TPS, media ja julkisuus

  • 2 978 631
  • 11 992

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Linkki Jatkoajan juttuun Marjalasta.

Vaikuttaa ihan fiksulta kaverilta ja aina mukava kuulla, että TPS ollut helppo valinta ja vakuuttanut. Näitä nuoria lupauksia kyllä naarataan edelleen hyvin.

E: Linkki ei tahtonut avautua oikein, ehkä tuolla tavalla toimii...
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Linkki Jatkoajan juttuun Marjalasta.

Vaikuttaa ihan fiksulta kaverilta ja aina mukava kuulla, että TPS ollut helppo valinta ja vakuuttanut. Näitä nuoria lupauksia kyllä naarataan edelleen hyvin.

E: Linkki ei tahtonut avautua oikein, ehkä tuolla tavalla toimii...

Toivottavasti pettymys ei ole kovin suurin kun vertaa Liiga tai U20 -ottelun tunnelmaa Rempartsin 10k yleisökeskiarvoon.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Toivottavasti pettymys ei ole kovin suurin kun vertaa Liiga tai U20 -ottelun tunnelmaa Rempartsin 10k yleisökeskiarvoon.
Runkosarjassa joo, toki jos välieriin asti taas mennään niin ei täällä meno huono missään nimessä ole, aika huuma päällä. Mutta olisihan se mukava tosiaan runkosarjassakin...
 

Tarasenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, St. Louis Blues, Manchester United
Somessa on hiljaista kuin tiistai-iltaisessa Saipa-matsissa Typhoonilla, verkkosivuille ei ole saatu merkittyä harjoitus- tai CHL-matseja tai muutenkaan oikeastaan yhtään mitään. Onko nyt vittu tosiaan niin että jos kaljupää on lomalla, ei kukaan pysty hoitamaan viestinnän osalta edes niitä yksinkertaisimpia asioita? Koskahan sen mediarekryn osalta alkaisi kuulua?
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Somessa on hiljaista kuin tiistai-iltaisessa Saipa-matsissa Typhoonilla, verkkosivuille ei ole saatu merkittyä harjoitus- tai CHL-matseja tai muutenkaan oikeastaan yhtään mitään. Onko nyt vittu tosiaan niin että jos kaljupää on lomalla, ei kukaan pysty hoitamaan viestinnän osalta edes niitä yksinkertaisimpia asioita? Koskahan sen mediarekryn osalta alkaisi kuulua?

Jep. Aiemmin tällä viikolla olin tsekkaamassa CHL-pelejä, mutta eipä siellä mitään infoa juurikaan ollut.

Ei varmaan paljoa tarvi ihmetellä, jos noihin peleihin ei raahaudu katsojia.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Onko nuo meidän sivut ihan paskat, vai olenko vain liian vanha(ihan varteen otettava vaihtoehto) internettiin?

On muuten aika käsittämätöntä jottei etusivulla ole heti mainintaa pitsistä, tahi tulevista harjoitusotteluista. Tietysti jos niitä ei löydy otteluistakaan niin mitä sitä niistä etusivullakaan puhumaan. Jos me ei vaan pelata pitsissä, tahi harjoitusotteluita...

Oliko meillä yt-neuvottelut jolloin potkittiin pois mediaväkeä, vai ovatko he lähteneet ihan itse? Siis ajan takaa, jotta onko yyteet este uuden väen palkkaamiselle?

Tottahan toki meillä on paljon korjattavaa seurassa, sen verran reikiä menneet vuodet laivaan tehneet, mutta luulisi jotta omistajaporras ja pätevät henkilöt hallituksessa olisivat tajunneet laittaa kuntoon mediapuolen.
 

Jazzy76

Jäsen
Oliko meillä yt-neuvottelut jolloin potkittiin pois mediaväkeä, vai ovatko he lähteneet ihan itse? Siis ajan takaa, jotta onko yyteet este uuden väen palkkaamiselle?

