Kaudella 2017-18 oli runkosarjan toinen. Yleisökeskiarvoksi jäi 5492 katsojaa.Jaa ei taida saada rapiat 7000 ihmisen yleisökeskiarvoa vaikka keikuttaiisiin top 3:ssa koko kausi.
Alleviivaisin sanan saada. Se saadaan mikä ansaintaan, jos halutaan enemmän, niin pitää myydä. Äärimmäisen vaikeaa se on. Aika moni sitä yrittää ja harva onnistuu, mutta jo puolittainen onnistuminen on valtavaa eteenpäin menoa. Jos menestys olisi ainut mittari yleisömäärissä, niin maailmassa on aika monta, jotka eivät sitä kovin usein maista ja pelin taso ei kovin kova ole.Jaa ei taida saada rapiat 7000 ihmisen yleisökeskiarvoa vaikka keikuttaiisiin top 3:ssa koko kausi. Vuosikausia jo mennyt niin, että kavereiden kanssa ja työpaikoilla ja missä ikinä olenkaan, Tepsistä puhuttaessa aloittaja oon ollu minä itse. TPS tuntuu (minun) isossa kuvassa hieman unohdetulta. Täysin subjektiivinen näkemys toki.
Alleviivaisin sanan saada. Se saadaan mikä ansaintaan, jos halutaan enemmän, niin pitää myydä. Äärimmäisen vaikeaa se on. Aika moni sitä yrittää ja harva onnistuu, mutta jo puolittainen onnistuminen on valtavaa eteenpäin menoa. Jos menestys olisi ainut mittari yleisömäärissä, niin maailmassa on aika monta, jotka eivät sitä kovin usein maista ja pelin taso ei kovin kova ole.
TPS:llä on varmasti liigan nuorin katsojaprofiili. Siinä sekmentissä on tehty todella hyvää työtä. Onhan ottelutapahtuma kehittynyt aika paljon.Mitä TPS on viimevuosina tehnyt, jotta ansaitsisi edes näin paljoa katsojia?
Ihmisten ajankäyttö vapaa-ajalla muuttuu ja on täysin utopistista, että saataisiin katsoja ka jonnekkin 7000 kieppeille. Täysin utopistista.
Mitä luulisit Tapparan tai IFK:n yleisökeskiarvo olevan jos joukkueeseen sijoitettaisiin pääomaa n. 2 miljoonaa?Myynnin positiivisesta kehityksestä on annettu indikointia. Toki ei ole hajua siitä, että miten se vertautuu esim. Tapparaan, IFK:hon ja Ilvekseen.
Suurin ongelma taitaa olla lipunmyynnissä tai ainakin näin ole laskenut. Parilla tuhannella jos saisi yleisökeskiarvoa nostettua, niin varmaan ongelmat olisi äärettömästi helpommat. Tämä heijastuisi myös positiivisesti yritysmyyntiin.
Tämän jälkeen ei enää niin kamalasti tarvitisi supistaa toimintoja vaan tehostamisella pärjäisi aika hyvin.
Sanotaan, jos TPS:n ja Tapparan kääntäisi sarjataulukossa toisin päin, niin kovin suurta eroa välttämättä yleisömäärissä olisi. Tämä on edelleen sitä saamista ja ansaitsemista kun puhun tekemisestä. Hammarby dominoi naapuriniemellä yleisömäärissä, vaikka menestys ei aina olisi ollut kovin kummoista.Mitä luulisit Tapparan tai IFK:n yleisökeskiarvo olevan jos joukkueeseen sijoitettaisiin pääomaa n. 2 miljoonaa?
Oli muuten harmittava kausi yleisömäärien kannalta. Runkosarjan voitto taisi karatta joulukuussa ja kakkossija taisi käytännössä varmistua ennenkuin pöllöillä alkaa kiima-aika. Siinä sitten odoteltiin pudotuspelejä jo koko talvi ilman suurempaa panosta. Jos tuossa olisi taisteltu todellisuudessa runkosarjan voitosta viimeisille kierroksille olisi yleisömäärät ollut ihan toista.Kaudella 2017-18 oli runkosarjan toinen. Yleisökeskiarvoksi jäi 5492 katsojaa.
Itse olen tehnyt huomion että TPS ei ole enää ollut vähään aikaan niin suuri puheenaihe sekä josta oltaisiin ylpeitä.Jaa ei taida saada rapiat 7000 ihmisen yleisökeskiarvoa vaikka keikuttaiisiin top 3:ssa koko kausi. Vuosikausia jo mennyt niin, että kavereiden kanssa ja työpaikoilla ja missä ikinä olenkaan, Tepsistä puhuttaessa aloittaja oon ollu minä itse. TPS tuntuu (minun) isossa kuvassa hieman unohdetulta. Täysin subjektiivinen näkemys toki.
2010 ratkaisevassa finaalissa oli jotain 1500-2000 välistä TPS:n kannattajia paikalla ja matsi pelattiin jonain vitun tiistaina.Sanoisin että tuollaisiin määriin ei Tepsin kohdalla ole päästy enää noiden tapahtumien jälkeen saatika että päästäisiin tuohon Tapparan Turun valloitukseen yli 2000 kannattajan voimin tai kun Jokerit pelasi Liigassa ja koko F katsomo oli myyty Jokeri kannattajille heidän tullessa junalla ja lisäksi omilla autoillaan paikalle. Sanoisin että heitäkin oli silloin vähintään saman verran kuin mitä Tappara kannattajia oli nyt mutta todennäköisesti enemmänkin.
Itseasiassa Tampereelle vielä yleisesti vuosi pari sitten kiersi kannattajien kesken "legenda", että mennään sitten vasta halliin kun pelataan mitaleista. Jos en väärin muista niin puolivälierätkin taidettiin vielä pelata yllättävän tyhjille halleille.Sanotaan, jos TPS:n ja Tapparan kääntäisi sarjataulukossa toisin päin, niin kovin suurta eroa välttämättä yleisömäärissä olisi. Tämä on edelleen sitä saamista ja ansaitsemista kun puhun tekemisestä. Hammarby dominoi naapuriniemellä yleisömäärissä, vaikka menestys ei aina olisi ollut kovin kummoista.
Oli muuten harmittava kausi yleisömäärien kannalta. Runkosarjan voitto taisi karatta joulukuussa ja kakkossija taisi käytännössä varmistua ennenkuin pöllöillä alkaa kiima-aika. Siinä sitten odoteltiin pudotuspelejä jo koko talvi ilman suurempaa panosta. Jos tuossa olisi taisteltu todellisuudessa runkosarjan voitosta viimeisille kierroksille olisi yleisömäärät ollut ihan toista.
Itse olen tehnyt huomion että TPS ei ole enää ollut vähään aikaan niin suuri puheenaihe sekä josta oltaisiin ylpeitä.
Myöskin tullut huomattua että nuorempi polvi täällä Turun seudulla ruvennut puhumaan enemmän muista joukkueista kuin Tepsistä ja isoin syy sitä kysyttäessä on ollut että ne heidän mainitsemansa joukkueet pärjäävät Tepsiä paremmin. Niiden nuorten joiden kanssa olen asiasta jutellut niin suurimman osan vanhemmat ovat kuitenkin Turun seudulta kotoisin ja TPS kannattajia.
Tuli ehkäpä vähän kaunisteltua todellisuutta kun täällä kuitenkin niitä jotka eivät näe pintaa syvemmälle ja usko tuota todellisuutta.Ihan samaa mieltä koko tekstistä, mutta sellainen huomio, että kyllä toi tepsistä puhuminen ja sen kannattaminen oli kovassa laskussa jo lähes 20vuotta sitten nuorison keskuudessa. Ei ole sellainen "vähään aikaan" tai "ruvennut puhumaan", vaan se on jo hälyttävän vanha trendi mihin olisi pitänyt herätä jo ennen 2010 mestaruutta.
Voin vaan kuvitella kuinka surkeessa maineessa tepsi on 2000-luvulla syntyneiden keskuudessa, kun ei ole menestystä ole sillätavalla tullut. Silloin aikanaan keväällä 2004 tepsi oli vitun nolo nuorison keskuudessa, kun ei edes jotain kärppiä pystytty voittamaan. Jo sen jälkeen koettiin, että tepsi oli vanha suurseura ja katseet vietiin muualle. Tepsi omalla tavallaan oli jo kuollut tuolloin.
Ei mennyt noin. Tuosta voi katsoa, miltä sarjataulukko näytti silloin esimerkiksi joulukuun lopussa, kun kärkijoukkueet olivat pelanneet 37 ottelua. Kärpillä oli 76 pistettä, TPS oli pisteen perässä 75 pisteessä ja Tapparalla oli 71 pistettä. Lopussa Kärpät sai vähän kaulaa, mutta TPS, Tappara ja Jyp taistelivat ihan päätöskierroksille asti tiukasti sijoista 2-4, jossa taistelussa TPS veti lopulta pisimmän korren hakemalla runkosarjan lopussa voitot niin Tapparan kuin Jypinkin vieraana.Oli muuten harmittava kausi yleisömäärien kannalta. Runkosarjan voitto taisi karatta joulukuussa ja kakkossija taisi käytännössä varmistua ennenkuin pöllöillä alkaa kiima-aika. Siinä sitten odoteltiin pudotuspelejä jo koko talvi ilman suurempaa panosta. Jos tuossa olisi taisteltu todellisuudessa runkosarjan voitosta viimeisille kierroksille olisi yleisömäärät ollut ihan toista.
Sama ilmiöhän oli silloin ysärillä, kun moni alkoi kannattaa ympäri Suomea joko Tepsiä tai Jokereita. Toki silloin oli myös maantieteellisesti laajoja alueita, joilta puuttui oma liigajoukkue, jolta osin tilanne on nyt aika erilainen.En oikein ymmärrä tuota, että nuoriso valitsee suosikkijoukkueen sen mukaan kuka pärjää parhaiten, mutta vaikea on ketään syyttää kun itse on alkanut Tepsiä "kannattaa" ysärin lopulla. Mutta ihan varmasti vaikuttaa millä vuosikymmennellä on sattunut syntymään.
Sama, itsellä täysin sama juttu. Mulla on kaks kausikorttia, isän kanssa käyn aina kun hän on lähimaisemissa, joskus tyttöystävän kanssa ja joskus jonkun kaverin kanssa ketä ei ole niin kiinnostunut. Oisko täällä jotain 18-25-vuotiaita ketkä haluisivat vaikka käydä matsissa yhdessä tai vastaavaa!huomaan ikätovereissani saman, että todella harva seuraa lainkaan TPS:ää. Itse asiassa, en tunne juuri ketään. Siksi pyörin myös tällä palstalla niin paljon. Jotenkin tarttisi "nuorisoa" eli 15-35 vuotiaita aktivoida ja yrittää löytää keinot kasvattaa kiinnostusta, jotta saataisiin aina vaan uusia sukupolvia kannattamaan joukkuetta.
Niskalaukaus jäi vielä Tepsiltä saamatta. Lähellä oli KooKoon ykköspakin ulosajo (ja pelikielto?) viimeisellä minuutilla. Ei sielläkään kaikki nappiin mene aina.Kaikki on taas omissa käsissä, kiitokset Kuopioon ja Mikkeliin.
Kyllä tässä oikein tarjotaan säälipaikkaa Tepsille, todennäköisesti 3p riittää viimeisistä peleistä.Niskalaukaus jäi vielä Tepsiltä saamatta. Lähellä oli KooKoon ykköspakin ulosajo (ja pelikielto?) viimeisellä minuutilla. Ei sielläkään kaikki nappiin mene aina.
Ihan oikeasti joku haluaa Tepsin jatkoon? Sitten voi johdossa taas jätkät ilmottaa, että ei kaukana ollut ettei sääleistä taisteltu itseämme puolivälieriin ja että taistelu jatkuu ensikaudella.
Kummastakaan ei ole takeita, mutta haluaisin uskoa muutoksiin, jos ei pleijareihin päästä.Onko jotain takeita siitä että muutoksia tapahtuu, jos TPS jää ulos sääleistä?
Jos ei ole, ennemmin toivon joukkueen jatkoonpääsyä ja mahdollisimman pitkää kevättä kuin sitä, että suunnataan katseet syksyyn.
Kallio toimii ikäluokan U13 AAA ( kovin porukka ) päävalmentajana.Ei taida Kallio toimia valmentajana enää. Urama kaiketi urheilujohtaja, joten ei kai teknisesti pitäisi tähän pelaajienrekryyn osallistua kuin ehkä valvomassa, että pysytään budjeteissa? Suoraniemestä ei ole mitään hajua mitä tekee. Mutta eiköhän se Kallio ole se pääseppä. Sitä tosin en tiedä, miten tuo Sharksin pesti vaikuttaa TPS:n tehtäviin.