TPS kaudella 2022–2023

  • 534 675
  • 3 211

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
10 matsia runkkaria jäljellä ja panokset ovat niissä kovat säälien välttämiseksi, vaikka peliotteet eivät viime aikoina mairittelevia olekaan olleet, niin tällä kaudella TPS on ollut vuoristoratamainen joukkue, joskohan kuntopiikki edellisvuosien tapaan saataisiin ajoitettua kauden tärkeimmille hetkille.
Onpas mukavaa lukea tällaistakin tekstiä täältä kyynisyyden ja valittamisen seasta. Nyt se joukkue testiin lopulta laitetaankin eli jos ei taso riitä runkosarjan lopun peleissä, niin sitten ei riitä ja tuskin TPS ansaitsekaan menestystä pudotuspeleissä, mutta mahdollisuus pitää kaikesta ulinasta huolimatta antaa. Tarina vielä on kesken ja pitäisi itsekin malttaa antaa se lopullinen palaute vasta, kun se kuuluisa lihava leidi on ulvahtanut.
 

Juketsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Kaiken vitutuksen ja epäluulon keskellä pitää muistaa että kauden tärkeimmät pelit vasta lähestyvät, ja niissä pitää lyödä parasta pöytään, toivottavasti yleisö löytää viimeisiin kotimatseihin antamaan tukea joukkueelle eikä pelkästään vittuilemaan ja lyömään puukkoa selkään.

10 matsia runkkaria jäljellä ja panokset ovat niissä kovat säälien välttämiseksi, vaikka peliotteet eivät viime aikoina mairittelevia olekaan olleet, niin tällä kaudella TPS on ollut vuoristoratamainen joukkue, joskohan kuntopiikki edellisvuosien tapaan saataisiin ajoitettua kauden tärkeimmille hetkille.
Haluan vain kysyä miksi sen tulisi mennä niin, että yleisön pitäisi mennä katsomaan odotettavasti surkeaa näytöstä toivoen parempaa kuin se, että joukkue oikeasti käy asiat läpi, katsoo peiliin ja ansaitsee pelaamalla sen yleisön tuen? Tämä on se virhe asenne mihin Turussa sorrutaan. Taisi olla Kärpillä ja Hifkilläkin hallissa hiljaisempaa kun konttasivat syksyllä. Vertauskuvainnollisesti oppiiko koira koskaan temppuja jos palkitset sen tehtyä väärin?
 

snake

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Saku Koivu, Mikko Koivu, Aatos Koivu
Haluan vain kysyä miksi sen tulisi mennä niin, että yleisön pitäisi mennä katsomaan odotettavasti surkeaa näytöstä toivoen parempaa kuin se, että joukkue oikeasti käy asiat läpi, katsoo peiliin ja ansaitsee pelaamalla sen yleisön tuen? Tämä on se virhe asenne mihin Turussa sorrutaan. Taisi olla Kärpillä ja Hifkilläkin hallissa hiljaisempaa kun konttasivat syksyllä. Vertauskuvainnollisesti oppiiko koira koskaan temppuja jos palkitset sen tehtyä väärin?
Et voi olla tosissasi. Ei ne pelaajat siellä tahallaan häviä pelejä. Mitä enemmän tulee tukkaan sitä enemmän tuo joukkue tarvitsee tukea. Kun pelaajalla on itseluottamus koetuksella niin peli on väkinäistä ja tuskaista. Seuraa tuetaan myös huonoilla hetkillä.
 

Juketsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Et voi olla tosissasi. Ei ne pelaajat siellä tahallaan häviä pelejä. Mitä enemmän tulee tukkaan sitä enemmän tuo joukkue tarvitsee tukea. Kun pelaajalla on itseluottamus koetuksella niin peli on väkinäistä ja tuskaista. Seuraa tuetaan myös huonoilla hetkillä.
Eli kun myyn sulle paskoja kyniä lupaamalla kynien olevien ehkä jossain vaiheessa parempia kunhan ostat, niin sun kannattaa ostaa? Kauteen kuuluu ylä- ja alamäkiä (jolloin tuen ymmärrän), mutta ei käytännössä koko kauden alisuorittamista.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Et voi olla tosissasi. Ei ne pelaajat siellä tahallaan häviä pelejä. Mitä enemmän tulee tukkaan sitä enemmän tuo joukkue tarvitsee tukea. Kun pelaajalla on itseluottamus koetuksella niin peli on väkinäistä ja tuskaista. Seuraa tuetaan myös huonoilla hetkillä.
Usein suomalainen kannatuskulttuuri on hyvin menestys keskeistä. Monissa muissa maissa se joukkueen seuraaminen, kannattaminen ja kaikki se yhteisöllisyys on se juttu. Näkeehän sen tälläkin palstalla että monille vain mestaruus kelpaa ja kaikki muu on sontaa. On vaan kivempaa istua sohvalla ja haukkua pelaajat paskahousuiksi. Menestyksen hetkellä hehkutetaan samoja pelaajia ja aina on uskottu ja ollaan niinku oltais itse jotain saavutettu.
 

lasone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät
Eli kun myyn sulle paskoja kyniä lupaamalla kynien olevien ehkä jossain vaiheessa parempia kunhan ostat, niin sun kannattaa ostaa? Kauteen kuuluu ylä- ja alamäkiä (jolloin tuen ymmärrän), mutta ei käytännössä koko kauden alisuorittamista.
Kyllä minä ainakin rakkaalta ystävältäni joka kerta ostan ne 100 euron wc-paperi-paketit, joita hän pilke silmäkulmassa myy esimerkiksi lapsensa luokkaretkeä varten, vaikka kuinka tietäisin että perse ruvella saa taas pyyhkiä tulevat viikot ja vaimo nalkuttaa kun ei vieläkään ole Lambia telineessä.

Ihan vaan kannattaakseni ja osoittaakseni tuen tärkeälle asialle.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
En näe yhtkäkään syytä raahautua ensiviikolla hallille ennen kuin itse näen muutoksen pelissä. Joka kerta viimeaikoina kun on mennyt hallille, niin kentällä on ollut kasa velttoja virkamiehiä. Miksi menisin uudestaan? Ottelutapahtuma on melko kallis ilman kausaria. Lippu 24e alhaalta, siihen makkispekkikset ja yksi olut kylkeen, niin huidellaan lähempänä 50e. Keksin tällähetkellä valitettavasti huomattavasti enemmän tapahtumaa mistä pidän ja josta olen valmis maksamaan 50e.

Fanituksesta huolimatta TPS ei yksinkertaisesti tarjoa minulle tällähetkellä sellaista elämystä jota haen jääkiekkopelistä.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli kun myyn sulle paskoja kyniä lupaamalla kynien olevien ehkä jossain vaiheessa parempia kunhan ostat, niin sun kannattaa ostaa? Kauteen kuuluu ylä- ja alamäkiä (jolloin tuen ymmärrän), mutta ei käytännössä koko kauden alisuorittamista.
Budjettia jos miettii, ni ollaa siellä missä kuuluu. Ilmotettu budjetti kuudes ja sijoitus seitsemäs. En nyt näkisi mitenkään koko kauden alisuorittamisena. Se jos fanit odottaa pelkkää mestaruutta ei kerro vielä alisuorittamisesta jos ei sitten piikkipaikalla ollakkaan.

Ja nelossijaankin vaan 5pistettä eroa.

Toki tässä täytyy TPS:n pystyä pelaamaan paremmin, mutta sitä suuremmalla syyllä se joukkue tarvitsee sitä yleisönkin tukea. Muutenkin kun on vaikeaa ja yleisö häviää. Kyllä mä väitän, että jos Gatoradella on 10500 huutamassa TPS:ää seuraavassa pelissä ni se seuraava vaihde löytyy helpommin, ku jos siellä on 2000 haukottelemassa. Toki se tukikin täytyy jossain määrin ansaita, vaikka tukkaan tulee niin asenteen ja jokaisen suolanpätkän pitäisi jäädä kentälle noin kuvainnollisesti. Ni sillon on helpompi lähteä kannustamaankin.
 

Juketsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Budjettia jos miettii, ni ollaa siellä missä kuuluu. Ilmotettu budjetti kuudes ja sijoitus seitsemäs. En nyt näkisi mitenkään koko kauden alisuorittamisena. Se jos fanit odottaa pelkkää mestaruutta ei kerro vielä alisuorittamisesta jos ei sitten piikkipaikalla ollakkaan.

Ja nelossijaankin vaan 5pistettä eroa.

Toki tässä täytyy TPS:n pystyä pelaamaan paremmin, mutta sitä suuremmalla syyllä se joukkue tarvitsee sitä yleisönkin tukea. Muutenkin kun on vaikeaa ja yleisö häviää. Kyllä mä väitän, että jos Gatoradella on 10500 huutamassa TPS:ää seuraavassa pelissä ni se seuraava vaihde löytyy helpommin, ku jos siellä on 2000 haukottelemassa. Toki se tukikin täytyy jossain määrin ansaita, vaikka tukkaan tulee niin asenteen ja jokaisen suolanpätkän pitäisi jäädä kentälle noin kuvainnollisesti. Ni sillon on helpompi lähteä kannustamaankin.
Tätä minä vähän hainkin. Jos pelataan täysillä ja hävitään silti, niin tottakai tuetaan. Mutta asenne ja saappaat jalassa kaatuminen pitää lähteä joukkueesta.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli kun myyn sulle paskoja kyniä lupaamalla kynien olevien ehkä jossain vaiheessa parempia kunhan ostat, niin sun kannattaa ostaa? Kauteen kuuluu ylä- ja alamäkiä (jolloin tuen ymmärrän), mutta ei käytännössä koko kauden alisuorittamista.
Jos roikkuisin päivät pitkät kynäaiheisella keskustelupalstalla, todennäköisesti olisin sen verran kiinnostunut kynistä, että saattaisin ostaa paikalliselta kynätehtaalta säännöllisesti kyniä vaikka ne välillä olisivatkin huonoja. Varsinkin jos siellä kynäkaupassa olisi välillä ihan mahtava tunnelma.
 

snake

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Saku Koivu, Mikko Koivu, Aatos Koivu
Tätä minä vähän hainkin. Jos pelataan täysillä ja hävitään silti, niin tottakai tuetaan. Mutta asenne ja saappaat jalassa kaatuminen pitää lähteä joukkueesta.
Tämähän on selvää, mutta kun pelaajalla on itseluottamus kadoksissa niin reaktiot pelissä ovat väkinäisiä ja näyttävät katsomoon fleguilta.
Samaa mieltä olen siitä, että kaikki täytyy jättää kentälle, muuten ei joukkue ansaitse kannustusta.
 

snake

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Saku Koivu, Mikko Koivu, Aatos Koivu
Mielestäni aina hävityn pelin jälkeen seuraavaan kotipeliin liput -75%.
Jatkoaika voisi lisätä nauruhymiön reaktioihin.

Tämän ehdotuksen jälkeen olisi turhaa odottaa yhtään uutta pelaajaa joukkueeseen. Kyllä seura tarvii jokaisen lantin myös häviöpelin jälkeen.
 

lasone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät
Toki jos ja kun Seura saa aikaan tuntemuksia luokkaa ”ei ansaitse kannatusta” juuri vaikeimmalla hetkellä, niin siinä on ehdottomasti peiliinkatsomisen paikka. Kenties on ajateltu että tietty yhteisöllisyys joka kantaa haastavissa hetkissä, olisi saavutettu, kuten viime kevään huumassa oli aistittavissa ja tämä olisi sitten kantanut pitemmällekin.

Vastaavaa huumaa itsekin olin aistivani ja vaikka siellä ei nyt ole täysin jääty laakereille makaamaan tempauksien osalta (hienot juhlapelit, loistava lasten maailma ja perhepelit), niin tehtävää riittää siltä osin että joukkue tuntuisi omalta.

Itselle pelaajat tuntuvat varsin kaukaisilta, eikä minulla ole mitään hajua valtaosan pelaajien sielunmaisemasta, josta voisi saada lisää tartuntapintaa. Se että Valtteri Pullia ja Topias Haapasta hehkutetaan nyt onnistumisten siivellä, ovat itsestäänselvyyksiä jotka maistuisivat vielä paremmalta jos siemen kyseisten pelaajien onnistumista olisi kylvetty jo aiemmin kannattajien mieleen.

Ketä esimerkiksi on Viljami Marjala tai Sisu-Petteri Lehtonen ja miksi TPS-kannattajat tulevat muutaman vuoden sisään olemaan heistä yhtä innoissaan kuin aiemmin mainituista kavereista?
 

Juketsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Voit kyllä kannattaa Liigan kärjessä olevaa joukkuetta jos haluat. Kaikki tyylillään, ei siinä mitään. Minä kannatan omaa suosikkijoukkuetta.
Minä kannatan vain yhtä ja se on Tepsi. Kannattanut jo balttiarallaa vajaat 30 vuotta. Sehän tässä vituttaakin kun ilta toisensa jälkeen tällä kaudella käynnistän telkkarin ja palaan katsomaan sitä peliä vaikka yritän sanoa itselleni, että älä pilaa iltaasi kun niin monta iltaa olet tälle kautta pilannut. Peliin en lähde näillä bensan hinnoilla ajelemaan ennen kuin ilme kaukalossa näyttää siltä, ettei Turusta tarvise puoltatoista tuntia tatti otsassa ajaa takaisin kotia. Fanituotteita olen ostanut useampana vuotena. Myös tuin seuraa korona-aikana.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Minäkin olen syntymästäni asti kannattanut TPS:ää myötä ja vastamäissä ja niin tulen tekemään hautaan asti. Tämä ei kuitenkaan voi olla esteenä, ettenkö voisi antaa kritiikkiä. Kritiikkiä antava henkilö voi ja useimmiten onkin mitä paras kannattaja. Sellaiset kannattajat, jotka hyväksyvät ihan minkälaisen toiminnan ja tuotteen hyvänsä, eivät varmaan ymmärrä tätä alkuunkaan, mutta näin se vaan menee.
Tällä kaudella, joka on vieläpä 100-vuotisjuhlakausi, joukkue on esiintynyt liian monissa otteluissa kuin virkamiesvässykät, joille paidassa oleva logo on yhdentekevä. Tästä olen ollut todella surullinen. Hävitä voi ja saa, mutta joukkueen ilmeen pitää aina olla sellainen, ettei kannattajan tarvitse sitä hävetä.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Minäkin olen syntymästäni asti kannattanut TPS:ää myötä ja vastamäissä ja niin tulen tekemään hautaan asti. Tämä ei kuitenkaan voi olla esteenä, ettenkö voisi antaa kritiikkiä. Kritiikkiä antava henkilö voi ja useimmiten onkin mitä paras kannattaja. Sellaiset kannattajat, jotka hyväksyvät ihan minkälaisen toiminnan ja tuotteen hyvänsä, eivät varmaan ymmärrä tätä alkuunkaan, mutta näin se vaan menee.
Tällä kaudella, joka on vieläpä 100-vuotisjuhlakausi, joukkue on esiintynyt liian monissa otteluissa kuin virkamiesvässykät, joille paidassa oleva logo on yhdentekevä. Tästä olen ollut todella surullinen. Hävitä voi ja saa, mutta joukkueen ilmeen pitää aina olla sellainen, ettei kannattajan tarvitse sitä hävetä.
Et usko tuohon itsekkään :D
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Sama kuin @aurajoki . Kritiikkiä pitää voida antaa, varsinkin tämmöisellä juhlakauden konttaamisella. Luulisi että olisi joku ylpeys tekemiseen, eikä melkein hävitä jollekin Saipalle. Noloahan tuo on, mutta tähän on tottunut vuosien varrella. Loppuun asti tän seuran kanssa mennään, vaikka 90% ajasta vituttaakin.
 

ZapBis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tepsukka, Junaittid
Katsotaan mitä moderaattorit näistä tykkäävät.
Mikä on tämän palstan taso tänä päivänä.
Ihanko oikeasti itku silmässä ilmiannoit sulle epämiellyttävät viestit? Vittu mikä vitsi :D

Itse aiheeseen, Kallio saisi nyt toimia ripeästi Johanssonin suhteen, niin olisi käytettävissä jo keskiviikkona kuuden pisteen ottelussa Kärppiä vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös