaan jääty jälkeen kehityksessä. Palloseuran näkyvyys kaupunkikuvassa on Tampereeseen verrattuna olematon.
 

Liiga

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli tehtyä viikonloppuna pikainen Tampereen excursio. En ole siellä pitkään aikaan käynytkään. Heti ensimmäiseks pisti silmään upea areena keskellä kaupunkia, eikä missään pellonreunalla kaupungin rajalla. Lisäks molemmat joukkueet näkyivät kaupunkikuvassa todella hyvin. Esim. yksi ratikka oli teipattu kokonaan Tapparan mainoksilla ja muutenkin tulevia pelejä mainostettiin näyttävästi leditauluilla ympäri kylää. Hotellihuoneen ikkunastakin näky iso valotaulu, jossa pyöri koko ajan molempien joukkueiden mainoksia. Muutenkin oli kyllä dynaamisen oloinen kylä hienoine futisstadioineen yms. Ikävä myöntää, mutta vähän ollaan jääty jälkeen kehityksessä. Palloseuran näkyvyys kaupunkikuvassa on Tampereeseen verrattuna olematon.
Olen samaa mieltä, toki olisi eri asia jos uuden hallin seinässä olisi jättiscreen , missä mainostettaisiin tulevia otteluita, pelaajia ym. Mutta Turun keskustassa se ei näy nyt missään .
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tuli tehtyä viikonloppuna pikainen Tampereen excursio. En ole siellä pitkään aikaan käynytkään. Heti ensimmäiseks pisti silmään upea areena keskellä kaupunkia, eikä missään pellonreunalla kaupungin rajalla. Lisäks molemmat joukkueet näkyivät kaupunkikuvassa todella hyvin. Esim. yksi ratikka oli teipattu kokonaan Tapparan mainoksilla ja muutenkin tulevia pelejä mainostettiin näyttävästi leditauluilla ympäri kylää. Hotellihuoneen ikkunastakin näky iso valotaulu, jossa pyöri koko ajan molempien joukkueiden mainoksia. Muutenkin oli kyllä dynaamisen oloinen kylä hienoine futisstadioineen yms. Ikävä myöntää, mutta vähän ollaan jääty jälkeen kehityksessä. Palloseuran näkyvyys kaupunkikuvassa on Tampereeseen verrattuna olematon.
Siitä asti kun ei ollut vielä edes Skanssia ja Myllyä ja keskusta oli vielä se paikka missä ihmiset oli, ihmettelin miksi sillä Wikken valotaulullakaan ei mainostettu Tepsin matseja. Ei niitä näkynyt oikein missään. Sama meno on jatkunut siitä asti.. pari kautta tuossa taisi olla kun niitä pelipaitoja näkyi niissä tolppien julistetauluissa. Mutta kivaahan se olisi että Tepsi näkyisi kylillä enemmän.
Täysin samaa mieltä että ollaan jääty kauas takamatkalle kun verrataan Tampesteriin.. toki pieni puolustus, niin on jääneet kaikki muutkin. Tampere kaupunkina on aivan ylivertainen tällä hetkellä kun verrataan kehitykseen. Hyvää työtä Tampere.
 

NeilGamble

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei siitä ole niin monta vuotta kun TPS näkyi vähän siellä ja täällää kaupungissa. Arvelen että seura on todennut tuon olleen huonoa markkinointia, sillä some ja internet mainonta on lisääntynyt siitä paljon. Yleisömäärät kun ovat nousussa, niin näyttää minun mielestä siltä että siellä tiedetään mitä tuon markkinoinnin suhteen tehdään, ja mistä saa eniten vastinetta rahalle.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siitä asti kun ei ollut vielä edes Skanssia ja Myllyä ja keskusta oli vielä se paikka missä ihmiset oli, ihmettelin miksi sillä Wikken valotaulullakaan ei mainostettu Tepsin matseja. Ei niitä näkynyt oikein missään. Sama meno on jatkunut siitä asti.. pari kautta tuossa taisi olla kun niitä pelipaitoja näkyi niissä tolppien julistetauluissa. Mutta kivaahan se olisi että Tepsi näkyisi kylillä enemmän.
Täysin samaa mieltä että ollaan jääty kauas takamatkalle kun verrataan Tampesteriin.. toki pieni puolustus, niin on jääneet kaikki muutkin. Tampere kaupunkina on aivan ylivertainen tällä hetkellä kun verrataan kehitykseen. Hyvää työtä Tampere.
Kun vaikka Medialiigan kautta TPS:n mainokset neljääntoista videotauluun viikoksi kustantaa heittämällä yli 10 000€ en minä ihmettele niin hirveästi, miksei miljoontatappioita tekevä TPS niissä näy.
 

Turnipsi

Jäsen
Kun vaikka Medialiigan kautta TPS:n mainokset neljääntoista videotauluun viikoksi kustantaa heittämällä yli 10 000€ en minä ihmettele niin hirveästi, miksei miljoontatappioita tekevä TPS niissä näy.

Aika kova! 11k€+kampanjan hallinnointikulut siitä että asiakas toimittaa valmiit materiaalit ja ko. paja lataa sen palvelimeen josta taulut sitten esitystä pyörittävät.

Toki ymmärrän että ei noi ilmaisia nuo laitteetkaan ole ja maksaa ylläpitokin jotain (sähköt, huollot yms), mutta en yhtään ihmettele että TPS ei noihin tavaraa tuuttaa ainakaan jatkuvasti. Tulee aika kova hinta koko kauden osalta.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olin joskus sellaisessa käsityksessä, että joku keskustan videotaulu oli seuran omistuksessa, onko näin?
Kysymyksen ollessa minulle en osaa tähän vastata, en tiedä yhtään. Ajatellen, että TPS on huvilat ja kaiken mahdollisen talousvaikeuksissaan aikoinaan myynyt en ihmettelisi, jos joskus-mahdollisesti-omistuksissa-ollut videotaulu olisi myyty myös.

Kärpillä on koko Pohjois-Suomen videotaulumainiota takataskussaan ja vaikka en kyseisen bisneksen suoria lukuja löytänytkään takoo Kärppien konserni kovalla liikevaihdolla eteenpäin. Tulojen lisäksi Kärpät varmasti pyörittää omia mainoksia valotauluissa saaden tätä kuuluisaa näkyvyyttä samalla. Olisipa Turussa yhtä ihanteellinen tilanne.

Mitä tiedän on, että puhtaaseen markkinointiin käytetyt rahahanat ovat Turussa jo viime kaudesta alkaen kiristetty äärimmilleen. Juhlakaudella näkyvyyteen panostettiin, mutta esimerkiksi kotiavaukseen käytettiin niin paljon rahaa ettei olisi ollut kannattava edes loppuunmyytynä. Kestämätön tilanne, siis. Yleisömäärien ollessa nosteessa voidaan vetää aika selkeä johtopäätös siitä, että markkinoinnissa tärkeämpää on oikea-aikaisuus ja tehokkuus kuin raa'asti siihen käytetty raha.
 

NeilGamble

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vielä mielenkiintoisena tilastona tähän: FC TPS, Inter ja TuTo ovat kaikki ostaneet mainoksia ulkoa kaupungista, esim. busseissa ja bussipysäkeillä näkyy heidän mainoksiaan paljon.

Heillä kaikilla on yleisömäärät laskenut viime kaudesta, kun HC TPS:llä se taas on noussut.

Tähän tietenkin vaikuttaa muutkin seikat kun bussimainokset, mutta ainakin antaa minusta osviittaa siitä että meidän toimistolla pystytään paremmin käyttämään rajoitettua markkinointibudjettia.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Kaupungilla näkymisestä tuli mieleen, että TPS avasi keskustaan joulunajaksi kivijalkaliikkeen.

TPS:n kannattaisi laittaa Leijonan- tai ehkä tässä tapauksessa myös huuhkajanosa ulkomarkkinoinnissa siten, että mainostaisi vain Seuraa. Päällekkäinen tekeminen on vain todella turhaa.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Kun vaikka Medialiigan kautta TPS:n mainokset neljääntoista videotauluun viikoksi kustantaa heittämällä yli 10 000€ en minä ihmettele niin hirveästi, miksei miljoontatappioita tekevä TPS niissä näy.

No, viikko ja 11k.
Näkyvyyttä (arvio?) sivun mukaan 1,8 miljoonaa silmäparia.

Jos tuosta laskee vaikka 12k kontaktia niin, että 12.000 mainoksen nähnyttä ihmistä ostaa A-katsomon lipun ( 46e /kpl) vaikka joistakin viidestä seuraavasta kotipelistä, niin tulos on 552 tuhatta pelkkää lipputuloa. Siihen päälle vielä matseissa ostetut tuotteet, pysäköinnit, mahdolliset mainoksen aiheuttamat fanituoteostot vaikka kivijalkaliikkeessä niin ei tuo 11k kuulosta pahalta ollenkaan.

Mutta, tuo on vain jos ja kun ja pitääkö tuo 1,8 miljoonaa katselukertaa paikkansa ja miten se on laskettu...
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
No, viikko ja 11k.
Näkyvyyttä (arvio?) sivun mukaan 1,8 miljoonaa silmäparia.
Eli jokaisen taulun pitäisi tavoittaa 18 300 silmäparia per päivä, jotenkin vähän vaikea on uskoa. Manhattanin taulun kohdalla on vuorokausiliikenne noin 30 000 autoa, tauluissa on 6? eri mainosta, niin vähän tuntuu lukujen pyöristämiseltä omaksi eduksi. Muissa paikoissa liikennemäärä toki pienempi.

Se, että viikon mainonnalla saisi myytyä puolella miljoonalla lippuja onkin sitten ihan huumoria. Tai muuten jokaisella turkulaisella pitäisi olla uusi peltikatto, sen verran on katossareikäeikä-firma noissa mainistanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös