Ei yllätä että ei kelpaa joillekin taaskaan, mutta koitetaan nyt silti analysoida isoa kuvaa sekä pelaajasta että joukkueen rakenteesta.
Beaudin on pikaisen verkkoselailun perusteella ollut aikoinaan Avalanchen (kirjoittajan mielestä) paras sentteriprospekti. Suhteellisen korkea varaus. On kuvailtu hyvää alivoimapeliä sekä vahvaa pelikäsitystä ja luotettavuutta. Nyt pitää muistaa että Marjala on niin solidi ykkössentteri kuin tähän sarjaan vain voi olla, ja hänen taakseen Fröbergin kaltainen kahden suunnan pelaaja sopii hyvin. Itse olen Beduiinin hankintaan oikein tyytyväinen. Esimerkiksi erona eilen Ouluun siirtyneeseen Melnickiin on, että viimeksimainitulla ei ole yli kahtakymmentä NHL-ottelua tilillään.
Toisaalta taas Fröbergkin oli monen mielestä ihan paska, joten tosiaan ei yllätä nämä muutamat reaktiot täällä. Fröberg pelasi kuitenkin ihan odotetunkaltaisen kauden.
Beaudinille odotusarvo lienee noin 25 pistettä ja vankkaa pelaamista molempiin suuntiin. Itse olen tyytyväinen jos tähän kykenee.
TPS:llä on nyt lähtökohtaisesti veskariongelma selätetty, sillä Wernerin pitäisi olla kovan luokan kassari. Viime vuonna päästettiin paljon yli odottaman maaleja ja nimenomaan alkukaudesta Lindbergin ja loppukaudesta Valin toimesta. Werner lienee vahva kiinnitys, uskon että onnistuu hyvin.
Ykköspakkia on huudeltu ties kuinka monta vuotta ja sellainen onneksi kesken viime kauden löytyi. On myös leveyttä, karvaperseisyyttä ja kovuutta pakistossa. Kahteen pariin on käsiä Lindrothin ja Salinin muodossa ja ylivoimalle kärkiosaamista samaten, ja loput pakit ovat rouheita, uskottavia hyvän standardin liigapuolustajia. Täysin kädetön Jürgenskin teki 16 pinnaa viime kaudella ja olisi voinut tehdä muutaman enemmänkin.
Myös ykkössentteri on lukittu jo aikoja sitten, eli tätä iänikuista debattia ei ole tarvinnut käydä että miksi jätetään taas hankkimatta, aina jätetään vajaaksi, vain Tepsi pystyy rakentamaan näin persiilleen jne. Marjalan rinnalle on laittaa yksi loppukevään parhaista liigapelaajista Lukas Wernblomin muodossa, ja kaiketi vielä se Nurmen korvaaja ollaan hankkimassa. Nurmi, vaikka kuinka oma poika ja hieno turkulainen (ruskolainen) mies onkin, on korvattavissa, sillä sielukkaiden pleijarinäyttöjen ohella viime kausi jätti ohueksi hyökkäyssuunnan tuotannon osalta.
Näiden tärkeimpien kenttäpelaajien osalta (ykkössentteri, ykköspakki) tilanne on myös poikkeuksellisesti se, ettei heidän tarvitse ajaa itseään sisään seuraan, kaupunkiin, joukkueeseen eikä pelisysteemiin.
On meillä oikeasti mennyt aika helkkaristi huonomminkin joukkueen rakentamisen osalta.