Niin, no koska TPS olisi markkinointiinsa panostanut kultavuosien jälkeen?
Uusin fanituote oli nää kengät. En voinut olla hymyilemättä kun hallissa näin mainoksen. Mä ymmärrän fanipaidan, lipun ja viel ehkä jonku pinssin ja lippiksen, mutta kaikki muut siis oikeen vaatteet ni parempi olis ehkä jättää valmistamatta, en usko että on sellasta menekkiä esim jollain boksereilla tai stringeillä. Todellinen fani tosin ostaa vaikka talouspaperia kuhan siinä on TPS:n logo.
Nyt kun kävin läpi tota valikoimaa, ni en voi uskoa silmiäni. Seura myy suurinta osaa tuotteista vanhalla logolla!? Oliskohan ollu hyvinä vuosina pientä suuruudenhulluutta mukana, esim. jotain lippiksiä on painettu aikanaan miljoona ja sitten todettu ettei ne mene kaupaksi.
Kannattaisko ne ensin myydä ulos, ennen kuin tehdään uusia tilalle. Tai kohta on oikeesti tavaraa niin paljon käsissä, eikä ketään osta. Kohderyhmä kaikelle fanikrääsälle on B2-katsomo johon saa todennäköisesti myytyä vielä TPS:n fanipaitaa vuodelta 1989, selässä lukee Davis.
Toivottavasti kuitenkin shoppi menestyy edes jotenkin, ja rahaa jäisi edes hiukan. Ja vielä shopin lopettamiseen, nykyään kaikki on netissä, miksei siis myös TPS-Shop? Tuskin Maariankadun myymälän, tai minkään niistä edellisistä, myynti olisi peittänyt vuokria, myyjien palkkoja, yms. kuluja niin että tulos olisi ollut järkevästi plussalla.
Nyt kun osakeanti oli onnistunut, ja rahaa taas kassassa on, olisi joku mainospommi paikallaan. Pitäisi saada ihmiset hallille vaikka väkisin eli miettisin (vaikka on joskus kielletty kun mulle ei siitä makseta) sellaista 2 ihmistä yhden hinnalla halliin, ja vaikka lapset ilmaiseksi -tyyppistä ratkaisua yhteen peliin. Saataisiin ehkä paikalle se vajaa 10 000 katsojaa, mutta senkin tarvitsisi osua viikonlopun johonkin hyvään ja kiinnostavaan peliin, esim. IFK tai Jokerit. Se ei voi olla mikään Blues, koska se ei ihmisiä enää kiinnosta. Tosin tämä ei varmaan koskaan tule onnistumaan, kun rahan perässä juostaan kieli pitkänä, eikä mitään voi antaa ilmaiseksi vaikka itse tuote olisi kuinka surkea tahansa.
Luulen että osa ihmisistä ei edes tiedä kuinka yritteliästä ja nuorekasta kiekkoa TPS tällä kaudella pelaa. Vaikka välillä pelataan huonojakin pelejä, on perusilme parantunut viime kaudesta. On suoranainen ihme, että sarjasijoitus ei ole alhaisempi kuin nyt. Mutta hyvä että on kevät tulossa, ja TPS:n pääsy pudotuspeleihin näyttää vielä tässä vaiheessa aika hyvältä. Toivotaan että keväällä saataisiin hallille edes hiukan menoa ja meininkiä.
Vähän sekava posti, mutta koittakaa nyt ymmärtää :)