Minä olin se mediaväki, joka sai potkut vuonna 2018 syyskuussa. Paljosta minua voi kritisoida, mutta ottelut pitää nettisivulla olla ja minun aikanani ne olivat. Noista potkuista on niin kauan, että seuralla ei ole palkkaamisesteitä. Ja onhan sinne palkattukin nettisivujen mukaan ja väkeä on vaihtunut.

Yt-neuvotteluistani meitä aikanaan lähti samassa rytäkässä myös lipunmyyntivastaava, yksi myyjä ja pari vuotta myöhemmin kaksi toimiston työntekijää, eli lopulta kaikki Eskolan palkkaamat ja uuden toimarin Jokisen väki tuli tilalle. Silloin väkeä lähti myös omatoimisesti yt:n jälkeen, mutta se on eri saaga.

TPS nykyinen viestintä- ja markkinointipäällikkö yrittää varmaan parhaansa, mutta hän on ehkä ottanut hieman liian ison kakun syötäväksi: markkinointi ja viestintä kun ovat täysin eri asioita isossa kuvassa.

Tampereelta tuleva uusi tj. on mediataustainen ja ymmärtää varmasti myös molempien päälle. Arvostan häntä kovasti.

Olen oppinut tuntemaan uuden toimarin, sillä itse palvelen Tampereella kahta Liigassa pelaavaa seuraa ottelutapahtumissa. Uusi tj.
on ennen kaikkea myynnin ammattilainen. Hän on myös helposti lähestyttävä, mutta vaativa.
 
Viimeksi muokattu:

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko nuo meidän sivut ihan paskat, vai olenko vain liian vanha(ihan varteen otettava vaihtoehto) internettiin?

On muuten aika käsittämätöntä jottei etusivulla ole heti mainintaa pitsistä, tahi tulevista harjoitusotteluista. Tietysti jos niitä ei löydy otteluistakaan niin mitä sitä niistä etusivullakaan puhumaan. Jos me ei vaan pelata pitsissä, tahi harjoitusotteluita...

Oliko meillä yt-neuvottelut jolloin potkittiin pois mediaväkeä, vai ovatko he lähteneet ihan itse? Siis ajan takaa, jotta onko yyteet este uuden väen palkkaamiselle?

Tottahan toki meillä on paljon korjattavaa seurassa, sen verran reikiä menneet vuodet laivaan tehneet, mutta luulisi jotta omistajaporras ja pätevät henkilöt hallituksessa olisivat tajunneet laittaa kuntoon mediapuolen.
Minä olin se mediaväki, joka sai potkut vuonna 2018 syyskuussa. Paljosta minua voi kritisoida, mutta ottelut pitää nettisivulla olla ja minun aikanani ne olivat. Noista potkuista on niin kauan, että seuralla ei ole palkkaamisesteitä. Ja onhan sinne palkattukin nettisivujen mukaan ja väkeä on vaihtunut.

Yt-neuvotteluistani meitä aikanaan lähti samassa rytäkässä myös lipunmyyntivastaava, yksi myyjä ja pari vuotta myöhemmin kaksi toimiston työntekijää, eli lopulta kaikki Eskolan palkkaamat ja uuden toimarin Jokisen väki tuli tilalle. Silloin väkeä lähti myös omatoimisesti yt:n jälkeen, mutta se on eri saaga.

TPS nykyinen viestintä- ja markkinointipäällikkö yrittää varmaan parhaansa, mutta hän on ehkä ottanut hieman liian ison kakun syötäväksi: markkinointi ja viestintä kun ovat täysin eri asioita isossa kuvassa.

Tampereelta tuleva uusi tj. on mediataustainen ja ymmärtää varmasti myös molempien päälle. Arvostan häntä kovasti.

Olen oppinut tuntemaan uuden toimarin, sillä itse palvelen Tampereella kahta Liigassa pelaavaa seuraa ottelutapahtumissa. Uusi tj.
on ennen kaikkea myynnin ammattilainen. Hän on myös helposti lähestyttävä, mutta vaativa.

Kotisivut on aivan kauheat. En käsitä, miten noin huonot sivut pystyy edes tekemään tällä vuosikymmenellä. Eihän sinne sivulle halua edes mennä. Toki kotisivut jossain määrin muutenkin vähän vanhanaikainen konsepti, koska sosiaalisista medioista tiedon saa todennäköisemmin suoraan lapaan, mutta kotisivut kuuluu silti olla ja niiden pitäisi olla toimivat.

Ei noissa sivuissa toimi oikein mikään. Sisältö ei pysy millään perässä, teknisesti aivan kauheat. Kävin vielä kattomassa pitkästä aikaa kuinka kauheat ne on. ni onhan toi koomista (vaikka kesää eletään), että etusivulla kaikki uutiset ovat "Silvennoisen suvivieraana X". Tulee noista sivuista lähinnä mieleen jonkun kouluprojekti, joho väkisi koitettu saada sisältöä. Eikä silvennoisen suvivierasta vastaan, mutta noita kun tulee kerran viikossa ni tarviiko jokaisesta tehä etusivulle oma uutinen, vaan voisko ne olla jossain oman tagin alla ja sit ois etusivulla banneri, että suvivieras ja bannerin otsikossa viimeisimmän vieraan nimi ja päivä kun tullut ulos tms. Niinkuin tossa sivulla vasemmalla alhaalla onkin. Käsittämättömin piirre tossa sivussa on, et miks puol näyttöä pitää täyttää tollasella staattisella kuvalla.

Se sivuista.

Vähän Offtopic, mutta onko YT:eet ylipäätään este palkkaamiselle? Eikös se mee niin, että jos potkit esim. viestintähenkilön pois ja tulee tarve palkata, niin sinun pitää ensimmäisenä tarjota tälle viestintähenkilölle paikkaa. Jos hän ei halua sitä tai joku muu tähän työhön kykenevä pois potkittu, niin voit sitten palkata jonkun toisen. Noin yksinkertaistetuna.

Mutta se kuulostaa positiiviselta, jos uusi toimari ymmärtää viestinnän päälle. Tällä hetkellä toi on ihan kauheeta puuhastelua. Ja ei tosiaan Tuomiselta mitään pois, mutta vaikuttaa enemmän joltain kouluprojektin viestinnältä kuin ammattilaisorganisaation. Ottaen huomioon noi TPS:n tappiot ja viestinnän kauheuden niin olisi ihan järki investointi. Yksi viestintäspesialisti kun ei noissa tappioissa näy missään ja olis aikakova tarve.

Kattelin TPS:n hyviltä sivuilta niin alasta en mitään tiedä. Mutta onhan tuolla jonkin sortin mediatuottaja ja media-assistentti Tuomisen lisäksi.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toki kotisivut jossain määrin muutenkin vähän vanhanaikainen konsepti, koska sosiaalisista medioista tiedon saa todennäköisemmin suoraan lapaan, mutta kotisivut kuuluu silti olla ja niiden pitäisi olla toimivat.

Jep. Ehkä tuonnekin puolelle voisi jossain vaiheessa laittaa vähän tavoitteita. Tässä olisi se tavoittelemisen sateenkaaren pää:
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jep. Ehkä tuonnekin puolelle voisi jossain vaiheessa laittaa vähän tavoitteita. Tässä olisi se tavoittelemisen sateenkaaren pää:
TPS:llä on jo oma applikaatio. On kyllä harvinaisen paska, ja syyt ainakin omasta mielestä ovat ihan loogiset. Kuka käyttää applikaatioita (pl. sosiaalinen media) vuonna 2022? Viime vuosikymmenenä ajateltiin, että jokainen taho tarvitsee oman applikaation mutta äkkiä huomattiin, ettei kukaan niitä käyttänyt. Tai käyttäjiä ei ainakaan panostuksiin nähden ollut/ole tarpeeksi, kun laadukkaan ja oikeasti lisäarvoa tuovan applikaation kehittäminen ja ylläpito ei ole mikään ihan pieni taloudellinen panostus.

- Jos TPS haluaa näkyä internetissä -> sosiaalinen media
- Jos TPS haluaa tuottaa laadukasta sisältöä esim. haastatteluja, juttuja yms. -> kotisivut
- Jos TPS haluaa luoda videomateriaalia -> YouTube (ehkä TikTok?)
- Jos TPS haluaa myydä lippuja -> lippu.fi
- Jos TPS haluaa tavoittaa ihmisiä suoramarkkinoiden -> sähköpostit

Tämän hetken applikaation suurin tuoma lisäarvo on mahdollisuus maksaa parkista, mutta itse suosin kaikkia muita kulkutapoja henkilöauton sijaan, etten tämänkään lisäarvon käytön perään osaa ketään kannustaa.
 

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
TPS:llä on jo oma applikaatio. On kyllä harvinaisen paska, ja syyt ainakin omasta mielestä ovat ihan loogiset. Kuka käyttää applikaatioita (pl. sosiaalinen media) vuonna 2022? Viime vuosikymmenenä ajateltiin, että jokainen taho tarvitsee oman applikaation mutta äkkiä huomattiin, ettei kukaan niitä käyttänyt. Tai käyttäjiä ei ainakaan panostuksiin nähden ollut/ole tarpeeksi, kun laadukkaan ja oikeasti lisäarvoa tuovan applikaation kehittäminen ja ylläpito ei ole mikään ihan pieni taloudellinen panostus.

- Jos TPS haluaa näkyä internetissä -> sosiaalinen media
- Jos TPS haluaa tuottaa laadukasta sisältöä esim. haastatteluja, juttuja yms. -> kotisivut
- Jos TPS haluaa luoda videomateriaalia -> YouTube (ehkä TikTok?)
- Jos TPS haluaa myydä lippuja -> lippu.fi
- Jos TPS haluaa tavoittaa ihmisiä suoramarkkinoiden -> sähköpostit

Tämän hetken applikaation suurin tuoma lisäarvo on mahdollisuus maksaa parkista, mutta itse suosin kaikkia muita kulkutapoja henkilöauton sijaan, etten tämänkään lisäarvon käytön perään osaa ketään kannustaa.
Kyllä appejä käytetään jos niistä vain tiedetään. Homma ei toimi niin, että rakennetaan appi ja todetaan että homma on nyt valmis, jalat pöydälle. Sitä appiäkin pitäisi markkinoida ja juurikin pyrkiä sisällöllä antamaan lisäarvoa sen ladanneille.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPS:llä on jo oma applikaatio. On kyllä harvinaisen paska, ja syyt ainakin omasta mielestä ovat ihan loogiset. Kuka käyttää applikaatioita (pl. sosiaalinen media) vuonna 2022? Viime vuosikymmenenä ajateltiin, että jokainen taho tarvitsee oman applikaation mutta äkkiä huomattiin, ettei kukaan niitä käyttänyt. Tai käyttäjiä ei ainakaan panostuksiin nähden ollut/ole tarpeeksi, kun laadukkaan ja oikeasti lisäarvoa tuovan applikaation kehittäminen ja ylläpito ei ole mikään ihan pieni taloudellinen panostus.

- Jos TPS haluaa näkyä internetissä -> sosiaalinen media
- Jos TPS haluaa tuottaa laadukasta sisältöä esim. haastatteluja, juttuja yms. -> kotisivut
- Jos TPS haluaa luoda videomateriaalia -> YouTube (ehkä TikTok?)
- Jos TPS haluaa myydä lippuja -> lippu.fi
- Jos TPS haluaa tavoittaa ihmisiä suoramarkkinoiden -> sähköpostit

Tämän hetken applikaation suurin tuoma lisäarvo on mahdollisuus maksaa parkista, mutta itse suosin kaikkia muita kulkutapoja henkilöauton sijaan, etten tämänkään lisäarvon käytön perään osaa ketään kannustaa.

Appiin, kun laittaa nuo kaikki luettelemasi asiat ja kertoo kaikilla muilla alustoilla Apin olemassaolosta, niin kyllä niitä apin käyttäjiä alkaa löytymään. Turha asia kuitenkin väännettäväksi, kun ei Tepsillä toimia mediapuolella mikään muukaan.

Ensimmäisenä pitäisi päästä eroon ylimielisyydestä, amatöörimäisyydestä ja kannattajien(asiakkaiden) aliarvioimisesta. Koko TPS-organisaation arvot voisi päivittää 2020 luvulle.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Kotisivut on aivan kauheat. En käsitä, miten noin huonot sivut pystyy edes tekemään tällä vuosikymmenellä. Eihän sinne sivulle halua edes mennä. Toki kotisivut jossain määrin muutenkin vähän vanhanaikainen konsepti, koska sosiaalisista medioista tiedon saa todennäköisemmin suoraan lapaan, mutta kotisivut kuuluu silti olla ja niiden pitäisi olla toimivat.

Ei noissa sivuissa toimi oikein mikään. Sisältö ei pysy millään perässä, teknisesti aivan kauheat. Kävin vielä kattomassa pitkästä aikaa kuinka kauheat ne on. ni onhan toi koomista (vaikka kesää eletään), että etusivulla kaikki uutiset ovat "Silvennoisen suvivieraana X". Tulee noista sivuista lähinnä mieleen jonkun kouluprojekti, joho väkisi koitettu saada sisältöä. Eikä silvennoisen suvivierasta vastaan, mutta noita kun tulee kerran viikossa ni tarviiko jokaisesta tehä etusivulle oma uutinen, vaan voisko ne olla jossain oman tagin alla ja sit ois etusivulla banneri, että suvivieras ja bannerin otsikossa viimeisimmän vieraan nimi ja päivä kun tullut ulos tms. Niinkuin tossa sivulla vasemmalla alhaalla onkin. Käsittämättömin piirre tossa sivussa on, et miks puol näyttöä pitää täyttää tollasella staattisella kuvalla.

Se sivuista.

Sen enempää asiaan ottamatta kantaa totean vain, että ilmaiseksi saa ilmaista. Kaikkien excel-johtajien suuresta käsikirjasta otettu viisaus.
 

MaMiJu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämän hetken applikaation suurin tuoma lisäarvo on mahdollisuus maksaa parkista, mutta itse suosin kaikkia muita kulkutapoja henkilöauton sijaan, etten tämänkään lisäarvon käytön perään osaa ketään kannustaa.
Sinne appiin pitäisi tuottaa sisältöä. Siellä voisi olla jotain sellaista mitä muualta ei löydy esim. haastatteluja ennen, kesken tai jälkeen pelin ja siitä voisi joku ehkä maksaakin, ainakin minä voisin. Sillä olisi helppo tarjota maksullista extraa. Pitäisi olla vain ajatus miten sitä voidaan bisnesmielessä hyödyntää.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Siitä kuunteluun.. jos, ehkä, mahdollisesti jotain selviäis..

 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siitä kuunteluun.. jos, ehkä, mahdollisesti jotain selviäis..


Sama löytyi onneksi tekstinä. Ei mitään uutta.
Tomi Kallio:
”Sillä tavalla on saatu vääntää koko kesä ja olemme eri pelaajien perässä, mutta vielä emme ole saaneet sellaisia keitä oikeasti haluamme ja nyt sitten aika näyttää, että löydämmekö sellaisia pelaajia elokuussa vai syyskuussa vai lokakuussa vai milloin. Siihen meistä ei kukaan vielä pysty vastaamaan, mutta selvä asia on, että tulemme joukkuetta vielä täydentämään. Sentteriä ja pakkia haemme vielä.”
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sama löytyi onneksi tekstinä. Ei mitään uutta.
Tomi Kallio:
”Sillä tavalla on saatu vääntää koko kesä ja olemme eri pelaajien perässä, mutta vielä emme ole saaneet sellaisia keitä oikeasti haluamme ja nyt sitten aika näyttää, että löydämmekö sellaisia pelaajia elokuussa vai syyskuussa vai lokakuussa vai milloin. Siihen meistä ei kukaan vielä pysty vastaamaan, mutta selvä asia on, että tulemme joukkuetta vielä täydentämään. Sentteriä ja pakkia haemme vielä.”
Sinänsä vähän karua, koska sitä sentteriä ollaan muistaakseni etitty nyt aikamonta vuotta. Mutta sopivaa ei ole löytynyt. Pärssinen stunttasi tuota yhden kauden, muttei varsinaisesti ollut hankinta. Voi toki olla, että muistan väärinki mut joteki tulee deja vu viime vuodesta, eikä sinne ketään oikeastaan saatu. Ainakaan selkeää vahvistusta.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Sinänsä vähän karua, koska sitä sentteriä ollaan muistaakseni etitty nyt aikamonta vuotta. Mutta sopivaa ei ole löytynyt. Pärssinen stunttasi tuota yhden kauden, muttei varsinaisesti ollut hankinta. Voi toki olla, että muistan väärinki mut joteki tulee deja vu viime vuodesta, eikä sinne ketään oikeastaan saatu. Ainakaan selkeää vahvistusta.
Oikein muistat, 2. Sentteriä oltiin hakemassa. No tuli Rode, Hults ja Ushenin, eli pari kolmossenteriä ja laituri, joka osoittautui näistä parhaaksi keskellä, joten pelasi sitten tuolla tontilla. Toivottavasti nyt tärppäisi, tosiaan vähintään toinen vuosi on menossa...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Tämän hetken applikaation suurin tuoma lisäarvo on mahdollisuus maksaa parkista, mutta itse suosin kaikkia muita kulkutapoja henkilöauton sijaan, etten tämänkään lisäarvon käytön perään osaa ketään kannustaa.
Uutiset pamahtaa yleensä Apin kautta ensimmäisenä ruutuun. Kausikortti on myös apissa ja sen pystyy antamaan kaverille "lainaan" sitä kautta, jos itse ei pääse matsiin. On tuosta enemmän hyötyä kuin haittaa.

Se että tieto on somessa useassa eri kanavassa, kotisivuilla tai sähköpostissa on todella pirstaleista. Se että joku tietty tieto pitäisi etsiä uudestaan voi olla todella vaikeaa. Tiettyjen perusasioiden löytäminen on äärimmäisen tuskallista, kuten jälkikäteen jonkun uutisten löytäminen.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Tämän hetken applikaation suurin tuoma lisäarvo on mahdollisuus maksaa parkista, mutta itse suosin kaikkia muita kulkutapoja henkilöauton sijaan, etten tämänkään lisäarvon käytön perään osaa ketään kannustaa.
Tämän lisäarvo myös hyvin lähellä 0, itse olen käyttänyt, mutta varovainen arvio n. 90% autoilijoista ei käytä, joten omalla kohdalla säästää sen pienen hetken, mutta muiden ostoksia kun on 15-60minuuttia odotellut autojonossa, niin ei se 30 sekunnin säästö omalla kohdalla ihan hirveää lisäarvoa tuo.

Tänne aiemmin johonkin ketjuun kirjoittanut myös, pitäisi kunnolla ajaa tätä sisään, esim. Maksaa portilla, sovelluksesta ostettuna ilmainen. Tai vaikka puolet halvemmalla. Varmasti lisää käyttöä, jos riittää, että sovellus ladattuna/puoleen hintaan saa sieltä ja peleihin pääsee vaan ajamaan hallin pihaan näyttäen pysäköintilippua. Sitten kun käyttöaste on paljon parempi, voi tuohon jonkun maksun palauttaa taas/nostaa hintaa jos nähdään tarpeelliseksi.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös