Sellainen kysymys koskien juurikin tuota 8.8. pelattavaa matsia koskien, että kun hallilla alkaa klo 17 eka ottelu niin lähteekö torilta kuljetusta?
Varsinaisesta järjestetystä kuljetuksesta ei ole hajuakaan, mutta viime talvena tuli huomattua/kokeiltua yksi mielenkiintoinen asia.
Bussilinja 61 kulkee Suikkilantietä käytännössä aivan Turkuhallin takaa. Kävelymatkaa pysäkiltä hallille lienee muutama sata metriä. Etenkään elokuussa tuon ei pitäisi olla mikään ongelma. Itse tosin testasin ensimmäistä kertaa kyseisen reitin toimivuuden talven pahimman lumimyräkän aikaan (02.03.2013 TPS-TAP). Silloin oli jo "hieman" vittumaisempaa. Tietysti jos kriteerinä on suora yhteys hallin oven eteen, niin silloin vaihtoehdoiksi jäävät vain taksit tai tuo järjestetty kuljetus, josta siis mulla ei ole hajuakaan.
Sama bussilinja 61 menee muuten toiseen suuntaan myös aivan Kupittaan kulmalta. Tämäkin tuli testattua viime talvena, kun eräänä iltana lähdin tapaamaan kavereitani ja nauttimaan muutaman oluen. Aika ja paikka valikoituivat sillä perusteella, että Tammisen TuTo pelasi taustalla lätkää.
Jännäksi tämän havaintoni tekee se tosiasia, että mä omistan edelleen Turussa pienen palan wanhaa puutaloa, joka sijaitsee aivan tuon kyseisen bussireitin varrella. Olen omistanut tuon pätkän noin seitsemän vuotta ja yhteen aikaan asuin siinä jopa vakituisesti. Silti vasta viime talvena tuli ensimmäistä kertaa testattua tuota bussilinjaa, että näin paljon mä tiedän Turun julkisesta liikenteestä.