TPS:lle uusi kotimainen maalivahti?

  • 14 967
  • 76
Tila
Viestiketju on suljettu.

Morgoth

Jäsen
Etsitäänkö tämän jälkeen kuitenkin vielä myös kahta ulkomaalaista (?) kenttäpelaajaa? Toivottavasti.

Mielestäni ainakin puurolat ja korhoset voi unohtaa samantien. Hurmeessa on potentiaalia liigan ehdottomasti parhaaksi maalivahdiksi, mutta nykykunnossa tietysti huikeasti matkaa siihen.

Ongelma on, että jos otetaan Hurme ja mies ei pääsekään kuntoon, niin sitten ollaan Karjalaisen varassa keväällä - ei hyvä. Riskivalinta Hurme on, mutta onnistuessaan meillä olisi maalivahti jonka kanssa voitaisiin mennä loppuun asti. Ehkä tuo kortti kannattaisi kuitenkin katsoa jos vain mahdollista...? Mitään korhosia tai muita vastaavia imureita on täysin järjetöntä tuoda tänne.

Tosin Joken tuntien ratkaisu on että Lassila tuodaan takaisin tai heretään Lecklin tai Rokama jostain horroksesta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Morgoth kirjoitti:
Tosin Joken tuntien ratkaisu on että Lassila tuodaan takaisin tai heretään Lecklin tai Rokama jostain horroksesta.

Tai jospa Askeyn tulo jätti Lundellin vapaaksi. Siinähän meillä olisi liigan paras häviävä molari.

Eiköhän Hurme kevääseen mennessä ehtisi kuntoutua ihan kondikseen ja siinäpä meillä tosiaan olisikin liigan kvin kassari. Tietenkin siinä on riskinsä, mutta tässä tilanteessa melkeinpä kannattaisi kokeilla. Jaa-a, mitä tekee Jokke? Ei mitään?
 

Leone B.

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal Canadiens
Grainger kirjoitti:
Tai jospa Askeyn tulo jätti Lundellin vapaaksi.

Sepä olikin ässä hihasta, ja sanoisinpa jopa, että hyvin haisteltu. Muutama palanen nimittäin loksahtaisi: Askey tulee, Lundell on tyytymätön, hänellä ja Tepsillä on yhteistä historiaa, muutaman päivän päästä Turkkari huhuaa kotimaisesta maalivahdista, joita kerta kaikkiaan ei pitäisi olla markkinoilla...

Ainoa asia, mitä en lainkaan ymmärrä tässä skenaariossa on se, minkä takia TPS olisi kiinnostunut Lundellin palveluksista. Mutta suoraan sanottuna en viime aikoina ole kyllä ymmärtänyt montaa muutakaan juttua, näin hiljaisena sivustaseuraajana.

Jos katsellaan asioita järkevästi, en usko IFK:nkaan olevan luopumassa Lundellista. Eli ei liene Lundell sentään Tepsiin tulossa, mutta nimenä näinä epävarmuuden aikoina ihan yhtä "järkevä" kuin Korhonen.

Kylmät väreet tuosta tuli. Ehkä vielä joskus tulee taas sellainenkin aika, jolloin tällaisiin siirtohuhuihin reagoidaan innostuksella eikä pelonsekaisella kauhulla: "Mitä ne nyt taas on keksineet?"
 
Viimeksi muokattu:

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Itse olisin tyytyväinen Korhoseenkin.
Karjalainen-Korhonen ovat suurinpiirtein saman tasoisia maalivahteja ja kummatkin pystyvät potkimaan toisiaan perseelle -kilpailua sano.

Samalla maalivahdin peluutuspolitiikka paranisi kertaheitolla. Maaliin saadaan aina päivän kunnon mukaan parempi jannu ja vastustajien mv-skouttaus _sitäkin tehdään_ vaikeutuisi kertaheitolla. Tällä hetkellähän vastustaja tietää jo hyvissä ajoin kuka Palloseuralla on maalissa ja heikkoihin osa-alueisiin pystytään kinnittämään huomiota jo valmistavissa treeneissä.

Korhoselle siis täältä kyllä jos se ei vaikuta mahdollisiin ulkomaalaisten hankíntoihin.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Morgoth kirjoitti:
Tosin Joken tuntien ratkaisu on että Lassila tuodaan takaisin tai heretään Lecklin tai Rokama jostain horroksesta.

Mun täytyy tämä sanoa, koska muut tuskin tohtivat.

Jokke! Herätys! Täältä saat varmasti kaljan tai vaikka kaksi jos sinne Rokama herätetään henkiin. Se olisi semmoinen haistakaapa-nyt-jo -veto että ei voisi kuin nauraa. Ja lupaisin tulla hallille vaikka katsomaan kymmenen peliä koska vaan, olisi se semmoinen paukku. Siis ajatelkaa, jumalauta, Jouni Rokama! Meidän muistojen mies!

(Ihan siis hurvitteluna tämä viesti tietty. Olisi vaan hemmetin tyylikästä ja hauskaa jostakin sairaalloisesta syystä. Oikeasti pistän vieläkin pennini Hurmeen edestä likoon.)
 

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Elitserienin avauksessa Korhonen ei ollut kakkosena. Ykkösmaalivahti Johan ”Lill-Honken” Holmqvist istui terveenä penkillä tänään. Korhonen sai tilaisuuden näyttää kuinka hyvä hän on, koska kukaan ei tiedä Korhosen hyvyyttä. Holmqvistin hyvyyden kaikki tietävät. Kertoi Brynäsin uusi valmentaja Leffe Boork. Brynäs voitti avausottelun 4-1.

Tuskin Korhonen tulee. Ellei sitten pelannut markkinointimielessä.

Lassila pelasi myös tänään ja SVT:n kuvamateriaalin perusteella näytti ihan tutulta Teemulta. Pientä kämmiä, toki puolustuksen hyvällä avustuksella.


Minun mielestä uusi maalivahti ei ole tärkein kohta. Puolustajia tarvitaan enemmän. Ihan oikeasti pygmipari Eronen-Backman ei pärjää kummassakaan päässä, ja siinä on vaikea hyökkääjien hyökätä, kun pygmit rimpuilevat vastustajien jaloissa ja kiekkokaan ei tahdo pysyä lavassa. Lisäargumenttina puolustajatarpeelle on puolustajien määrä, jos laadullinen heikkous ei kelpaa. Meillä on seitsemän puolustajaa, joista kolme on kokoluokkaa kylmälaukku ilman mainittavia kompensoivia ominaisuuksia, vrt Kiprusoff. Lisäksi nykyisellä hyökkäyskalustolla pitäisi syntyä melkein kaksi kertaa enemmän maaleja, käsittämätöntä alisuorittamista.

Ensiksi pari ronskia puolustajaa, sitten Karjalaiselle kirittäjä ja loppurahalla hyökkääjiä. Tosin rahat taitavat olla niin finaalissa, ettei taida kovin kummosia kavereita tulla edes ärtsoppa try-outille.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Päivän Veikkaajassa Narvanmaa toteaa Tepsin hakevan vahvistusta erityisesti pakkiosastolle ja hänen mukaan Karjalaisella on luotto ja maalivahtia ei oltaisi tällä hetkellä hakemassa aktiivisesti.
 

Tep

Jäsen
^ Eli Jokke-Suomi-Jokke sanakirjan mukaan meille hankitaan kassari ja pakkien perään katsotaan tammikuussa.

--

Joo, Karjalainen on pelannut ihan hyvin tämän alkukauden enkä itsekään olisi maalivahtia ensimmäisenä hankkimassa. Hurme kuulostaisi hyvältä, tiedä sitten miten kuntoutuminen edistyisi, ts. saataisiinko Janista ykköskassaria kevääksi vai ei. Mutta ei olisi mielestäni huono veto ollenkaan ottaa Hurme mukaan.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
neiti kevät kirjoitti:
Tuossa samaisessa jutussa kirjoitettiin Hurmeen molemmissa polvissa olleen lukuisia rasitusmurtumia kesätreenien jäljiltä ja veikattiin rankkojen hoitojaksojen tehneen hallaa luustolle (siis osteoporoosi, luun tiheys ei kai IKINÄ PALAUDU?).
Siis ymmärtääkseni osteoporoosi ei parane, en ole ihan varma. Sen sijaan tiedän että luuntiheys voi heiketä muistakin syistä (vaikkapa kova kortisooni kuuri, kokemusta on) ja siitä voi toipua lääkityksellä, oikella ravinnolla ja sopivasti liikkumalla/treenamalla. Tuskin perhostelemalla jäähän<-> ylös useamman tunnin viikossa :).
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
kerpo kirjoitti:
Onko kukaan tietoinen, kuinka hyvin Lassila viihtyy ruotsissa?

Ajattelin vaan...

Tuskin koti-ikävä on vielä päässyt iskemään. Djurgården on aloittanut kauden yhtä huonosti kuin TPS, eli muutamalla häviöllä. Varmasti sekin lieventää mukavasti koti-ikävää. En minä Lassilaa kaipaa. Karjalainen on tällä hetkellä ykkönen, ja saa ollakin, ellei varteenotettavia kilpailijoita ilmaannu. Toivon toki että ilmaantuu, vaikkei maalinsuu ole se ensimmäinen paikka jonne pelimiehiä kaivattaisiin.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Lassila on ollut tutun epävarma myös naapurimaassa. Kerran jo ilmeisesti vaihdettu kesken pelin pois rysältä. Ei ole mairittelevasti alkanut. Samnalaista pomputtelua se on ollut sielläkin. Onneksi päästiin eroon. Se olikin oman toivomuslistan kärjessä viime kauden päätteeksi.
 

Fedsy91

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Detroit Red Wings, Leijonat, Fedorov #91
Itse kuulin tuttavaltani, että TPS olisi osoittanut kiinnostusta Sebastian Centomoa kohtaan. Onko kukaan kuullut tästä enempää?

Siitä kaverista on vaikea sanoa, kun ei kauhean montaa peliä HIFKissä pelannut. Kotimainen hän ei toki ole :)
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Fedsy91 kirjoitti:
Itse kuulin tuttavaltani, että TPS olisi osoittanut kiinnostusta Sebastian Centomoa kohtaan. Onko kukaan kuullut tästä enempää?

Siitä kaverista on vaikea sanoa, kun ei kauhean montaa peliä HIFKissä pelannut. Kotimainen hän ei toki ole :)

Toivottavasti näin ei ole. HIFK:ssa ei vakuuttanut, joten tuskin sitä tekisi Tepsissäkään. Karjalainen on näytöillään ansainnut tällä hetkellä ykkösveskan paikan. Centomoa on turha palkata nostamaan palkkaa luukkuvahdiksi. Santanen on halvempi ja ihan kelpo kakkosveska. Mielestäni maalivahtitilanne kannattaisi nyt jäädyttää, mutta toki pitää silmät auki. Pelaajia tarvitaan muille osa-alueille kipeämmin.
 

Tep

Jäsen
Itse en näe Centomon palkkaamisessa yhtään mitään järkeä. Ainakin IFK-visiitin perusteella Karjalaista huonompi ja tuskin pelai... anteeksi, avaisi luukkua millään ruokapalkalla. Santanen/Välimäki on mielestäni aivan riittävä kakkosvahtiosasto tällä hetkellä.

Eiköhän nää Elliotit ja kumppanit ole Tepsin osalta jo nähty... onhan?

Edit. Tietysti voisihan kaverin ottaa tryoutille ja jos otteet ovat parantuneet huomattavasti viime ajoista ja C:stä olisi jopa meidän ykköseksi niin miksipä ei. Mutta olen erittäin skeptinen asian suhteen.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Maalivahtia..

..ei mielestäni kannata hankkia ellei sitten jostain löydy todellista huippua. Mieluummin luottaisin nyt Karjalaiseen(pelannut hyvin) ja antaisin aina välillä Santaselle/Välimäelle peliaikaa&kokemusta peleistä. Samalla Tuomo saisi hiukan lepoa kuitenkin, vaikka selkeä ykkönen onkin.

Rahat mitä sitten onkin, niin puolustukseen yksi -mieluummin kaksi- "hullua kanukkia", kiitos. Sitä joukkue todellakin kaipaa. Aallon mahdolliseen kokonaan pelaamattomuuteen on syytä myöskin varautua. Ykkössentteri kuitenkin on ja he pelasivat Nurmisen kanssa hyvin yhteen. Antin puuttuminen kokonaan söisi tehoja pahasti. Tiivistettynä 2 pakkia tai pakki & ykkössentteri. En jaksa pidätellä henkeäni siitä, että mikään em onnistuisi, edes pieneltä osin.
 

kloever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Koivu Bros.
jtuominen kirjoitti:
..ei mielestäni kannata hankkia ellei sitten jostain löydy todellista huippua. Mieluummin luottaisin nyt Karjalaiseen(pelannut hyvin) ja antaisin aina välillä Santaselle/Välimäelle peliaikaa&kokemusta peleistä. Samalla Tuomo saisi hiukan lepoa kuitenkin, vaikka selkeä ykkönen onkin.

Minä taas olen sitä mieltä, että ehdottomasti kannattaa hankkia haastaja Tuomolle, Santasesta siihen ei ole. Kun pelipaikka ei ole varma, reeneissä tulee varmasti yritettyä entistä enemmän. Tämä taas ajaisi todennäköisesti parempiin pelisuorituksiin.

Minulla on sellainen visio, että ollaan kaappaamassa Linköpingistä Norrena. Tai sitten taisin uneksia..
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
kloever kirjoitti:
Minulla on sellainen visio, että ollaan kaappaamassa Linköpingistä Norrena. Tai sitten taisin uneksia..

Hei mulla on ollut toi sama uni! Norre tulee samalla lennolla Rintsin, Kallion ja Hyvösen kanssa.
Mä saan siitä tekstarin börssin sviittiin Kobrien saunaillassa.

Edit: No, toivottavasti pojat edes joskus vielä palaavat kotiin,
joukolla, yksitellen tai vaikka ilman saunailtoja.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Varojen..

..määrä on tässä nyt kaikkein olennaisin osa asiaa.

Minusta, kuten edellä olen sanonut, suurin tarve vahvistuksille on puolustuksessa. Sitten on tämä A. Aallon tilanne -mahdollisen ykkössentterin korvaaminen. Sitten päästään maalivahtiasiaan -> jos jotain edes harkitaan, niin sitten nimenomaan esim. Norrenan tasoa. En vain usko siihen yhtään ja kaikkiin em. hankintoihin ei varmasti riitä rahat, joten puolustus ensin kuntoon. Nyt sinne maalille on aivan liian helppo tulla ja pysyä. Maalin edustan pitää olla vastustajalle tuskallinen ympäristö oleskella.

Tämä nyt oli vanhan toistoa ja muutenkin makuasioita, mutta kuitenkin minun näkemys asiasta.
 

Morgoth

Jäsen
jtuominen kirjoitti:
..ei mielestäni kannata hankkia ellei sitten jostain löydy todellista huippua. Mieluummin luottaisin nyt Karjalaiseen(pelannut hyvin) ja antaisin aina välillä Santaselle/Välimäelle peliaikaa&kokemusta peleistä.

Santanen voitaisiin välillä heittää luukulle ettei käy niin kuin Jokereissa viime vuonna, jossa Thomas pelaa kaikki pelit ja sitten Häkkinen (?) pistetään luukulle Pelicans peliin ja siitä tulee turpaan ja mies saa paskaa niskaa oikein kunnolla. Ehkä toisaalta syystäkin, mutta vähän tasaisempaa maalivahtien peluutusta tässä vaiheessa kautta ja Santaselle peliaikaa vaikka Kalpa, Pelicans ja Saipa-peleihin ennen joulua.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Junnuille peliaikaa

Lyhyesti sanottuna kun aikaa ei nyt paljoa ole:
Täysi luotto Karjalaisella vielä, jos veskaria hommataan niin hiljaa hyvä tulee, sillä Tuomolle olisi hyvä nyt antaa vähän aikaa ja vastuuta ja kattoa miten homma lähtee sujumaan, sillä alkukauttahan tässä vasta pelataan. Santanen on mulle aikas tuntematon nimi elikkäs voisihan hänetkin heittää pari kertaa kentälle ja kattoa mitä tapahtuu, koska lätkässä kaikki on mahdollsta.
Ja jos oikein muistan niin ainahan nuo tepsin huippuveskarit on olleet junnuja, jotka on saaneet mahdollisuuden liigassa ja käyttäneet sen tehokkaasti. Mun mielestä tepsin vahvuus on aina ollut siinä, että on annettu nuorille luottoa ja vastuuta ja katsottu sitten miten he kiittävät siitä vastuusta ja torjuvat Turkuun pystejä. Toisin kuin esim eräässä pääkaupunkiseudun joukkueessa jossa on viime vuodet torjunut eräs nimeltä mainitsematon Jan Lundell. Tämä Jan Lundell on aina mahdollisuuden saatuaan torjunut loistavasti ja pitänyt joukkuettaan pystyssä (tai ainakin melkein aina eihän kukaan ole täydellinen), mutta ei häneen silti ole luotettu vaan sinne on aina pitänyt ostaa joku kallis ulkomaanelävä, joilta on hyvin usein löytynyt runsaasti imutehoa, mutta ei sitten mitään muuta.
Eli annetaan Tuomolle mahdollisuus puhjeta kukkaan ja jos se ei onnistu niin junnuja kehiin ja jos junnuja ei ole niin sitten vasta ulkomaanelävien hankintaan. Tietysti Pleijareissa täytyy sitten olla luotettava veskari, mutta kuka sanoo ettei joku juniori voisi olla luotettava.
 

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
kloever kirjoitti:
Minulla on sellainen visio, että ollaan kaappaamassa Linköpingistä Norrena. Tai sitten taisin uneksia..

No joo, ja visioksi se taitaa jäädäkin. En näin äkkiseltään keksi mitään hyvää syytä miksi Norre jättäisi Ruotsin. Parempi palkka, joukkueelle menestystä luvassa, lähes varma ykkösmaalivahdin paikka hanskassa ja homma pelittää. Varsinkin jos toisena vaihtoehtona on yskivä ja kitsas Palloseura.. Mietippä mitä itse tekisit.
 

snumi

Jäsen
Tuto hoitaa omat konkurssinssa

Shane Falco kirjoitti:
Asiahan ei minulle varsinaisesti kuulu, kun naapuriseuran miehiä tässä ollaan, mutta... Karjalainen on entisenä TuTon miehenä tuttu kaveri ja itse uskon että mies pystyy kyllä pintansa liigassakin pitämään. Kyllä tämän hetken Tepsin ongelmat ovat jossain muualla kuin tolppien välissä. Päästettyjä maaleja sarjassa on viidenneksi vähiten, tehtyjä kaikkein vähiten. Ei Karjalainen välttämättä liigan paras veska ole, mutta jos tepsin hyökkäys olisi edes kohtalaisessa iskussa, pointseja tulisi kyllä. Nykytilanteesta ei Karjalaista voi mielestäni millään muotoa syyttää. Jos kaveri kiertoon pistetään, otan miehen avosylin vastaan TuTon Liigajoukkueeseen kaudelle 2007-2008...

Juu, Tepsin asiat ei Tutolle kuulu. Itse kun olen puhunut Tepsistä joskus Tuto-dorkien seurassa, buuasivat ulos. Eli pitäkää vaan Tutot omanne ja Tepsillähän huonosti menee ja Tutolla hyvin...

En voi kyllä uskoa että kirjoitin juuri tuon ylläolevan. Järkevää se ei ole. Tunteet iskee pintaan. Olen itse asiassa katsonut PALJON sekä Tepsin että Tuton pelejä livenä. Opiskelijahaalarissa oli sadan muun merkin lisäksi sekä Tepsin että Tuton. Tepsin merkistä kukaan ei kiusannut ikinä edes Helsingissä/Tampereelle, mutta Tuto-merkistä naurettiin Turussa. En silti kylllä irrottanut sitä, vieläkin se lepää siinä. Kuten totta-Mooses myös TPS-merkki.
 

Are

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, S.L Benfica, Getafe, Pool
Auran Aallot tuossa kertoili, että Joni Puurula on Palloseuran uusi häkkäri. En tiedä, onko jossain muussa topicissa jo kerrottu, kun ei ole TPS:n ketjuja tullut seurattua, mutta eipä heti ainakaan sattunut silmään. Joten, jos tieto löytyy jo jostain, niin don´t shoot the messenger.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Joni Puurula Tepsiin

Näin kertoo TPS:n postituslistalta tullut maili:

"Joni Puurula TPS:n maalille

Turun Palloseura on vahvistanut maalivahtiosastoaan hankkimalla joukkueeseensa maalivahti Joni Puurulan. 23-vuotias Puurula on pelannut SM-liigassa 156 runkosarjaottelua ja 29 pudotuspeliä HPK:n paidassa. HPK-vuosilta tilillä on kaksi pronssia. Puurula on Montreal Canadiensin 8. kierroksen varaus vuodelta 2000. Maalivahdin tilillä on myös yksi A-maaottelu.
Viime kaudella Puurula pelasi Venäjällä UFA:n joukkueessa, mutta siirtyi täksi kaudeksi Amur Tigersien ryhmään. Pesti kesti vain 10 viikkoa, sillä Puurula huomasi nopeasti joukkueen toimintatavat.
- Seuralla ei ollut resursseja pitää minua joukkueessaan. Halusin itse purkaa sopimuksen, ja kun kuulin TPS:n kiinnostuksesta päätös oli helppo tehdä, Puurula valottaa taustoja.
Puurula on asettanut itselleen kovia tavoitteita. Mies uskoo TPS:n ammattitaitoiseen valmennukseen ja odottaa innolla maalivahtivalmentaja Urpo Ylösen ”koulua.”
- Valmennus on kova, mutta kaikki riippuu lopulta omasta halusta. Tavoite on olla päivä päivältä parempi jääkiekkoilija, Puurula kertoo tavoitteestaan.
Puurula liittyy TPS:n harjoitusvahvuuteen välittömästi. TPS:n seuraava ottelu on torstaina Tampereen Ilvestä vastaan."

Maalivahdin Tepsi sitten hankki ja Puurula on kehityskelpoinen maalivahti ja hyvä taistelupari Karjalaiselle ykkösmaalivahdin paikasta. Mukavaa on vielä se, että hän oli itse kiinnostunut tulemaan Tepsiin pelaamaan ja varsinkin tulla Upin kouluun harjoittelemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös