TPS kaudella 2023–2024

  • 661 424
  • 4 329

Aurajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos Teissalan huhu pitää paikkansa, niin yksi lähtee toinen tulee tilalle.

Teissala on jo tepsin mies... Uskallan kyllä väittää, että on aika paljonkin kovempi urheilija kuin Jimi Suomi. Teissala mm. nostanut tämän kauden aikana omatoimitreenin määrää huomattavasti aiempiin kausiin.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuliko yhtään vastausta siihen, minkä vuoksi nyt sitten Seuran mielestä tarvitaan niitä muutostoimenpiteitä? Ts. miksi tällaiseen tilanteeseen ylipäätään ajauduttiin? Jotenkin tuo viesti on täysin sisällötön, koska se kuuluisa sokea Reettakin ymmärtää, että muutostoimenpiteitä täytyy tulla. Jos sen sijaan kauteen lähdettäessä oltaisiin toimittu edes hiukan ammattimaisesti, ei tällaista paskaa tarvitsisi nyt miettiä.
Ei tarvinnut edes kysyä, onhan pettymys 100-vuotisjuhlakauden sijoitukseen selviö. Analysoivat juurisyyt ja tekevät korjaavat toimenpiteet, tässä käsittääkseni homma pähkinänkuoressa. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa, niin kuten sanottua ei auta kuin odottaa.
 

SirBallWax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Analysoivat a) juurisyyt ja b) tekevät korjaavat toimenpiteet, tässä käsittääkseni homma pähkinänkuoressa. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa, niin kuten sanottua c) ei auta kuin odottaa.
a) höpönlöpön ja
b) höpönlöpön.

Tai vaihtoehtoisesti ketkä ovat analysoimassa ja mitä analysoivat. Pelkään, että vastaukset on jo valmiina olemassa ennen hypoteesia.

c) tämä on tosi.
 

Pakittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Teissala on jo tepsin mies... Uskallan kyllä väittää, että on aika paljonkin kovempi urheilija kuin Jimi Suomi. Teissala mm. nostanut tämän kauden aikana omatoimitreenin määrää huomattavasti aiempiin kausiin.
Nyt täytyy sanoa pieni vastalause onko joku "kovempi" urheilija. Noita nuoria seuranneena esim. Suomi on vetänyt 3 treeniäkin päivässä kun on heitelty liigan ja Aan välillä ilman vapaapäiviä 1,5 viikkoon. Kun liigalla on ollut vapaapäivä on ollut aan treenejä ja kun aalla on ollut vapaata niin sit liigan mukaan. Joinain päivinä aamulla liigatreenit ja iltapäivällä aan treenit ja sitten vielä Ripan fysiikkatreenit. Kyllä mä sanoisin että noi meidän junnut ketkä pelaa molemmissa joukkueissa on helvetin paljon kovempia urheilijoita kuin moni muu.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Teissala on jo tepsin mies... Uskallan kyllä väittää, että on aika paljonkin kovempi urheilija kuin Jimi Suomi. Teissala mm. nostanut tämän kauden aikana omatoimitreenin määrää huomattavasti aiempiin kausiin.

Ok. Hyvä jos on. Itsellä kokemukset Teissalasta Tepsin junnuissa ja siellä ei kyllä kunnostautunut treenaamisella.
 

Siwawaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakisto siis tässä vaiheessa:

Johansson-Jürgens
Rafkin-Sevänen
Lehtonen-Saari

Hyökkäys on sitten taas:

"Teissala"-Intonen-Marjala
Korpikoski-Jasu-Haapanen
Väisänen-Munkki-Jokinen

Aika kevyttä on vielä tässä vaiheessa. Varsinkin, kun huhuosastot on kanssa tyhjiä.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Pakisto siis tässä vaiheessa:

Johansson-Jürgens
Rafkin-Sevänen
Lehtonen-Saari

Hyökkäys on sitten taas:

"Teissala"-Intonen-Marjala
Korpikoski-Jasu-Haapanen
Väisänen-Munkki-Jokinen

Aika kevyttä on vielä tässä vaiheessa. Varsinkin, kun huhuosastot on kanssa tyhjiä.

Mahtaako Rafkin nähdä ensikautta Turussa?
 

UrhoJalo88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pakisto siis tässä vaiheessa:

Johansson-Jürgens
Rafkin-Sevänen
Lehtonen-Saari

Hyökkäys on sitten taas:

"Teissala"-Intonen-Marjala
Korpikoski-Jasu-Haapanen
Väisänen-Munkki-Jokinen

Aika kevyttä on vielä tässä vaiheessa. Varsinkin, kun huhuosastot on kanssa tyhjiä.
Marjalasta ja Intosesta ollut huhuja et haluavat lähtee, nämä on vissii kumottu vai?
 
R

Rightin Maila

Marjalasta ja Intosesta ollut huhuja et haluavat lähtee, nämä on vissii kumottu vai?

Juu, nettitietäjät tienneet. Mikä lienee totuuspohja, veikkaan, että aika heikko.

Jasustakin tiedettiin, että haluaa purkaa sopimuksensa. Juuri ilmestyneessä Jäägone-podcastissa kuitenkin kertoi, että pelaa sopimuksensa mukaan ensi kauden Turussa ja naureskeli näillä sosiaalisen median tietäjille. Ja ei kuulemma ole kukaan ainakaan hänelle ehdottanut sopimuksensa purkua.
 

UrhoJalo88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Juu, nettitietäjät tienneet. Mikä lienee totuuspohja, veikkaan, että aika heikko.

Jasustakin tiedettiin, että haluaa purkaa sopimuksensa. Juuri ilmestyneessä Jäägone-podcastissa kuitenkin kertoi, että pelaa sopimuksensa mukaan ensi kauden Turussa ja naureskeli näillä sosiaalisen median tietäjille. Ja ei kuulemma ole kukaan ainakaan hänelle ehdottanut sopimuksensa purkua.
Selkis No todella hyvä Tepsille jos eivät lähde. Intonen varsinkin olis kelvannu usealle seuralle veikkaisin.
 
R

Rightin Maila

Selkis No todella hyvä Tepsille jos eivät lähde. Intonen varsinkin olis kelvannu usealle seuralle veikkaisin.

Ja lisätään vielä, että mulla ei ole faktaa asiasta. Mistä sitä tietää, vaikka haluaisivatkin purkaa, mutta niin kauan, kun ne huhuvat ovat vähintään epäilyttävien anonyymien nettikäyttäjien huhuja tämän Huttusen twiittailun jälkeen, niin ainakaan itse en jaksa huolehtia. Jos tulee jotain konkreettisempaa, niin katsellaan sitten uudelleen.
 

UrhoJalo88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ja lisätään vielä, että mulla ei ole faktaa asiasta. Mistä sitä tietää, vaikka haluaisivatkin purkaa, mutta niin kauan, kun ne huhuvat ovat vähintään epäilyttävien anonyymien nettikäyttäjien huhuja tämän Huttusen twiittailun jälkeen, niin ainakaan itse en jaksa huolehtia. Jos tulee jotain konkreettisempaa, niin katsellaan sitten uudelleen.
Intosellahan tai soppari loppua tähän kautee vai oliko jotai optio touhuja?
 

Tony Clifton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, K-67
Juu, nettitietäjät tienneet. Mikä lienee totuuspohja, veikkaan, että aika heikko.

Jasustakin tiedettiin, että haluaa purkaa sopimuksensa. Juuri ilmestyneessä Jäägone-podcastissa kuitenkin kertoi, että pelaa sopimuksensa mukaan ensi kauden Turussa ja naureskeli näillä sosiaalisen median tietäjille. Ja ei kuulemma ole kukaan ainakaan hänelle ehdottanut sopimuksensa purkua.
Kettuherra tai joku muu pedantti MS Excel-mies saisi koostaa ja ylläpitää "social credit" -tyyppistä taulukkoa näistä meidän tietäjien varmoista tiedoista. Tuolta voisi sitten itse kukin aina tarkistaa kuka on tiennyt ja kuka ei ja välttyisimme luotettavien nimimerkkien ulkoa opettelulta.

Erityisesti aurajokerin sarakkeeseen ensi syksynä ilmestyvä todella pitkä plus tai pitkä miinus on tällä hetkellä suurennuslasin alla. Lähtökohtaisesti uusia käyttäjätunnuksia kohtaan vallitsee aina nollaluottamus.

Huhuilijoille yleisenä ohjenuorana ehdottaisin aina pientä "downplayaamista" ja ainakin pidättäytymistä käyttämästä termiä "varma tieto", jollei ole itse sopimusasiakirjaa nähnyt.

Jopa tuolloin voisi olla järkevämpi puhua vahvasta huhusta ihan jo oman oikeusturvan ja kaverisuhteiden säilyttämisen kannalta (case: tietävätkö nämä aurajokerin kaverit, että kaveri kailottaa kaikki tietonsa eetteriin?)

Tänä keväänäkin nämä varmat tiedot vain lietsovat massahysteriaa, jota en ainakaan minä kaipaisi enää yhtään lisää. Pahimmassa tapauksessa ja todistetustikin toimittajat käyvät täällä lukemassa ja tuuttaavat saman paskapuheen kovempidesibelisellä megafonilla eteenpäin suuremmalle yleisölle.

Erityismaininta sille palstatoverille, joka kerää vanhoista viesteistä nämä Pajuniemen lukkopaperit, Karri Kiven varman sopparin, sillat poltettu Liukkaaseen, Jasu haluaa pois ja muut varmat tiedot taulukon pohjaksi, jotta emme joutuisi aloittamaan kirjanpitoa ihan nollista.

Tässä viestissä esitetyllä en tarkoita, että toivoisin huhujen levittämisen lopettamista täysin.
 
Erityismaininta sille palstatoverille, joka kerää vanhoista viesteistä nämä Pajuniemen lukkopaperit, Karri Kiven varman sopparin, sillat poltettu Liukkaaseen, Jasu haluaa pois ja muut varmat tiedot taulukon pohjaksi, jotta emme joutuisi aloittamaan kirjanpitoa ihan nollista.

Sillat poltettu -sanaparista tuli taas kerran mieleen se Myllysillan käsilläkävely munasillaan.

Nyt täällä selvästi kaivattaisiin vastaavanlaista uhrautumista jonkun yhtä typerän uhmakkaan vedon osalta. Ottaisiko esimerkiksi @Aurajokeri tästä kiinni ja lupaisi uida speedoissa rintauintia katua pitkin Mantun grilliltä Kauppatorille mikäli Kiviharju jatkaa ensi kaudella Turussa?
 

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
"Mun mielestä niiden täytyy oikeesti istua alas. Onko tuo se tapa, jolla ne haluaa Kärppien pelaavan? Jos on, niin sitten siihen täytyy hankkia sen tyylisiä jätkiä joukkueellinen, jotka innostuu pelaamaan tuollaista nihilististä jääkiekkoa, Lehkonen laukoo Kalju Corner -podcastissa".

Toi lainaus Suomikiekko-sivulta koski Kärppiä, mutta jotenkin se vaan koskee Turun Palloseuraakin. Tästä oli juttua kauden aikana, että TPS tarvitsee pelaajia, jotka kykenevät pelaamaan heille osoitetun pelitavan mukaisesti. Eikä se ole pelkästään kyvystä vaan myös tahto on merkittävässä roolissa. Nykypäivänäkään ihmiset ei viihdy työpaikassa, joka ei miellytä, jos vaan on mahdollisuus vahettaa. Siihen nähden ei ole ihme, jos pelaajia lähtee Tepsistä ja nekin, joilla on sopimus, kiroavat tilannettaan. Taisi sille Tepsin yhden vuoden sopimusten trendillekin löytyä syy.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
"Mun mielestä niiden täytyy oikeesti istua alas. Onko tuo se tapa, jolla ne haluaa Kärppien pelaavan? Jos on, niin sitten siihen täytyy hankkia sen tyylisiä jätkiä joukkueellinen, jotka innostuu pelaamaan tuollaista nihilististä jääkiekkoa, Lehkonen laukoo Kalju Corner -podcastissa".

Toi lainaus Suomikiekko-sivulta koski Kärppiä, mutta jotenkin se vaan koskee Turun Palloseuraakin. Tästä oli juttua kauden aikana, että TPS tarvitsee pelaajia, jotka kykenevät pelaamaan heille osoitetun pelitavan mukaisesti. Eikä se ole pelkästään kyvystä vaan myös tahto on merkittävässä roolissa. Nykypäivänäkään ihmiset ei viihdy työpaikassa, joka ei miellytä, jos vaan on mahdollisuus vahettaa. Siihen nähden ei ole ihme, jos pelaajia lähtee Tepsistä ja nekin, joilla on sopimus, kiroavat tilannettaan. Taisi sille Tepsin yhden vuoden sopimusten trendillekin löytyä syy.
Nämä kaksi kauden 22/23 joukkuetta (TPS ja Kärpät) toki eroavat hyvin vahvasti siinä mielessä, että vain toisella joukkueella oli materiaalin puolesta edes mahdollista toteuttaa toisenlaista pelitapaa. Siksi tuota kommenttia ei voi ajatella koskemaan Palloseuran kuluneen kauden räpellystä.
 

Aurajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sillat poltettu -sanaparista tuli taas kerran mieleen se Myllysillan käsilläkävely munasillaan.

Nyt täällä selvästi kaivattaisiin vastaavanlaista uhrautumista jonkun yhtä typerän uhmakkaan vedon osalta. Ottaisiko esimerkiksi @Aurajokeri tästä kiinni ja lupaisi uida speedoissa rintauintia katua pitkin Mantun grilliltä Kauppatorille mikäli Kiviharju jatkaa ensi kaudella Turussa?

Se kyllä onnistuu ! Jotenkin sun kommentista paistaa silti hieman pieni katkeruus mun informaatioon... Eikös Kiviharjun huhut pitänyt olla täyttä potaskaa kun Huttunen twitterissä asian niin ilmoitti. Kävikö mulla vain hyvä tuuri vai ennustinko Kiviharjun lähdön ennenkuin täällä palstalla oltiin edes asiasta ikinä keskusteltu. Mulla kävi tosin jo Pullin NHL-sopimuksen suhteen myös aika hyvä tuuri...

En mä täällä mitään trollihuhuja kuuntele / jaa, vaan kaikki informaatio tulee aikast läheltä seuraa...
 
Se kyllä onnistuu ! Jotenkin sun kommentista paistaa silti hieman pieni katkeruus mun informaatioon... Eikös Kiviharjun huhut pitänyt olla täyttä potaskaa kun Huttunen twitterissä asian niin ilmoitti. Kävikö mulla vain hyvä tuuri vai ennustinko Kiviharjun lähdön ennenkuin täällä palstalla oltiin edes asiasta ikinä keskusteltu.

Ei missään nimessä! Arvostan jokaista kirjoittajaa täällä ja omista tietolähteistään sisäpiiritietoa jakavat kuuluvat tottakai myös siihen porukkaan. Eli ei pienintäkään katkeruutta.

Mulla ei itsellä ole tietoa Kiviharjun siirron totuuspohjasta. Huttusen mukaan kaikki on auki ja sinun mukaan sopimus IFK:hon on tehty. Aika näyttää kumpi osuu oikeaan vai osuuko lopulta kumpikaan.

Tuo heittoni Mantun grillistä oli viittaus taannoisen palstameemiksi päättyneeseen heittoon parin vuoden(?) takaa. Pilke silmäkulmassa jne.
 

Aurajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kettuherra tai joku muu pedantti MS Excel-mies saisi koostaa ja ylläpitää "social credit" -tyyppistä taulukkoa näistä meidän tietäjien varmoista tiedoista. Tuolta voisi sitten itse kukin aina tarkistaa kuka on tiennyt ja kuka ei ja välttyisimme luotettavien nimimerkkien ulkoa opettelulta.

Erityisesti aurajokerin sarakkeeseen ensi syksynä ilmestyvä todella pitkä plus tai pitkä miinus on tällä hetkellä suurennuslasin alla. Lähtökohtaisesti uusia käyttäjätunnuksia kohtaan vallitsee aina nollaluottamus.

Huhuilijoille yleisenä ohjenuorana ehdottaisin aina pientä "downplayaamista" ja ainakin pidättäytymistä käyttämästä termiä "varma tieto", jollei ole itse sopimusasiakirjaa nähnyt.

Jopa tuolloin voisi olla järkevämpi puhua vahvasta huhusta ihan jo oman oikeusturvan ja kaverisuhteiden säilyttämisen kannalta (case: tietävätkö nämä aurajokerin kaverit, että kaveri kailottaa kaikki tietonsa eetteriin?)

Tänä keväänäkin nämä varmat tiedot vain lietsovat massahysteriaa, jota en ainakaan minä kaipaisi enää yhtään lisää. Pahimmassa tapauksessa ja todistetustikin toimittajat käyvät täällä lukemassa ja tuuttaavat saman paskapuheen kovempidesibelisellä megafonilla eteenpäin suuremmalle yleisölle.

Erityismaininta sille palstatoverille, joka kerää vanhoista viesteistä nämä Pajuniemen lukkopaperit, Karri Kiven varman sopparin, sillat poltettu Liukkaaseen, Jasu haluaa pois ja muut varmat tiedot taulukon pohjaksi, jotta emme joutuisi aloittamaan kirjanpitoa ihan nollista.

Tässä viestissä esitetyllä en tarkoita, että toivoisin huhujen levittämisen lopettamista täysin.

Joo olenhan mä täällä palstalla aika kauan jo pyörinyt... Mitään ihan 100 % varmaa tietoa mulla ei tietenkään ole, sillä en pelaaja ole, enkä yksityiskohtaisia sopimuksia tietenkään näe. Välillä tiedot tulevat suoraan pelaajilta jne. aivan kuten pelaajien agentit vuotaa tietoa esim. Luotto on kuitenkin kova minulle vuodettuun tietoon ja samalla koitetaan ottaa omalle "nickille" pitkää plussaa.

Ei täällä sentään lähdetä lietsomaan esim. Intosen tai Jasun lähtöä, sillä itse en ole kuullut mitään siihen viittaavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös