TPS kaudella 2024–2025

• 747 882
  • 4 667

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Ei me mihinkään pudota, mutta kausi loppuu huomiseen. Olen sitä tässä jo ootellutkin pitkään. Upeat kevätkelit ja kausi loppuu. Ei sitä juma***** uskois, mutta näin se nykyään on.
Jälkipyykki tulee olemaan todella kitkerää!! Mutta pelataan se huominen vielä pois. Ihmeitä on turha odottaa.
Heh kausi voi jatkua vielä upeilla kevätkeleilläkin.

Turnipsi

Jäsen
Ei me mihinkään pudota, mutta kausi loppuu huomiseen. Olen sitä tässä jo ootellutkin pitkään. Upeat kevätkelit ja kausi loppuu. Ei sitä juma***** uskois, mutta näin se nykyään on.
Jälkipyykki tulee olemaan todella kitkerää!! Mutta pelataan se huominen vielä pois. Ihmeitä on turha odottaa.

Tulet yllättymään jälkipyykin vähyydestä. Tuolta ei yksikään tule kertomaan mitään muuta kuin sitä perusjargonia.

Kauden jälkeen kommentit:

Miettinen: Oli nuori joukkue ja paljon loukkaantumisia. Nuoren joukkueen itseluottamus ja pelisitkeys ei vaan riittänyt pidemmälle mutta hyviä hetkiä oli paljon ja useampi pelaaja pelasi pisteiden valossa parhaan kautensa.

Kallio: Pelaajat joiden oletettiin johtavan joukkuetta eivät ihan täysin onnistuneet, lisäksi oli loukkaantumisia. Ei tietenkään lopputulokseen voi olla tyytyväinen mutta joskus jääkiekko on tällaista. Nähtiin kuitenkin että hyvänä päivänä joukkue kykeni haastamaan kenet tahansa. Liikaa oli ailahtelua ja se kuuluu lajin luonteeseen kun otetaan huomioon miten paljon meillä pelasi kokemattomia pelaajia loukkaantumisista ja rosterin kapeudesta jotuen.

Urama: No ei tässä sen kummempaa, minä en tehnyt mitään (väärin). Joukkue oli kapea ja kärsi loukkaantumisista. Minä en tehnyt mitään (väärin). Jotkut pelaajat joista oletettiin enemmän eivät onnistuneet ihan sillä tasolla mitä haluttiin. Minä en tehnyt mitään (väärin). Budjettia laskettiin yllättäen keväällä kun rakentaminen oli kesken, ja jouduttiin jättämään rosteri kapeaksi. Ei ole minun syy. Minä en vastaa tästä.

Tj Holma: Jäätiin vieläkin tappiolliseksi, pitää karsia lisää rosterista.

Koskinen: Hallituksella on täysi luotto, hyvin menee. Haastavaa on kun rahat on vähissä mutta Ratapihahankkeen takia tässä nyt pitää kärvistellä.

MailaPleksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ja ykkösmaalivahti osoittautui flopiksi.
Toivottavasti kausi päätyy runkosarjaan ja ensikaudelle oikeasti saadaan joukkue ketä kykenee tuohon Toman peliin, eikä mitään 160 senttisiä patukoita vipeltämään ympäri kenttää.
Kauteen lähdettiin varmaan näillä ajatuksilla että ykkösmaalivahti on Werner, ykköspakki Lindroth, ykkössentteri Marjala ja kiekollinen hyökkäysliideri laitahyökkääjän tontilta Palmu. Näistä 2/4 pelas totaalisen heikon kauden ainakin TPS-paidassa ja lisäksi varmaan kulttipelaaja Carter Savoienkin varaan jotain laskettiin. Vaikee on löytää Liigasta toista jengiä jossa ammuttu yhtä laadukkaasti ohi sektorista tärkeimpien pelaajien kohdalla. Ensi kauden Toman, jos saa edes jatkaa, projektiin täytyy löytää asennetta ja työntekoa enemmän eikä näihin hutihankintoihin ole varaa.

Sen lisäksi on haastavaa löytää nyt esityksistä jotain sellaista asennetta mitä Raipen aikana tai Ahokkaan ekalla kaudella oli että oli peli mitä tahansa niin joku usko löytyi silti Tepsiin että vielä voidaan tulla rinnalle ja ohi koska paiskittiin loppuun asti hommia. Osa peleistä heitettiin ihan täysin pois omista käsistä kuukausi- kaks takaperin. En ole varma tekeekö tämä joukkue huomenna loppuun asti hommia ja kampeaa itsensä pleijareihin tai pois playoutista, se jää nähtäväksi.

Tulet yllättymään jälkipyykin vähyydestä. Tuolta ei yksikään tule kertomaan mitään muuta kuin sitä perusjargonia.

Kauden jälkeen kommentit:

Miettinen: Oli nuori joukkue ja paljon loukkaantumisia. Nuoren joukkueen itseluottamus ja pelisitkeys ei vaan riittänyt pidemmälle mutta hyviä hetkiä oli paljon ja useampi pelaaja pelasi pisteiden valossa parhaan kautensa.

Kallio: Pelaajat joiden oletettiin johtavan joukkuetta eivät ihan täysin onnistuneet, lisäksi oli loukkaantumisia. Ei tietenkään lopputulokseen voi olla tyytyväinen mutta joskus jääkiekko on tällaista. Nähtiin kuitenkin että hyvänä päivänä joukkue kykeni haastamaan kenet tahansa. Liikaa oli ailahtelua ja se kuuluu lajin luonteeseen kun otetaan huomioon miten paljon meillä pelasi kokemattomia pelaajia loukkaantumisista ja rosterin kapeudesta jotuen.

Urama: No ei tässä sen kummempaa, minä en tehnyt mitään (väärin). Joukkue oli kapea ja kärsi loukkaantumisista. Minä en tehnyt mitään (väärin). Jotkut pelaajat joista oletettiin enemmän eivät onnistuneet ihan sillä tasolla mitä haluttiin. Minä en tehnyt mitään (väärin). Budjettia laskettiin yllättäen keväällä kun rakentaminen oli kesken, ja jouduttiin jättämään rosteri kapeaksi. Ei ole minun syy. Minä en vastaa tästä.

Tj Holma: Jäätiin vieläkin tappiolliseksi, pitää karsia lisää rosterista.

Koskinen: Hallituksella on täysi luotto, hyvin menee. Haastavaa on kun rahat on vähissä mutta Ratapihahankkeen takia tässä nyt pitää kärvistellä.
Joku voisi jääkiekkoliitosta kysellä, että olisiko Uramalle joku saunamajurin paikka Vierumäellä vapaana? Toivottavasti herra itse tajuaa miten päin v*ttua on suorittanut ja vetää itse johtopäätökset.

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
@MailaPleksi eiköhän Toma saa jatkaa ellei Mestikseen pudota.

GeneRation

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hifk johtaa nyt 2-0. Mahdollisuudet lepää nyt siinä, että TPS onnistuu jotenkin kairaamaan pisteitä huomenna ja Kärpät jäisi nollille. Tämä lienee se realistisin playoff-mahdollisuus tällä hetkellä.

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Hifk johtaa nyt 2-0. Mahdollisuudet lepää nyt siinä, että TPS onnistuu jotenkin kairaamaan pisteitä huomenna ja Kärpät jäisi nollille. Tämä lienee se realistisin playoff-mahdollisuus tällä hetkellä.
Jos Lindroth ja Haapanen pystyy pelaamaan voi olla mahdollista. Muuten en usko.

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Korjataan tätä hieman.

Urama: No tosiaan mullahan ei ole vastuuta tuosta joukkueen kokoamisesta tai valmentamisesta. Analysoidaan rauhassa tilanne ja tehdään sen mukaan päätöksiä jatkosta. Kyllähän tässä pitää arvioida onko valmennus tai joukkueen kasannut Kallio tästä sitten vastuussa ja sen mukaan sitten toimitaan eli jotain muutoksia voidaan joutua tekemään.

Toimittaja: Mutta etkös sinä ole UTJ?

Urama: No asiahan on niin, että minä vain hyväksyn Kallion ehdotukset eli Kalliolla niistä vastuu. No more comments.

ÅBO

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitää muistaa, että huomenna pelaa kaksi joukkuetta vastakkain, joilla riittää panosta. Niin, että kyllä Tepsi tulee antamaan täyden vastuksen Pelicansille. Huomenna tarvitaan kolme pistettä

Suosikkijoukkue
HC TPS Fanclub Koistinen-Vallin-Kivi
Piti ensin vuodattaa kaikki maailman kirosanat tähän, mutta eiköhän se aurinko nousee huomennakin. Tänään oltiin selvästi huonompia, huomennakaan ei riitä että pelataan 20 minuuttia hyvin. Todella iso peli huomenna.

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Iso peli huomenna. Itse asiassa helkkarin hienoa, että näin on. Harmi, että homma ei ole omissa käsissä, mutta onhan se nyt taas hienoa, että keväällä pelataan merkityksellisiä pelejä muutenkin kuin pleijareissa.

Jos kausi päättyy niin sitten se päättyy, ja oletusarvoisesti ei oltaisi keväällä sen pidemmälle edes menty. Jos taas saadaan jatkaa niin itse ainakin aion tulla nauttimaan Turkuhallin kevättunnelmasta.

Jälkipyykit ei minua hirveästi kiinnosta. Todennäköisesti Toma saa jatkaa, varaa potkimiseen tuskin on. Vaikea myöntää, mutta olen samaa mieltä nyt siitä, että joukkueen rakennuksessa säästettiin juuri nyt väärään aikaan. Tarkoitan sitä, että kun tiedettiin, että (liian) kalliit sopimukset jatkuu ja vääjäämättä aiheuttaa kapean joukkueen pienennetyllä budjetilla, olisi sitten kuitenkin pitänyt satsata vielä vähän leveyteen, joka nyt sitten mahdollisesti olisi maksanut itsensä takaisin pleijareilla.

Mutta helppo se on nyt huudella, lähtökohtaisesti uskoin tämän rosterin riittävän 12 joukkoon helposti.

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Tänään matsissa takanani kuului keskustelu noin 10-vuotiaan tytön ja hänen äitinsä välillä:

Lapsi ujosti: "on toi Eisenmenger tosi huono..."

Äiti: (4sek hiljaisuus ja pieni huokaus) "on kyllä..."
13 peliä kiikareilla ja kerran kentällä oman joukkueen maalin aikana on jo oikeasti saavutus. Luulisi että edes vahingossa olisi saanut kakkossyötön johonkin, mutta ei.

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Mitä Salinille on muuten oikeasti tapahtunut? Ensimmäiset 26 peliä tehoin 7+11. Sen jälkeen 21 peliä 0+7. Alkukaudesta oli hyvin esillä varsinkin peleissä, joissa Max oli vähän heikommalla pelipäällä. Nyt varsinkin maalit kadonneet kuin tuhka tuuleen. On joukkueelle epävarmuudellaan enemmän haitta kuin hyöty, jopa Mitja Jokinen on ajanut ohi.

Valkomusta79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS , SaPKo
Mitä Salinille on muuten oikeasti tapahtunut? Ensimmäiset 26 peliä tehoin 7+11. Sen jälkeen 21 peliä 0+7. Alkukaudesta oli hyvin esillä varsinkin peleissä, joissa Max oli vähän heikommalla pelipäällä. Nyt varsinkin maalit kadonneet kuin tuhka tuuleen. On joukkueelle epävarmuudellaan enemmän haitta kuin hyöty, jopa Mitja Jokinen on ajanut ohi.
Samoilla linjoilla.
Kadonnut täysin kaikessa positiivisessa.
Ainut mistä huomaa että on mukana on vedot suoraan pakin polkkareihin ja huonot rännikiekot.
Sama kaveri on lähdössä Amerikan valloitukseen.
Mistähän Alaskan Ankoista löytää itsensä jos ei otteet parane merkittävästi!

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Samoilla linjoilla.
Kadonnut täysin kaikessa positiivisessa.
Ainut mistä huomaa että on mukana on vedot suoraan pakin polkkareihin ja huonot rännikiekot.
Tavallaan kuvastaa symbolisesti joukkuetta. Liike kankeaa, ratkaisut kestää tai niitä ei tule (syksyllä vielä tuli) ja olemus todella veltto. Onko taklannut kertaakaan vuoden 2025 puolella? Hänen kohdallaan nuoli on osoittanut jyrkästi alas sen lupaavan alun jälkeen, kun Tepsiin saapui ja selostajat puhuu jostain Los Angelesista. Eikai nekään siellä nyt aivan daijuja ole. Joutui jotenkin Helsingissäkin lopulta samanlaiseen asemaan. Onko jotain isompaa vaivaa vai eikö kiinnosta?

Vähän naurattaa tämä Eisenmengerin haukkuminen joka toisessa viestissä. Kärkihepat vetää kauden tärkeintä viikkoa 0+0 -saldolla ja yksi hölmöili itsensä pelikieltoon.
Lindroth on yksi historian parhaita pakkeja mitä Turussa on nähty, mutta jos yhden kaverin poissaolo lamaannuttaa maalinteon näin totaalisesti, niin syyt ovat melko paljon syvemmällä kuin täysin merkityksettömässä 3-4 -ketjun pelaajassa.

Noin muuten ei sitten nauratakkaan, vaan itkettää tämän seuran tila. Henkinen kantti vaikuttaa olevan niin minimaalinen, että vaikea uskoa järjellä ajateltuna, jotta tänään kykenisivät Lahdesta pisteitä raapimaan.

Mieleen tulee elävästi Jukka Koivun sanat maaliskuussa 2011 kun karsintasarja vältettiin: "Jos tästä kaudesta ei opita, niin sitten ei opi koskaan.."

Ei tässä auta kuin toivoa, että jollain ilveellä tuo joukkue repisi jollain onnella edes sen yhden pisteen, jotta karsintasarja vältettäisiin.

Juketsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Tänään matsissa takanani kuului keskustelu noin 10-vuotiaan tytön ja hänen äitinsä välillä:

Lapsi ujosti: "on toi Eisenmenger tosi huono..."

Äiti: (4sek hiljaisuus ja pieni huokaus) "on kyllä..."
Miten niin? 13 ottelua, 0+0, -2. Tepsin tähtihankinta kesken kautta. Äkkiseltään olisi voinut kuvitella saada junnuista saman ilmaiseksi.

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Täällähän on kansitakit taas suhisseet.
Eilen vielä oli kaikki hyvin ja osa jopa antoi kehuja, nyt kun 0 pistettä budjetoidusta matsista saatiin 0 pistettä, onkin tilanne jo toinen.
Lukko oli muuten kaksi erää ihan helvetin hyvä, niin hyvä kuin pitääkin olla jos tappelee tässä vaiheessa runkosarjan voitosta.

Ai nii, kyllä muakin vituttaa, mutta naurattaa silti.

TPSfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Paljon on Miettistä haukuttu, mutta ei se vain voi olla, että valmentajat toisensa perään epäonnistuvat Turussa. Seuran urheilujohto pitäis uusia kokonaan. Urama, Suoraniemi ja Kallio ulos. Heidän yhteispalkalla, joku osaava henkilö tilalle.

Mielellään EI Turkulainen, tai entinen TPS pelaaja. Saataisiin tuuletusta organisaatioon.

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Paljon on Miettistä haukuttu, mutta ei se vain voi olla, että valmentajat toisensa perään epäonnistuvat Turussa. Seuran urheilujohto pitäis uusia kokonaan. Urama, Suoraniemi ja Kallio ulos. Heidän yhteispalkalla, joku osaava
Kolme edellistä päävalmentajaa on myös tehnyt parhaat tuloksensa liigavalmentajina Turussa.

Kaikki ovat pääseet joko runkosarjassa tai lopullisissa sijoituksissa toiseksi.

Viimeksi muokattu:

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Paljon on Miettistä haukuttu, mutta ei se vain voi olla, että valmentajat toisensa perään epäonnistuvat Turussa. Seuran urheilujohto pitäis uusia kokonaan. Urama, Suoraniemi ja Kallio ulos. Heidän yhteispalkalla, joku osaava henkilö tilalle.

Mielellään EI Turkulainen, tai entinen TPS pelaaja. Saataisiin tuuletusta organisaatioon.
Ties monennettako kertaa.. kuka tuolla suorittaa paremmin kuin Kallio? Kuka se tilalle tuleva olisi?
Vaikka kysymys on aseteltu noin, en tarkoita että Kallio on paras mutta sanoisinko onnistumiseen, selvästi keskitason yläpuolella.

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Tulen sen verran kuokkimaan, että tuo Eisen... joku niin hieno nimi, mutta en ole hetkeen nähnyt noin paskaa pelaajaa tällä tasolla. Mikähän juttu sai kuitenkin peliaikaakin aika hyvin..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy