Liittyen tekemästä listauksessa olevista piste veikkauksista, jotka ovat mahdollista saavuttaa, niin siitä nyt vähän tarkemmin.
Sen toki tunnustan, että pistetahti on aika heviä settiä tollasenaan ja ymmärrän sen, että joidenkin mielestä se ei vaikuta lupaavalta. Sen mukaan Tepsi häviäisi vain viisi peliä, joista vain neljä olisi varsinaisenpeliajan tappioita. Tämä tuntuu minusta edelleenkin hurjalta ja enkä kyllä lähtis lyömään vetoa tuosta, että tappiot jäisivät noin vähille. Eli totta kai olen pitänyt ja pidän edelleen sitä mahdollisena, ettei loppukausi välttämättä mene hyvin, jos vaikka pelaajat eivät pysyisi terveenä, tai jos joukkueelle tulee epäonnistumisia pelin aikana. Mitä vaan siis voi toki tapahtua.
Toisaalta sitten kun mietitään, että Tepsin pitäis ottaa kuusi tai seitsemän kertaa kolmen pisteen voittoa, niin minusta se on realistinen tavoite. Lisäksi ei ole mikään mahdottomuus, että muutaman kerran pelit menevät vähintään jatkoajalle, mikä tarkoittaisi myös pisteitä sieltä. Tämä yhtälö ei siis vaikuta mielestäni mitenkään mahdottomalta. Joukkue on varmasti kovan paikan edessä, mutta ei kuitenkaan mahdottoman. Ei tuossa tarvita mitään värilasiajattelua voidakseen nähdä potentiaalin. Omat pisteveikkaukset perustuvat siis siihen, joita joukkueita vastaan näen potentiaalin ottaa pisteitä. Lisäksi olen heidän kanssaan erimieltä siitä, joiden mielestä meillä on varmasti vaikeuksia voittaa pelejä, joissa on kova joukkue meitä vastassa. Se, että meillä on vaikka kerran HIFKiä, kerran Lukkoa sekä kahdesti Tapparaa vastaan vielä pelejä tulossa, niin en mä ajattele, että näitä vastaan jäätäis sen takia nollille. Vähän niin kuin viime kevään runkosarjan lopussakin pystyttiin muistaakseni voittamaan pelejä, vaikkei silloin ollut helppoja vastustajia vastassa. Tietysti joitakin hävittiin, mutta myös voitettiin. Esimerkiksi vaikka Lukko johtaakin sarjataulukkoa, niin en mä näkisi sen olevan mikään este sen voittamiselle. Lisäksi on syytä muistaa, että peli on alkanut menemään parempaan päin.